חברות שילוח – איך תבחרו את השירות הנכון עבורכם?

עסקים קטנים ובינוניים מקוונים רבים עשויים לשאוף להתחיל עם גישה לא נכונה בכך הנוגע למשלוח. הם עשויים אפילו להאמין שלפלטפורמת המסחר האלקטרוני שלהם יש את כל מה שהם צריכים כבר Build in כדי לנהל את כל התהליך הלוגיסטי.
אין פלטפורמת All-in-One למסחר אלקטרוני שתנהל לוגיסטיקה, ERP, CRM וכל כך הרבה דברים אחרים. החדשות הטובות הן שאפשר ללכת לפני שמתחילים לרוץ. אבל כשתגיעו לנקודה הזו, קחו קצת זמן ללמוד כמה מהפרטים הקטנים של הלוגיסטיקה.
בעלי העסקים המצליחים ביותר משתמשים באפשרויות שילוח אסטרטגיות כדי לבדל את עצמם מהמתחרים ולהגדיל את שולי הרווח שלהם.
כמובן, בעוד שמשלוח יכול להיות נקודת בידול רבת עוצמה עבור המותג שלכם, אתם לא יכולים פשוט ליצור אסטרטגיה ושבזה זה יגמר, אתם צריכים להיות מוכנים לביצוע – הן מבחינה תפעולית והן מבחינת אסטרטגיית התמחור. זה דורש תיאום של צוותים מרובים, משיווק ועד אריזת החבילה ועוד רבים אחרים בין לבין. קביעת מדיניות המשלוחים שלכם אינה קשורה רק לאפשרויות שתציעו, אלא אתם צריכים גם לוודא שכל המעורבים בשרשרת האספקה מבינים את חלקם בתהליך.
אז בואו נסתכל על הדברים שהם בגדר חובה מוחלטת באסטרטגיית המשלוח שלכם, ומה אתם צריכים לדעת כדי לגרום לזה לקרות באופן תקין
אז מה זה בעצם שילוח עבור אתרי איקומרס?
שילוח מסחר אלקטרוני כולל קבלה ועיבוד של הזמנות, איסוף ואריזת המוצר שנרכש במחסן, הדפסת תוויות משלוח ואפילו ניהול החזרות. זה אולי נשמע די פשוט. אם ראיתם מחסן מנוהל היטב, הוא עשוי אפילו להיראות פשוט. אבל למעשה, כל החלקים הנעים יוצרים רמת מורכבות התלויה בסוגים וגדלים של המוצרים שאתם מוכרים, לאילו אזורים תספקו, באפשרויות המשלוח ובמהירויות המשלוח שתבחרו להציע ועוד.
תהליך שילוח מסחר אלקטרוני
תהליך שילוח באתר מסחר אלקטרוני מקיף אמור לכלול הכל, החל מקבלת ועיבוד הזמנה ועד לאיסוף, אריזה ושליחה על ידי שליח עד לפתח ביתו של הלקוח. לאחר שההזמנה תתקבל באתר המכירות שלכם, תחילה יהיה צורך לוודא שיש לכם את הפריטים במלאי, ולאחר מכן תאמתו את כתובת המשלוח של הלקוח וכל מידע רלוונטי אחר המצורף להזמנה. לבסוף, הפריטים ייבחרו, יארזו ויוכנו למשלוח.
שיטות עבודה מומלצות שיש ליישם עבור משלוחי מסחר אלקטרוני
לכל אדם בארגון שלכם יש עבודה ביחס להכנת המשלוח עבור החנות המקוונת שלכם. לכן חשוב שתיישרו איתם קו בנוגע לתהליך. קבעו אסטרטגיה ברורה ואת היעדים השונים המתחלקים ל: ספציפיים, מדידים, ברי השגה, רלוונטיים ומבוססי זמן שלכם. בוודאי תרצו לבצע שיפורים מאוחר יותר, אבל הדרך הטובה ביותר ללמוד היא מניסיון, אז צאו החוצה והתחילו לקבל משוב מהקונים והלקוחות.
1. הרכיבו צוות איכותי ומקצועי.
כדי להתמודד עם כל אתגר גדול, הצעד הראשון הוא לזהות את האנשים הנכונים שיעזרו לכם לקבל החלטות לגבי אסטרטגיית המשלוח שלכם. מי הם בעלי העניין בפרויקט זה ובאיזו רמה כל אחד מהם יהיה מעורב?
