מקימים חנות אינטרנטית? אל תצאו לדרך לפני שאתם קוראים את זה

קמתם יום אחד בבוקר עם רעיון עסקי שמתאים להקים עבורו חנות באינטרנט?! סבבה.
רק אל תרוצו ‘על עיוור’ ותפתחו חנות בלי לבדוק היטב מהם שלבי ה-Must בתהליך הזה.
יש דברים שחייבים לעשות מההתחלה, ממש כמו שמטוס יכול להמריא רק המראה אחת ליעד מסוים בטיסה ספציפית (וממש לא כיף לחשוב מה עלול לקרות אם ההמראה הזו לא תתבצע עם כל אמצעי הזהירות הנדרשים…).
קבלו רשימה של טעויות שאסור לעשות כשמחליטים על פתיחת חנות אינטרנטית
* לא מקימים חנות באינטרנט בשיטת ‘עשה זאת בעצמך’, לא עושים את זה לבד.
דרושים לזה אנשי מקצוע מיומנים שמתמחים ספציפית בהקמת חנויות באינטרנט.
* לא מקימים אתר מכירות אונליין שאין לו ממשק-ניהול מותאם לדפדפן, לטאבלט, לאייפון.
ניהול חנות אינטרנטית באופן שוטף חייב להיות בבקרה מתמדת בידיים שלכם (או של איש מקצוע רלבנטי).
צריך להבין שזו פעולה בדינמיקה מתמדת, משתנה, שמתעדכנת על בסיס קבוע.
* לא פותחים את החנות עד שהתשתיות הטכנולוגיות שלה ברמה של מאה אחוז תפקוד יעיל, זריז, שמספק חוויית גלישה וחוויית קניה איכותית ללקוח, בנגישות מלאה.
* לא פותחים את החנות עד שהממשק שלה למובייל עובד פיקס (מחקרים מראים שכ-50% מהקונים בפלטפורמות אינטרנטיות קונים באמצעות הסלולרי).
* לא פותחים חנות באינטרנט אם אין לכם כוונה להשקיע בשיווק שלה, במהלכים שיסייעו בהנעת לקוחות אל החנות: פרסום, שיווק, קידום בגוגל, שיווק ברשתות החברתיות.
גם החנות הכי יפה ואטרקטיבית עם מחירים הגונים לא תצליח אם לא ייכנסו אליה מספיק לקוחות פוטנציאליים ביום.
תגדירו תקציב שיווק של מינימום 1500 שקלים בחודש לפעולות שיווק.
* לא יוצאים לדרך עם דומיין לא מספיק חזק שאין לו זיקה לקטגוריה שבה החנות תתמקד. תבחרו דומיין פצצה.
* כשאתם מדמיינים בחזון שלכם איך תראה החנות, תדעו ‘לתרגם’ את זה קודם כל לבחירת מעצב אתרים שמתמחה בעיצוב חנויות אינטרנט.
לא כל מעצב אתרים בקיא בנישה של עיצוב חנויות-אינטרנט.
אתר שתפקידו למכור שונה בתכלית השינוי מאתר תדמיתי.
טעות קריטית זה לתת לאיש מקצוע שהמקצועיות שלו לא רלבנטית למה שאתם צריכים שיעשה לכם את העבודה.
* לא להתפתות להקים חנות אינטרנטית לבד באחת מהפלטפורמות שמספקות ‘מוצר מדף’ לבניית חנות-אונליין’ , כלומר על תבנית כזו או אחרת ללא אפשרות לשינויים, או שכל שינוי יעלה המון כסף.
זה אמנם נשמע קל ונראה מבחוץ בכלל לא רע, אבל זה ממש לא פתרון שייתן לכם טופ-סטנדרט ויביא את החנות שלכם לרמת מצוינות.
המודל שלכם זה ‘עלי אקספרס’? או עליבאבא שנתקע במערת הקסמים?…(מכירים את המשפט ‘זול עולה ביוקר’?! אתם בטח לא רוצים לנסות אותו ‘על בשרכם’…).
יש לכם חנות מוכנה? ”יש כרטיס מועדון”?…תספרו עד עשר
חשוב מאוד-מאוד, גם אחרי שכבר יש לכם חנות מוכנה, חיה ונושמת, לא לעלות אותה לאוויר אם אתם לא ערוכים לספק את הסחורה בפועל.
מהדקה הראשונה שהחנות באוויר וצפויות בה הזמנות של מוצרים, אתם חייבים להיות ערוכים לזה ב’באק אופיס’.
זה כמו להעלות הצגה בלי השחקנית הראשית ובלי מערכת-סאונד תקינה (זוכרים את מדונה באירוויזיון בישראל?! ‘פלופ’ בלתי נשכח…) יוצאים ל’מרוץ’ רק עם נעלי מרוץ.
פתיחת חנות זה כמו פרמיירה: אתם חייבים להיות ‘הכוכב הבא’
זה כמו המשפט ”אין ההזדמנות שניה לעשות רושם ראשון”: היציאה שלכם לאור כשהחנות ‘עולה לאוויר’ היא יריית הפתיחה הגורלית שחייבת לקלוע בול.
אז תעשו צ’אק-אפ ותבצעו ‘הרצה’ על כל המערכת, תבחנו את התפקוד שלה מכל היבט שרק אפשר לחשוב עליו, תתייעצו עם מומחים שהתפקיד שלהם והמיומנות שלהם עונים בדיוק על זה, ורק אחרי שבקרת-האיכות שלכם עוברת בהצלחה, תנו אור ירוק לחנות להיפתח לקהל הגולשים.
תתייחסו לשלב ה’לידה’ הזה ממש כמו להשקה של האייפונים הראשונים.
זוכרים איך ‘אפל’ שיגעה את העולם אז וגרמה לתורים מטורפים שחסמו כבישים ומדרכות בכניסה לחנויות שלה?…
תהיו גם אתם פרפקציוניסטים בהשקה ותעשו את זה הכי ‘ביגטיים’ מהוקצע שאפשר, כמו במגרש של הגדולים.

