כך תקימו עסק למכירת תכשיטים באונליין ב-2024

עבור אנשים רבים, תחביב כמו ייצור תכשיטים הוא דרך מצוינת להירגע אחרי יום ארוך. אבל מה אם היצירות שלכם מתחילות לקבל תשומת לב מחברים ומכרים? בשלב זה, אתם עשויים לשאול את עצמכם, “האם התחביב שלי יכול להפוך לעסק?”
ללמוד כיצד להקים עסק תכשיטים דורש הבנה של התעשייה. קודם כל: מדובר על תעשייה הולכת וגדלה. שוק התכשיטים העולמי צפוי לגדול ב-46.3 מיליארד דולר בין 2024 ל-2028. במילים אחרות, יש הרבה מקום למצטרפים חדשים שיכולים למצוא נישה לא מנוצלת או להביא פרספקטיבה רעננה למלאכה.
אם אתם מחפשים דרך יצירתית להרוויח כסף, המשיכו לקרוא. מדריך זה מכיל עצות מומחים כיצד להתחיל את עסק התכשיטים שלכם, בהתבסס על ניסיונם של מעצבי תכשיטים מוכרים שבנו את המותגים שלהם מאפס.
1. מצאו את הנישה שלכם בתעשיית התכשיטים
תעשיית התכשיטים מלאה בנישות ותתי קטגוריות – החל מחרוזי פלסטיק זולים ועליזים ועד מתכות יקרות ואבני חן משובחות. אחת השאלות הראשונות שעליכם לשאול את עצמכם היא: איזה סוג של תכשיטים אני הולך למכור?
אתם יכולים לבחור תכשיטים קלאסיים, תכשיטי אקססוריז (הידוע גם בשם תכשיטי אופנה), או משהו באמצע. לכל קטגוריה יש חומרים, תהליך ייצור, נקודת מחיר ופרופיל לקוח משלה.
בואו נסתכל על תכונות הקשורות לסוגים עיקריים של תכשיטים.
תכשיטי יוקרה
תכשיטי יוקרה נמצאים בקצה העליון של השוק וניתן לזהות אותם על ידי התכונות הבאות:
– מיוצרים עם מתכות יקרות ואבני חן.
– נקודות מחיר גבוהות יותר.
– לעתים רחוקות מיוצרים בייצור המוני.
– מיועדים בדרך כלל ללקוחות יוקרה, חתונות ואירועים מיוחדים.
תכשיטי אופנה ואקססוריז
תכשיטי אקססוריז נמכרים ברשתות בוטיקים וחנויות אונליין. אתם יכולים לזהות אותם לפי המאפיינים הבאים:
– עיצובים המבוססים על מגמות אופנה עכשוויות.
– עשוי מחרוזים, חוטים, מתכת מצופה, פלסטיק ואבני חן סינתטיות.
– נקודות מחיר נמוכות יותר.
– לעתים קרובות בייצור המוני.
– מיועדים ללקוח הממוצע וללבוש יומיומי.
תכשיטים בעיצוב אמן
קטגוריה זו לוכדת את כל מה שביניהם. תכשיטים בעבודת יד הדורשים מיומנות מיוחדת וחומרים ברמות שונות של איכויות. תכשיטים בהתאמה אישית יהיו התכונות הבאות:
– חומרים מגוונים המערבבים זול ויקר (טקסטיל, מתכות, אבני חן חצי יקרות, עץ, הדפסת תלת מימד וכו’).
– עיצובים ייחודיים (פריטי אספנות, לפי הזמנה, יחיד במינו).
– אומנות ייחודית.
– נקודות מחיר בינוניות המתאימות לפופולריות של מעצב.
– פריטי אירוע או הצהרה לאספנים וללקוחות המעניקים מתנות.
🧐 שימו לב:
לאחר שצמצמתם את הקטגוריה הרחבה עבור עסק תכשיטי הסטארט-אפ שלכם, הגיע הזמן לגלף נישה למוצרים שלכם. התחילו בהגדרת הלקוח האידיאלי שלכם (קלאסי, טרנדי, כלות, צרכנים בעלי מודעות חברתית) והחליטו אם המוצרים שלכם הם ספציפיים לאירוע (חתונות, מסיבות) או ללבוש יומיומי. זה יקבע איך אתם משווקים אותם לקהל היעד שלכם.
