טיפול בעגלות נטושות בחנויות אינטרנטיות

נטישת עגלה היא עניין יומיומי בשגרה של כל חנות אינטרנטית – ככה זה בעולם שלנו שמלא ברעשי רקע, זה לא מפתיע שברגע האחרון משהו ימנע את השלמת הרכישה.
עגלה נטושה היא יותר הזדמנות מהחמצה – תאורטית זה כסף שנמצא ‘על הרצפה’ ובעלי החנויות צריכים רק להרים אותו. במציאות זה אחד האתגרים הגדולים שעומדים בפניהם.
מה זה נטישת עגלות?
נטישת עגלת קניות מתבצעת כאשר לקוח פוטנציאלי מתחיל תהליך צ’ק – אאוט עבור הזמנה מקוונת אך לא משלים את הרכישה. הסטטיסטיקה מדברת על הפסד של מאות מיליונים לעסקים כל שנה.
שיעור הנטישה של עגלות קניות הוא נתון שחובה על בעלי חנות וירטואלית לעקוב אחריו ולתת את הדעת על תוצאותיו. זאת הדרך שלהם לאתר נקודות חולשה בגלישה בחנות. למשל שיעור נטישה גבוה בדף מסוים עלול לאותת על חווית משתמש גרועה או משפך מכירות לקוי.
טיפול בתופעה באותו דף יצמצם את הנטישה ואף יוביל בהכרח ליותר מכירות והכנסות.
כיצד ניתן להפחית את נטישת עגלות הקניות?
על מנת לטפל בבעיה חשוב מאוד למצוא את הסיבות לתופעה, תוך ניתוח נתוני האתר ובחינת התנהגות הצרכנים:
- Window Shopping – כמו בחנויות רחוב יש לקוחות שנהנים להביט בחלונות הראווה ולתכנן רכישות עתידיות, גם אם זה לא משהו שעומד להתרחש באופן מידי. איסוף לתוך עגלת הקניות היא דרך שלהם לסיפוק עצמי או אומדן של רכישה עתידית.
- השוואת מחירים – חלק מהגולשים מכניסים לתוך העגלה את המוצרים הנדרשים להם בכמה חנויות במקביל. זאת כדי לבחור את העגלה המשתלמת ביותר עבורם. רק לאחר מכן הם יבחרו היכן לבצע את הקנייה.
- עניינים כספיים – חלק נכבד מהרוכשים מגיעים עם כוונה אמיתית לבצע רכישה, אך תוך כדי התהליך הם מגלים “הפתעות” כגון עלויות משלוח גבוהות או עמלות בלתי צפויות, מה שמעכב את החלטתם וגורם להם לנטישת העגלה.
- חוסר ביטחון: פעמים רבות נטישת העגלה מתרחשת ממש רגע לפני שליפת אמצעי התשלום, זה נובע בעיקר מתחושה שהלקוחות אינם מרגישים בטוחים בנוגע לרכישה, בין אם בשל חוסר מידע על המוצר, תהליך הרכישה או מכל מיני סיבות שיכולות להיות מאוד מגוונות.
איך אפשר להפוך עגלות נטושות לרכישות?
אולי זה יפתיע רבים אך התשובה אינה מורכבת אך דורשת התייחסות רצינית למספר פרמטרים הקשורים בעיקר לשיפור ואופטימיזציה של חוויית הרכישה בחנות אונליין. ניתן לטייב את התהליך ולקצר אותו משמעותית.
Remarketing – אולי הדרך החשובה מכולן כשמדובר בטיפול בעגלות נטושות. כחלק מניהול חנות אינטרנטית ניתן לעקוב אחר הגולשים ולפרסם באופן ממוקד לאלו שנבחר. לכן מומלץ מאוד לפרסם באופן ממוקד לאותם גולשים שנטשו את העגלה, את אותם את המוצרים שהם נטשו.
טיפ: מדי פעם נסו לפתות אותם להשלים את הרכישה ולהציע להם הנחה מיוחדת וסמלית.
אמצעי התשלום – אפשרו ללקוחות מגוון רחב של אמצעי תשלום מאובטחים. לא רק בכרטיס אשראי אלא גם אמצעות PayPal ו- bit. זה הרבה יותר מהיר ונוח ללקוחות.
UI/UX – הקפידו על חוויית לקוח מזמינה, גלישה נעימה, נראות אסתטית ונקייה לצד תפעול פשוט וידידותי. נסו לחשוב בתור גולשים – מה פוגם לכם בחוויית הגלישה והימנעו מלעשות זאת בחנות שלכם.
תהליך רכישה קצר – כחלק מחוויית הלקוח, הקפידו על המינימום האפשרי של הקלקות מדף המוצר ועד לכפתור השלמת הרכישה. אל תאפשרו לגולשים הסחות דעת שעלולות למנוע את הרכישה.
שקיפות – בין אם זה בשימוש בתמונות המוצרים ובין אם זה בתנאי העסקה או בעלויות נוספות. הלקוחות לא אוהבים הפתעות. הם רוצים לדעת שהמחיר המצוין הוא המחיר הסופי ושהמוצר שהם רכשו נראה בדיוק כמו בתמונה. הקפידו על שקיפות ותרוויחו אמינות בעיני הלקוחות והם בתמורה יהפכו ללקוחות חוזרים.
כמו שהבנתם נטישת עגלות היא תופעה שגרתית בכל חנות אינטרנטית באשר היא.
לא ניתן להעלים אותה אבל עם מעקב וטיפול נכון אפשר לנצל אותה כדי להגדיל את המכירות והרווחים.
מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם:
חנות וירטואלית שמאפשרת התממשקות למערכות חיצוניות

