יומן מסע GA4 לאתרי איקומרס – #1 הקמה והגדרות ראשוניות – למתחילים

בהשוואה לגרסאות הקודמות שהיו לגוגל אנליטיקס, GA4 היא פלטפורמה מחודשת לחלוטין. ממשק חדש לגמרי, תבנית תג חדשה ב- Google Tag Manager, מודל נתונים חדש, שלבים חדשים להגדרה וכו’.
זה מעלה שאלות רבות: מאיפה מתחילים? מהם ההגדרות ההכרחיות הראשוניות שאתם חייבים לבצע בתור התחלה?
אם אינכם בטוחים כיצד להתחיל, הגעתם למקום הנכון. כי במדריך הזה של Google Analytics 4, אנו נראה לכם את הצעדים הראשונים המדויקים עבור כל אתר סחר.
מה ההבדל בין גוגל אנליטיקס UA לגוגל אנליטיקס GA4?
מדובר על שתי גרסאות שונות לחלוטין של Google Analytics המשרתות מטרות שונות ומציעות תכונות נפרדות. אז מהם ההבדלים המרכזיים בינהם?
מודל הנתונים
מודל הנתונים המשמש בכל גירסה שונה. UA מסתמך על מודל מבוסס הפעלות, שבו אינטראקציות המשתמש מאורגנות בהפעלות. GA4, לעומת זאת, משתמש במודל מבוסס אירועים, המתמקד באינטראקציות ואירועים של משתמשים בודדים.
מעקב אחר אירועים
GA4 שם דגש רב יותר על מעקב אחר אירועים ומאפשר מעקב פרטני יותר אחר אינטראקציות המשתמש. הוא מספק גמישות רבה יותר בהגדרת אירועים ומאפשר לכם לעקוב אחר אירועים בפלטפורמות כמו אתרי אינטרנט, אפליקציות למכשירים ניידים וכו…
גישה ממוקדת משתמש
GA4 נוקטת בגישה ממוקדת משתמש למעקב, תוך התמקדות במשתמשים בודדים ולא בהפעלות. הוא מספק תצוגה מאוחדת של התנהגות המשתמשים בין מכשירים ופלטפורמות.
איסוף נתונים ודיווח
שיטת איסוף הנתונים שונה בין שתי הגרסאות. UA משתמש בקוד מעקב של JavaScript הממוקם בדפי אינטרנט כדי לאסוף נתונים, בעוד GA4 משתמש בגרסה מעודכנת של קוד המעקב הנקראת תג אתר גלובלי gtag.js GA4 תומך גם בתיוג בצד השרת, המאפשר לכם לשלוח נתונים ישירות מהשרת שלכם ל- Google Analytics.
ניתוח נתונים ותובנות
GA4 מציעה יכולות ניתוח ודיווח מתקדמות יותר בהשוואה ל- UA. הוא מספק תובנות משופרות, כמו היכולת לנתח מסעות משתמש למשל.
שמירת נתונים
ל- UA יש תקופת שמירת נתונים קבועה של 26 חודשים כברירת מחדל, עם אפשרות להתאים אותה. GA4 מספק גמישות רבה יותר, ומאפשר לכם להתאים אישית את תקופת שמירת הנתונים בהתאם לצרכים שלכם.
מעבר ותמיכה
Google Analytics מעודד באופן פעיל משתמשים לעבור מ- UA ל- GA4 כגרסה הראשית של Google Analytics. בעוד UA עדיין נתמך, Google מתעדפת תכונות חדשות ושיפורים עבור GA4.
ראוי לציין כי GA4 היא גרסה מעודכנת ומתקדמת יותר של Google Analytics, אך היא עשויה לדרוש התאמה ולמידה מסוימת עבור משתמשים המכירים ורגילים לגרסת UA. אנו בפלטפורמת אישופ מבצעים את כל ההגדרות עבורכם, אתם רק נהנים מהתוצאות! רוצים לשמוע יותר – דברו איתנו ונשמח להסביר>>
התקנת Google Analytics 4
הנושא הבסיסי ביותר כאשר מתחילים לעבוד עם GA4 הוא כיצד להתקין את גוגל אנליטיקס 4. נעשה זאת עם Google Tag Manager. להלן התהליך של התקנת Google Analytics 4 עם Google Tag Manager:
↩ יוצרים מאפיין GA4 חדש.
↩ יוצרים זרם נתונים(Data stream).
↩ מעתיקים את מזהה המדידה(Measurement ID).
↩ יצירת תג תצורה של Google Analytics 4.
↩ מדביקים את מזהה המדידה ומגדירים את התג להפעלה בכל העמודים (All Pages).
↩ בודקים את התג החדש(Preview).
↩ פרסום השינויים ב-Google Tag Manager.
