רימרקטינג בגוגל – מה זה ולמה אתר מכירות חייב את זה?

שמעתם על נפלאות שיווק רימרקטינג אבל אתם לא ממש יודעים מה זה אומר? מהו שיווק מחדש וכיצד הוא פועל? מהם יתרונות רימרקטינג עבור אתרי איקומרס?
במילים פשוטות, לשיווק יש מטרה אחת: להגדיל את המכירות. זו לא תגלית, אבל אנחנו צריכים להבהיר לכם את זה כדי להכין את הקרקע להבנה טובה יותר של מטרת השיווק מחדש.
פרסום מודעות ללקוחות פוטנציאליים תמיד היה אחד הדרכים הבטוחות ביותר להציג את המוצר או השירות שלכם, אך צורת ההצגה של המודעות מאוד השתנתה במהלך השנים. הפרסום המסורתי כבודו במקומו מונח, אך השיווק ברשת תופס תאוצה ומתחיל לתפוס את מקומו של פרסום באוף ליין. עסקים כבר לא צריכים להסתמך על מפגש מקרי של הלקוחות שלהם עם המוצר או השירות שלהם.
רוב האנשים שגולשים באינטרנט נכנסים לדפי אינטרנט ויוצאים מהם באותה מהירות ובקלות. אתם צריכים להבין שרבים מהגולשים נכנסים לאתר שלכם אינם נכנסים בכוונה להמיר, הם יכולים לבקר בעמודים עם מוצרים שאזלו מהמלאי או שירות שאתם כבר לא מספקים, אחרים עשויים פשוט להיות בשלב החיפוש ועדיין לא מוכנים לבצע רכישה.
כל זה אולי נשמע מייאש. אבל יש משהו שאתם כן יכולים לעשות כדי להשתמש במצבים האלה וכמו שאומרים:”להפוך את הדפקט לאפקט”.
שיווק מחדש הוא פתרון פשוט שיכול לעזור לכם להישאר במודעות תמידית של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
-
מהו שיווק מחדש / רימרקטינג
-
אילו סוגי גוגל רימרקטינג ניתן למצוא?
מהו שיווק מחדש / רימרקטינג?
רימרקטינג הוא אסטרטגיית שיווק המשמשת לשליחת מודעות ממוקדות לקונים שכבר ביקרו באתר או בדף מוצר מבלי שרכשו בפועל. לדוגמא, אם קונה מוסיף פריט לעגלת קניות שלו אך אינו מבצע צ’ק-אאוט, שיווק מחדש משתמש במידע זה כדי להציג לו מודעות במדיה החברתית, בגוגל ובאתרים אחרים כדי לעודד אותו לקנות את המוצר. זה נקרא רימרקטינג כי אתם בעצם מהווים “שיווק מחדש” לאנשים שכבר גילו את המותג שלכם וקיימו איתו אינטראקציה בדרך כלשהי, בין אם זה על ידי גלישה בקטגוריית מוצר, הוספת פריט לעגלת הקניות שלהם או ביקור בדף נחיתה מבלי להירשם לניוזלטר שלכם.
אפשר לקרוא לזה הזדמנות שנייה להמרה ושיטה שימושית במיוחד ליצירת קשר עם לקוחות עבר ולהזכיר להם מדוע הם בחרו להיכנס לאתר שלכם מלכתחילה. בדומה למודעות שיווק של גוגל חיפוש, אתם משדרים מודעות אלה ללקוחות הפוטנציאליים באתרי אינטרנט אחרים, אך אינכם משלמים דבר כל עוד הם לא הקליקו עליהן.
בסופו של דבר, רימרקטינג היא אסטרטגיה המאפשרת לכם להתחבר מחדש ללקוחות פוטנציאליים וקיימים כאשר הם גולשים באזורים שונים באינטרנט. ייתכן שהם היו סקרנים לגבי המוצרים שלכם בעבר וכשהם ממשיכים לראות את המותג שלכם במיקומים רלוונטיים, הדבר מגדיל את הסיכויים שהם יחזרו לאתר כאשר הם מוכנים להמשיך בפעולת המרה(רכישה, השארת פרטים וכו…).
