הטעויות הנפוצות בעת הקמת חנות וירטואלית

למעשה, הסקרים האחרונים מדברים על כך שכ-70% מהישראלים קונים לפחות מוצר אחד בשבוע דרך הרשת, והמספר רק ילך ויגדל ככל שיעבור הזמן. הנגישות והקלות בהן מתבצעת רכישה ברשת, היכולת להכניס את היד לכיס, להוציא את הסמארטפון ותוך שניות לקנות מוצר ולקבל אותו עד פתח הבית היא פינוק שרבים רוצים ליהנות ממנו וכמות החנויות הווירטואליות רק הולכת וגדלה בהתאם.
אם גם אתם מוכרים מוצרים כלשהם, סביר להניח שגם לכם יש חנות מקוונת או שאתם עומדים להקים אחת כזו. יכול להיות שהחנות כבר באוויר ויכול להיות שהיא מעוצבת ונראית נפלא ואתם יושבים ומחכים שהלקוחות יגיעו אבל זה לא קורה… למה? הנה כמה מהטעויות הנפוצות בהקמת חנות וירטואלית, טעויות שרבים עושים.
·הלקוחות כבר יגיעו לבד – יש לא מעט בעלי חנויות מקוונות שבטוחים שהעבודה על החנות מתחילה ונגמרת עם ההקמה ורגע אחרי כבר יגיע שטף הלקוחות. חשוב להכניס טוב טוב לראש, חנות וירטואלית היא חנות לכל דבר, חנות שצריך כל הזמן לקדם ולשווק, חנות שצריך לפתח ולעדכן בשביל שהיא תהיה אטרקטיבית. אתם צריכים כל הזמן לבחון את המוצרים שלכם, האם הם מבוקשים? האם יש להם שוק? האם הם מצולמים ברמה גבוהה? האם פירוט המוצרים עשיר מספיק ומספק את כל המידע הרלוונטי? חשוב גם ליצור עניין בחנות כך לדוגמא לתת הנחות על מוצרים מסוימים ולאחר מכן על מוצרים אחרים בכדי שגולשים ירצו להיכנס ולהתעדכן בהם.
אנשים רק מחכים שתפתח חנות וירטואלית – אז זהו שממש לא… כמוכם יש עוד לא מעט חנויות ואתם צריכים לבלוט, צריכים “לצעוק את הקיום שלכם”, לספר לכל העולם שאתם נמצאים ולשווק את עצמכם ברשת. אף אחד לא מחפש אתכם ספציפית בעיקר היום שניתן לעשות השוואת מחירים בכמה שניות.
לא בודקים את המתחרים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם – עוד טעות שלא מעט בעלי חנויות וירטואליות עושים. אתם חייבים כל הזמן לראות מה קורה אצל המתחרים שלכם, מה הם מציעים לגולשים ומהם המחירים שלהם. יכול להיות שאתם מוכרים במחירים גבוהים ביחס למתחרים מה שמקטין משמעותית את הסיכויים שתמכרו. יכול להיות שהם מציעים מבצעים אטרקטיביים שמשאירים אתכם מאחור, ואתם חייבים כל הזמן לבחון אותם. המתחרים הווירטואליים שלכם הם לא המתחרים הפיזיים שלכם, הם נמצאים במרחק הקלקה מכם ואתם חייבים לזכור את זה. אתם חייבים גם לבחון את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, מה הם מחפשים? מה גורם להם להרגיש בטוחים יותר בתהליך הרכישה? מה הם כותבים בהודעותשאלות שלהם ואיך זה יכול לקדם את החנות שלכם?
חוסכים כסף על בעלי מקצוע – עוד טעות שמתקשרת להבנה שחנות וירטואלית היא עסק לכל דבר, עסק שדורש גם השקעה לפעמים בכדי שהוא יהיה כל הזמן בתנועה קדימה. יש לא מעט בעלי חנויות מקוונות שחוסכים במעצבים, חוסכים באנשי תוכן או באנשי מקצוע אחרים ומתפשרים על אנשי מקצוע בינוניים. תזכרו, זה אולי יחסוך לכם כסף בטווח הקצר אבל בטווח הארוך זה עלול להקטין משמעותית את המכירות וההכנסות שלכם.
לא מכניסים ביטויי מפתח רלוונטיים – אם אתם מוכרים לדוגמא כיסויים לסמארטפונים ולא מטמיעים בחנות ביטויים רלוונטיים כמו “כיסוי לאייפון” “כיסוי לנייד” וכדומה (אלא רק את הביטוי המקורי: כיסוי לסמארטפון) למה שיהיו לכם הרבה כניסות לחנות? תקפידו להטמיע עוד ועוד ביטויים רלוונטיים במאמרים, בטיפים וכדומה.
רוצים להימנע מהטעויות הללו? תפנו לאיש מקצוע מתחום הקידום ברשת וקבלו ממנו טיפים מה לא לעשות ומה כן לעשות, והעיקר, תתייחסו לחנות כעסק של ממש, כמקור פרנסה משמעותי עבורכם.
אולי יעניין אתכם גם…
תהליך רכישה יעיל בחנות וירטואלית
מזל טוב החנות שלך באוויר! מה עוד כדאי לעשות כדי לגרום לה להצליח?