אם אתם משתמשים כעת בגרסה הישנה יותר של GA
סביר להניח שאתם כבר משתמשים ב- Universal Analytics (הגרסה הישנה יותר של GA) באתר האינטרנט שלכם, אם הגרסה הישנה עדיין עובדת, תוכלו להמשיך להשתמש בה (לעת עתה). אבל באותו זמן, כדאי שכבר עכשיו תגדירו ותיישמו את גוגל אנליטיקס GA4. שתי הגרסאות יכולות להתקיים יחד באתר אינטרנט בו-זמנית.
ועכשיו, בואו נלמד כיצד להתקין את Google Analytics 4.
יצירת נכס וזרם נתונים של Google Analytics 4
אם ברצונכם ליצור מאפיין חדש של Google Analytics 4 (ואינך משדרג ל- GA4), עברו אל חלק הניהול בממשק Google Analytics שלכם (על ידי לחיצה על המנהל(Admin) בפינה השמאלית התחתונה) ולאחר מכן (במקטע נכס) לחצו על צור נכס(Create property).
לאחר מכן הזינו את שם הנכס שלכם. זה יכול להיות שם האתר שלכם, שם החברה, שם המותג וכו… בחרו את המדינה, אזור זמן לדיווח והמטבע שאתם עובדים איתו למכירת המוצרים שלכם.
לאחר מכן לחצו על הבא וענו על מספר שאלות. לאחר מכן יהיה עליכם לבחור את המטרות העסקיות שלכם. בהתבסס על בחירות אלה, גם הדוחות שיהיו לכם בממשק ישתנו. כדי להפוך את הדברים לפשוטים יותר כעת, בחרו לקבל דוחות בסיסיים.
לחצו על צור.
השלב הבא שיש להשלים הוא להגדיר את זרם הנתונים הראשון שלכם(First data stream). זהו מקור נתונים שממנו יישלחו אירועים לנכס Google Analytics 4 שלכם. אפשר שיהיה לכם מקורות נתונים מרובים במאפיין יחיד. זאת אומרת שבנכס אחד שיצרתם, יכול להיות לכם מקורות נתונים מאפליקציית אנדרואיד, מאפליקציית IOS ומ- 3 אתרי אינטרנט שונים.
אבל ברוב המקרים שבהם אתה עוקב אחר אתר הסחר שלכם, מספיק לקבל רק זרם נתונים אחד.
בפוסט הזה נתמקד בזרם נתונים של אתר אינטרנט, מה שנקרא Web.
לאחר מכן הזינו את כתובת האתר שלכם (לדוגמה, https://www.mywebsite.com). שימו לב שפרוטוקול האבטחה https כבר נבחר. לאחר מכן, הזינו את שם האתר שלכם.
בעת יצירת זרם נתונים באינטרנט ב- Google Analytics 4, תוכלו להפעיל/להשבית מדידה משופרת. הוא בעצם נועד לעזור למשווקים לקבל כמה שיותר אירועים בדוחות מבלי לשתף פעולה עם מפתחים או להגדיר אותם ב- Google Tag Manager.
כברירת מחדל, תכונה זו זמינה ותעקוב באופן אוטומטי אחר האירועים הבאים:
🡰 תצוגת דף (שם אירוע: page view).
🡰 גלילה (שם אירוע: Scroll).
🡰 לחיצה על קישור יוצא.
🡰 חיפוש אתר (שם אירוע: view search results).
🡰 מעורבות בסרטון.
🡰 הורדת קובץ (שם אירוע: file_download)
🡰 שליחת טפסים (שם אירוע: form_start ו-form_submit)
אם תרצו, תוכלו להשבית/להפעיל אירועים בנפרד. תוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על סמל גלגל השיניים בקטע מדידה משופרת ולאחר מכן לחיצה על לחצני ההחלפה. למשל באתר איקומרס אירוע ‘שליחת טפסים’ לא בהכרח יהיה רלוונטי, אז למה לייצר גירוי יתר בדוחות הצפייה? עדיף שתיצרו דו”חות עם נתונים כמה שיותר רלוונטיים עבורכם.
כשתהיו מוכנים, לחצו על הלחצן צור זרם(Create stream).
התקנת Google Analytics 4 עם Google Tag Manager
בעת יצירת זרם נתונים (של Web), אתם תראו מזהה מדידה.
העתיקו אותו. נצטרך להשתמש בו ב-Google Tag Manager.
אגב, אם אי פעם תלכו לאיבוד בממשק GA4 ותצטרכו לבקר שוב בדף זה, עברו אל ניהול > זרמי נתונים > לבחור את הזרם האחרון שיצרתם, ואז זה יחזיר אתכם לאותו חלון שהצגנו לכם בצילום המסך לעיל.