תכשיטים, מוצרים וקטגוריות
לאחר שהחלטתם על השוק שלכם, שקלו אם תמכרו מספר סוגי מוצרים או תתמקדו בפריט אחד. לדוגמה, ייתכן שתרצו להתמקד בנישה ספציפית ולהתמחות בטבעות אירוסין או ללכת על נישה רחבה עם קולקציה של פריטי אופנה מגוונים.
איזה פריטים תוכלו למכור בעסק התכשיטים שלכם?
– טבעות (בגודל מסוים או מתכווננות).
– שרשראות (קולרים, תליונים).
– צמידים (צמידים, חפתים).
– עגילים (טיפה, קליפ-און או אחר).
– טבעות אירוסין ונישואין (אירוסין לנשים, נישואין לנשים, לגברים).
– שעונים לנשים או לגברים.
– טבעות בהונות, שרשראות גוף ותכשיטי גוף אחרים.
– פירסינג (אף, טבור).
תמיד כדאי שתשקלו למכור גם מוצרים משלימים וקטגוריות.
2. חיקרו את השוק ואת המגמות
השקה מוצלחת של המותג שלכם בתחום התכשיטים דורשת ידע בטרנדים ומחקר שוק מעמיק. לפני שתתחילו לפתח את המותג והמוצרים שלכם, חשוב להכיר את הקהל שלכם ולאסוף השראה.
בעקבות טרנדים בתחום התכשיטים
חקר מגמות הוא אחד הדרכים לקבוע (ולאמת) את הכיוון שבחרת. קראו בלוגים של אופנה ותכשיטים ועקבו אחר משפיעני אופנה ויוצרי טיקטוק פופולריים במרחב כדי להתעדכן בטרנדים בכל עונה קרובה. חפשו השראה אצל מעצבי תכשיטים אחרים.
לחלופין, תוכל לבדוק מגמות צרכניות סמוכות, כמו הביקוש למתנות הניתנות להתאמה אישית כמו חריטה. או לנצל את המגמה הגוברת של הרגלי קניות ברי-קיימא באמצעות חומרים ידידותיים לסביבה.
אבל בעלי עסקים לא צריכים רק לעקוב אחר טרנדים – אתם יכולים גם להשתמש בעסק התכשיטים שלכם כדי להתחיל טרנד משלכם.
מציאת השראה לעיצוב תכשיטים בכל מקום
כמתחילים בתחום, ההצלחה שלכם תלויה בכל היבט של תעשיית האופנה כמו בנראות של הפריט, עיצוב ייחודי ומיתוג עקבי. לפני שתשכרו שירותים לבניית מיתוג, כבעלי עסקים, אתם צריכים לעבור כמה ניסיונות כדי להגדיר את סגנון החתימה הכולל שלכם.
בהתאם לאופן שבו אתם אוהבים לקבל השראה, תוכלו להקים לוחות פינטרסט, לעצב לוחות אווירה דיגיטליים משלכם, להשתמש באפליקציה לעיצוב תכשיטים לנייד, או אפילו להרכיב השראה פיזית על לוח מודעות או בספר סקיצות.
אספו תמונות, צבעים ומרקמים מהטבע, מאדריכלות, מאופנה או מנסיעות שהייתם בהם, ולאחר מכן זהו נושאים שמופיעים. “לעולם אל תפסיקו לקבל השראה” אמנים אמיתיים תמיד שואבים השראה ואוספים תמונות מעוררות השראה, לא משנה איפה הם נמצאים.
3. הגדירו את המותג שלכם
לכל עסקי התכשיטים המצליחים יש דבר אחד במשותף: מותג מוכר ויציב.
זכרו, מותג שונה ממיתוג. המותג הוא הקול, המשימה, החזון וסיפור המותג שלכם. זה אומר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם איך להרגיש לגבי המוצרים שלכם. רכישות אופנה הן לעתים קרובות רגשיות, ומותגים מתפתחים יכולים לזכות בלקוחות על ידי חיבור ברמה האישית, אפילו באמצעות משהו פשוט כמו שם העסק.
