סוגי אוטומציות שיווקיות

רוצים להתחיל לעשות לעצמכם עבודה קלה ולהביא לקוחות לאתר שלכם בלי לזוז יותר מדי? במקרה זה אתם צריכים להתחיל להשתמש בשיטות אוטומציה שיווקית.
להלן הסוגים הנפוצים ביותר של קמפיינים לאוטומציית שיווק שכל עסק מסחר אלקטרוני צריך להשתמש בהם. אז אם אתם עדיין לא משתמשים בהם – הגיע הזמן 🙂
אוטומציית שיווק בדוא”ל
הצורה הנפוצה ביותר של אוטומציית שיווק היא שיווק בדוא”ל. מותגים יוצרים קמפיינים וזרימות דוא”ל אוטומטיים שמופעלים על סמך התנהגות המשתמשים. זה יכול להיות דוא”ל שיוצא לקבל בברכה לקוח חדש או לפלח מחדש לקוח פוטנציאלי שנטש את עגלת הקניות שלו.
אחד היתרונות העיקריים של יצירת רצפי דוא”ל אוטומטיים הוא שאתם יכולים ליצור חוויות לקוח מותאמות אישית. יש לכם כל כך הרבה נתוני לקוחות לרשותכם על כל מנוי ברשימת הדוא”ל שלכם.
מדובר על הרבה מעבר להצבת שמם הפרטי בשורת הנושא. הצגת תוכן שונה בהתבסס על היסטוריית הרכישות של המשתמש, התנהגות באתר שלכם, מידע דמוגרפי, מיקום גיאוגרפי וכן הלאה.
אוטומציה רב-ערוצית
שיווק רב-ערוצי כולל שימוש במספר ערוצי שיווק דיגיטלי כולם יחד באופן המשפר את חוויית הלקוח, מטפח לידים ומגדיל את קשרי הלקוחות שלכם באופן מוצלח יותר. שיווק רב-ערוצי יכול לכלול שיווק בדוא”ל, הודעות טקסט (SMS), צ’אטבוטים, קמפיינים בסושיאל בתשלום ואפילו דיוור ישיר (ניוזלטר).
לדוגמא:
אחד מערוצי הפרסום בתשלום החזקים ביותר הוא Google Shopping. כל אתר סחר וירטואלי יכול לשלב את פיד הקניות שלו ב-Google ולהפעיל את Google Ads שמציג את תמונות המוצרים שלו ישירות בדף החיפוש של Google. זה מביא יותר מכירות, משפר את נראות החיפוש ויכול לבנות אמון עם הקהל שלכם.
רוב המותגים משתמשים בתוכנה אחת לאוטומציית שיווק כדי לטפל בשיווק בדוא”ל ובקמפיינים של SMS. עבור ערוצים נוספים, מותגים בדרך כלל משתמשים בפלטפורמת אוטומציית שיווק מקיפה יותר שעוזרת ליצור “מתכוני אוטומציה” המשלבים ערוצים מרובים למסע משתמש מסונכרן אחד.
שיפור זרימות עבודה
הלקוחות מצפים לחוויות מותאמות אישית בכל נקודת מגע לאורך מסע הלקוח. קשה לעשות זאת כשיש לכם נתונים שצריך לשלב ולשלוח לכל כלי שיווקי שהמותג משתמש בו. לכן חשוב מאוד ליצור זרימות עבודה אוטומטיות הנושאות את כל נתוני הלקוחות לאורך כל התהליך.
זרימות עבודה אוטומטיות כוללות הגדרת תקשורת שיווקית עבור לקוחות חדשים, הודעות עדכוני משלוח, הודעות מסירה ועדכונים לגבי תהליכי החזרה.
מיטוב דפי מוצר
ברגע שהמשתמש נוחת בדף המוצר שלכם, אתם רוצים לוודא שהוא ממוטב ועוזר למשתמש לעבור לתשלום. הוא יכול לכלול רכיבים סטטיים ודינמיים המציגים תוכן שונה בהתבסס על נתוני משתמש כמו טיימרים לספירה לאחור, באנרים, חלונות קופצים והודעות דינמיות.
כנ”ל לגבי דפי הקטגוריות שלכם, בהתאם לסוג תעשייה בה אתר המכירות שלכם עוסק ולקטגוריית המוצרים הספציפית, ניתן להציג תוכן דינמי בהתבסס על התנהגות המשתמש גם כאן. מותגים בדרך כלל מציגים תחילה את המוצרים הנמכרים ביותר שלהם, כוללים ביקורות מוצרים ומבצעים ומציגים קולקציות “שנצפו לאחרונה” בהתבסס על נתוני לקוחות.
מיטוב תהליך התשלום
תהליך התשלום הוא ללא ספק החלק החשוב ביותר במשפך המכירות והשיווק. ישנן דרכים רבות להפוך את דפי התשלום שלכם לאוטומטיים, כמו למשל הצגה אוטומטית של המיקוד של המשתמש, שמירת פרטי כרטיס האשראי שלו ועדכון אוטומטי של מבצע ההנחה שלו או קוד קופון שמגיע לו לקבל.
אם אתם רוצים לבנות אתר מכירות על גבי פלטפורמת E-shop , לא תוכלו לבצע הרבה מהשינויים האלה בתהליך התשלום הסטנדרטי, מבלי לשדרג אינטגרציה של אוטומציה שיווקית.
באתרי אישופ יש עשרות אינטגרציות חכמות ואפליקציות זמינות המאפשרות לכם ליצור אוטומציות שונות. רוצים לבדוק מה כבר יש לכם ואיזה דברים כדאי לשדרג? דברו איתנו>>
אז הנה, לימדנו אתכם לא מעט על עולם האוטומציה השיווקית שתקל על עליכם משמעותית בעת שיווק אתר הסחר שלכם. ואם אתם קוראים על אוטומציה שיווקית ואין לכם עדיין אתר אונליין – אנו נשמח לעזור לכם – eshop היא פלטפורמה חכמה, כחול-לבן, המשלבת טכנולוגיה ואוטומציות שונות – דברו איתנו.