לפניכם רשימה שתעזור לכם לחשוב על הרכב צוות מנצח:
צוות השיווק אחראי לתקשר עם הלקוחות שלכם והם עשויים להשתמש במבצעי משלוח כמו משלוח חינם או במחיר קבוע כדי להביא אנשים לאתר שלכם, להגדיל את ערך ההזמנה או להבטיח מהירויות משלוח מזורזות תמורת תשלום.
מעצבי האתרים והמפתחים שלכם מבטיחים שהלקוחות יראו את אפשרויות המשלוח הנכונות בזמן הנכון ושההצעות ברורות ללקוחות מבחינת חווית הגלישה והשימוש באתר.
צוות היישום (צוות המחסן) מעורב, כמובן, מאוד בהקפדה על כך שההזמנות ייבחרו, יארזו ויישלחו במדויק ובזמן בכל פעם.
חברי צוות שירות הלקוחות שלכם הם אולי חברי הצוות החשובים מכולם. אין דבר שיכול יותר להרגיז לקוח כמו פריטים שחסרים במשלוח או משלוח מתעכב יתר על המידה. במקרים כאלה צוות השירות צריך להיות עם יד על הדופק ולתת שירות יוצר מן הכלל.
השירות והתמיכה צריכים לדעת מהי הגישה שלכם למשלוחים מכיוון שזה משפיע על מחזור חיי הלקוח וכמובן על רווחיות החברה מבחינת מחירי המוצרים. במידה וצוות השרות ידעו את כל הפרטים הם יוכלו לתכנן לענות באופן משביע רצון על שאלות ומענות של הלקוחות.
2. הגדירו את המטרות הנכונות.
כעת, לאחר שהרכבתם את הצוות הנכון עבורכם, עליכם להגדיר מה אתם רוצים להשיג באמצעות אסטרטגיית המשלוח שלכם. יש הרבה תחומים שאפשר להתמקד בהם, אבל ריכזנו לכם כמה דוגמאות נפוצות:
↩הגדלת ההמרות על ידי הצעת אפשרויות משלוח ותעריפי מחירים שהלקוחות האידיאליים שלכם מצפים להם.
👈 לדוגמא:
אתר שמוכר נעליים אך מבקש דמי משלוח גבוהים, ישנה סבירות שהוא עלול לאבד את ההמרה. במידה והאתר מציע עלות סבירה או משלוח חינם, כמובן שתוכלו להגדיל את ההמרות באתר.
↩ הגדלת ערך ההזמנה הממוצע באמצעות מבצעים כמו סף משלוח חינם או משלוח בתעריף קבוע על פריטים מסוימים עליהם יש לכם רווח יפה.
👈 לדוגמא:
יש לכם אתר שמוכר תיקים ועל תיק מסוים הרווח שלכם נותן לכם אפשרות לתת ללקוח הפוטנציאלי משלוח בחינם. תוכלו לגלם זאת כמבצע וכך תוכלו לגרום לערך הזמנה גבוה יותר.
↩ הרחבת השוק וקהל היעד על ידי משלוח לאזורים גיאוגרפיים חדשים.
↩ הפחתת עלויות על-ידי סקירה נוספת של חברות שילוח חלופיות.
שיפור היעילות התפעולית באמצעות שיפורי תהליכים מצטברים והדרכה יסודית של הצוותים הפנימיים.
בחרו את אסטרטגיית המשלוח הטובה ביותר.
חנויות מקוונות מצליחות מיישמות כמה משיטות המשלוח הללו לאסטרטגיה שלמה שעובדת עבור העסק הייחודי שלהן.
איסוף עצמי מהחנות הפיזית
אם יש לכם מספר מיקומים פיזיים או עסק מקומי חזק מאוד, הצעת איסוף חינם בחנות יכולה להיות win-win עבורכם ועבור הלקוחות שלכם.
היתרונות:
🡰 לקוחות יכולים לדלג על ההמתנה לחבילה ועל עלות המשלוח. הלקוחות יכולים להגיע לחנות הפיזית, לראות את המוצר ולהתנסות בו.
🡰 תוכלו לדלג על תפעול משלוח של חבילה אחת נוספת.