ספרו את סיפור המותג שלכם ולמצוא את הקול הפנימי של העסק
הנחיות המותג שלכם ישפיעו על כל מה שאתם עושים כמותג. הכינו מסמך שיכיל כל דבר שיכול לבנות לכם את המותג, החל מקול וטון ועד למשימה וערכים. זה יהיה שימושי בשמירה על עקביות התקשורת שלכם גם כאשר אתם מתרחבים.
שיטות מומלצות למותגי תכשיטים:
– הבינו את הקהל שלכם. איך הם מדברים? באיזו טונציה כדאי לדבר איתם?
– צרו מדריך שפה וטונציה למותג.
– ספרו את הסיפור שלכם דרך עמוד ‘אודות’ ועמוד הבית של אתר האונליין שלכם.
– הוסיפו אישיות לפוסטים שלכם במדיה החברתית על ידי שיתוף התהליך וההשראה שמאחורי העיצובים שלכם.
אריזה, לוגו וזהות מותג
מיתוג מתייחס לאלמנטים הטקטיים המייצגים את המותג שלכם באופן חזותי: לוגו, אריזה, כרטיסי ביקור ואתר האינטרנט שלכם.
פלטפורמת eshop בנתה אתרים למכירת תכשיטים אונליין לעשרות לקוחות שהיה להם חזון והחזון התגשם. נשמח להראות לכם דוגמאות ואפילו לערוך לכם הדגמת מערכת (אתם לא תאמינו כמה קל לעבוד על המערכת שלנו והכל בעברית) – דברו איתנו לתיאום פגישה ותהיו כבר בחצי הדרך להגשמת החלום לפתיחת עסק אונליין למכירת התכשיטים שלכם>>
לאחר שביססתם את הנראות האסתטית של המוצרים שלכם, בחרתם שם עסק שידבר לקהל שלכם ומסמרתם את פרופיל הלקוח שלכם, יהיה לכם קל יותר לזהות מראה כולל שיגדיר את המותג שלכם. זהו צעד חיוני, אפילו עבור עסק קטן, אז אל תמעיטו בכך.
משימות עיצוב מיתוג שיש להשלים כבעל עסק תכשיטים חדש:
– החליטו על פונטים, צבעים ואסתטיקת צילום.
– פתחו את הלוגו בעצמכם באמצעות יוצר לוגואים מקוון חינמי או שכרו איש מקצוע.
– צרו ספרייה של נכסי מותג, כולל גרסאות מרובות של הלוגו שלכם ואלמנטים עיצוביים אחרים שיופיעו על האריזה, המדיה החברתית והאתר שלכם.
– בחרו שם דומיין קליט כדי לעזור ללקוחות שלכם למצוא ולזכור את האתר שלכם (שימו לב שאין מותג בשם שבחרתם על מנת שיהיה לכם קל לקדם אותו בחיפוש של גוגל).
– עצבו אריזות מוצרים וחומרי משלוח יצירתיים שיתאימו למיתוג שלכם.
לתקציבים גדולים יותר, עבדו עם מעצב כדי לתרגם את החזון שלכם לחבילת מיתוג מלאה לעסק שלכם – מהלוגו והאתר ועד חומרי אריזה ושיווק.
🧐 זכרו:
עדיין תרצו לשריין חלק מהתקציב שלכם לתמונות מוצר מקצועיות. נדון בחשיבות הצילום לתכשיטים בהמשך פוסט זה.
כתיבת תוכנית עסקית בעולמות התכשיטים
ייתכן שלא יהיה צורך בתוכנית עסקית רשמית אם אינכם מתכננים להציג את הרעיון שלכם למשקיעים או לחפש צורות אחרות של מימון חיצוני בהתחלה. עם זאת, בדיקת כמה תבניות של תוכנית עסקית עשויה להיות תרגיל טוב שיעזור לכם להבין את קהל היעד, היעדים, המודל העסקי, העלויות ותוכנית הצמיחה שלכם. זה גם מועיל כשאתם לומדים כיצד לנהל עסק תכשיטים.
