ייעוץ לפתיחת חנות אונליין

בישראל יש מאות עסקים שנפתחים מדי שנה, עסקים שרובם לא שורדים את השנה הראשונה וחלקם מצליחים “למשוך” עוד כמה שנים ואז נופלים. רק אחוז קטן משגשג ומצליח. יש לכך לא מעט סיבות וברוב המקרים הבעיה היא בניהול לקוי של העסק, ומקור הבעיה במקרים רבים הוא שבעל העסק זה שהקים אותו, לא מתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים בתחום. איש המקצוע האולטימטיבי לליווי בפתיחת עסק ובהמשך גם בפעילות שלו הוא היועץ העסקי, מי שמכיר את ההיבטים השונים של עסקים ויודע לנתב את בעל העסק להצלחה.
מה זה בכלל ייעוץ עסקי?
ייעוץ לפתיחת חנות לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים הוא שכירת שירותים מקצועיים לליווי העסק, שירותים של מומחה בעל ניסיון ובעל ראיה רחבה שיכול לנתח את פעילות העסק, לעמוד על הבעיות שיש בו ולהציע איך לתקן אותן. הוא קודם כל מסייע במציאת מימון לפתיחת העסק אם צריך, לאחר מכן הוא מסייע לבעל העסק לאפיין אותו במדויק – מה תהיה הפעילות העיקרית של העסק? אילו מוצרים או שירותים הוא ימכור? מי יהיו הלקוחות הפוטנציאליים שלו? עם איזה ספקים הוא יעבוד? איך יתנהלו ספרי החשבונות? איך תתבצע הפעילות מול הבנקים? וכמובן, באיזו דרך העסק ישווק ואיך הוא יגייס עוד ועוד לקוחות.
יתרונות חנות מקוונת על פני חנות פיזית
אם בעבר ייעוץ עסקי לעסקים קטנים התייחס אך ורק לעסקים פיזיים – מפעלים, חנויות וכדומה הרי שהיום הוא מתייחס גם ואפילו בעיקר לעסקים וירטואליים שהנפוץ שבהם הוא החנות האינטרנטית. היועץ העסקי במקרה כזה חייב לא רק להיות בעל ניסיון אלא בעיקר מומחה בשיווק באינטרנט, בפרסום ברשת, ולהכיר את עולם המסחר האלקטרוני על כל היבטיו. הנה כמה יתרונות שיש לחנות אינטרנטית על פני חנות פיזית:
זמינות 24/7 – שלא כמו חנות פיזית שיש לה ימים ושעות בהם היא נפתחת ונסגרת, חנות אינטרנטית עובדת כל הזמן. גם כשאתם ישנים וגם בסופ”ש לקוחות יכולים לרכוש מכם, ולכן כל מה שנשאר הוא לקבל את ההזמנה ברגע שתהיו בפעילות ולטפל בה.
עלויות תפעול נמוכות יחסית – נכון, הקמת חנות וירטואלית מקצועית ומרשימה עולה כסף אך עלויות התפעול השוטפות נמוכות משמעותית מחנות פיזית. אין שכירות, אין ארנונה, מים, חשמל, עובדים והוצאות נוספות. גם בחנות אינטרנטית יש הוצאות כמו אחסון ודומיין אך הן מזעריות יחסית.
שליטה מכל מקום – בחנות האינטרנטית שלכם אתם יכולים לשלוט מכל מקום. גם אם אתם בטיול בחו”ל, תוכלו לתת מענה ללקוחות שלכם.
מהירות הקמה – שלא כמו בחנות פיזית הדורשת לעיתים שיפוצים ארוכים, עיצוב פנים מורכב וכדומה, חנות וירטואלית יכולה להיות מוקמת תוך ימים ספורים עד חודש, תלוי כמובן בדרישות העיצוביות של הלקוח.
אפשרויות שיווק – אפשרויות השיווק של חנות וירטואלית הן אינסופיות. גוגל, ברשתות החברתיות ועוד.
עם ליווי עסקי מקצועי ואיכותי של מי שלא רק מבין בעסקים אלא גם באינטרנט, החנות הוירטואלית שלכם תוכל לעבוד מצוין ולפרנס אתכם בכבוד.
