כך עושים שיווק בדואר אלקטרוני

אם אתם חדשים לגמרי בתחום שיווק בדואר אלקטרוני, הנה הצעדים שעליכם לנקוט לפני כל דבר:
-
הגדירו יעדים מציאותיים והגיוניים לצמיחת העסק שלכם, כמו בניית רשימת דואר אלקטרוני או שיפור שימור הלקוחות ב- X אחוזים.
-
בחרו פלטפורמת שיווק בדוא”ל.
-
מפו את מסעות הפרסום הראשוניים שלכם כמו למשל סדרת ברוכים הבאים, סדרת עגלות קניות נטושות או השקות מוצרים חדשים.
-
החליטו כיצד תאספו כתובות דואר אלקטרוני. חברות מסחר אלקטרוני רבות מציעות קופון קטן בתמורה להסכמה מצד הלקוחות לקבלת מיילים שיווקיים או הרשמה לניוזלטר.
-
הגדירו דפי נחיתה לפי הצורך לקמפיינים השונים.
-
הגדירו מעקב אחר קמפיינים אצל ספק הניתוח והמעקב שבחרתם כמו גוגל אנליטיקס למשל.
-
קחו את הזמן להקים בסיס איתן ותהיה לכם התחלה טובה יותר אפילו מאשר עסקים מנוסים רבים במסחר אלקטרוני.
אם אין לכם מושג מה זה שיווק בדואר אלקטרוני, אתם כמובן תמיד יכולים להתייעץ עם צוות המומחים שלנו באישופ ונשמח לעזור לכם!
סוגי שיווק בדוא”ל
בואו נחקור את שלושת הסוגים של שיווק בדוא”ל המשמשים סוחרי מסחר אלקטרוני.
1. הודעות דוא”ל של טרנזקציות
הודעות דוא”ל הקשורות לעסקאות שבוצעו נשלחות במהלך התשלום ופעולות רכישה אחרות. הם פונקציונליות יותר באופיים, ומהוות מידע חשוב ללקוחות בודדים. על פי מחקרים, שיעורי פתיחת דואר אלקטרוני הקשורים לעסקאות נעים סביב רף 60% – גבוה בהרבה מהממוצע של 37.65%. למה? מכיוון שהודעות דוא”ל אלה הן צפויות. לקוחות מחפשים אותם.
אישורי הזמנה וקבלות בדוא”ל
השתמשו באישורי הזמנה בדוא”ל כהזדמנות לשמור על לקוח לאחר מכירה ראשונית.
ודא שקבלות הדוא”ל שלכם עונות על השאלות הבסיסיות שיש ללקוחות: מתי הם יכולים לצפות לקבל את ההזמנה, לאיזו כתובת אתם שולחים והיכן הם יכולים לשאול שאלות.
עבור לקוחות חוזרים, נסו להציע מוצרים קשורים, או כללו את האפשרות להרחבה או אביזר נוסף לרכישה לפני מעבר למשלוח.
דרכים לשיפור הודעות דוא”ל לאישור משלוח
הקלו על הלקוחות שלכם לעקוב אחר ההזמנה שלהם. שימו את תאריך האספקה הצפוי ומספר מעקב המקושר לחברת השילוח כדי שאנשים יוכלו ללחוץ כדי לראות בדיוק היכן ההזמנה שלהם נמצאת.
הציעו ללקוח להפנות חבר על ידי העברת קישור למוצר שרכש. תמריץ שיווק מפה לאוזן על ידי יישום תוכנית הפניות עם תגמולים.
כללו הצעות למוצרים התואמים לרכישה של לקוח. לדוגמה, אם לקוח רוכש זוג מכנסי גברים, המלצות על מוצרים יכולות להתמקד בחולצות ועניבות תואמות.
בקשו משוב לקוח בדוא”ל
מותגים רבים מזניחים את נושא משוב הלקוחות ובכך מפספסים הזדמנות להשתפר להראות אכפתיות ללקוחות. למרבה המזל, בקשת משוב יכולה להיות פשוטה כמו שליחת סקר או שאלה בודדת על חוויית הקנייה של הלקוח. בהודעות הדוא”ל שלכם לאחר הרכישה, שלחו לקוחות לכלי סקר של צד שלישי לקבלת משוב, או כיתבו את הסקר המלא בדוא”ל עצמו. לעתים קרובות, עסקים עושים זאת באמצעות מערכת דירוג “דרג את החוויה שלך”.