התוכנית העסקית שלכם יכולה לתאר את המשימה והערכים של המותג שלכם, אשר יעזרו לכם ליישר קו עם המשקיעים הנכונים עבור העסק שלכם.
4. לייצר או להשיג את פריטי התכשיטים שלכם
האופן שבו תפתחו את המוצרים שלכם – ביד או במפעל, בבית או במיקור חוץ – תלוי במורכבות העיצוב, נקודת המחיר, החומרים ורמת המיומנות הנדרשת. בחלק זה, נדון כיצד להקים עסק תכשיטים באמצעות חמש שיטות ייצור ומיקור:
– ייצור תכשיטים בעבודת יד: יחיד ומיוחד.
– ייצור תכשיטים בעבודת יד: אופנה ותלבושות.
– ייצור תכשיטים: מפעל במיקור חוץ.
– הפקת תכשיטים: הדפסה לפי דרישה.
– אוצרות תכשיטים: דרופשיפינג ומכירה חוזרת.
ייצור תכשיטים בעבודת יד
יצירת תכשיטים ייחודיים בעבודת יד יכולה להיות אחת משיטות הייצור המעורבות ביותר אך המגוונות ביותר.
בהתאם לחומרים ולעיצוב, שיטות מסוימות לייצור תכשיטים בהתאמה אישית דורשות הכשרה / הסמכה מיוחדת וציוד יקר. ייתכן שיהיה עליכם ללמוד כמה משיטות אלה, כולל:
– הלחמה.
– כסף / צורפות.
– ליהוק.
– הדפסה תלת מימדית.
– חיתוך בלייזר.
– כלי עבודה מעור.
– אריגה.
– שיבוץ אבן חן.
🎯 טיפ אישופ:
שקלו להתחיל עם הדרכות מקוונות בחינם כדי ללמוד כיצד ליצור תכשיטים. לאחר מכן תוכלו לשדרג לשיעורים בתשלום או להוות שוליה תחת בעל מלאכה מנוסה כדי להרחיב את מערך הכישורים שלכם.
ייצור תכשיטים בעבודת יד: אופנה ותלבושות
תכשיטי אופנה בעבודת יד כרוכים לעתים קרובות בהרכבה של אלמנטים קיימים – שרשרת, חוט, חרוזים, תליונים יצוקים – ואינם דורשים הכשרה מיוחדת או ציוד מעבר לכלים ידניים בסיסיים.
סוג זה של העסק קל יותר בקנה מידה, שכן, אתם יכולים לרכוש אלמנטים בכמויות גדולות וליצור תבניות להרכבה על ידי צוות הייצור שכיר.
אם עיצוב וייצור הם המרכיבים של העסק שלכם שמביאים לך שמחה – ולא המשימה בפועל של ייצור תכשיטים – מיקור חוץ או היעזרות באנשי מקצוע כדי לעזור לכם להגדיל את העבודה היצירתית.
ייצור תכשיטים: שימוש במיקור חוץ
במקום ליצור את התכשיטים במו ידיכם, אתם יכולים לקבל את העיצובים שלכם מיוצרים על ידי מישהו אחר. זה לא אידיאלי עבור תכשיטים עדינים, מותאמים אישית או יחיד במינו, אבל זה יכול להיות חסכוני עבור תכשיטי אופנה המיוצרים בכמויות גדולות יותר. ישנן שתי אפשרויות עיקריות למיקור חוץ ליצרן תכשיטים: מקומי ובחו”ל.
לייצור מקומי יש את היתרון של פנייה “מקומית” ויוצר הזדמנויות קלות יותר לבנות מערכות יחסים ופיקוח במפעל. החסרונות יכולים לכלול עלויות גבוהות יותר, בחירה מוגבלת ומגבלות נפח ייצור.
ייצור בחו”ל יכול להיות פתרון טוב אם אתם רוצים לשמור על עלויות נמוכות (עבור אלה שעושים כמויות גדולות) ויש לכם יותר בחירה מבחינת מפעלים. אתגרים אפשריים כוללים מחסומי שפה ותקשורת, פחות פיקוח ובעיות מימוש הנגרמות כתוצאה מעיכובים בשרשרת האספקה.