משלוח מהיום להיום.
משלוח מהיום להיום הוא בדיוק מה שזה נשמע – אבל הרבה יותר קשה לקיים אותו מאשר להגדיר. שירות מוצלח ללקוחות שלכם עם משלוח באותו יום דורש תפעול לוגיסטי חלק והרבה משאבים.
היתרונות:
🡰 תוכלו לבלוט מהקהל עם זמן האספקה המהיר ביותר ותגדילו את יחסי ההמרה שלכם.
🡰 ההמרות הגבוהות יותר והמוניטין שתבנו עם אפשרויות למשלוח לאותו יום – עשויים בהחלט להוביל לעלייה בהכנסות.
אלא אם כן אתם עובדים רק עם עסקים מקומיים, זו לא צריכה להיות האסטרטגיה הראשונה שלכם. כמו שאמרנו, אתם צריכים ללמוד ללכת לפני שאתם מתחילים לרוץ! תנו לעצמכם מטרה קלה יותר להשגה כמו למשל משלוח של מהיום למחר.
משלוח חינם.
משלוח חינם הפך עבור צרכנים רבים, למשהו שהוא סוג של מובן מאליו.
היתרונות:
🡰 קל להסביר אותו ללקוחות.
🡰 זה מיישר קו עם ציפיות הלקוח.
🡰 זה משפיע באופן חיובי על שיעורי ההמרה של לקוחות שמגיעים למשפך התשלום שלכם.
אבל, בעוד משלוח חינם הוא בחינם ללקוחות שלכם, זה לא בחינם בשבילכם. אתם עדיין צריכים לשלם למוביל ולוודא ששולי הרווח שלכם מספיק גבוהים כדי לכסות את העלויות הנלוות. גם אם אתם מרוויח יותר מכירות, אתם לא מתקדמים אם אתם מפסידים כסף על כל אחת מהן.
אסטרטגיות מעורבות ואלטרנטיביות.
בחירה באחת מהאסטרטגיות האלה שאתם יודעים שתעבוד עם האתר והמוצרים שלכם תאפשר לכם להתחיל, אבל לעתים קרובות שווה לערבב ולהתאים אותן לגישה ההוליסטית והייחודית שלכם.
זה מאפשר לכם לאזן את צרכי ההכנסות שלכם עם הזדמנויות קידום מכירות. לדוגמה: אתם יכולים להציע משלוח סטנדרטי בחינם לצד אפשרויות אחרות כמו משלוח מזורז בתעריפי בסיס המבוססים על ערך ההזמנה.
להלן כמה שילובים נפוצים:
משלוח רגיל + מזורז: נותן לכם את ההזדמנות למכור יותר במשלוח על ידי הצגת הזמן המשוער בהובלה עבור לקוחות הזקוקים למשלוח מהיר.
משלוח סטנדרט חינם + משלוח מזורז: משלוח חינם מניע את הלקוח להיכנס לעמוד צ’ק אאוט. שם תוכלו להציג משלוח מזורז כדי לפתות אותם לשלם עבור משלוח מהיר יותר.
משלוח רגיל + איסוף בחנות + משלוח מהיום להיום: לקוחות מקומיים אוהבים איסוף בחנות ומשלוח באותו יום. עבור אנשים שאינם מקומיים, אתם עדיין יכול לתת להם תעריף סטנדרטי מצוין.
דרך נוספת מבוססת על סכום ביניים של הזמנות – למשל, חיוב של 30 ש”ח עבור עד הזמנה של 150 ש”ח, 20 ש”ח עבור הזמנות בין 150-300 ש”ח, ובחינם עבור הזמנות מעל 300 ש”ח. אתם יכולים להגדיר את התעריפים האלה גם לפי קבוצות של מוצרים או לפי משקל הזמנה. אתם רק צריכים להריץ כמה חישובים ולראות מה עובד הכי טוב עבור העסק שלכם ואז לנסות את זה ולראות אם הלקוחות אוהבים את זה, גם.
כמה דברים חשובים שעליכם לקחת בחשבון
הצעת תעריפי המשלוח והאפשרויות הנכונים ללקוחות שלך היא חיונית להצלחה ארוכת טווח כקמעונאי. זה יכול להרגיש כמו ללכת על חבל דק בין לאבד לקוח אם אתה גובה יותר מדי או לאבד את החולצה שלך אם אתה גובה מעט מדי. אבל לא מדובר רק בתמחור. הצעת אפשרויות המשלוח הנכונות בזמנים הנכונים יכולה לעזור להפחית את נטישת העגלה ולהגדיל את ההכנסות.