לאחר מכן עברו אל הקונטיינר הרלוונטי ב- Google Tag Manager > תגיות > חדש ובחרו תצורת GA4.
בשדה מזהה מדידה, הזינו את המזהה שהעתקתם בממשק GA4. השאירו את האירוע ‘שלח תצוגת דף’ כאשר אופציה זו נטענת זמינה אם ברצונכם לעקוב אחר תצוגות הדף באופן אוטומטי.
בדרך כלל, זה בסדר להשאיר אותו זמין, אבל במצבים מסוימים, למשל, ביישומים של דף יחיד כמו דף נחיתה למשל, מומלץ יותר להשבית את תיבת הסימון pageview וליצור רק תג תצורה עצמאי.
בחלק של הטריגרים, בחרו כל הדפים(All pages) ולאחר מכן תנו שם לתג, לדוגמה: GA4 Pageview.
בדיקה שהתגים אכן יורים בצורה נכונה ב- Google Analytics 4
חשוב מאוד שתתייחסו ברצינות לחלק הזה כי מאוד חיוני לוודא שהנתונים שהגדרתם נשלחים כראוי ל- Google Analytics 4. כי במידה ולא, לא עשיתם שום דבר וחבל.
הפעילו את מצב התצוגה המקדימה של GTM כדי לבדוק את השינויים שלכם (אתם יכולים לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתור תצוגה מקדימה בפינה השמאלית העליונה של ממשק GTM).
לאחר שתפעילו אותו, אתם אמורים לראות את תג GA4 החדש בין התגים שהופעלו.
לאחר שתגדירו את האירועים שלכם, יהיה נחוץ לבדוק אותם. התכונה העיקרית שנבנתה לאיתור באגים בנתוני GA 4 היא המקטע DebugView. אתם יכולים למצוא אותו על ידי מעבר אל מנהל > DebugView בצד שמאל של ממשק GA4. לחצו עליו.
סביר להניח שלא תראו שם נתונים כרגע (עדיין). הסיבה לכך היא שנתונים אלה ב- DebugView גלויים רק כאשר מצב איתור באגים ב- GA4 מופעל. אל תערבבו זאת עם התצוגה המקדימה של GTM ומצב איתור באגים. מדובר על 2 חיות שונות.
כדי להפעיל את מצב איתור הבאגים ב- GA4, עומדות בפניכם מספר אפשרויות (כל אחת מהן תעבוד לכם):
1. הפעלת תוסף Chrome לאיתור באגים GA
במקרה של האפשרות הראשונה, התקינו את התוסף כאן ולאחר מכן לחצו על הסמל שלו שיופיע בסימניית הכלים שלכם. מרגע זה, תתחילו לראות את האירועים שלכם מגיעים ל- אנליטיקס DebugView .
2. או לשלוח פרמטר debug mode יחד עם אירוע.
האפשרות השנייה היא לשלוח פרמטר debug mode עם כל אירוע שברצונכם לראות ב- DebugView.
ב-Google Tag Manager, תוכלו לעשות זאת על ידי פתיחת תג התצורה GA4 והוספת הפרמטר הבא:
אם הפרמטר debug mode מכיל ערך כלשהו, האירוע ייראה ב- DebugView.
3. לחלופין, הפעילו את מצב התצוגה המקדימה של Google Tag Manager בעמוד עליו תרצו לבצע בדיקה ולאתר באגים.
אבל מכיוון שאנחנו עובדים עם Google Tag Manager, הפעלת מצב התצוגה המקדימה של GTM מגדירה באופן אוטומטי את debug mode. לפיכך, הנתונים יתחילו להופיע ב- GA4 DebugView.
כאשר אתם מתחילים לראות נתונים ב- DebugView, אתם יכולים ללחוץ על כל אירוע, ולאחר מכן תוצג רשימה של פרמטרים.
לחצו על פרמטר זה כדי לראות את הערך ש- GA4 קיבל. עכשיו יידרש לכם קצת ניפוי באגים פרטני!
יחד עם זאת, שמנו לב לקצת דילאיי בין האירוע שקורה באתר אינטרנט ולאחר מכן מופיע ב- DebugView. לפעמים צריך לחכות כמה דקות עד שהנתונים מגיעים. זה קצת מבאס ואנו מקווים שהצוות מאחורי Google Analytics 4 ישפר זאת בעתיד.
לפעמים, רענון הדף של DebugView עוזר גם.
כמו כן, ודאו שבחרתם את התקן איתור הבאגים הנכון בפינה השמאלית העליונה.
אם מבקרים רבים מבצעים פעילות באתר ובכך הפעילו את תצוגת איתור הבאגים תראו שם מכשירים מרובים וייתכן שיידרש זמן מה כדי למצוא את עצמכם בערימת השחת.