זו הסיבה ש- remarketing יכול להוביל לשיעורי המרה גבוהים יותר בטווח הארוך. זה אולי לא מיידי כפי שהייתם רוצים, אך התשואות שתשיגו בהמשך בהחלט רווחיות ושוות את המאמץ.
הדברים נתנו לכם חשק לשווק מחדש? ברור לנו למה, הסיכוי שגולש שהוסיף מוצרים לעגלה או צפה במוצרים שלכם ירכוש היא די גדולה, מספיק יהיה לתת להם דחיפה קלה על מנת לכוון אותם למטרה שלכם. דברו איתנו ונשמח לייעץ בנושא>>
4 סוגי גוגל רימרקטינג
1. רימרקטינג סטנדרטי – הנפוץ ביותר
רימרקטינג סטנדרטי הוא הצורה הנפוצה ביותר של שיווק מחדש. הוא עוקב אחר לקוחות שביקרו באתר שלכם ומתמקד בהם באמצעות תיוגי פיקסל ונתוני קובצי ה-Cookie שלהם. לדוגמה, אתם יכולים לשווק מחדש לכל מי שביקר בדף הבית שלכם בחודש האחרון באמצעות באנר או מודעת טקסט ב-Google, דוא”ל או מודעה במדיה חברתית.
2. רימרקטינג דינמי – צעד אחד קדימה
רימרקטינג דינמי שימושי במיוחד לאתרי סחר. הוא מתעמק במוצרים המדויקים שמבקרים צפו בהם באתר שלכם או הוסיפו לעגלת הקניות שלהם ומציגים להם מודעות דינמיות המציגות את המוצר הספציפי הזה. כדי להפעיל קמפיין שיווקי מסוג זה דרך Google, מדיה חברתית או דוא”ל, עליכם לשלוח עדכון מוצרים לפלטפורמה שבה אתם רוצים להציג את המודעות. למשל, אתם יכולים להשתמש במודעות רימרקטינג דינמיות כדי להציג קטלוג מוצרים רלוונטי למבקרים קודמים באתר עם קוד קופון נוסף שיהווה כתמריץ.
3. דיספליי רימרקטינג
רימרקטינג דיספליי היא דרך פשוטה המשתמשת בויזואל על מנת להגיע לקונים שביקרו באתר שלכם. הוא עוקב אחר לקוחות שהביעו התעניינות במותג ובמוצרים שלכם ומציג להם מודעות תמונה של המותג שלכם כאשר הם מבקרים באתר אחר. ניתן להציג מודעות תצוגה באתרים שהם חלק מרשת המדיה של Google.
הבחירה בסוג הקמפיין תלויה בכם, יחד עם זאת, אנו ממליצים לכם ללכת על שיווק מחדש דינמי בעזרת קמפיינים חכמים לשופינג. תת-סוג קמפיין זה משלב קמפיינים סטנדרטיים של קניות וקמפיינים של שיווק מחדש לתצוגה, ומשתמש בהצעות מחיר אוטומטיות ובמיקום מודעות כדי לקדם את המוצרים והעסק שלכם ברשתות שונות.
4. חיפוש רימרקטינג
חיפוש רימרקטינג הוא דרך מהירה למשוך את תשומת הלב של מבקרים באתר בעבר – במנועי החיפוש. הוא מתאים אישית באופן אוטומטי את מודעות החיפוש שלכם על סמך התנהגות הגלישה הקודמת של המבקרים באתר. לדוגמה, אם מישהו ביקר בדף מוצר ספציפי ללא רכישה, שיווק מחדש של חיפוש יציג לו תוצאות מודעות חיפוש המציינות את דף המוצר.
כיצד פועל שיווק מחדש?
שיווק מחדש עוקב אחר נתוני משתמשים כדי להבין היכן הקונים הפוטנציאליים היו באתר שלכם ואילו פעולות הם ביצעו (או, חשוב מכך, לא ביצעו). הוא משמש בדרך כלל להצגת מודעות לצרכנים על סמך היסטוריית הגלישה הקודמת שלהם, מה שיכול להפוך קמפיינים לממוקדים ומותאמים אישית להפליא.