סקיצות מדויקות או הדמיות תלת-ממדיות של העיצובים שלכם נחוצים אם אתם מבצעים מיקור חוץ ליצרן. ישנן מספר אפשרויות, בהתאם לרמת המיומנות והתקציב שלכם:
– כלי עיצוב ידניים: עפרונות, נייר סקיצה, תבניות עיצוב תכשיטים ($).
– תוכנות עיצוב כללי דו מימד או תלת מימד: פוטושופ, אילוסטרייטור, סקצ’אפ ($$).
– תוכנות עיצוב ייחודיות לתכשיטים (מומלץ לתכשיטי יוקרה) ($$$).
הקימו סטודיו לעסק תכשיטים או חלל עבודה
אם תבחרו לייצר את התכשיטים שלכם בבית, תזדקקו לחלל עבודה עבורכם ועבור הצוות שלכם. בעת הגדרת שטח זה, שקלו את הנקודות הבאות:
– יכולת תמרון: חשבו על זרימת החלל, במיוחד אם להרכבה יש מספר שלבים – האם אתם עוברים מתחנה אחת לשנייה ברצף לוגי?
– בטיחות: כימיקלים או כלים מסוימים המעורבים בייצור תכשיטים דורשים אוורור נאות ואמצעי זהירות. בדקו עם החוקים המקומיים המסדירים את השימוש בחומרים ובתהליכים אלה.
– אחסון: אחסון מרובה תאים מאורגן היטב חיוני לחלקים קטנים.
💡 המלצה:
אם צוות הייצור שלכם גדול יותר או שהדרישות שלכם קצת יותר מורכבות – כמו בעבודות מתכת או עבודות צורפות – שקלו שטח מסחרי מחוץ לבית. אם זה חורג מהתקציב שלכם בעת ההשקה, בדקו אם יש שטחי סטודיו סגנון Wework או שתפו את עלויות השטח והציוד עם אנשי קריאייטיב אחרים. שיתוף החלל גם עוזר להילחם בבדידות היזמים.
ציוד וכלים לתכשיטים
ישנם מספר משאבים מקוונים כיצד ליצור תכשיטים באינטרנט, כולל ציוד סיטונאי לייצור תכשיטים, כלים ואספקה, כולל אבני חן יקרות ומתכות גלם.
מומלץ להשתתף בתערוכות מקצועיות ובאירועים בתעשייה כדי להמשיך להרחיב את הרשת שלכם ולגלות חומרים חדשים.
צלמו תמונות מקצועיות של המוצרים שלכם
צילום מוצרים יכול להרים או לשבור את החנות המקוונת שלכם, ממש ככה. זה נכון בתעשיות רבות, אבל חשוב במיוחד עבור מותגים בתעשיית האופנה והתכשיטים.
במקרים רבים, עם הגדרת תאורה פשוטה מאוד, אתם יכולים להשיג תמונות נהדרות של המוצרים שלכם, אפילו עם הטלפון החכם שלכם. תכשיטים, לעומת זאת, יכולים להיות קצת יותר מאתגרים, מפאת הפרטים הקטנים והמשטחים מחזירי אור.
“אל תתקמצנו בצילום”. מומלץ לשכור צלם מקצועי מיומן שיגרום לדוגמניות להרגיש בנוח ויקים תאורה מקצועית מותאמת.
תוספות אחרות לצוות הצילומים שלכם כוללות סטייליסטים, מאפרים ועוזרים- יש מודלים של גיוס עובדים שתוכלו לעשות בהם שימוש מבלי לקרוע את הכיס. תמיד יש אנשים שמחפשים לבנות את תיק העבודות שלהם, זה לא עניין של ניצול אנשים – הם כולם חדשים בתחומם ואתם מאפשרים להם הזדמנות להתפתח. אם מאחדים קבוצה ומאחדים כוחות, אפשר ליצור קסמים ביחד.