כיצד מתחילים פרויקט של עסק אונליין בשנת 2024
בניית אתר מכירות מותאם לאופי העסק שלכם יכולה להיות משימה מאתגרת, אבל עם הכלים וההכוונה הנכונים, זה יכול להיות גם מיזם מתגמל ורווחי. בין אם אתם יזמים מנוסים או רק מתחילים, יצירת חנות מקוונת יכולה לעזור לכם להגיע לקהל רחב יותר ולהגדיל את העסק שלכם.
בהמשך המאמר אנו נדריך אתכם כיצד להקים חנות מקוונת, החל מבחירת פלטפורמת מסחר אלקטרוני, דרך עיצוב האתר שלכם ועד השקת המוצר הראשון שלכם. אנו מקווים שזה יעזור לכם בדרך לבניית חנות מקוונת מצליחה.
לפני הכל החליטו על קהל היעד שלכם
קהל יעד הוא קבוצת האנשים שמאמצי השיווק שלכם מתמקדים בהם. בעת פתיחת חנות מסחר אלקטרוני, הכרת הקהל האידיאלי שלכם היא קריטית להצלחה. זה יעזור לכם לפני הכל למצוא לקוחות חדשים בקלות רבה יותר ולמשוך קונים מעוניינים לאתר שלכם, וכתוצאה מכך שיעורי המרה גבוהים יותר ויותר מכירות.
לחצו כאן כדי להתחיל למכור באינטרנט עכשיו עם הפלטפורמה כחול-לבן המצליחה בישראל – E-shop>>
אתם יכולים ליצור קהל בכל גודל או תכונה, בהתאם למוצרים שאתם מתכננים למכור. יחד עם זאת, ישנן שלוש קטגוריות עיקריות להסתכל עליהן כיזמים של אתר איקומרס חדשים:
דמוגרפיה. כולל מאפיינים כגון גיל, מין, עיסוק, השכלה והכנסה.
מקום. קבוצות שמחלקות את השוק על בסיס מיקום גיאוגרפי, כך שתוכלו לשרת אזור ספציפי טוב יותר.
האינטרסים. בנוי סביב פסיכוגרפיה וכולל עמדות, אישיות, דעות ואורח החיים של הקהל שלכם.
💡 שאלו את עצמכם:
מי קונה את המוצר שלכם? איך הם? מה גילם? רכזו מידע זה באופן ברור וכתוב “מהי אישיות הקונה?” וכללו אותו בתוכנית העסקית שלכם. אתם תצטרכו להשתמש בזה בהמשך כאשר תגיעו לשלב עיצוב האתר ובניית קמפיינים שיווקיים. אם אין לכם מוצר, לא קרה כלום, אתם עדיין יכולים לצמצם את שוק היעד ולבנות מוצר סביבו.
מצאו רעיון עסקי ובחרו את המוצרים שלכם
אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני יזמים הוא מציאת מוצרים רווחיים למכירה. לבוא עם רעיונות למוצרים זה קצת מסובך, אבל אם יש לכם קהל מסוים במחשבה, אתה צעד אחד קדימה ואם יש לכם פתרון לבעיה מסוימת זה עוד יותר טוב. למרבה המזל, יש הרבה הזדמנויות למצוא מוצרים למכירה, בין אם אתם מייצרים, משווקים מחדש או דרופשיפינג.
אתם יכולים למצוא מוצרים רווחיים למכור באינטרנט במספר דרכים:
לכו עם התשוקה האישית שלכם – אם המוצר יעניין אתכם – סיכויי ההצלחה גדלים!
ניצול מגמות מוקדם – אם שמתם לב שיש דרישה למוצר או לנושא מסוים – אולי כדאי לחשוב על הכיוון הזה. למשל לא מזמן הקמנו חנות אונליין למכירת מוצרי כריסמס בשם Flying Tiger. מוצרי כריסמס זה משהו שמתפתח באופן משמעותי בשנים האחרונות וזה היה זמן טוב לנצל זאת.
תראו מה טרנדי בשווקים מקוונים – לא כל מה שעובד בעסק פיזי בהכרח ינחל הצלחה אונליין – לכן כאשר אתם עושים מחקר שוק וקהלים – בידקו את המתחרים שלכם באונליין בלבד.
🧐 הערה:
בעוד מאמר זה מוקדש לנושא של ייעוץ לפתיחת חנות אונליין והחשיבות של קבלת ייעוץ, אנו ממליצים לכם לעיין במדריך המקיף שלנו איך לפתוח חנות אינטרנטית? כדי ללמוד עוד על נושאים כמו מיתוג, כתיבת תוכנית עסקית, בחירת מוצר ומציאת יצרן.