במילים פשוטות יותר, רימרקטינג עובד כך:
-
הגולש / קונה פוטנציאלי מבקר באתר שלכם.
-
הגולש נוטש את האתר שלכם מסיבות שונות ונמצא במעקב ע”י הקוקיס שלו.
-
הגולש רואה את מודעות הרימרקטינג שלכם באתרים אחרים, במדיה החברתית ובתיבת הדואר הנכנס במייל שלהם.
-
הגולש לוחץ על המודעה שלכם וחוזר לאתר שלכם.
-
הגולש ברוב המקרים מבצע את הפעולה שאתם רוצים שהוא יבצע.
בתור התחלה יש למקם תג שיווק מחדש באתר האינטרנט שלכם. ניתן למקם תג זה בכל הדפים באתר, אך מקובל ויעיל יותר להתמקד במוצרים או בשירותים ספציפיים.
לדוגמה, ניתן למקם תג שיווק מחדש בדף עם מוצר שרוב הצרכנים לא יקנו בפעם הראשונה שהם רואים אותו. אלה יכולים להיות פריטים יוקרתיים שהצרכנים באופן טבעי ירצו להשוות לפני ביצוע רכישה. או שזה יכול להיות מוצר תחרותי מאוד., או אפילו שירות שהם לא ירכשו במיידי על מנת לבדוק חוות דעת על המותג דרך מקורות נוספים.
לאחר שהלקוח מבקר בדף האתר הספציפי, קובץ Cookie נשמר בדפדפן של המשתמש. אם הם יעזבו את האתר מבלי להמיר, מודעות ממוקדות שלכם יתחילו להיחשף לגולשים אלו, דרך רשת התצוגה של Google כאשר הם יבקרו באתרי אינטרנט רלוונטיים אחרים. ניתן להתאים אישית את אופן הפעלת המודעות ומיקומן של מודעות שיווק מחדש על מנת לקבוע טוב יותר למי אתם רוצים להראות אותן, כיצד ומתי.
שיווק מחדש ומודעות רשת החיפוש הולכים יד ביד, הטכניקות השונות בהם מאפשרות לפלח את מילות המפתח הטובות והרלוונטיות ביותר ולמקד את הקהל כך שהם יוכלו לראות את המסר שידבר אליהם באופן אישי.
מבקרים באתר שנעשה עליהם פעולת שיווק מחדש נוטים יותר להמיר( 40% מהם ממיר בוודאות) ושלושה מתוך חמישה משתמשים באינטרנט רואים ושוקלים ללחוץ על מודעות המציגות מוצרים שהם צפו בהם בעבר, מה שהופך קמפיינים של שיווק מחדש לכלי רב עוצמה עבור בעלי אתרי מכירות.
מהם היתרונות של שיווק מסוג רימרקטינג
-
שיווק מחדש מציע מגוון רחב של יתרונות עבור העסק שלכם:
-
הראשון והחשוב ביותר הוא הפוטנציאל הגדול להפוך מבקר מזדמן ללקוח משלם.
-
שיווק מחדש יעיל ועקבי יכול להגדיל את שיעורי ההמרה. במילים פשוטות, זוהי דרך אמינה יחסית להגיע ללקוחות שלכם כאשר הם מוכנים לבצע רכישה.
-
שיווק מחדש הוא גם רווחי מאוד, כך שאפילו עסקים קטנים יכולים להצליח עם אסטרטגיה זו.
-
העלות לקליק תהיה נמוכה יותר משיווק במודעות חיפוש, מכיוון שלא תתחרו על מיקום מילות מפתח בחיפוש ב-Google. במקום זאת, אתם בעלי מיקוד ספציפי ללקוחות שביקרו באתר.
-
ניתן למצוא נתונים מעניינים אודות הרגלי הגלישה של הגולשים ולהשתמש בהם לטובתכם. לדוגמא: אתם יכולים לשלוח מודעה ספציפית וממוקדת לגולש שנטש את עגלת הקניות שלו ומודעה אחרת למישהו שבילה זמן רב בדף מסוים.
