Template Single Post
יש הרבה ערוצי שיווק מסחר אלקטרוני זמינים שבעזרתם תוכלו להגדיל את עסק האיקומרס שלכם כמו מדיה חברתית, PPC, SEO וכו. יחד עם זאת, אם תשאלו בעלי עסקים מצליחים בתחום המסחר האלקטרוני הם יוכלו לומר לכם ששיווק בדואר אלקטרוני הוא אחד הערוצים הרווחיים ביותר שיש.
במאמר זה נדבר על מהו שיווק בדואר אלקטרוני ומדוע עסקי מסחר אלקטרוני צריכים להשתמש בו. כמו כן, נפתח בפניכם אסטרטגיות שיווק בדוא”ל הטובות ביותר לאתרי איקומרס שתוכלו ליישם באופן מיידי ולקבל תוצאות מעולות.
מה זה שיווק בדואר אלקטרוני?
שיווק בדואר אלקטרוני הוא אחד הכלים השימושיים ביותר עבור עסקי איקומרס מכיוון שהוא מאפשר לכם להתחבר ללקוחות בהתאמה אישית בעלות יחסית נמוכה.
שיווק במייל, כפי שניתן להבין מהשם הוא אסטרטגיה שיווקית רבת עוצמה התלויה במיילים לקידום מוצרים ושירותים של חנות אונליין ללקוחות הפוטנציאליים והקיימים. הודעות דואר אלקטרוני הן צורה פופולרית מאוד של תקשורת מקוונת, היא יעילה, זולה ורווחית.
שיווק בדוא”ל יכול להיות פשוט כמו שליחת הודעת דואר אלקטרוני ללקוח שהוסיף פריטים לעגלה אך עזב מבלי לבצע רכישה, והוא יכול להיות קצת יותר מורכב כמו חיבור כמה קמפיינים יחד במטרה להגדיל את המכירות באתר. הדרך שבה תחליטו להשתמש בקמפיינים שלכם לשיווק בדואר אלקטרוני היא כולה תלויה בכם או באנשי המקצוע ששכרתם לצורך העניין. זה תלוי ביעדים העסקיים שלכם, ביעדי השיווק, בסוג הקהל, בקצב הצמיחה העסקית, בתקציב האפשרי וכו’. השורה התחתונה היא ששיווק בדוא”ל עוסק בעצם בטיפוח ובניית אמון, מערכת יחסים יציבה ומתמשכת עם הלקוחות, וזה עובד פלאים.
הודעות הדוא”ל שלכם משפיעות על האופן שבו הלקוחות שלכם מרגישים לגבי המותג שלכם כשהם קונים מהחנות שלכם, בין אם באופן מקוון או לא מקוון. לכן, אתם צריכים לשמור על הלקוחות שלכם מעורבים כל הזמן בעזרת אסטרטגיית השיווק בדוא”ל שלכם. שימו לב שחשוב לשווק במייל בזהירות שכן עם טונות של הודעות דוא”ל שהלקוחות שלכם יקבלו מדי יום על ידי עסקים שונים, אתם יכולים לאבד את הלקוחות שלכם למתחרים.
ישנן דרכים רבות בהן תוכלו להשתמש באסטרטגיות שיווק דיגיטלי כדי ליצור מכירות עבור החנות המקוונת שלכם, מפרסומות PPC ועד מודעות בפייסבוק וניוזלטרים. יחד עם זאת, הודעות דוא”ל הן תקשורת ישירה מהמותג והיא דרך חסכונית וממוקדת יותר להגיע ללקוחות שלכם. חוץ מזה, אתם יכולים בקלות לקבל תמונה מלאה של ביצועי השיווק בדוא”ל שלכם, לבצע התאמות, ומכאן, לשפר את היעילות.
המדדים העיקריים שיש לעקוב אחריהם עבור קמפיינים של שיווק בדוא"ל של מסחר אלקטרוני כוללים:
- קצב משלוח מיילים
- שיעור פתיחה
- שיעור קליקים
- שיעור יציאה מדף הכניסה
- יחס המרה
- שיעור הרשמה
- שיעור ביטול מנוי
לצמיחה עסקית של אתרי מסחר אלקטרוני, חיוני לייעל קמפיינים מקיפים של שיווק בדוא”ל בהתאם ליעדים, מחווני ה- KPI ומדדי הביצועים. למרות שאתם צריכים גם נכסי מדיה חברתית כדי להגדיל את העסק שלכם ואת הקהלים, שיווק בדוא”ל הוא עובדתית הטוב ביותר מבין כלי שיווק דיגיטלי להשגת לקוחות. הסיבה לכך היא שניתן להשתמש במודעות למותג ורושם ראשוני בצורה טובה יותר באמצעות שיווק בדוא”ל.
כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לא להיות מסומנים כ"דואר זבל" כוללים:
- אל תקנו אף פעם רשימות דוא”ל
- השתמשו בטפסי הצטרפות לאיסוף הודעות דוא”ל
- תנו אפשרות לביטול מנוי
- צרו פלחי קהל
- אל תשתמשו בביטויי ספאם
- הפיצו תוכן איכותי
אנו חושבים שכיסינו פחות או יותר מהו בדיוק שיווק בדוא”ל של מסחר אלקטרוני, מדוע הוא חשוב ומדדי המפתח למעקב וניטור קמפיינים של שיווק בדוא”ל, בואו נדבר על למה כדאי לעסקי איקומרס להשתמש בשיטת שיווק זו?
למה כדאי לכל עסק איקומרס להשתמש בשיווק במייל?
המציאות של התנועה שמגיע לאתר, אפילו תנועה ממוקדת מאוד, היא שרוב המבקרים החדשים בחנות שלכם כנראה שלא יחזרו. בניית רשימת דוא”ל ושליחת מסרים משכנעים מאפשרת לכם דרך לשמור על התנועה שעבדתם כל כך קשה להביא.אם לא התחלתם עדיין לשווק את החנות המקוונת שלכם בדוא”ל, סביר להניח שאתם מפזרים כסף על הרצפה. לפניכם ארבע סיבות בגינן כדאי לשקול להשתמש בדוא”ל בתמהיל השיווק של המסחר האלקטרוני שלכם.
דואר אלקטרוני מאפשר לכם לבנות נאמנות לקוח
מנועי חיפוש ופלטפורמות מדיה חברתית נהדרים לגילוי על ידי לקוחות עתידיים, אך דוא”ל נשאר הדרך הטובה ביותר לשמור ולחזק קשרים קיימים לאורך זמן. נתונים סטטיסטיים מראים כי שיעור פתיחת דוא”ל הממוצע הוא 33.02%, שיעור הקליקים הממוצע הוא 1.37%, ושיעור יציאה מדף הכניסה הממוצע הוא 10.07%. דואר אלקטרוני גם משחק תפקיד מרכזי בעידוד הרכישה השנייה של הלקוח. החזרת לקוחות חשובה לעסקים רבים מכיוון שהיא שומרת על העלות הממוצעת שלהם לרכישת לקוח נמוכה.
דואר אלקטרוני מאפשר לכם לבנות נאמנות לקוח
מחקר לקוח
כמובן, עסקים (ומוצרים) מסוימים משתלבים טוב במיוחד עם שיווק בדוא”ל אך התשואות לעולם אינן מובטחות.
אבל לאורך השנים, מחקרים דומים ציירו את אותה תמונה: דואר אלקטרוני הוא ערוץ בעל ביצועים גבוהים שלעתים קרובות עולה בביצועיו על החלופות.
קהל יעד
כמובן, עסקים (ומוצרים) מסוימים משתלבים טוב במיוחד עם שיווק בדוא”ל אך התשואות לעולם אינן מובטחות.
אבל לאורך השנים, מחקרים דומים ציירו את אותה תמונה: דואר אלקטרוני הוא ערוץ בעל ביצועים גבוהים שלעתים קרובות עולה בביצועיו על החלופות.
מחקר מתחרים
כמובן, עסקים (ומוצרים) מסוימים משתלבים טוב במיוחד עם שיווק בדוא”ל אך התשואות לעולם אינן מובטחות.
אבל לאורך השנים, מחקרים דומים ציירו את אותה תמונה: דואר אלקטרוני הוא ערוץ בעל ביצועים גבוהים שלעתים קרובות עולה בביצועיו על החלופות.
דואר אלקטרוני יעיל להפליא בהגדלת המכירות
כמובן, עסקים (ומוצרים) מסוימים משתלבים טוב במיוחד עם שיווק בדוא”ל אך התשואות לעולם אינן מובטחות. אבל לאורך השנים, מחקרים דומים ציירו את אותה תמונה: דואר אלקטרוני הוא ערוץ בעל ביצועים גבוהים שלעתים קרובות עולה בביצועיו על החלופות.
נתוני Eshop מראים כי הדוא”ל כערוץ היה בעל שיעור המרת ההזמנות הממוצע הגבוה ביותר במהלך בלאק פריידי או במהלך עונות החגים. שיווק בדוא”ל הוא ייחודי יחסית ביכולתו להניע את המכירה הראשונה, יש לו יכולת טובה להשיג יותר הכנסות מהלקוחות החשובים ביותר שלכם.