שלב קריטי וחשוב – בחרו פלטפורמת מסחר אלקטרוני
כאשר אתם לומדים כיצד להקים חנות מקוונת, אחת ההחלטות הגדולות ביותר היא באיזו פלטפורמה תשתמשו. פלטפורמת מסחר אלקטרוני מאפשרת לכם לבנות ולהתחיל חוויה של חנות מקוונת, לבצע מכירות ולמלא הזמנות.
כשאתם שוקלים כיצד להפוך אתר אינטרנט למכירה מקוונת, חשבו על פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלכם כמרכז הבקרה של כל העסק שלכם, השולט בכל דבר, החל ממלאי ועד שיווק, ומעניק לכם את כל הכלים הדרושים לכם כדי למכור באינטרנט ולספק תמיכת לקוחות.
התכונות העיקריות שיש לחפש בפלטפורמת מסחר אלקטרוני כוללות:
שימושיות. תוכנת המסחר האלקטרוני שלכם צריכה להיות קלה לשימוש. במידה והפלטפורמה בשפת שלכם(בעברית) הכי טוב כי אז יהיה לכם הרבה יותר קל להבין מה עליכם לעשות.
תמיכת לקוחות נגישה. חפשו פלטפורמה המציעה תמיכה לאורך כל הדרך.
חיבור פשוט ומשתלם לסליקה. תשלום יעיל הוא קריטי לביצוע מכירות. מצאו פלטפורמת מסחר אלקטרוני שמקלה על הקונים לקנות את המוצרים שלכם, אפשרות סליקה שתיתן להם מגוון רחב של אופציות רכישה כמו פייפאל, ביט, אפל פיי, כרטיס אשראי או אחר..
אחסון אתרים. אתם צריכים שרת אחסון כדי לאפשר לאנשים לגשת לחנות המקוונת שלכם. תוכנות מסחר אלקטרוני מסוימות מציעות אחסון מובנה, בעוד שאחרות דורשות ממכם להשתמש בפתרון של צד שלישי.
בעת בחירת פלטפורמת מסחר אלקטרוני, שקלו מיד לא רק את הצרכים הנוכחיים אלא גם העתידיים שלכם. פלטפורמות מסוימות עשויות להיות הפתרון הטוב ביותר להיום, אך פלטפורמה חזקה ועם ניסיון רב בשוק הישראלי כמו E-shop יכולה לעזור לכם להתחיל במהירות ולתמוך בצמיחה העתידית שלכם.
עצבו את המותג שלכם
לפני שתתחילו לעצב את אתר המסחר האלקטרוני שלכם, תצטרכו לשקול מיתוג. צרו זהות מותג ופתחו נכסי מותג לשימוש בחנות המקוונת שלכם ובערוצים אחרים. ודאו שפיתחתם את האלמנטים הבאים כדי להתחבר לעיצוב החנות שלכם.
גם אם אתם עסק קטן ובינוני טעות לחשוב שאתם לא צריכים מיתוגיות. אתם לא יכולים לדעת לאן אתר האונליין שלכם יקח אתכם ולכן חשוב שתעשו בחירות מכוונות סביב גופנים, צבעים, עיצוב לוגו, טון דיבור ואלמנטים אסתטיים אחרים כדי להבטיח עקביות במיתוג בכל המאפיינים שלה:
ערכי המותג וייעודו
לפני שאתם מעצבים את נכסי המותג כמו לוגו או פלטת צבעים, החליטו מה המותג שלכם מייצג, מה המטרה שלכם, הצעת המכירה הייחודית שלכם ומהי הבטחת המותג שלכם ללקוחות. החלטות אלה יעזרו לעצב את המראה והתחושה החזותיים של המותג שלכם.
שם העסק
בחרו שם עסק שמייצג את המותג שלכם, בין אם זה השם שלכם, מילה מומצאת או תיאור מילולי של מה שאתם מוכרים. אם חוט המחשבה שלכם קרוע ואתם לא מצליחים לחשוב על שם מתאים,ישנם ברחבי הרשת מחוללי שמות או פשוט היעזרו בחברים ומשפחה.
