איך תמכרו מוצר חדש בחנות אינטרנטית?

יש לכם חנות אינטרנטית מושקעת עם מוצרים איכותיים, מבחר עשיר, שירות פגז.
אבל אם לא תשווקו אותה נכון מול קהלי המטרה והגולשים, הקופה שלכם בחנות לא ‘תצלצל’.
אם לא תיידעו את הגולשים והלקוחות הנאמנים שלכם על מוצר חדש שנכנס לחנות הם לא ישמעו על מה שיש לכם להציע.
רוצים רק חנות יפה או גם מכירות יפות?…אז תתקדמו.
מה קורה כשמגיע מוצר חדש למלאי?
כמו בכל תחום שיווקי הגעת מוצר חדש היא בשורה – גם למוכרים ובעיקר לצרכנים.
עבור הצרכנים מדובר במשהו חדש ושונה שמדליק את הסקרנות והציפייה.
הם עשויים להתלהב ולמהר לקנות את המוצר.
עבור בעלי החנויות זו הזדמנות מעולה להגדיל את המכירות – גם של המוצר החדש וגם של מוצרים נוספים בחנות.
הגעת מוצר חדש זה משהו שחובה לעשות ממנו פסטיבל, לדחוף ולקדם אותו חזק ולמקסם את החשיפה.
ההתלהבות מהמוצר גורמת הרבה פעמים להגדלת המכירות שלו, כשהשבועות הראשונים לאחר ההשקה עשויים להיות שוברי שיאים. הכל תלוי בבאז שיוצרים מסביב.
דרכים לקידום מוצר חדש בחנות אינטרנטית
גם אם רשת מובילה תפתח חנות במרכז מסחרי או בקניון השכונתי ולא תדאג לייצר לכיוונה תנועת לקוחות, לא תוכל להצליח.
חשיפה היא מילת מפתח וחשיפה שמתבצעת באמצעות העברת מסרים נכונים מול קהלי מטרה רלוונטיים מבטיחה תוצאות.
הנה חלק מכלי העבודה ומהפעולות שחובה שיהיו ב’ארגז הכלים’ שלכם לטובת קידום המוצר החדש שלכם:
- פרסום PopUp בחנות האינטרנטית
- דיוור ישיר לרשימת תפוצה
- פרסום ממומן בגוגל
- קידום אורגני בגוגל
- יצירה ופרסום של תוכן שיווקי
- קמפיין ממומן ברשתות חברתיות
- פוסטים מכירתיים ברשתות החברתיות
- ניהול עמוד פייסבוק
- ניהול עמוד אינסטגרם
- מבצעים והטבות על מוצרים נבחרים
- שיתוף פעולה עם עמוד אינסטגרם של ‘אושיית רשת’/סלב
פרסום חכם ברשתות החברתיות
פייסבוק מציעה מערכת סופר-מתקדמת של פרסום ושיווק, באמצעותה תוכלו להגיע ‘בול’ אל קהלי המטרה הרלוונטיים לכם.
באמצעותה תוכלו לנהל קמפיינים שונים למטרות שונות, בהתאם לאופי העסק ולפעילות הספציפית שאותה תרצו לקדם בכל זמן נתון:
- קמפיין ליצירת לידים
- קמפיין ליצירת מודעות ולביסוס המותג
- קמפיין קרוסלה לקידום מכירה בפועל
- קמפיין מודעות: להשקת מוצר חדש, או לקידום החנות האינטרנטית שלכם
- קמפיין תנועה: ליצירת טראפיק של לקוחות אל החנות האינטרנטית שלכם
- פוסטים מכירתיים בפייסבוק, לקידום המוצר החדש בחנות האינטרנטית שלכם
- מבצע מיוחד למוצר חדש שלכם באמצעות קמפיין ממומן בפייסבוק
- סרטון יצירתי בפייסבוק אודות מוצר חדש שיש לכם בחנות ושיכול להדליק אלפי גולשים שייחשפו אליו
‘גוגל’ – מנוע החיפוש של העולם , חלון הראווה שלכם
הפלטפורמה של גוגל מאפשרת לכם כבעלי חנות אינטרנטית לבצע מגוון פעולות ברמת דיוק ‘של פינצטה’, בהתאמה מקסימלית לצרכים המכירתיים שלכם, למשל:
קמפיין גוגל Ads
מבוסס על מילות מפתח לפי תחומים, קטגוריות ונטיות-חיפוש של הגולשים (מוצרים/שירותים שהגולשים מחפשים) ויכול להוביל אותם אליכם לחנות האינטרנטית.
העלאת תכנים ומאמרים עם ערך מוסף לגולשים, לקידום אורגני בגוגל יכולה גם לחזק (כפועל יוצא) את המכירות שלכם.
פרסום בגוגל Shopping
אתם יכולים להציג לראווה את המוצר החדש שאתם מוכרים ישר בתוצאות החיפוש של גוגל.
המוצר יופיע לגולשים ישר בתוצאות החיפוש – כולל תמונות ומחיר.
להם נשאר רק להקליק על התמונה והם יגיעו ישירות לדף המוצר אצלכם באתר.
אל תזלזלו בכלי הפרסום והשיווק הוותיקים
גם הפלטפורמות ה’קלאסיות’ של ערוצי הפרסום הוותיקים יכולות לעשות עבודה טובה:
- פרסום ברדיו
- פרסום במגזינים
- פרסום בעיתון יומי עם תפוצה רחבה
- שיתופי פעולה עם דמויות מוכרות בציבור
- שיתופי פעולה עם עסקים מתחומים שמשיקים לשלכם.
קחו לדוגמא את פינות הבוקר בתכניות הטלוויזיה השונות:
הרבה מהאייטמים שם בעצם הם תוצאה של קידום עסקים באמצעות תוכן שיווקי: מזמינים מומחה ל’פינה’ בתכנית, שמדבר על פתרון מסוים לבעיה מסוימת, כשהפתרון הוא בעצם מוצר שמישהו שילם על מנת שידברו עליו בטלוויזיה.
קוראים לזה ‘תוכן שיווקי’. חשיפה מסוג כזה יכולה לייצר יופי של מודעות וביקושים למוצר חדש שיש לכם בחנות ואתם רוצים לתת לו בוסט מכירתי.
מה שמתאים לקרדשיאנס יכול לשרת גם אתכם
תחשבו לרגע על עולמות משחקי הילדים: שם מוצר חדש יכול להיטמע בשוק תוך שבוע, אם לא פחות מזה.
כל העניין זה לייצר חשיפה נכונה שתוביל ל’באז’ הנכון סביב המוצר.
המעבר ממוצר שיש לו ביקוש לטרנד היסטרי הוא לפעמים מהלך שיווקי אוחד בלבד, שממנו ‘יוצאת הבשורה’.
מה שמתאים לקים קרדשיאן יכול לשרת גם את החנות האינטרנטית שלכם: תוכלו למשל להקים חנות PopUp לכמה ימים בקניון שיש בו תנועה חזקה, לייצר סביבת-מכירה חווייתית ואטרקטיבית ולראות מקרוב איך המדפים מתרוקנים כמו דונטס בחג המולד.
שנה אזרחית-עסקית מוצלחת שתהיה לכם!
אז כמו שהבנתם קידום מוצר חדש דורש השקעת אנרגיה ומשאבים כדי ליצור רעש וקרנבל סביב המוצר.
הרעש שתיצרו הוא זה שמושך את תשומת לב הגולשים, הוא זה שיוצר את הסקרנות ובסופו של דבר הוא זה שמקדם את המכירות.