-
בדומה לפרסום קמפיין חיפוש, יהיו לך נתונים קונקרטיים על אופן הפעולה של כל פרסומת במחשבים ובמכשירים ניידים. זה, כמובן סוג המידע שאתם צריכים כדי להתפתח ולשפר את המודעות שלכם ללא הרף.
רוצים כבר להקים קמפיין מסוג רימרקטינג וצריכים עזרה בנושא? בפלטפורמת Eshop יש לנו מחלקת דיגיטל שתשמח לעזור לכם ולקדם עבורכם את מוצרי החנות ללקוחות פוטנציאליים ברימרקטינג. התקשרו אלינו לשלוחה 5
מה חשוב לזכור כאשר מפעילים מודעות רימרקטינג של גוגל?
האופן שבו אתם מגדירים קמפיין רימרקטינג ב-Google תלוי ביעדים העסקיים שלכם ובסוגי הלקוחות שאתם רוצים להגיע אליהם. כדי לעזור לכם להשיג את היעדים שלכם,
הנה כמה טיפים והצעות שכדאי לזכור כשאתם מגדירים מודעות שיווק מחדש ב-Google:
-
פלחו את כל המבקרים באתר שלכם
הדרך הבסיסית ביותר לשיווק מחדש היא להגיע לקהל שביקר באתר שלכם. הגישה המומלצת היא להשתמש ב”רשימה האופטימלית של Google Ads”, שעוזרת לכם להגיע למבקרים אלו.
-
התאימו את המודעות לאסטרטגיית הרימרקטינג שלכם
אסטרטגיית הקריאייטיב שלכם חשובה לא פחות מאסטרטגיית רשימת הרימרקטינג שלכם.
הנה כמה המלצות כלליות למודעות רימרקטינג בגוגל:
-
שדרו רלוונטיות לקהל שאליו אתם רוצים להגיע
-
תשדרו אותו מראה ותחושה כמו באתר שלכם: שימוש באותם צבעים, מיתוג, צורות וכו…
- השתמשו בקופי לקריאה לפעולה המותאם לקהל שלכם.
- הרחיבו את המיקום ואת פילוח השפה
מכיוון שמודעות רימרקטינג של Google יכולות לעזור לכם להגיע ללקוחות האידיאליים שלכם, אתם אמורים להיות מסוגלים להציג להם מודעות לא משנה היכן הם נמצאים באינטרנט. המבקרים באתר שלכם עשויים להיות רב-לשוניים ועשויים לגשת לאתר שלכם מכל רחבי העולם, לכן ודאו שבהגדרות הקמפיין שלכם אתם בוחרים להתמקד בכל השפות. כשאתם בוחרים את פילוח המיקום, זכרו שאתם אמורים להיות מסוגלים לשרת לקוחות באזורים שבחרתם לפילוח. לדוגמא: אם אתה לא מעביר משלוחים לאילת, אז יהיה מיותר שקהל הגר באילת יראה את מודעות רימרקטינג שלכם או מודעות כלשהם.
-
תזמנו מודעות שיווק מחדש של Google למועד שבו סביר להניח שהמבקרים יראו אותן.
תזמון מודעות מאפשר לכם לציין שעות או ימים מסוימים בשבוע שבהם אתם רוצים שהמודעות יוצגו כדי שתוכלו להגיע ללקוחות שלכם כשהם ערים ונמצאים באינטרנט כדי לראות את המודעות שלכם.
-
האיצו את הצגת המודעות כדי שמבקרים יראו את המודעות שלכם כמה שיותר מהר לאחר שהיו באתר שלכם.
הצגה מואצת מנסה להציג את מודעות הרימרקטינג של Google מהר יותר עד להגעה לתקציב. באמצעות אפשרות זו, תוכלו להגיע לאנשים ברשימה שלכם ולהציג את המודעות ברגע שהלקוחות שלכם גולשים ברשת המדיה.
הגדרות רימרקטינג קצת כבדות עליכם? אנו בפלטפורמת Eshop ולהקים עבורכם קמפיין רימרקטינג מנצח עבור חנות האונליין שלכם. השאירו הודעה ונחזור אליכם עם כל הפרטים.
