איך מומלץ לכתוב מטא טייטל ודסקריפשן באתר מכירות?

בעולם המסחר האלקטרוני, אתר אינטרנט מושך ויזואלית עם תמונות מוצר באיכות גבוהה אינו מספיק כדי למשוך לקוחות פוטנציאלים. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ממלאת תפקיד מכריע בהבאת תנועה אורגנית לאתר המכירות שלך. כותרות מטא ותיאורי מטא הם מרכיבים חיוניים של SEO שלעתים קרובות נופלים בין הכסאות. אלה הם קטעי טקסט המופיעים בדפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP) ומספקים סיכום קצר של מה הגולשים הולכים לראות במידה והם לחצו על הלינק שלכם, הם בעצם הרושם הראשוני שיש ללקוח פוטנציאלי על האתר שלך והם יכולים להשפיע מאוד להשפיע על החלטת הגולש האם ללחוץ ולהיכנס לאתר שלך או לא?
🧐 שימו לב:
במאמר זה, נדון בחשיבות של כותרות מטא ותיאורי מטא עבור אתרי מסחר אלקטרוני, מדוע הם חשובים עבור SEO ובכלל ושיטות עבודה מומלצות ליצירת כותרות מטא ותיאורים יעילים. על ידי אופטימיזציה של אלמנטים אלה, אתם יכולים לשפר את הנראות של האתר שלכם במנועי החיפוש ולהגדיל את הסבירות להביא תנועה רלוונטית יותר לחנות האינטרנטית שלכם.
נתחיל בלהסביר לכם מה זה מטא טייטל?
Meta Title SEO זוהי הכותרת הראשית שמופיעה בתוצאות מנועי החיפוש. תגית כותרת לא נמצאת באתר בצורה גלויה אבל כן נמצאת בקוד המקור מאחורי הקלעים (היא מופיעה ב-Head). מומלץ שהכותרת לא תהיה ארוכה מדי (שלא תיחתך), רצוי שלא להציב בה יותר מ-55-65 תווים. מטרת כותרת מטא היא לספק תיאור תמציתי ומדויק של תוכן עמוד הנחיתה, כמו גם לייעל אותו עבור מנועי החיפוש. בנוסף,מטא טייטל טוב צריך לייצר עניין אצל הגולש כך שהוא יבין שתוצאת החיפוש מותאמת לשאילתת החיפוש שהוא הקליד. תפקיד הטייטל הוא להעביר מסר ברור ושיווקי לגולש לקראת מה הוא צפוי לקבל בהקלקה על המודעה ובסופו של דבר להניע אותו להקליק.
זהו אחד הגורמים המרכזיים שבהם מנועי החיפוש משתמשים כדי לקבוע את הרלוונטיות והדירוג של עמוד האינטרנט עבור שאילתה מסוימת. כותרת מטא ממוטבת היטב יכולה לשפר את שיעורי ההקלקות ולמשוך תנועה מתאימה יותר לאתר.
מה זה מטא דסקריפשיין?
תיאור מטא הוא אלמנט חשוב נוסף המשמש כדי לספק סיכום קצר של התוכן שהגולש הולך למצוא בעמוד האינטרנט במידה וילחץ על הקישור. תיאור המטא מופיע מתחת לכותרת המטא בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPs). מטרת מטא דסקריפשיין היא לספק תיאור ברור ותמציתי של תוכן עמוד האתר למבקרים פוטנציאליים. הוא משמש גם כדי לייעל את דף האינטרנט עבור מנועי החיפוש על ידי הכללת מילות מפתח וביטויים רלוונטיים.
אורכו של תיאור מטא צריך להיות לא יותר מ 155-160 תווים והוא צריך לסכם במדויק את תוכן הדף. תיאור מטא כתוב היטב יכול לשפר את שיעורי ההקלקות ויכול לעזור בלהביא את המשתמשים הכי רלוונטיים לתוכן האתר. חשוב שמלל הדסקריפשן יכלול קריאה לפעולה ותועלת לקורא. זה מה שיפתה אותם ללחוץ על דף האינטרנט.
חשוב לציין כי בעוד תיאורי מטא אינם משפיעים ישירות על הדירוג במנועי החיפוש, הם יכולים להשפיע עליו בעקיפין. אם משתמש לוחץ על דף אינטרנט מה- SERP ונשאר בדף לפרק זמן ארוך יותר, זה יכול לציין למנועי החיפוש שהדף רלוונטי ובעל ערך לשאילתת החיפוש של המשתמש. זה יכול לגרום לדירוג גבוה יותר עבור עמוד ספציפי.
מומלץ להוסיף צילום מסך של מטא דסקריפשיין
מטא טייטל ודסקריפשן לעמודים השונים באתר המכירות
מטא טייטל לעמוד הבית
כאשר כותבים כותרת מטא לדף הבית של אתר סחר, חשוב לשמור עליה תמציתית ורלוונטית. כותרת המטא צריכה לשקף במדויק את התוכן והמטרה של דף הבית תוך שילוב מילות מפתח רלוונטיות שמשתמשים עשויים לחפש.
מומלץ לשמור על אורך כותרת המטא בין 50-60 תווים, שכן זהו האורך האופטימלי למנועי החיפוש להציג ב- SERPs. כותרת מטא טובה לדף הבית של אתר מסחר אלקטרוני עשויה לכלול את שם האתר או המותג, מהי מטרת האתר או סלוגן המותג וקריאה לפעולה המפתה משתמשים ללחוץ על האתר.