כשאתם מצלמים את התמונות שלכם, חשוב גם להציע כמה תצוגות וזוויות שונות של המוצרים שלכם בשתי הקטגוריות הבאות:
– תמונות מוצר: אלה צילומים ברורים של המוצר על רקע נקי כדי למזער את הסחת הדעת ולהבליט את הפרטים והזוויות השונות של היצירה. תמונות אלה יכולות ליצור מראה עקבי ומסודר בדפי הקולקציה.
– תמונות לייף סטייל ואווירה: אלה צילומים משניים, בדרך כלל על דוגמנית כדי להראות קנה מידה על הגוף ולהציע רעיונות סטיילינג ללקוחות (לעתים קרובות נהדר למכירה משודרגת – אתם יכולים להציע ללקוחות לשלב כמה פריטים למראה אחד). צילומים אלה יכולים לעבוד בדפי מוצר או בעמודי קטגוריות והם בדרך כלל טובים יותר עבור פוסטים במדיה חברתית.
🎯 טיפ אישופ:
מחפשים דרכים נוספות לקצץ בעלויות? שתפו פעולה עם מותגי הלבשה משלימים כדי להפחית את הוצאות הצילום או השאילו את תכשיטיך לעורכי אופנה לצילומים בתמורה לצילומי מוצרים וחשיפה.
שווקו את מותג התכשיטים באתר איקומרס
אופנה ותכשיטים הם תעשיות רוויות מאוד. איך הלקוחות ישמעו עליכם? אסטרטגיית שיווק טובה תהיה תלויה במוצר, בקהל ובתקציב שלכם ועשויה לדרוש קצת ניסוי וטעייה. השגת לקוחות תהיה דאגה מתמשכת עבור המותג שלכם – יש כמה דרכים להתחיל.
– שיווק חברתי: ביצוע מכירות תכשיטים לא אומר שצריך להפציץ את העוקבים שלכם עם הצעות מכירה. מומלץ להשתמש בתוכן מעורר השראה.
התמקדו בכל רשת חברתית בנפרד, בדקו את התוכן כדי לראות מה הולך. לכל פלטפורמה יש וייב משלה – טיקטוק ידועה בסרטונים קצרים אותנטיים ומוזרים, בעוד אינסטגרם טובה יותר לתוכן תמונות וסרטונים מלוטש יותר. עדיין ניתן להשיג אחיזה מסוימת באמצעות פוסטים אורגניים, אך שקלו קמפיינים בתשלום במדיה החברתית כדי להתעמק בדמוגרפיה שלכם ולהגדיל את התפוצה.
– שיתופי פעולה ושיווק משפיענים: במקרה זה, וודאו שהאשטאגים שלכם לאינסטגרם חזקים כדי שהמשפיענים יוכלו לראות אם המותג שלכם מתאים לשלהם.
שיווק משפיענים מציע רמה של הוכחה חברתית שאתם לא יכולים לקבל עם פרסום רגיל. צרכנים צעירים סומכים יותר ויותר על יוצרי מדיה חברתית לקבלת המלצות על מוצרים.
– שיתוף פעולה עם מותגים אחרים: ניתן לעשות זאת באמצעות שיווק משותף של קידום, ניהול אירוע עם מותגים אחרים, אירוח הגרלות או אפילו שיתוף פעולה עם מותג תואם על מוצר חדש.
הרחיבו את העסק שלכם
עבור עסקים חדשים, התחילו בקטן על ידי הצגת העיצובים שלכם לבוטיקים מקומיים. ככל שתתרחבו, תוכלו להתקדם לשותפים גדולים יותר. השוק הסיטונאי עדיין מהווה את עיקר הפעילות הכוללת בתחום זה.
דרך נוספת להתרחב כרוכה בפתיחה לשווקים חדשים. גלו אפשרויות משלוח בינלאומי כדי לראות אם ניתן למכור את המוצר שלכם ברחבי העולם. נסו להרחיב את קו התכשיטים שלכם עם מוצרים ואוספים חדשים כדי להגיע גם לקהל מקומי רחב יותר.
אנו נשמח לקחת חלק בפרויקט הקמת עסק התכשיטים שלכם ב-2024 – התקשרו אלינו ואחד ממומחי האיקומרס שלנו יחזור אליכם עם המון סבלנות!