חישוב עלויות משלוח.
אפשרויות אריזה למסחר אלקטרוני.
כיצד לעקוב אחר משלוחים והחזרות.
חישוב עלויות משלוח מסחר אלקטרוני
לפני שתבחרו אסטרטגיית משלוח או תחליטו כמה זה צריך לעלות ללקוחות שלכם, אתם צריכים להבין כמה משלוח יעלה לכם.
גודל ומשקל האריזה.
אם המוצרים שלכם אחידים יחסית בכל החנות שלכם, הגישה תהיה מבוססת אזור עבור כל פריט, שבה מחיר המשלוח משתנה לפי מיקום הלקוח ולא גודל או משקל המוצר.
אם אתם מוכרים מוצרים גדולים במיוחד, או כאלה שלא מתאימים את עצמם לקופסה המלבנית הטיפוסית. בקשו תעריפים ישירות מספק השילוח היא דרך מצוינת להבטיח שאתם מציעים את המחירים הטובים ביותר ללקוחות.
הדבר החשוב שיש להתמקד בו כאן הוא לוודא שלמוצרים שלכם יש משקלים ומידות מדויקים, כך שהתעריף שאתם מקבלים בחזרה מהמוביל יהיה מדויק ככל האפשר. כדי לעשות זאת, חלקו את המוצרים שלכם לקבוצות והתמקדו בהבנת המשקלים והמידות עבור 20% הכבדים או הגדולים ביותר ו-20% הקטנים או הקלים ביותר.

אפשרויות אריזה
אמנם לא כל עסק צריך לשלוח מוצרים בחבילה מהסוג שמסתיים באחד מסרטוני ה-unboxing הרבים ביוטיוב, אבל הדרך שבה המשלוח שלכם מציג את עצמו בדלת הכניסה של הלקוח שלכם היא ייצוג קונקרטי של המותג שלכם. זה אומר שאתה צריך לקחת כמה דברים בחשבון.
1. בחירת האריזה.
כשאתם בוחרים את האריזה שבה תשתמשו, קחו בחשבון דברים כמו השבריריות של הפריטים, איך הרכיבים הארוזים בפנים ישקעו או יזוזו ממקום למקום, ואיך האריזה תיפתח. מוצרים שבירים יצטרכו ריפוד נוסף בחבילות ויש שיקולים ספציפיים יותר אם אתם שולחים פריטים רגישים לטמפרטורה או מתכלים.
2. אריזה בהתאמה אישית.
אריזה מותאמת אישית יכולה באמת לבדל אותכם מהמתחרים שלכם ולהעניק לקונים חוויית קנייה בלתי נשכחת. זה כמובן לא חייב להיות דרמטי, אולי תשקלו שחומרי האריזה שלכם יהיו מותאמים אישית עם הלוגו שלכם, או שאולי תשתמשו במדבקה ממותגת כדי לעטוף את המוצרים בנייר עטיפה עם מדבקה.
3. אריזה ידידותית לסביבה.
בואו של המסחר האלקטרוני בחיינו הביא המון יתרונות והעניק לאנשים גישה ליותר ויותר הזדמנויות. אבל לכל המשלוחים האלה יש פוטנציאל ליצור הרבה פסולת. אולי כדאי שתשקלו לשלב כמה אלמנטים ידידותיים לסביבה, כמו מילוי אריזה מתכלה. זה יהיה חשוב במיוחד אם ידידותיות לסביבה היא ערך של המותג שלכם.
כיצד תעקבו אחר משלוחים והחזרות של אתרי סחר
כאשר אתה שומעים את המילה “משלוח”, אתם יכולים רק לדמיין את התהליך, אבל תהליך המשלוח – במיוחד כשמדובר בשביעות רצון הלקוחות היא משימה מורכבת. אתם צריכים להיות מסוגלים להציע חוויית לקוח חיובית כל הדרך, משלב הרכישה, מימוש הזמנות ועד למשלוח ובמידת הצורך גם טיפול בהחזרות.
↩ ניהול הזמנות.
