איך לבנות חנות אינטרנטית

בעידן הדיגיטלי של היום, בניית חנות באינטרנט הפכה לצעד הכרחי עבור עסקים המעוניינים להרחיב את טווח ההגעה שלהם ולנצל את ההזדמנויות העצומות של מסחר אלקטרוני. יחד עם זאת, יצירת חנות וירטואלית מוצלחת דורשת תכנון וביצוע קפדניים, המקיפים מספר שלבים מכריעים. מאמר זה מהווה מדריך שלב אחר שלב ויענה לכם על השאלה איך לבנות חנות אינטרנטית תוך לקיחה בחשבון של השיקולים וההחלטות המרכזיים שעליכם לקבל בכל שלב.
השלב ה- 1: בניית אסטרטגיה וקבלת החלטות
לפני שנצלול לתוך ההיבטים הטכניים שיענו לכם על השאלה איך בונים חנות אינטרנטית, חשוב שתכינו אסטרטגיה עסקית חזקה. עם ניסיוננו הרב בתחום האיקומרס, אנו פוגשים לא מעט בעלי עסקים שקופצים למים עוד לפני שבנו אסטרטגיה חזקה ולצערנו לרוב, בצורה הזו הם לא מצליחים לשמור את הראש מעל המים וזה מאוד מצער. שלב זה כרוך בקבלת החלטות קריטיות לגבי תוכנית יישום בפועל, תקציב אפשרי הגיוני וכמובן כוח האדם הקיים והעתידי.
הגדירו את שוק היעד והנישה שלכם. גם אם אתם בתחום שלכם כבר די הרבה זמן, תחום הדיגיטל בהרבה מן המקרים הוא שונה, המתחרים הם אחרים והקהלים מגוונים ורחבים יותר. זהו את קהל היעד שלכם והבינו את הצרכים, ההעדפות והתנהגות הקנייה שלו באינטרנט. זה יעזור לכם בהמשך להתאים את החנות הוירטואלית שלכם כדי לענות על הדרישות הספציפיות האלו.
הגדירו יעדים ברורים. אנו מודעים שלרוב כשמתחילים משהו חדש די קשה לקבוע יעדים ספציפיים. קבעו יעדים מדידים ולתקופות זמן יחסית קטנות, כי אתם צריכים להתקדם עם ההתפתחות של העניינים, למשל יעד למתי התכנון שלכם שהאתר יעלה לאוויר, יעדים מבחינת הנראות של האתר, יעדי השגת לקוחות חדשים או יעדים אחרים. מטרות אלו ינחו את קבלת ההחלטות שלכם לאורך כל התהליך.
קבעו תקציב אפשרי מבחינתכם. העריכו את המשאבים הכספיים שלכם והקצו תקציב לבנייה ושיווק של החנות המקוונת שלכם. שקל הוצאות הקשורות לפיתוח אתרים, שיווק, תוכנות שונות כמו ניהול מלאי ועלויות תפעול בשוטף. אתם צריכים שהדרישות שלכם יהיו תואמות לתקציב שאתם מוכנים להוציא וכאן לצערי הרבה פעמים אנשים נופלים.
👈 לדוגמא:
לקוח שהתקציב שלו מאוד נמוך לא יכול לבחור חברת פיתוח אתרים יוקרתית שתבנה לו אתר שנבנה מאפס, עם עיצוב מותאם אישית ומלא פיצ’רים יקרים, כי הוא עלול להיכנס לחובות מיותרים שישאירו אותו ללא תקציב פרסום ושיווק האתר החדש ואז הוא לא עשה פה שום דבר כי הוא תקוע.
בחרו את הפלטפורמה הנכונה עליה האתר יבנה. גם אם אתם לא אנשי טכנולוגיה חזקים, התחילו לחקור פלטפורמות מסחר אלקטרוני שונות, קבלו המלצות מבעלי עסקים שכבר יש להם אתר סחר, תעשו אפילו טבלה של יתרונות/וחסרונות של כל פלטפורמה ובחרו פלטפורמה מתאימה לדרישות העסקיות ולתקציב שלכם. כדאי שתחשבו על גורמים כמו קלות שימוש, התאמת הפלטפורמה לצרכי איקומרס, אפשרויות התאמה אישית, ותכונות אקסטרה.
רוצים לקרוא קצת סיפורי הצלחה של לקוחות של אישופ? אנו מזמינים אתכם להיכנס לכאן.