ScreenShot
דואר אלקטרוני יכול להשפיע על שלושת מכפילי הצמיחה העיקריים
יש רק שלוש דרכים להגדיל את ההכנסות: להגדיל את מספר הלקוחות הכולל, להגדיל את המספר הכולל של רכישות ללקוח (תדירות רכישה), או להגדיל את ערך ההזמנה הממוצע.
שיווק בדוא”ל במסחר אלקטרוני מציע דרך מעשית לצאת ממירוץ עכברי הרכישה מכיוון שהוא יכול להשפיע על כל שלושת מכפילי הצמיחה בו זמנית ע”י:
- הודעות ברכה אוטומטיות והודעות דוא”ל על עגלות קניות שננטשו יכולות להגדיל את שיעורי ההמרה.
- קמפיינים של קנייה חוזרת יכולים להגדיל את מספר הרכישות של הלקוח (F)
- קמפיינים של מחזור חיים יכולים להדגיש באופן אוטומטי מוצרים בעלי ערך גבוה ללקוחות הנכונים
התמקדות שיטתית בכל שלושת התחומים תגביר עוד יותר את התוצאות שלכם וזו אחת הסיבות הגדולות ביותר מדוע כדאי ליצור אסטרטגיית שיווק בדוא”ל למסחר אלקטרוני בעת צמיחת עסק מסחר אלקטרוני.
דואר אלקטרוני אינו מושפע מגורמי צד שלישי
דואר אלקטרוני אינו כפוף לגחמותיהן של פלטפורמות צד שלישי שבהן שינויים לא מתוכננים באלגוריתמים יכולים לשבש לחלוטין אסטרטגיית הפצה.
למשל, התפוצה האורגנית של דפי פייסבוק נמצאת בירידה עוד מאז 2018, כאשר הפלטפורמה ממשיכה למקד את הפיד שלה בקידום תוכן מחברים ובני משפחה.
באופן דומה, טיפוס בדירוג החיפוש בגוגל אורגני רק הולך ונעשה קשה יותר, עם פרסומות ושטח גוגל לעסק שלי, גוגל שופינג ועוד וכתוצאה מכך עלייה ניכרת בחיפושים ללא קליק, במיוחד במובייל. יותר מתמיד, אם אתם רוצים להגיע ללקוחות שלכם בפלטפורמות אלה, ייתכן שתיאלצו לשלם – והעלויות האלה הולכות וגדלות.
גם הנתונים הסטטיסטיים להלן עשויים להסביר מדוע שיווק בדואר אלקטרוני הוא חיוני להצלחה במסחר אלקטרוני:
יותר מ -99% מהצרכנים בודקים את תיבת הדואר הנכנס שלהם מדי יום מעל 80% מהקמעונאים רואים בשיווק בדוא”ל את אחת הדרכים החסכוניות ביותר לשימור לקוחות.59% מהצרכנים מאמינים כי הודעות דוא”ל שיווקיות משפיעות על החלטות הרכישה שלהם.שיווק בדוא”ל לא רק יוצר מודעות למותג ובונה אמינות, אלא גם נוטה לשמור על נאמנות לקוח.
טבלת השוואה
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לורם איפסום
לקריאה נוספת
למה לבחור באישופ?
יותר מ -99% מהצרכנים בודקים את תיבת הדואר הנכנס שלהם מדי יום מעל 80% מהקמעונאים רואים בשיווק בדוא”ל את אחת הדרכים החסכוניות ביותר לשימור לקוחות. 59% מהצרכנים מאמינים כי הודעות דוא”ל שיווקיות משפיעות על החלטות הרכישה שלהם. שיווק בדוא”ל לא רק יוצר מודעות למותג ובונה אמינות.
מדוע נגמרו השניצלים בחמישי?
יותר מ -99% מהצרכנים בודקים את תיבת הדואר הנכנס שלהם מדי יום מעל 80% מהקמעונאים רואים בשיווק בדוא”ל את אחת הדרכים החסכוניות ביותר לשימור לקוחות. 59% מהצרכנים מאמינים כי הודעות דוא”ל שיווקיות משפיעות על החלטות הרכישה שלהם. שיווק בדוא”ל לא רק יוצר מודעות למותג ובונה אמינות.
מדוע רונן לא רגוע? וכיצד מרגיעים אותו?