בכל מקרה, ברגע שתתחילו לראות נתונים ב- DebugView, הדברים יראו כך:
פרסום השינויים ב-Google Tag Manager
לאחר שווידאתם שהנתונים מגיעים ומוצגים כראוי, עליכם לשלוח את שינויי GA4 בקונטיינר GTM ולפרסם אותם.
אתם יכולים לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתור שלח(Submit) בפינה השמאלית העליונה ולאחר מכן השלמת כל השלבים האחרים שממשק המשתמש מבקש מכם לעשות. לאחר מכן, אתם אמורים להתחיל לראות בקרוב את הנתונים החדשים מגיעים גם בדוחות בזמן אמת שלכם.
יש לא מעט הגדרות ליישם במידה ואתם רוצים לעבוד עם גוגל טאג מנג’ר… בפלטפורמת Eshop – פיתחנו שיטה אוטומטית בה כל המעקב מתבצע בתוך המערכת ואין לכם כלל מה להגדיר – בקיצור עשינו לכם את החיים קלים! רוצים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית לבניית אתר על גבי הפלטפורמה שלנו? התקשרו אלינו עוד היום ונשמח לייעץ>>
Google Analytics 4 דוחות בזמן אמת
בסרגל הצד השמאלי של ממשק Google Analytics 4, עברו אל דוחות > Realtime. כאן תראו את הנתונים מגיעים לדוחות שלכם. שלא כמו בגירסה הקודמת (Universal Analytics), הדוח החדש מציע לכם יכולות לראות את הנתונים ברמה הרבה יותר פרטנית.
ראשית, תראו מפה ורשימת כרטיסים עם מקורות תנועה, האירועים הפופולריים ביותר ואת מספר המשתמשים ב -30 הדקות האחרונות. באפשרותכם גם להעיף מבט בנתונים של משתמש בודד. תוכלו לעשות זאת על-ידי לחיצה על לחצן הצג תמונת משתמש בפינה השמאלית העליונה.
לאחר מכן, תראו זרם של כל האירועים של אותו משתמש מסוים, אתם יכולים ללחוץ עליהם (בדיוק כמו ב- DebugView) כדי לראות דברים ברמה פרטנית יותר. אם ברצונכם להסתכל על משתמש/מבקר אחר, תוכלו לעשות זאת בלחיצת כפתור.
כדי לצאת מהתמונה, פשוט לחצו על לחצן צא מתצלום(Exit snapshot) שנמצא בפינה השמאלית העליונה.
התצוגה הזו מאוד חשובה במיוחד באתר איקומרס כי אז תוכלו לנתח מקרוב את פעולות המשתמשים באתר שלכם, מה עוצר אותם מרכישה וכך תוכלו לשפר ביתר קלות את משפך הרכישה באתר.
כמה שאלות שבטח עלו לכם במחשבה
הנה כמה שאלות נוספות שאולי יש לכם, שרציתי להתייחס אליהן.
🎓 השאלה הנשאלת היא: מה אם Universal Analytics כבר מותקן באתר שלי?
גוגל אנליטיקס UA מפסיקה לאסוף נתונים החל – 30 ביוני 2023 שזה אוטוטו. זהו המועד האחרון עד שתצטרכו לעבור לכלי ניתוח אחר (למשל, GA4). כרגע UA עדיין עובד, ניתן להתקין את שתי גרסאות GA באותו אתר.
🎓 השאלה הנשאלת היא: אם כבר הטמעתי את Universal Analytics ב-Google Tag Manager, האם עלי ליצור קונטיינר GTM חדש עבור Google Analytics 4?
לא, אתם לא צריכים ליצור מיכל GTM חדש רק עבור Google Analytics 4. השתמשו בגורם המכיל הקיים של Google Tag Manager לגרסת GA החדשה. Google Analytics 4 דורש תגי GA שונים לחלוטין, אך הם יכולים להתקיים יחד עם תגי Universal Analytics באותו קונטיינר.
לאחר התקנת Google Analytics 4 באתר שלכם, השלב הבא הוא הגדרת מעקב אירועים מותאם לאתרי סחר. הם עמוד השדרה של הגדרת GA שלכם. כל אינטראקציה שאתם רוצים למדוד היא אירוע. כשנעבור למעקב המרות, תלמדו שהמרה ב- GA4 היא בעצם אירוע עם סטטוס VIP כלשהו.
פלטפורמת אישופ מטמיעים את קוד המעקב של GA4 בקוד המקור של האתר כך שללקוחות שלנו הכל נוח ונגיש ואין להם כל התעסקות בהגדרות השונות, אתם פשוט מקבלים את האתר על מגש עם כלי ניטור ומעקב של GA4 כבר מוטמע באתר. כל שנותר לכם זה למכור ולהנות מהתשואות.