איך להריץ קמפיין רימרקטינג ב-Google Ads
באפשרותכם להפעיל סוגים מרובים של קמפיינים לפילוח מחדש בו-זמנית. שקלו מה אתם רוצים להשיג ומהן המטרות של כל קמפיין לפני שתתחילו, לאחר מכן השתמשו בשלבים הבאים כדי לעבור את התהליך:
יצירת רשימת רימרקטינג
1. ב-Google Ads, נווטו אל הספרייה המשותפת ולחצו על קהלים.
2. אם עדיין לא הוספתם את תג פיקסל לאתר שלכם, תקבלו הודעה לעשות זאת ותופנו לדף שבו תוכל לגשת לפרטי התג שלכם. לאחר מכן תצטרך להוסיף אותו לדפים הרלוונטיים באתר שלך.
3. לאחר מכן, לחצו על האפשרות להוספת רשימת רימרקטינג. כאשר תלחצו על הלחצן האדום, הוא יפתח תפריט נפתח שבו תוכלו לבחור איזה סוג של רשימה ברצונכם ליצור. חלק מהאפשרויות כוללות מבקרים באתר, משתמשים באפליקציה לנייד והודעות דוא”ל של לקוחות.
4. אם אתם מקימים קמפיין רימרקטינג כדי לפלח מבקרים באתר, תנו שם לרשימה שלכם ומלאו את הפרטים בטופס שסופק.
ישנם חמישה סוגים של “מבקרים בדף” שניתן לפלח באמצעות סוג זה של קמפיין:
מבקרים בדף: השתמשו באפשרות זו כדי לפלח מבקרים שביקרו בדף מוצר אך לא הוסיפו את המוצר לעגלת הקניות שלהם.
מבקרים בדף אך לא הגיעו לצ’ק אאוט: השתמשו באפשרות זו כדי לפלח אנשים שהוסיפו פריט לעגלת הקניות שלהם אך לא לחצו כדי לבצע את התשלום.
מבקרים בדף שביקרו גם בדפים נוספים אחרים: השתמשו באפשרות זו כדי לפלח אנשים שביקרו בדפי מוצרים מרובים.
מבקרים בדף שביקרו גם בתאריכים ספציפיים: השתמשו באפשרות זו כדי לפלח קונים שגלשו באתר שלכם במהלך אירועים בולטים כמו חג האהבה או ראש השנה.
מבקרים בדף עם תגית ספציפית: השתמשו באפשרות זו כדי לפלח קונים שהיו חלק מקמפיינים קודמים של שיווק מחדש והם חלק מכמה רשימות שיווק מחדש או שיש להם תגיות רימרקטינג שונות.
5. לאחר שבחרתם את סוג הרשימה שברצונכם ליצור, הוסיפו את כתובת ה-URL של הדף שעליו יחול קמפיין הרימרקטינג (כלומר, דף התשלום שלכם, דף מוצר מסוים או דף נחיתה).
הגדרת קמפיין רימרקטינג ב-Google Ads
אם המחשבה על הקמת קמפיין רימרקטינג בגוגל מרגישה לכם מורכבת, כך תוכלו לעשות זאת בצעדים פשוטים:
שלב 1: יצירת קמפיין חדש
התחילו את קמפיין הרימרקטינג שלכם ב-Google כמו כל קמפיין אחר – לחצו על “+ קמפיין” בחשבון Google Ads שלכם.
שלב 2: בחרו את סוג הקמפיין שלכם
תתבקשו לבחור את סוג הקמפיין שברצונכם להפעיל. האפשרות הקלה ביותר כאן היא לבחור להציג רימרקטינג, אבל אתם יכולים גם לבחור חיפוש רימרקטינג או מודעות קניות.
שלב 3: בחרו את רשימת הרימרקטינג שלכם
אתם תופנו לדף שבו תיצרו את קבוצת המודעות והמודעה. בחרו רשימות שיווק מחדש מהתפריט הנפתח ומהרשימה שברצונכם לפלח. אתם יכולים גם להשתמש בהזדמנות זו כדי להציג מודעות Gmail לקונים שמסרו לעסק שלכם את כתובת הדוא”ל שלהם.