מומלץ לשלוח בקשות אלה לאחר שלקוח ככל הנראה קיבל את המוצר שהזמין והשתמש בו.
משוב
דרכים לשיפור הודעות דוא”ל של משוב לקוחות
התמקדו בשביעות רצון הלקוחות, לא במכירות, כך שתוכלו לקבל את הדעות הכנות של הלקוחות שלכם על הרכישה שלהם. עקבו אחר מדדים אלה לאורך זמן וחפשו תובנות מעשיות שתוכלו ליישם כדי לשפר את אתר האיקומרס שלכם.
כאשר לקוח רוצה למלא משוב, נתבו אותו למשוב שיהיה ממוקם באתר המכירות שלכם כדי שהלקוח יוכל לראות הצעות ומוצרים קשורים לאחר שליחת המשוב.
מעקב עם לקוחות לא מרוצים. זה חיוני, ראשית כדי שתוכלו להגיב ואולי להציל את הלקוח ולאחר מכן כדי להבין איך אתם יכולים לשפר את החוויה עבור לקוחות עתידיים.
דוא”ל של “תודה על רכישתך”
הודעות תודה הן דרך מעולה לשמר נאמנות לקוחות. הם נותנים לכם הזדמנות נוספת להגדיל את שיעור הקליקים שלכם באמצעות קופונים וקישורים ספציפיים לחנות האונליין שלכם.
ע”פ סטטיסטיקות, הודעות דוא”ל תודה מרתקות פי שניים מהודעות דוא”ל שיווקיות כלליות. הודעות דוא”ל תודה הניבו שיעור פתיחה של 42% ושיעור קריאה לפעולה של 14%, בעוד שהודעות דוא”ל שיווקיות כלליות הניבו שיעור פתיחה של 12% ושיעור קריאה לפעולה של 6%.
צרו הודעות דוא”ל בסיסיות מבוססות טקסט או השתמשו בתבניות דואר אלקטרוני אוטומטיות.
דרכים לייעל את הודעות התודה שלכם:
שמרו על פשטות ותמציתיות. הציעו קריאה לפעולה כדי שהלקוחות יוכלו להמשיך לקיים אינטראקציה עם העסק שלכם.
השתמשו בקריאות לפעולה חכמות. קריאה לפעולה חכמה משתנה באופן אוטומטי בהתאם למי שצופה בה. זה יהפוך את התודה שלכם לדוא”ל הרבה יותר מותאם אישית ויגדיל את הסיכוי שהלקוח שלכם יבצע את הקריאה לפעולה הזו.
הוסיפו אפשרות שיתוף למדיה חברתית. אחת הדרכים הטובות ביותר להעביר את הודעות הדוא”ל השיווקיות שלכם לאנשים הנכונים היא לשתף אותן. עכשיו הלקוחות שלכם יכולים לעשות זאת על ידי העברת הדוא”ל עצמו, אבל אם הם יכולים לשתף אותו במדיה החברתית, הם יוכלו להגיע להרבה יותר אנשים הרבה יותר מהר.
2. הודעות דוא”ל לקידום מכירות
הודעות דוא”ל לקידום מכירות נועדו להעלות את המודעות למבצע ספציפי או למוצר או קולקציה מסוימת.
הודעות דוא”ל כאלה נשלחות לכל רשימת המנויים שלכם או, בדרך כלל, לחלק מרשימת הדוא”ל שלכם. דוגמאות להודעות דוא”ל לקידום מכירות כוללות השקת מוצר חדש, ידיעונים חודשיים בדוא”ל, קידום מכירות מוגבל בזמן, מבצעים עונתיים או עדכון תוכן.
אתם יכולים לחשוב על הודעות דוא”ל אלה כהודעות שאתם שולחים כאשר יש לכם משהו חדשותי לשתף, אז שקלו בזהירות את המטרה הבסיסית שלכם, את ההצעה, ואת פלח המנויים.
מוצרים (או שירותים) חדשים
מוצרים חדשים מפותחים לעתים קרובות הודות למשוב מלקוחות, כך שאין מקום טוב יותר להתחיל בו בעת השקת מוצר מאשר עם המנויים שלכם.
עסקאות מוגבלות בזמן
צרו קידום מכירות תלוי זמן שמתייחס לתחומי העניין של הלקוחות. הציעו הנחה על אותה קטגוריה של פריטים שהם קנו שבוע קודם. זכרו, כאשר מכירה היא משכנעת, עדיף לא לתת לקופי חכם מדי להפריע.