ניהול הזמנות מתייחס לקבלה, עיבוד ומילוי הזמנות. עם מערכת ניהול מלאי והזמנות חזקה, בין אם היא מוטמעת בתוכנת המשלוחים שלכם ובין אם לא, תוכלו להפחית בעיות מלאי, למלא פריטים בזמן ולמזער שגיאות. מערכת ניהול הזמנות זו פועלת כדי לרכז את כל הנתונים הקריטיים שלכם במקום אחד, כך שתוכלו לייעל את הפעולות מאחורי הקלעים ולקבל החלטות עסקיות בהתאם לנתונים.
↩ מדוע מעקב אחר חבילות הוא בגדר חובה.
זה לא רק חיוני שאתם תדעו היכן המשלוחים שלכם נמצאים כל הזמן, גם הלקוחות רוצים לדעת זאת. ספקו להם מספר מעקב כדי שיוכלו לעקוב אחר המשלוח שלהם ולקבל עדכונים על זמני המסירה. זה עוזר להגדיר ציפיות והלקוחות יעריכו את התקשורת הברורה עם הצוות שלכם.
↩ קבעו את מדיניות ההחזרות שלכם.
אתם רוצים שהלקוחות יהיו מרוצים מהרכישה שלהם מהחנות שלכם בכל פעם, אבל העובדה היא שחלק מהמוצרים תמיד יהיו מאתגרים – חשבו על כל מה שקשור לגדלים וצבעים שעשויים להיראות שונים מכפי שהם מעובדים על מסך מחשב. לפעמים, פשוט אי אפשר להימנע מהחזרות של לקוחות.
שלוש נקודות הכאב הגדולות ביותר עבור צרכנים שמחזירים רכישות מקוונות הן:
העובדה שצריך לשלם כדי לשלוח פריטים בחזרה לחנות.
התסכול הקיים באיסוף החבילה בדואר.
חוסר בדרכים פשוטות לביצוע החלפה.
החדשות הטובות הן שתהליך החזרה שמשאיר את הלקוחות שלכם מרוצים הוא ניצחון לטובתכם. הם יזכרו את השירות האיכותי שלכם בפעם הבאה שהם יצטרכו להזמין מוצר דומה. אם אתם מודאגים מתהליך ההחזרות, מצאו שותף לוגיסטי נהדר שיעזור לכם ליצור את האסטרטגיה שלכם בקנה מידה גדול.
חשיבות התאמת פתרונות שילוח לסוג העסק
כאשר אתם מחפשים פתרונות שילוח מתאימים לעסק המסחר האלקטרוני שלכם, חשוב שתחשבו על הניואנסים הקטנים הנדרשים לעסק שלכם. מה הכוונה?
💡 המלצה:
אם האתר שלכם מוכר יינות, אזי תצטרכו פתרונות שילוח ספציפיים. צריך שלחברת השילוח תהיה אפשרות לקחת אחריות על המוצרים שלכם. ישנן חברות שילוח שלא מעוניינות במשלוחים מסוג זה מכיוון שמדובר על מוצרים כבדים ושבירים, או במקרים מסוימים הם יאפשרו לכם להכניס במשלוח אחד עד כמות מסוימת של בקבוקים. במידה והלקוח יזמין מעל הכמות המותרת, תיאלצו לחייב אותו (או לקחת על עצמכם) דמי משלוח נוספים.
צריך שתשאלו את עצמכם, מהו המוצר שאתם צריכים לשלוח?
💡 המלצה:
אם יש לכם אתר סחר למשלוחי פרחים, לא מדובר כאן על פתרון משלוח רגיל שבו אתם מוסרים חבילה לחברת השילוח ומתחייבים ללקוח למספר מסוים של ימי משלוח לקבלת חבילה. פרחים הם מוצר חי ועדין ולכן צריכים להישלח מרגע לרגע. עליכם לוודא שחברת השילוח שאתם מדברים איתה אכן מאפשרת משלוחים מהסוג הזה.
איזה שאלות צריך לשאול בעת בחירת חברת שילוח?
מהן עלויות השילוח?