שלב 4: צרו את המודעה ופרסמו אותה
לאחר שבחרתם את רשימת הרימרקטינג שלכם, תוכלו להמשיך ליצור את הפריטים החזותיים ואת העותק של מסע הפרסום, כמו גם תקציב ומסגרת זמן. עשו זאת כפי שהייתם עושים עבור כל סוג אחר של קמפיין מודעות ולחצו על פרסם כשתהיו מוכנים שהוא יעלה לאוויר.
אם ברצונכם להפעיל קמפיין שיווק מחדש של חיפוש, בצעו את הפעולות הבאות:
-
הגדרת קמפיין חיפוש ב-Google: בחר/י באפשרות החיפוש בעת יצירת מסע הפרסום.
-
בחרו את מילות המפתח שלכם: החליטו אילו מילות מפתח ברצונכם לפלח באמצעות הקמפיין (לדוגמה, אם ברצונכם לפלח קונים שצפו בתיקי העור שלכם, תוכלו להשתמש בהם כמילת מפתח בקמפיין).
-
בחרו את רשימת הרימרקטינג שלכם: בחרו את רשימת הקונים שברצונכם לשווק להם מחדש (כלומר, קונים שביקרו בדף כלשהו המכיל את המילה “תיק עור”).
-
צרו את המודעה: כתבו את הקופי של המודעה ופרסמו אותה כשתהיו מוכנים שהיא תעלה לאוויר.
השתמשו ב-Google Analytics כדי לעקוב אחר הצלחת הקמפיין שלכם
רוב הסיכויים שאתם כבר משתמשים ב-Google Analytics כדי לעקוב אחר מבקרים והפעילות בחנות שלכם. זהו כלי חיוני בניטור ומדידת ההצלחה של קמפיינים בכלל ושל קמפיין שיווק מחדש שיצרתם.
הנה כמה דרכים עיקריות שבהן תוכלו להשתמש ב-Google Analytics כדי לעקוב אחר הקמפיינים שלכם:
-
בדקו אם יש צפיות מרובות בדף: ברמה הבסיסית ביותר, Google Analytics יראה לכם אם חלה עלייה במספר המבקרים בדפים ספציפיים באתר שלכם. אם אתם מציגים מודעה בדף מוצר ספציפי, תוכלו לראות אם מספר המבקרים גדל מאז הפעלת הקמפיין ומהיכן הם מגיעים.
-
צרו אירועים: אם המטרה שלכם היא לגרום לקונים לבצע פעולות מסוימות כשהם נוחתים באתר שלכם, אתם יכולים להגדיר אירועים ב-Google Analytics כדי לזהות אם יש עלייה במספר הפעולות שבוצעו לאחר שקמפיין הרימרקטינג שלכם פועל.
-
בדקו מודעות שיווק מחדש: אתם יכולים ליצור כמה קמפיינים ולהציג אותם לקהלי רימרקטינג זהים כדי לראות אילו מהם מצליחים ביותר. אתם יכולים להשתמש ב-Google Analytics כדי ליצור קהלים נפרדים שחולקים את אותן תכונות ולשלוח להם גרסאות שונות של קמפיין הרימרקטינג שלכם.
לסיכום
שיווק מחדש הוא דרך יעילה מאוד להגיע ללקוחות ולעודד אותם לחזור לאתר שלכם. באפשרותכם לפלח לקוחות באופן ישיר מכיוון שאתם יודעים שהם כבר ראו את האתר ואת המוצר שלכם לפחות פעם אחת,
אתם יודעים שיש להם לפחות עניין בעסק.
אולי זה לא היה הזמן הנכון לפני כן. אל תחמיצו את ההזדמנות לתפוס אותם כמה ימים מאוחר יותר. מה דעתכם על קמפיין ה-PPC שלכם עכשיו? האם כל החשבונות שלכם מנצלים את הפוטנציאל שבהם?
בפלטפורמת Eshop הבאנו צוות מומחים העוסקים מאז ומתמיד בשיווק לאתרי מכירות ולכן אנו יודעים היטב להביא הצלחה בקמפיין רימרקטינג. פנו אלינו ונשמח לייעץ לכם בנושא.