הנחות למנויים בלבד
בין אם אתם שולחים ניוזלטר רגיל או מגדירים קמפיין טפטוף על מבצעים מיוחדים, אתם תמיד יכולים לכלול קודי הנחה כדי להגביר את המוטיבציה של המנויים שלכם לבצע רכישה. הצעת תחושה של בלעדיות וחברות היא דרך מצוינת להכניס רגש לתוך השיווק שלכם.
מבצעים עונתיים
צורה מסורתית ויעילה של שיווק בדוא”ל היא להודיע למנויים על מבצעים מיוחדים המבוססים על החגים הקרובים או על עונת השנה.
ייתכן שתרצו ליידע את המנויים שלכם על מכירת בלאק פריידי, מכירת ראש השנה או מכירת חיסול חורף. אתם יכולים גם להזכיר לאנשים על ימים מיוחדים קרובים, כמו יום המשפחה למשל.
ניוזלטר
ניוזלטר רגיל בדוא”ל יכול לעזור במשימות החשובות של הרגלי הלקוחות שלכם ולספר את סיפור המותג שלכם. זוהי דרך מצוינת שלא מספיק מוערכת לשמירה על קשר לבניית קשרים קרובים יותר עם לקוחות קיימים (ולקוחות פוטנציאליים) מבלי להסתמך על הנחות ומבצעים.
כולם אוהבים סיפורים משכנעים, אז אם אתם יכולים למצוא רעיון לסיפור ראוי לציון מאיש צוות, לקוח או אפילו העסק והחיים שלכם, שקלו להשתמש בו כנושא לניוזלטר. אולי לקוח השתמש במוצרי הכושר שלכם כדי להוריד 30 קילו, או שאתם יכולים לשתף מה במקור נתן לכם השראה להקים את העסק שלכם. לא משנה מה הסיפור, זה צריך להיות גם מעניין וגם רלוונטי למותג שלכם.
עדכון תוכן
אם אתם משתמשים בשיווק תוכן כדי לעניין לקוחות קיימים ולהגיע ללקוחות חדשים, שקלו לכלול תוכן זה בידיעון רגיל, או שלחו תוכן חדש באופן אוטומטי בדואר אלקטרוני באמצעות RSS.
כדאי ליצור תוכן שמספק הקשר נוסף למוצרים החדשים או הקיימים שלכם. למשל, באתר איקומרס שמוכר איפור, תוכלו לתת טיפים לטיפוח אישי.
שדרוג כתובת דוא”ל
דוא”ל משודרג הוא מכשיר שיווקי שמופעל לאחר שהלקוח מכניס פריט לעגלת הקניות שלו בעת קניות בחנות המסחר האלקטרוני שלכם. הוא מודיע ללקוח שלכם שיש גרסת פרימיום או משודרגת של הפריט. הודעת הדוא”ל הנכונה לשדרוג המכירה תעודד את הלקוחות שלכם ללכת על השירות המשודרג, ותעניק לכם אפשרות מכירה גבוהה יותר והגדלת ערך הזמנה ממוצע.
מכירה צולבת של דואר אלקטרוני
הודעות מכירה צולבת הן הודעות דוא”ל מופעלות הנשלחות על סמך פעולות קודמות שננקטו על ידי הקונה. הודעות דוא”ל אלה מושכות את היסטוריית הרכישות, התנהגות הדפדפן ונתוני פרופיל אחרים, ונשלחות מספר ימים לאחר הפעולה הראשונית.
לדוגמא, אם המערכת רואה שלקוחות מסוימים נכנסים לקולקציה של מותג מסוים, אז המערכת תשלח דוא”ל כדי לתזכר את הלקוח הפוטנציאלי שהמותג הזה מחכה לרכישה הבאה שלו.
3. הודעות דוא”ל המבוססות מחזור החיים של הלקוח
הודעות דוא”ל במחזור החיים הן עוצמתיות מכיוון שהן אישיות ומכוונות רק לפלח קטן מהנמענים שלכם עם הודעות רלוונטיות בהתבסס על התנהגותם. הודעות דוא”ל אלו ידועות גם כהודעות דואר אלקטרוני “מופעלות”, נקראות כך משום שהן נשלחות בהתבסס על הפעולה שביצע הקונה ועל מיקומו במחזור החיים של הלקוח.
