8 שיטות לשימוש באוטומציה שיווקית באיקומרס

בעולם האיקומרס התחרותי של היום, עסקים חייבים למצוא דרכים חכמות ויעילות להגדיל את הקהל שלהם, לשמר לקוחות קיימים ולהניע מכירות. אוטומציה שיווקית מציעה בדיוק את הפתרון לכך: היא מאפשרת לחבר בין ניהול לידים מדויק לאסטרטגיות שימור לקוחות, תוך מעקב קבוע אחר התנהגות הגולשים ואופטימיזציה של כל מהלך שיווקי. במאמר זה נלמד כיצד להשתמש באוטומציית שיווק באיקומרס – החל משלב רכישת אנשי קשר חדשים, דרך קליטת לקוחות ורכישות חוזרות, ועד לטיפוח נאמנות ארוכת טווח. בואו נתחיל!
1. רכישת אנשי קשר חדשים
אתם יכולים להשתמש באוטומציית שיווק מסחר אלקטרוני כדי להגדיל את רשימת אנשי הקשר שלכם ולמשוך אנשי קשר חדשים.
נניח, אם אתם מוציאים באופן קבוע תוכן או מוצרים איכותיים, ישימים ומלאי תובנות, הקהל שלכם ישמח לשמוע מכם. מצב זה יכול להיות הנחת יסוד מצוינת להציע להם משהו בעל ערך בתמורה לכך שיסכימו להצטרף לרשימת הדוא”ל שלכם. בדרך כלל, מומלץ להראות סקרים, סקירות טכניות, דרכים לשימוש במוצרים ומסמכים דומים הזמינים למי שנרשם.
באופן דומה, אם מישהו מבצע רכישה בחנות המקוונת שלכם, תוכנת אוטומציית השיווק שלכם יכולה להוסיף את הפרטים שלו למסד הנתונים של הלקוחות שלכם. כל תוספת מציעה תובנות פרטניות לגבי פרופילי קונים ועוזרת לגלות מאפיינים משותפים, שאותם תוכלו לנצל מאוחר יותר.
2. קבלת פנים וקליטת לקוחות חדשים
רושם ראשוני חשוב מאוד.
כיום, זה כמעט מובן מאליו שהרשמה לאתר תפעיל זרימות עבודה של אוטומציה בדוא”ל שיקבלו את פני הלקוחות החדשים לאתר. תקשורת זו יכולה לקבל הסכמה מפורשת להוספת הלקוח לרשימת הדוא”ל, לשתף סקירה כללית של ערך המותג או המסר שלו, או להדריך אותו בתהליך הרכישה. אתם יכולים גם לפתות את החשבונות החדשים עם מבצעים והנחות שיגרמו להם להכניס את פרטי כרטיס האשראי שלהם תוך זמן קצר!
🎯 טיפ אישופ:
סדרת ברוכים הבאים יכולה גם להיות מועילה במיוחד בהרחבת שירות הלקוחות עבור אלה שכבר רכשו את המוצר או השירות שלכם. אתם יכולים לשתף פרטים על איך להשתמש בהצעות כדי לחלץ ערך מרבי. שיקול כזה יכול להגביר את נאמנות הלקוחות ולשפר את חוויית הלקוח.
3. המרת עגלות נטושות למכירות
נטישת עגלות קניות היא דאגה אמיתית במגזר המסחר האלקטרוני.
כ-7 מתוך 10 קונים ינטשו מוצרים בעגלה שלהם מסיבות שונות. נתון זה משתנה בהתאם למכשיר ויכול להגיע עד 85.65% עבור משתמשי סמארטפונים. כתוצאה מכך, נטישת עגלת הקניות יכולה לעלות לחנות המסחר האלקטרוני המקוונת שלך עשרות אלפי שקלים במכירות בשנה!
למרבה המזל, אוטומציית שיווק במסחר אלקטרוני מנסה לקזז הפסדים אלה באמצעות מעקבים קבועים וצ’ק אין. הודעות דוא”ל מופעלות אוטומטית ומגיעות לשילוב הנכון של שורת הנושא, העתקת דוא”ל וקריאה לפעולה יכולות לשכנע את הקונה לחזור לאתר ולקנות מכם!
4. החזרת משתמשים לא פעילים
בדומה לנטישת עגלת קניות, אתם יכולים להגיע למשתמשים שאולי ביקרו בעבר בחנות המקוונת שלכם אף לאחרונה שכחו מכם לחלוטין או גולש שביקר אצלכם מדי פעם אך מעולם לא ביצע רכישה בפועל.