הספק הזול ביותר הוא לא תמיד הטוב ביותר, לכן כדאי שלא לבסס את כל ההחלטה שלכם על מחיר בלבד. כמובן שחשוב למצוא חברת שילוח כדי למצוא מחיר שמתאים לכם וללקוחות שלכם. התוצאה האופטימלית היא מחיר נמוך מספיק עבור הלקוחות שלכם אך גבוה מספיק כדי לכסות את העלויות שלכם, כל זאת תוך מתן שירות איכותי.
עד 80% מהקונים אומרים שמשלוח חינם הוא תמריץ מרכזי שמניע אותם לקנות באינטרנט לעתים קרובות יותר. יחד עם זאת, הצעת משלוח חינם עבור כל המכירות באתר הסחר שלכם ועל כל הלקוחות שלכם עשוי להיות יקר מדי עבור עסק קטן או בינוני. זה המקום שבו אתם יכולים להיות אסטרטגיים. שקלו לבנות משלוח מותאם למחירי המוצרים שלכם. אתם יכולים גם להגביל משלוח חינם ללקוחות נאמנים, מוצרים או אזורים ספציפיים, או מעל ערך הזמנה מינימלי. בדרך זו, אתם משתמשים במשלוח כדי לעודד נאמנות ולהגדיל את ערך המכירות.
האם חברת השילוח מחייבים לכמות משלוחים חודשית?
ישנן חברות שמחייבות לכמות חודשית של משלוחים. הם יעשו לכם מחיר מועדף אך בתנאי שתשתמשו בכמות המשלוחים הזו למשך תקופה מסוימת, למשל בחצי שנה.
במקרים אלה, במידה ולא תגיעו לכמות הנדרשתהם יחייבו אתכם במחיר רגיל עבור המשלוח. יש חברות שאינן מחייבות לכמות מינמלית ולכן כדאי שתבררו פרטים מהסוג הזה מכיוון שאם אתם בתחילת הדרך, לא מומלץ להיכנס להתחייבויות שיפגעו בריווחיות של העסקה.
עד איזה משקל ניתן לשלוח חבילה במשלוח אחד?
ישנן חברות שילוח המגבילות את המשלוח היחיד למשקל מסוים ומעבר לכך, יגבו תוספת תשלום. לכן זוהי שאלה לגיטימית וחשובה.
מהו גודל החבילה המקסימלי שהם יכולים לשלוח?
השאלה הזו יכולה להיות רלוונטית אליכם במידה ואתם יודעים שהמוצרים שלכם יחסית גדולים.
כיצד מתבצע מעקב אחר המשלוח?
מעט מאוד מהצרכנים מדרגים את התקשורת של הקמעונאים איתם לגבי סטטוס ההזמנה המקוונת שלהם כ”טובה”. כאן נכנס לתמונה המעקב. מעקב מאפשר ללקוחות שלכם לעקוב אחר מקום הימצאם של החבילות שלהם, ומביא שקיפות בתהליך המסירה תוך מתן שקט נפשי לכם וללקוחותיכם. כשאתם בודקים חברות שילוח, ודאו שאתם מבינים היטב את חוויית המעקב עבור הלקוח ואת רמת הפירוט שהוא יכול לראות מבחינת מיקום החבילה שלו.
לכמה זמן משלוח הם יכולים להתחייב?
מהירות משלוח היא נקודת החלטת רכישה מרכזית, כאשר 42% מהצרכנים רוצים משלוח מהיום למחר, לפעמים, הם אפילו מוכנים לשלם יותר עבור מוצר אם הם יכולים להשיג אותו הכי מהר שאפשר. כ-15% אומרים שהם קנו פריט מאתר מסוים פשוט כי הם יכלו להשיג אותו מהר יותר מאשר במקומות אחרים, למרות שהוא יקר יותר.
ייתכן שלא תוכלו להציע משלוח חינם מהיום למחר ברמה הארצית, אך תוכלו להשתמש בשירותי משלוחים המציעים אותו במחיר משלוח פרימיום. תנו ללקוחות שלכם את היכולת להחליט אם להשתמש במשלוח חינם כאשר הם לא ממהרים לקבל את המוצר שלכם, כמו גם אפשרויות מהירות יותר אם הם מוכנים לשלם על זה. למרות העלות הנוספת, כדאי לשאול את חברות השילוח האם בכלל יש להם את האפשרויות הללו.
איזה שירות לקוחות מספקת חברת השילוח?