הודעות דוא”ל של עגלה נטושה
שיעור הנטישה הממוצע של עגלת הקניות עומד על כ-70%. מדובר על הרבה הכנסות שנותרו לא ממומשות. למרבה המזל, אתם יכולים לזכות בכמה מאותם לקוחות פוטנציאליים בחזרה.
הודעות דוא”ל על עגלות קניות נטושות הן הדבר הקרוב ביותר שיש ל”ניצחון מהיר” במסחר אלקטרוני. סוחרים יכולים בדרך כלל לשחזר בין 5% ל -11% מהמכירות שכמעט נפלו לטימיון.
שקלו תמיד לכלול תמריץ נוסף להשלמת רכישה, אם כי זה גם יכול לאלץ קונים לנטוש את העגלות שלהם עבור הנחה. לכל הפחות, השתמשו בקופי מונחה הטבות שדוחף אותם בחזרה לחנות שלכם עם כרטיס אשראי ביד. כמו לדוגמא הצעת משלוח חינם לזמן מוגבל.
דרכים לשיפור הודעות דוא”ל של עגלה נטושה
מקמו את ההודעה הראשית בתבנית טקסט כדי שהלקוחות יראו אותה מיד מבלי שיצטרכו להפעיל תמונות. הוסיפו קישור חזרה לעגלת הקניות שלהם כדי שהם יוכלו להשלים את העסקה ביתר קלות. הציגו באופן חזותי את המוצרים שהלקוח הוסיף לעגלת הקניות שלו. הזכירו להם שהם היו במרחק רגעים ספורים מהזמנה שהושלמה, והתמקדו בסיבות בעקבותן הם שקלו לקנות את המוצר מלכתחילה. הדגישו תכונות ספציפיות והציגו לראווה תמונות מוצר באיכות גבוהה.
הציעו תמריץ ספציפי שידחוף אותם לחזור לעגלת הקניות שלהם, כמו משלוח חינם או הנחות. אם מאותו פריט נותרו פריטים בודדים במלאי, יידעו את הלקוחות תוך החדרת תחושת דחיפות רכישה. השתמשו בקריאה ברורה ומשכנעת לפעולה. שמרו על תמציתיות והגבילו את עצמכם להודעה אחת. קריאות לפעולה מרובות יכולות להסיח את הדעת מהפעולה שאתם באמת רוצים שהלקוח יבצע: השלמת הרכישה שלו.
סדרת דוא”ל של ברוכים הבאים
הודעות קבלת פנים הן מה שאתם מקבלים כאשר אתם שולחים אתם מאשרים משלוח הודעות דוא”ל או מצטרפים בעזרת טופס מקוון לניוזלטר.
על פי מחקרים בינלאומיים שנערכו, להודעות קבלת פנים יש שיעור פתיחה ממוצע של 90% ושיעור קליקים ממוצע של 27%. למרות שהנתונים משתנים, אוטומציית דואר אלקטרוני לרכישה ראשונה מניבה בדרך כלל פי שלושה עד שישה יותר מכירות בהשוואה לדוא”ל פרסומי רגיל.
דרכים לשיפור הודעות קבלת פנים
ספקו ערך מוסף מראש. אתם לא רוצים להציף לקוחות עם הודעות קידום מכירות בחלון ההזדמנויות היחיד שלכם כדי ליצור רושם ראשוני חזק. שלחו את דוא”ל קבלת הפנים שלכם תוך מספר דקות. נניח שאתה מתמרצים להצטרף לניוזלטר שלכם עם קוד פרומו עבור 10% הנחה על הרכישה הבאה של הלקוח. אם מישהו מוכן לרכוש עכשיו והוא לא מקבל את קוד ההטבה, אתה מסתכנים בהפסד המכירה לתמיד. הגדירו ציפיות שקופות. תנו למנויים לשנות העדפות בקלות, הודיעו להם איזה תוכן חדש תשלחו ובאיזו תדירות, והזכירו להם איך הם הגיעו לרשימה שלכם מלכתחילה.
אימיילים לעידוד הזמנה שנייה
נניח שאתם מוכרים משחקי וידאו. ייתכן שתבחינו כי בממוצע, שבוע לאחר רכישת קונסולת משחקי וידאו, 20% מהלקוחות רוכשים משחקי וידאו. עוד 50% מהלקוחות לא חוזרים בכלל.