שלב 2: בחירת ספק אמין ויעשה עבורכם את העבודה נאמנה
בחירת הספק הנכון לניהול בניית חנות האונליין שלכם היא קריטית להצלחתה. יש כמה קריטריוני מפת שכדאי לוודא לפני שתבחרו:
מוניטין וניסיון
כדאי למצוא ספקים עם רקורד מוכח בעולמות האיקומרס שכן, יש לא מעט חברות טובות לבניית אתרי אך לא כולם מומחים בבניית אתרי סחר שכן מדובר על עולם בפני עצמו. בדקו ביקורות והמלצות גם ברשת אך גם מבעלי עסקים שבנו אתר דרכם כדי לוודא שהמומחיות שלהם תואמת את הדרישות שלכם.
שיקולי תקציב
קבלו הצעות מחיר מלפחות 3 חברות ועירכו השוואה בהתאם לשירותים שהם מספקים, לא רק ביחס למחיר אלא ביחס שמה שהם נותנים בתמורה. ודאו שהעלות תואמת את האילוצים התקציביים שלכם.
המלצות המלצות ועוד המלצות
חפשו המלצות ממקורות מהימנים או מעמיתים בתעשייה שבנו בהצלחה חנויות מקוונות. התובנות שלהם יכולות לעזור לכם לזהות ספקים אמינים.
אפשרויות התאמה אישית
כדאי לבדוק אם הספק מציעה אפשרויות התאמה אישית באתר והאם מדובר בתשלום נוסף או כחלק מהחבילה. בסופו של דבר גם חשוב שהחנות המקוונת שלכם תשקף את זהות המותג שלכם ותספק חוויית משתמש ייחודית.
ידעתם שבאישופ יש לנו אופציה לאתרים מותאמים אישית די יוקרתיים אך גם אופציה זולה יותר ולא פחות טובה לאתרי איקומרס שנבנים על גבי בלוקים בנויים. כל שנותר הוא להציב את התמונות, את המוצרים והתוכן והנה לכם אתר פגז שיעבוד בשבילכם בצורה נפלאה. אופציה שבהחלט תיתן לכם מענה מספק לשאלה: איך בונים חנות וירטואלית? רוצים שנשלח אליכם דוגמאות של אתרי סחר כאלה? דברו איתנו >>
שלב 3: שירותים נוספים שכל אתר סחר צריך
איך לבנות חנות באינטרנט ידרוש מכם לעתים קרובות שיתוף פעולה עם ספקים נוספים לטיפול בהיבטים שונים של הפעילות. ריכזנו לכם את החשובים ביותר:
🡰 חברת סליקה
אין אתר מכירות שיכול לעבוד מבלי להתחבר לחברת סליקה. חברת הסליקה היא זו שמאפשרת את החיבור בין הלקוח אליכם בעלי האתר, שכן, אתם לא אלה שמקבלים את פרטי האשראי אלא חברת הסליקה המחוברת אל האתר. מדובר על חברות המאובטחות ברמה הכי גבוהה שיש. יש במידה מסוימת שוני מסוים בין חברה לחברה הן ברמת המחיר והן ברמת פירוט השירותים שהיא מאפשרת. בידקו 2-3 חברות סליקה לפני שתקבלו החלטה סופית.
🡰 חברת שילוח
חברת שילוח מסייעת בניהול לוגיסטיקה ושילוח ומבטיחה הובלה יעילה של מוצרים ללקוחות. בחרו שותף אמין עם מחירים תחרותיים וכיסוי גלובלי. שימו בישנם חברות למשל שמבקשות כמות מסוימת של משלוחים חודשיים על מנת לאפשר מחיר משלוח מסוים או חברות שילוח אחרות שלמשל לא מוכנות להוביל דברים מסוימים. כתבנו על כך בהרחבה במאמר: אופציות שילוח העומדות בפני אתרי סחר. ממליצים לכם לקרוא אותו ולקבל תובנות לפני ביצוע החלטה.
🡰 חברת ניהול מלאי
יש הקוראים להם ERP או קופות. אם יש לכם מלאי יחסית גדול או שרשרת אספקה מורכבת, חברת ניהול מלאי הינה הכרחית לסיוע בייעול בקרת המלאי, מימוש הזמנות ומעקב. כמו כן ישנם חברות לניהול מלאי שנותנות שירותים של הפקת חשבוניות וישנן חברות שתצטרכו לקחת שירות הפקת חשבוניות בנפרד. בידקו כמה מלאי יהיה לכם בפועל באתר וקבלו החלטות בהתאם לכך. מה שחשוב הוא שתקבלו את ההחלטות האלה בזמן שכן חיבור המערכת לניהול המלאי והזנה של המלאי בפועל לוקחת זמן כשלעצמה, אל תעשו זאת רק כשהאתר כבר מוכן ואתם משתוקקים כבר להעלות אותו לאוויר, זה סתם יעכב אתכם. עשו זאת הרבה לפני.