כדאי שתבינו את חוויית שירות הלקוחות של חברת השילוח הן עבור עסקים כמו שלכם והן עבור הלקוחות שלכם. בצעו את בדיקות הרקע שלכם לפני שתתחילו לעבוד בפועל עם חברת השליחויות. בדקו ביקורות ברשת ובפורומים מקוונים. אתם יכולים להתקשר אליהם בעצמכם כדי לראות כמה הם ידידותיים ועוזרים. הקפידו לשאול כל חברת שילוח על אפשרויות הביטוח שלה, עם מי אתם יכולים לדבר אם יש לכם בעיה ובאילו שעות (אם בכלל) אתם יכולים להגיע אליהם.
האם חברת השילוח מותאמת למשלוח מוצרים שבירים?
במידה ואתם מוכרים באתר הסחר שלכם מוצרים שבירים, כדאי לבדוק מול חברת השילוח האם הם בנויים למשלוחים מסוג זה ומסכימים לכך. במידה וכן, הם שילוח מוצר שביר כרוך בתשלום נוסף?
אם הלקוח לא בבית האם חברת השילוח מנסה בשנית או מחזירה את החבילה?
יש לא מעט חברות שילוח שעל הניסיון הראשון להשיג את הלקוח, מחזירים את החבילה לשולח. כדאי שתבדקו את הנושא הזה כי תמיד עדיף לעבוד מול חברת שילוח המתעקשת להעביר את החבילה ליעדה, גם אם זה דורש לנסות בשנית, לשלוח הודעת טקסט ואפילו להתקשר.
האם חברת השילוח מספקים אריזות?
ישנן חברות שיספקו עבורכם את האריזות וישנן שלא. אתם צריכים לדעת את הדברים האלה על מנת שתדעו איך להתנהל: האם תצטרכו לדאוג לאריזות בעצמכם או שמא הן יסופקו לכם דרך חברת השילוח?
האם חברת השילוח תהיה מוכנה להגיע גם עבור חבילה אחת?
הנתון הזה קריטי במיוחד עבור עסקים מתחילים שבתור התחלה יהיו לא מעט פעמים שתהיה להם חבילות בודדות לשלוח.
לסיכום:
הכירו את הלקוחות, המוצרים והמתחרים שלכם.
לפני שתתקשרו עם חברות משלוחים עליכם להבין את הדרישות וסדרי העדיפויות הספציפיים שלכם. לשם כך, חשבו על הצרכים של הלקוחות שלכם, על אופי המוצר שלכם ואת המתחרים שלכם.
הלקוחות שלכם. חשבו היכן הם ממוקמים, כמה הם בדרך כלל יהיו מוכנים לשלם עבור משלוח? ועד כמה הם זקוקים בדחיפות למוצרים שלכם?
המוצרים שלכם. כמה יקרים, כמה גדולים וכמה כבדים המוצרים שלכם? כמה פריטים אתם מצפים לשלוח בכל שבוע?, מהם הממדים והמשקל הממוצעים של המוצרים שלכם?ומה ערך ההזמנה והמרווח הממוצעים שלכם? זה יעזור לכם לקבוע את התמחור שלכם.
התחרות שלכם. גלו אילו אפשרויות משלוח ושירותים מספקים המתחרים שלכם. אולי אפילו שווה לבצע הזמנה עם המתחרה שלכם כדי ללמוד ממקור ראשון איך החוויה. אם תבינו זאת, תוכלו לראות בבירור מה עובד, מה לא, והיכן תוכלו להשתפר.
מאיזה סכום שווה לכם לתת משלוח חינם? גם אם אתם רואים שהמתחרים שלכם נותנים משלוח חינם, תשאלו את עצמכם: האם זה משתלם לכם להתחרות בהם? כלל מספר 1: צריך לשמור על רווחיות!
כאשר אתם בונים אתר על גבי הפלטפורמה שלנו Eshop כדאי שתדעו שאנו מתממשקים עם חברות שילוח מוכרות וטובות, לצפיה בפתרונות השילוח שלנו.
אלה דברים שכדאי שתבדקו כאשר אתם בוחרים פלטפורמה לבניית אתר המכירות שלכם. רוצים ייעוץ? יש לכם שאלה? אנו זמינים לכם ונשמח לעזור. התקשרו אלינו בטלפון או השאירו פרטים ונחזור במהרה.