כדי להפוך את ה-20% האלה ל-70%, מעצבים קמפיין דיוור ללקוח חדש או להזמנה שנייה. כאשר מגיעה הזמנה לקונסולת משחקי וידאו, קמפיין דוא”ל אוטומטי המציג משחקי וידאו שבוע לאחר מכן.
זה דורש מכם להתחיל להסתכל על הלקוחות שלכם ולפלח את הנתונים שלכם ב- Google Analytics. יש אנשים שיקנו את המשחקים כשהם יקנו את הקונסולה, אבל יש פלח שוק גדול שלא, ושם יש לכם מינוף.
דרכים לשיפור הודעות דוא”ל לעידוד הזמנה חוזרת
התחילו עם שניים או שלושה המוצרים הנמכרים ביותר שלכם. האם יש מוצרים משלימים הקשורים למוצרים הנמכרים ביותר שלכם?
נסו להגדיל את האפקטיביות שלהם עם סולמות הנחה. בתרחיש זה, כל מה שאתם עושים הוא להדגיש מוצר משלים. אתם יכולים גם לנסות להציע הנחה על המוצר המשלים הזה. או נסו להציע סולם הנחות: 5%, ואז 10% אם הם עדיין לא קנו, ואז 15% וכו’.
סדרת דואר אלקטרוני Win-back
קמפיינים של Win-back בדוא”ל נועדו לפתות לקוחות שכבר מלא זמן לא רכשו אצלכם באתר לחזור להתנהגות רכישה חיובית.
נניח שלקוחות נוטים לחזור ולבצע את הרכישה השנייה שלהם לאחר 45 יום. אם 45 ימים באים והולכים ללא רכישה שנייה, אתם יודעים שזה לא סביר שהלקוח אי פעם יבצע רכישה שנייה.
או נניח שיש לכם לקוח פעיל שרכש מכם כל 45 יום בערך בששת החודשים האחרונים. לאחרונה הוא לא רכש.
זה המקום שבו קמפיין win-back הולך לעבוד. מייל ישלח אוטומטית אחרי 45 יום ללא פעילות, כי אתם יודעים, לפי המצב הייחודי של החנות שלכם, שזה יוצא דופן עבור לקוח בריא ופעיל.
דרכים לשיפור הודעות דוא”ל של win-back:
בדקו זאת בהקדם כדי שלא תשאירו כסף מפוזר על הרצפה – חבל.
לאחר 90 יום של חוסר פעילות, התחזית אינה טובה. אם מישהו עובר שלושה חודשים ללא רכישה, הסיכויים שהוא יחזור לרכוש אינם גדולים. אם כי, זה בהחלט תלוי בחנות ובתעשייה שלכם. חנויות מסוימות פשוט יש מחזור מכירות ארוך. רק שימו לב שסביר להניח שתתחילו לחוות תשואות פוחתות לאחר 90 יום.
קמפיינים בדוא”ל של הפניות
הודעות דוא”ל של הפניות הן דרך מצוינת עבור עסק מסחר אלקטרוני להפיץ את הבשורה על המותג שלו ומה שיש לו להציע. מחקרים מראים כי כמעט 90% מהצרכנים סומכים על הפניות מאנשים שהם מכירים, ומנצחים ביקורות מקוונות ופרסומות מסורתיות.
דרכים לשיפור הודעות דוא”ל של הפניות
שתהיה כותרת/שורת נושא טובה. הבהירו זאת בצורה ברורה ועניינית והקלו על אנשים לראות מה אתם מציעים. התאמה אישית של ההודעה כמו תוספת שם אוטומטית גם תעניק לכותרת שלכם עניין נוסף.
הציעו תמריץ טוב. תמריץ טוב יעשה פלאים לתוכנית ההפניות שלכם. קופון או מתנה יכולים לתרום רבות להצגת העסק שלכם לקהל חדש.
אסטרטגיות שיווק בדוא”ל המומלצות ע”י צוות השיווק Eshop
בין אם אתם חדשים בתחום השיווק בדוא”ל ובין אם אתם מעוניינים לייעל את המצב הנוכחי שלכם, אסטרטגיות השיווק בדוא”ל הטובות ביותר שלנו למסחר אלקטרוני יספקו לכם בסיס איתן לבניית אימפריית השיווק בדוא”ל שלכם.