פלטפורמות אוטומציה של שיווק מסחר אלקטרוני יכולות לבוא לעזרתכם במקרים כאלה. באפשרותכם להתאים אישית זרימות עבודה של אוטומציית דואר אלקטרוני שנפרסות לאחר חלוף X מספר ימים, ומציעות ללקוח קופונים או מבצעים כדי לעודד את מעורבותו. בהתחשב בכך שהלקוח הפוטנציאלי כבר התקרר, אין לכם מה להפסיד, נכון?
5. קחו משובים מלקוחות
מספר מחקרים מצביעים על כך שעסקי מסחר אלקטרוני המעודדים משתמשים לפרסם את הדירוגים והביקורות שלהם על המוצרים יכולים לשפר את שיעורי ההמרה. בהקשר זה, תוכנת אוטומציה שיווקית מקלה על המשימה באמצעות איסוף משוב אוטומטי. באפשרותכם ליישם אוטומציית דואר אלקטרוני המבקשת מהקונה לשתף את חוויית הלקוח שלו לאחר חלוף X ימים לאחר הרכישה.
6. ביסוס נוכחות רב-ערוצית
חישבו על מצב שבו מישהו עיין במוצרים בחנות המכירות שלכם. פעולה זו היא אינדיקציה לכך שהם סקרנים לגבי המוצר או שקלו לרכוש אותו. זה מהווה קצה חוט.
באמצעות כלי אוטומציה שיווקית, אתם יכולים להגיע לליד דרך ערוצים אחרים, למשל פלטפורמות מדיה חברתית, ולבדוק את התגובות שלהם. אם הם ממשיכים לקיים אינטראקציה עם המודעות, זוהי אינדיקציה ברורה לכך שהם לקוחות פוטנציאליים מוסמכים. זרימות עבודה אוטומטיות יכולות ללכוד את הפרטים שלהם ולהמשיך לטפח אותם עד לנקודת הרכישה.
7. שלחו תקשורת דינמית עשירה במדיה
הכללת מדיה עשירה, כמו תמונות מוצרים למשל, יכולה לעשות הבדל גדול כאשר אתם רוצים ליצור מעורבות מחודשת של הלידים שלכם. תמונות מוצרים יכולות לשפר את שיעור ההקלקות (CTR) ב-42% וב-56% עבור הודעות דוא”ל והודעות ממומנות, בהתאמה. זה גם מציע פוטנציאל גדול למכירה צולבת או למכירה משודרגת של מוצרים בחנות המקוונת שלכם. כל שעליכם לעשות הוא להגדיר בלוקים של מוצרים ולתת לפלטפורמת אוטומציית השיווק של המסחר האלקטרוני לטפל בשאר. צורה זו של אוטומציה תשתף פרטים רלוונטיים כגון מפרט המוצר, מחיר ופרטים חיוניים אחרים שיהיה מפתה מדי לוותר עליהם!
8. תגמלו לקוחות נאמנים
הלקוחות כיום מאוד מפונקים בביצוע בחירת רכישות, עליכם להכיר ולתגמל נאמנות לקוחות. בהתחשב בכך שאוטומציה של מסחר אלקטרוני אוספת נתונים ותובנות על הלקוחות שלכם, אתם יכולים לפלח את הלקוחות ולפתח קשרי לקוחות ארוכי טווח.
בניית בסיס לקוחות נאמן יוצרת למעשה זרם קבוע של הכנסות מכיוון שלקוחות כאלה נוטים פי חמישה לרכוש מכם, סיכוי גבוה פי שבעה לנסות מוצרים חדשים, וסיכוי גבוה פי ארבעה להפנות אותכם לעמיתיהם. במסגרת תוכנית הנאמנות שלכם, אתם יכולים להציע הנחות בלעדיות, הצעות בלעדיות, מבצעים מוגבלים בזמן, מתנות חינם ועוד.
אוטומציה שיווקית באיקומרס מאפשרת לעסקים לייעל את כל שלבי מסע הלקוח, משיפור הרושם הראשוני ועד לתהליכי שימור ותגמול לקוחות קיימים. היא עוזרת להפוך נתונים גולמיים לתובנות מעשיות, ולהתאים את המסרים וההצעות ללקוח המתאים בזמן המתאים. בדרך זו ניתן להחזיר לקוחות לא פעילים, למנוע נטישת עגלות, להגביר שביעות רצון וגם לשדרג את חוויית הקנייה הכוללת. השילוב בין כלים טכנולוגיים מתקדמים לתהליך אוטומטי מנוהל היטב מקנה יתרון תחרותי חזק בשוק הדינמי של האיקומרס.