שלב 4: רכישת דומיין ושרת אחסון
שמעתם פעם על איך לבנות חנות באינטרנט ללא אחסון ודומיין, לא, נכון?רכישת שם דומיין הנכון למותג ובחירת חברת אחסון אמינה הם קריטיים להצלחת החנות המקוונת שלכם.
↩ שם דומיין – בחרו שם דומיין שקל לזכור, רלוונטי למותג שלכם ומותאם לציפיות של קהל היעד שלכם. לפני שתריעו בהתלהבות על כך שמצאתם את השם המושלם, בידקו שהוא אכן זמין לרישום. תוכלו לעשות זאת כאן ב- BOX. יש עוד חברות לרישום דומיין, ביחרו מה שמתאים לכם רק אל תתמהמהו, שלא יתפסו לכם את השם המועדף עליכם!
↩ אחסון/ שרת – חפשו חברת אחסון שמציעה שירות לקוחות נוח ויעיל, מהירויות טעינה גבוהות וחבילות נפח שתואמות לכמות המוצרים שהולכת להיות לכם באתר. תמיד תחשבו את המקסימום שהאתר ידרוש ולא את המינימום כדי שלא תקבלו אתר איטי שיקשה על הלקוחות שלכם את הרכישה.
שלב 5: מהי האחריות שלכם בכל הסיפור הזה?
בעלי עסקים רבים חושבים וטועים שברגע שבחרו חברה או פלטפורמה שתנהל להם את בניית אתר המכירות שלהם, זה מספק ויש להפיל עליהם את האחריות על הכל. טעות גורלית! בסופו של דבר מדובר על האתר שלכם, וברבה מן המקרים גם מפעל החיים שלכם, אתם בטח לא תרצו להשאיר את הירושה של היקרים לכם בידי זרים ללא פיקוח נכון?
נכון יותר לחשוב שכבעלי העסק, המעורבות שלכם בבניית החנות הדיגיטלית היא חשובה ומכרעת.
לפניכם כמה היבטים מהותיים במעורבות שלכם כבעלי העסק:
🡰 דפי מוצר
קחו אחריות על יצירת דפי מוצר שובי לב. זה כולל הכנת תמונות מוצר באיכות גבוהה המציגות את המוצרים שלכם מזוויות שונות ומספקות תצוגה ברורה של התכונות המייחדות שלהן. כתבו או קחו שירות של קופירייטר/כותב תוכן מקצועי שיכתוב תיאורי מוצר מרשימים ומשכנעים המדגישים את היתרונות, המפרטים את נקודות הבידול של כל פריט. זכרו לייעל דפים אלה עבור מנועי החיפוש על ידי שילוב מילות מפתח רלוונטיות באופן טבעי ושתוכן בעמוד מוצר אחד לא יהיה זהה לאחר שכן מדובר בשכפול תוכן וגוגל שונא את זה – אם אתם לא תעשו זאת, דעו שאף פלטפורמה לבניית אתרי איקומרס לא תעשה זאת עבורכם, זה אף פעם לא כלול בהסכם העבודה.
🡰 תוכן לדפי ליבה של האתר
דאגו שיהיה באתר תוכן מושך עבור דפי הליבה של החנות המקוונת שלכם, אנו מדברים על עמודים כמו דף הבית, אודותינו, יצירת קשר ושאלות נפוצות. דף הבית שלכם צריך לעורר עניין בקרב המבקרים, להראות להם בבירור מה אתם יכולים להציע להם ולהדריך אותם לקראת ביצוע רכישה מהירה ויעילה. דף אודותינו צריך לספר את סיפור המותג שלכם בצורה אותנטית ועל ידי כך לבנות אמון וקשר עם לקוחות פוטנציאליים. דף יצירת הקשר צריך לספק פרטי קשר מדויקים ורבים – מומלץ שתתנו את כל האפשרויות כמו וואטסאפ, טלפונית, מייל, צ’אט ועוד. לבסוף, מומלץ שתכינו שאלות נפוצות אינפורמטיביות ומועילות כדי לטפל בשאלות נפוצות של לקוחות כמו לגבי זמני משלוח, החזרות, בחירת מידה ועוד.
עמודים חשובים נוספים שאתם אחראים לספק הם עמודי תנאים נוספים ומדיניות משלוחים – כאן מומלץ לקחת שירות עורך דין על מנת להימנע מתביעות פוטנציאליות (קחו את זה בחשבון בשלב הראשון של החלטה תקציבית).