יותר מ -99% מהצרכנים בודקים את תיבת הדואר הנכנס שלהם מדי יום מעל 80% מהקמעונאים רואים בשיווק בדוא”ל את אחת הדרכים החסכוניות ביותר לשימור לקוחות. 59% מהצרכנים מאמינים כי הודעות דוא”ל שיווקיות משפיעות על החלטות הרכישה שלהם. שיווק בדוא”ל לא רק יוצר מודעות למותג ובונה אמינות.
איך עושים שיווק בדואר אלקטרוני?
אם אתם חדשים לגמרי בתחום שיווק בדואר אלקטרוני, הנה הצעדים שעליכם לנקוט לפני כל דבר:
- הגדירו יעדים מציאותיים והגיוניים לצמיחת העסק שלכם, כמו בניית רשימת דואר אלקטרוני או שיפור שימור הלקוחות ב- X אחוזים.
- בחרו פלטפורמת שיווק בדוא”ל.
- מפו את מסעות הפרסום הראשוניים שלכם כמו למשל סדרת ברוכים הבאים, סדרת עגלות קניות נטושות או השקות מוצרים חדשים.
- החליטו כיצד תאספו כתובות דואר אלקטרוני. חברות מסחר אלקטרוני רבות מציעות קופון קטן בתמורה להסכמה מצד הלקוחות לקבלת מיילים שיווקיים או הרשמה לניוזלטר.
- הגדירו דפי נחיתה לפי הצורך לקמפיינים השונים.
- הגדירו מעקב אחר קמפיינים אצל ספק הניתוח והמעקב שבחרתם כמו גוגל אנליטיקס למשל.
- קחו את הזמן להקים בסיס איתן ותהיה לכם התחלה טובה יותר אפילו מאשר עסקים מנוסים רבים במסחר אלקטרוני.
יותר מ -99% מהצרכנים בודקים את תיבת הדואר הנכנס שלהם מדי יום מעל 80% מהקמעונאים רואים בשיווק בדוא”ל את אחת הדרכים החסכוניות ביותר לשימור לקוחות.
מהי מכירה באינטרנט?
מהי מכירה באינטרנט? עולמות האיקומרס
רוצה להקים חנות אינטרנטית שמוכרת יותר?
רוצה לקדם את האתר שלך?
הירשמו לניוזלטר שלנו!
ותהנו ממאמרים איכותיים ומקצועיים למייל שלכם
רוצה להקים חנות אינטרנטית שמוכרת יותר?
בעיה
יותר מ -99% מהצרכנים בודקים את תיבת הדואר הנכנס שלהם מדי יום מעל 80% מהקמעונאים רואים בשיווק בדוא”ל את אחת הדרכים החסכוניות
פתרון
יותר מ -99% מהצרכנים בודקים את תיבת הדואר הנכנס שלהם מדי יום מעל 80% מהקמעונאים רואים בשיווק בדוא”ל את אחת הדרכים החסכוניות
בעיה
יותר מ -99% מהצרכנים בודקים את תיבת הדואר הנכנס שלהם מדי יום מעל 80% מהקמעונאים.
פתרון
יותר מ -99% מהצרכנים בודקים את תיבת הדואר הנכנס שלהם מדי יום מעל 80% מהקמעונאים רואים בשיווק בדוא”ל את אחת הדרכים החסכוניות.
יותר מ -99% מהצרכנים בודקים את תיבת הדואר הנכנס שלהם מדי יום מעל 80% מהקמעונאים רואים בשיווק בדוא”ל את אחת הדרכים החסכוניות
נתוני סטטיסטיקה
תנו ללקוחות אפשרות להשאיר פרטים כשהמוצר שהם רוצים אזל מהמלאי תנו ללקוחות אפשרות?
שיכולים לעניין את הלקוחות
15%
שיכולים לעניין את הלקוחות
48%
שיכולים לעניין את הלקוחות
22%
שיכולים לעניין את הלקוחות
11%
חידה
תנו ללקוחות אפשרות להשאיר פרטים כשהמוצר שהם רוצים אזל מהמלאי תנו ללקוחות אפשרות?
שיכולים לעניין את הלקוחות
שיכולים לעניין את הלקוחות
שיכולים לעניין את הלקוחות
סקר
תנו ללקוחות אפשרות להשאיר פרטים כשהמוצר שהם רוצים אזל מהמלאי תנו ללקוחות אפשרות?
שיכולים לעניין את הלקוחות
שיכולים לעניין את הלקוחות
שיכולים לעניין את הלקוחות
סקר
תנו ללקוחות אפשרות להשאיר פרטים כשהמוצר שהם רוצים אזל מהמלאי תנו ללקוחות אפשרות?
שיכולים לעניין את הלקוחות
שיכולים לעניין את הלקוחות
שיכולים לעניין את הלקוחות