1. צרו סדרת דוא”ל לקבלת פנים
כאשר קונה נרשם לשיווק בדוא”ל באתר המכירות שלכם, חשוב שתצרו רושם ראשוני טוב אם אתם מקווה להפוך אותו ללקוח נאמן. סדרת דוא”ל של קבלת פנים היא דרך טובה להציג את מותג המסחר האלקטרוני שלכם, להגדיר ציפיות של לקוחות ולהראות כיצד אתם שונים מהמתחרים. זה יעזור לכם לשים את מותג המסחר האלקטרוני שלכם מולם שוב ושוב, ובכך ליצור קשרים חיוביים רבים עם המנויים החדשים שלכם ולבנות אמון.
2. התמחו בפילוח דוא”ל מסחר אלקטרוני
פילוח דוא”ל מסחר אלקטרוני הוא אסטרטגיה שיווקית הכוללת חלוקת המנויים שלכם לקבוצות על בסיס תכונות מוגדרות. זה מאפשר לכם לספק התאמה אישית מתקדמת באמצעות הודעות דואר אלקטרוני המותאמות אישית לכל קבוצה. בכך, תוכלו להגדיל את שיעורי המעורבות שלכם בדוא”ל ובסופו של דבר את הכנסות המכירות שלכם; מכיוון שככל שתוכלו לקבל יותר גולשים כדי לקרוא את הודעות הדוא”ל שלכם, כך סביר להניח שתמירו יותר אנשים.
יחד עם זאת, כדי שפילוח דוא”ל מסחר אלקטרוני יהיה יעיל, ודאו שהוא אינו מבוסס רק על דמוגרפיה (גיל, מצב משפחתי, מיקום וכו ‘) אלא גם על פסיכוגרפיה (סגנון חיים, התנהגות, עניין וכו ‘) של מנויי המסחר האלקטרוני שלכם בדוא”ל.
3. תגמלו לקוחות נאמנים
זה טוב שיש לקוחות חדשים, למעשה מותג המסחר האלקטרוני שלכם תמיד צריך לחתור להשיג לקוחות חדשים. יחד עם זאת, כל בעל חנות מקוונת מוצלחת יודע שקשה לשגשג אם אין לכם לקוחות חוזרים. מחקרים מראים שהלקוחות החוזרים שלכם מוציאים 65% יותר בהשוואה ללקוחות חדשים שהגיעו אליכם. לכן, אין זה מפתיע שהם מצפים שיתייחסו אליהם אחרת.
אם אינכם יכולים ליצור תוכנית תגמול לקוחות מלאה, אתם עדיין יכולים לעורר נאמנות באמצעות שיווק בדוא”ל על ידי שליחת הנחות על המוצרים האהובים עליהם, הצעת תצוגות מקדימות בלעדיות של מוצרים חדשים, חגיגת תאריכי יומולדת ותאריכי ההצטרפות שלהם וכו’.
4. השתמשו בדוא”ל מעוצב ומותאם למובייל
בעולם של הויזואלי היום, הכרחי שהודעות הדוא”ל שלכם יהיו מוצגים ברמה גבוהה בעיקר עבור מכשירים ניידים.
קרוב ל-50% מהודעות הדוא”ל נפתחות במכשירים ניידים. תארו לעצמכם כמה דרסטי המכירות שלכם ירדו אם נתח גדול של אחוז זה ימחק עקב כך שהודעות הדוא”ל שלכם אינם מותאמים כי יש להן ממשק מסובך מאוד או שזה לוקח נצח לטעון. אתם בהחלט לא רוצים את זה.
לכן, הקפידו לבדוק את חוויית תיבת הדואר הנכנס של הלקוחות שלכם מעת לעת כדי לשפר את יכולת מסירת הדוא”ל ואת שיעור ההמרה של המכירות.
5. בדיקת A/B לקמפיינים שלכם בדוא”ל של מסחר מקוון
בדיקת AB test של דוא”ל במסחר אלקטרוני היא בעצם שליחת וריאציה של דוא”ל לתת-קבוצה קטנה של המנויים שלכם ווריאציה נוספת לתת-קבוצה קטנה אחרת על מנת לגלות איזו גרסה של הדוא”ל משיגה את התוצאות הטובות ביותר. התוצאות יכולות להימדד במונחים של שיעור פתיחה, שיעור הקלקות, יחס המרה וכו’.
כאשר אתם מבצעים בדיקת AB testing, חלק מהדברים שאתם צריכים לשנות מהודעה להודעה הם קופי של שורות נושא, אורך דוא”ל, עיצוב, קריאה לפעולה וכו’.