🡰 שירות לקוחות ותמיכה
בזמן שהאתר בהכנות, חשבו על איך הולך להתנהל כל הנושא של תמיכת לקוחות ושרות. תמיד תכוונו לשרות לקוחות יוצא דופן שכן, זה מה שיגרום ללקוח לחזור אליכם שוב. כדי לבנות נאמנות ולטפח מערכות יחסים חיוביות עם הלקוחות שלך זה הכרחי. הגיבו במהירות לפניות לקוחות, ספקו מידע מדויק וטפלו בחששות או בבעיות באופן מקצועי. כדי לספק שירות טוב צריך שתחליטו מיהו כוח האדם שהולך לטפל בכך? האם אתם צריכים למנות כוח אדם נוסף? זוהי סוגייה שחשוב לקחת אותה בחשבון.
איך לבנות חנות אינטרנטית? – רוצים שמומחה של אישופ יגיע עד אליכם ויסביר לכם הכל פנים מול פנים? להסבר תהליך והדגמה בלייב של המערכת מלאו פרטים קצרים ונחזור אליכם צ’יק צ’אק.
רגע לפני סוף המאמר…
כשלוקחים החלטה לבנות אתר מכירות, צריך לקחת בחשבון גם היבטים שיווקיים, הם אומנם לא חלק אינטגרלי מתוך השלבים לבנייה בפועל של אתר איקומרס פעיל אך כל אתר מכירות צריך שיגלו אותו ואיך יגלו אותו ללא שיווק מוצלח?
עוד בשלב החלטה על תקציבים, פתחו אסטרטגיה שיווקית שתעזור לכם להבין איך תוכלו להגדיל את התנועה אל האתר ולהגדיל את הנראות של החנות בגוגל וברשתות המדיה החברתית. קחו בחשבון שיש ערוצי שיווק דיגיטליים שונים כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), פרסום ממומן, שיווק במדיה חברתית, שיווק בדוא”ל ושיווק תוכן. כל אחד אחד מהם הוא עולם ומלואו ודורש תקציב משלו. תוכלו למצוא תוכן רב על שיטות השיווק השונות בעמוד במדריכים שלנו בנושא קידום ופרסום אתרי מכירות. הם יעזרו לכם באופן עקיף למצוא תשובות לשאלה: איך לבנות חנות באינטרנט ולפרסם אותה צורה שתניב עבורכם הכנסות?
לסיכום ולעניין
בניית אתר חנות וירטואלית כוללת מספר שלבים שאי אפשר לדלג עליהם אם רוצים לצלוח במשימה, כל אחד מהם ממלא תפקיד חיוני בהצלחתה. על ידי ביצוע ההנחיות שהבאנו לפניכם במאמר זה, אתם יכולים להקים בסיס חזק עבור החנות הוירטואלית שלכם. זכרו לפתח אסטרטגיה עסקית מוצקה, לבחור ספקים אמינים, לרכוש דומיין מתאים וחברת אחסון מתאימה להיות מעורבים בתהליך מבלי להיות מתערבים בעסודה של הספקים, זיכרו שלכל אחד יש את העבודה והאחריות שלו. עם תכנון וביצוע קפדניים, אתם יכולים ליצור חנות מקוונת שלא רק מציגה את המוצרים שלכם ביעילות, אלא גם מספקת חווית קנייה חלקה ומהנה ללקוחות שלכם.
חשוב לזכור גם שבניית אתר מכירות היא תהליך מתמשך הדורש אופטימיזציה מתמשכת, התאמה ושיפורים ממוקדים בלקוח והשקעה מתמדת. הישארו מעודכנים במגמות האחרונות בתעשייה והעדפות הלקוחות כדי להבטיח שהחנות המקוונת שלכם תישאר תחרותית בנוף המסחר האלקטרוני המתפתח ללא הרף.
בניית חנות מקוונת היא מיזם מרגש, ועל ידי קריאת המאמר הזה אתם כבר בדרך לבסס נוכחות דיגיטלית מוצלחת.
איך בונים חנות אינטרנטית או איך בונים חנות וירטואלית? כל אחד מנסח את השאלה אחרת , אבל תשובות תמצאו רק אצלינו – באישופ – המומחים בעולמות האיקומרס – כבר מעל לשני עשורים אנו מובילים עסקים קטנים כגדולים להצלחה עסקית בדיגיטל. נשמח לשמוע על העסק שלכם ולהוביל אותו להצלחה ברשת.