דוגמא לכותרת מטא לאתר סחר בתחום הביוטי שמוכר מוצרי טיפוח אורגניים לעור יכולה להיות:
“מוצרי טיפוח אורגניים לעור | לעור זוהר כל הזמן | שם מותג”. כותרת זו משלבת את מילת המפתח העיקרית “מוצרי טיפוח אורגניים”, כולל יתרונות של מוצרי האתר: “עור זוהר כל הזמן” ומסתיים בהזכרת שם המותג.
🧐 שימו לב:
על מנת להחליט אלו מילת מפתח עליכם לשלב במטא טייטל של עמוד הבית או כל עמוד אחר באתר הסחר שלכם, אין לעשות זאת על ידי משחק ניחושים, אלא יש לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק ומקצועי. רוצים ללמוד יותר על מחקר מילות מפתח, קראו את המאמר שלנו בנושא: כיצד לבצע מחקר מילות מפתח לאתר מכירות?
מטא דסקריפשיין לעמוד הבית
בעת כתיבת דסקריפשן לדף הבית של אתר סחר, חשוב לספק סיכום קצר של מה הגולש הולך לגלות באתר. תיאור המטא צריך לשקף במדויק את מטרת דף הבית והאתר בכללי, תוך שילוב מילות מפתח רלוונטיות שהמשתמשים צפויים לחפש. מומלץ ששם המותג יופיע בתחילת הדסקריפשן או בסופו.
אורך תיאור המטא צריך להיות לא יותר מ 155-160 תווים, שכן זהו האורך המרבי שמנועי חיפוש מציגים בדרך כלל ב- SERPs. תיאור מטא טוב עבור דף הבית של אתר מסחר אלקטרוני עשוי לכלול סקירה קצרה של סוג המוצרים באתר, יחד עם קריאה לפעולה המעודדת משתמשים ללחוץ על הקישור לאתר.
👈 לדוגמא:
תיאור מטא עבור אתר סחר שמוכר נעלי ספורט יכול להיות: “גלו את האוסף האחרון של נעלי ספורט מקצועיות ובעלות ביצועים גבוהים בחנות האונליין שלנו. משלוח חינם על כל ההזמנות באתר! לצפייה בקטלוג {שם המותג}” תיאור זה משלב את מילת המפתח העיקרית “נעלי ספורט”, תוך נתינת דגש ליתרונות “מקצועיות ובעלות ביצועים גבוהים” וכלה בקריאה לפעולה “משלוח חינם, לצפייה בקטלוג”.
מטא טייטל ומטא דסקריפשיין לעמוד מוצר
מטא טייטל ומטא דסקריפשיין לעמוד מוצר באתר סחר הם מרכיבים מכריעים שיכולים להשפיע על שיעור הקליקים (CTR) של האתר שלכם. עליהם להיות תמציתיים, תיאוריים ולכלול מילות מפתח רלוונטיות המשקפות במדויק את המוצר שהם הולכים לראות.
Google מציגה בדרך כלל את 50-60 התווים הראשונים של תג כותרת ו- 150-160 תווים של תגית דסקריפשן, הקפידו שלא לחרוג או לקצר יותר מדי את מגבלת התווים הזו, במידה ותאריכו מדי, גוגל יחתוך את הכותרת וזה יראה לא טוב, ולמה לקצר? כדאי להשתמש בשטח הנדל”ני הזה על מנת לשקף במדויק את התכונות הייחודיות של המוצר.
בתחילת הכותרת ודסקריפשן השתמשו בשם המוצר ועדיף שתבדקו וריאציה של שם המוצר שיש לה נפח חיפושים (בהתאם למחקר מילות המפתח).
🎯 טיפ אישופ:
הימנעו מכותרות ותיאורים כפולים! לכל עמוד מוצר באתר שלכם צריך שתהיה כותרת ייחודית.
כתיבת הקופי לתגיות טייטל ודסקריפשן של עמודי מוצר דורשת חשיבה רבה שכן אתם צריכים לכלול מילות מפתח עם חיפושים אך בד בבד לחשוב מה יכול לתפוס את העין של הגולשים, מה חשוב להם כשהם מחפשים את המוצר הזה ולהתאים את החשיבה הזו למה שיש לאתר שלכם להציע, זאת אומרת, אם אתם לא זולים במיוחד, לא היינו ממליצים לדבר על עניין המחיר, אך אם אתם איכותיים מאוד, אולי כדאי לדבר על זה, אולי יש לכם מבחר גדול, משלוחים נוחים ועוד…
תמיד תמיד כדאי להוסיף הנעה לפעולה שבדרך כלל תסיים את המשפט, זה בהחלט מניע!
לסיכום
יש להבין את החשיבות של כתיבת מטא טייטל ודסקריפשן ייחודיים לעמודים שלכם, אך לא תמיד לבעלי אתרי סחר יש את הזמן לעבור על כל העמודים וזה לגיטימי ומובן לנו. אנו ממליצים לכם להגדיר מטא טייטל ודסקריפשן בהתאם למחקר מילות מפתח שנעשה בעמודים הראשיים שהם: עמוד הבית, עמוד יצירת קשר, עמודי קטגוריות המוצרים ועוד… בנוסף, ישנן מערכות בהן ניתן להגדיר תבנית רוחבית מותאמת אישית כך שתוכלו לקבוע כללים שיכולים להתאים בכל עמוד כמו למשל, בעמודי מוצר אפשר להגדיר ששם המוצר יופיע בהתחלה ולאחר מכן משפט הנעה לפעולה שתגדירו מראש ובסופה שם המותג.
צרו בקלות חנות איקומרס מדהימה עם Eshop – פלטפורמת בניית אתרים ידידותית למשתמש המאפשרת לכם להגדיר את הכותרת והתיאור של Meta ללא מאמץ, כך שתוכלו לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם עבור מנועי חיפוש ולמשוך יותר לקוחות למוצרים שלכם.