6. שלחו הודעות התראה על חזרה למלאי
כאשר מוצר אזל מהמלאי, במקום להסתיר את דף המוצר כפי שעושים חלק מבעלי החנויות המקוונות, הודיעו ללקוחות שהמוצר אזל מהמלאי. כמו כן, תנו להם אפשרות לשלוח את הדוא”ל שלהם כדי שיוכלו לקבל הודעה כאשר המוצר זמין.
לאחר שתקבלו את הודעות הדוא”ל שלהם, הקפידו לשלוח להם עדכונים שוטפים כדי לשמור אותם בעניינים. על ידי כך, תוכלו לשמור על כמה קונים שאחרת היו קופצים על האתר של המתחרים שלכם.
7. שלחו סדרת דוא”ל של עגלה נטושה
עם סדרת דוא”ל של עגלת קניות נטושה, אתם יכולים לתת לקונים שלכם את הדחיפה שהם צריכים כדי לחזור לחנות המסחר האלקטרוני שלכם ולהשלים את הרכישה. מלבד עזרה בהתאוששות (פוטנציאלית) של הכנסות אבודות, סדרת דוא”ל טובה של עגלות קניות נטושות גם תשפר את חוויית הלקוח שלכם.
8. נצלו מבצעים עונתיים
מכירות המסחר האלקטרוני לעולם אינן זהות לאורך כל חודשי השנה. עונות חגים וימים מיוחדים יכולים לגרום לקפיצות עצומות בהכנסות אם יש לכם שיווק דוא”ל טוב למסחר אלקטרוני.
ב-3 חודשים האחרונים של השנה בלבד, בהיותם תקופות חגים, דווח כי הניבו 30% יותר הכנסות מחודשים אחרים. אם זה נשמע לכם מעניין (ואנו בטוחים שכן), שימו לב ללוח השנה כשאתם יוצרים את תוכנית השיווק שלכם בדוא”ל למסחר אלקטרוני.
9. עקבו אחר התוצאות שלכם
בשיווק בדוא”ל בעיקר עבור אתרי סחר יש הרבה חלקים דינמיים שאתם חייבים לעקוב אחריהם כל הזמן אם אתם רוצים לקבל את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה שלכם של זמן, מאמץ וכסף. כמה מדדי מפתח שיש לעקוב אחריהם הם שיעור פתיחה, שיעור קליקים, יחס המרה ושיעור ביטול הרשמה.
אם לא תעקבו, לעולם לא תדעו איזה חלק בקמפיין הדיוור שלכם אתם צריכים לבצע אופטימיזציה, וכתוצאה מכך, ההחזר על ההשקעה שלכם עשוי להיות נמוך בהרבה ממה שהוא אמור להיות. אתם לא יכולים להשתפר אם אתם לא יודעים איפה אתם עומדים.
10. מינוף אוטומציה של שיווק בדוא”ל
עם כל האסטרטגיות המפורטות לעיל, אתם בטח חושבים ששיווק בדוא”ל יגזול לכם זמן רב. למעשה, זה נכון. יחד עם זאת, אם אתם משתמשים בכלי אוטומציה של שיווק בדוא”ל תחסכו לעצמכם כמות ניכרת של זמן שיכול להיות מושקע בניהול בפועל של החנות המקוונת שלכם.
מלבד חיסכון בזמן, תוכלו גם להגדיל את מסעות הפרסום שלכם בדוא”ל בקלות יותר.
הגדלת רשימת הדיוור שלכם היא החלק הקל יותר, שמירה על מעורבות רשימת הדיוור שלכם קשה יותר אך גם מתגמלת יותר. אם לא תנטרו את פעילויות הדיוור האלקטרוני שלכם, לעולם לא תדעו איזה חלק בקמפיין הדוא”ל שלכם אתם צריכים לשפר, וכתוצאה מכך, תשאירו כסף מבוזבז. אתם לא יכולים לשפר את מה שאתם לא מודדים.
עם פלטפורמת eShop תוכלו להגשים את החלום ולבנות חנות אינטרנטית מותאמת אישית. בהמשך תוכלו לחבר אותה למערכת אוטומציה שיווקית מתקדמת שתבצע עבורכם את כל פעולות השיווק בדוא”ל – כלי חיוני לכל בעל עסק בתחום האיקומרס. עכשיו זה הזמן ליצור אתר סחר מנצח שיהפוך להיות מפעל החיים שלכם!