לוגו
בין אם אתם עובדים עם מעצב או מעצבים בעצמכם(פחות מומלץ), זהו נכס שייצג את המותג שלכם על פני מספר פלטפורמות, אם זה באתר, בערוצי הסושיאל או בחיפושים ברשת. מהחנות המקוונת שלכם ועד אריזות המוצרים שלכם. היו ברורים לגבי מה שאתם רוצים שהמותג שלכם ייצג, כולל המשימה, הערכים והטון שלכם, מכיוון שאלו יעזרו למעצב לעצב את המראה שלכם.
תמונות סגנון חיים ומוצרים
צילום מוצרים נקי יעזור לכם לשים את הרגל הטובה ביותר קדימה. אם אין לכם תקציב לשלם לצלם מקצועי, תוכלו לצלם תמונות מוצרים משלכם באמצעות מצלמת הטלפון החכם שלכם(עדיפות לאייפון) כמו כן, תוכלו להשתמש בתמונות מלאי בחינם שתוכלו לקבל מבדרך כלל מספקי המוצרים שלכם, עד שתוכלו לצלם תמונות אווירה מותאמות אישית משלכם.
בניית אתר הסחר שלכם
עכשיו אתם מוכנים להתחיל לבנות את אתר המסחר האלקטרוני שלכם. גם אם שכרתם שירותים של חברה מקצועית לבניית אתר, אל תטעו לחשוב שאתם תתפקדו על תקן “עציץ”, בתור בעלי העסק יש לכם תפקיד חשוב ומאוד קריטי שתהיו מעורבים ופעילים. יש גם דברים שתצטרכו לעשות בעצמכם.
הוספת מוצרים
בפלטפורמת המסחר האלקטרוני שלכם, בדרך כלל, אתם תצטרכו לוודא שכל המוצרים עולים לאתר ולבצע הגדרות שונות. במקרה וכבר יש לכם אתר, בדרך כלל הפלטפורמה שבוה לכם את האתר תעביר את המוצרים לאתר החדש אך בכל מקרה זה יצטרך לעבור בקרה מהצד שלכם.
כתיבת כותרות ותיאורי מוצרים
כותרת המוצר שלכם צריכה להבהיר מהו המוצר. זה מה שהלקוחות יראו כשהם גולשים בחנות שלכם ומה שיעזור להם למצוא את מה שהם מחפשים בקטלוג שלכם. זה התפקיד שלכם לעשות את זה. נסו לשמור על זה קצר וקולע אך בכל זאת לתת פרטים שחשוב לגולש לקבל כמו צבעים, גדלים ועוד.
תיאורי מוצרים מתארים ומהווים שלב חשוב בהחלטת הרכישה של הלקוח. בעת כתיבתם, זכרו את הדברים הבאים:
דעו עם מי אתם מדברים. חשבו מה הלקוח שלכם צריך לדעת כדי להרגיש בטוח לקנות את המוצר שלכם ונסו לתקשר את זה בתיאור.
הדגישו יתרונות. כתבו אילו תכונות, יתרונות והצעות באמת חשובים. חנויות רבות מערבבות טקסט ואייקונים מוכרים כדי להעביר במהירות נקודות חשובות אלה בדפי המוצרים שלהן.
צפו מראש שאלות או התנגדויות נפוצות. מה עלול לגרום ללקוח להסס לקנות? האם הם מפחדים לקנות מידה לא נכונה? האם הם זקוקים למידע על אלרגנים?
הפכו את הטקסט שלכם לקל לסריקה. הפכו את התיאורים שלכם לקלים יותר לקריאה באמצעות פסקאות קצרות, נקודות תבליט, כותרות משנה, טקסט מודגש וכו’. לחלופין, השתמשו בטבלאות ורשימות כדי להציג את המידע בצורה ברורה ונגישה יותר.
עזרו ללקוחות לראות את עצמם משתמשים במוצר שלכם. העניין “הבעייתי” ברכישה באונליין הוא שלקוחות לא יכולים לטעום, להרגיש, לגעת או לנסות את המוצרים שלכם. מפה מגיעה החשיבות של כתיבת החומרים שמהם עשוי המוצר, טבלת מידות וכו’.
העלאת תמונות מוצרים או מדיה אחרת. ברוב פלטפורמות המסחר האלקטרוני, אתם יכולים להעלות מדיה מגוונת שתעזור לכם לשתף פרטים עשירים יותר על המוצרים שלכם: תמונות, קבצי GIF, סרטונים או אפילו מודלים תלת-ממדיים.
מדיה עושה את כל ההבדל. היא עוזרת ללקוחות לדמיין איך יראה כאשר יהיה להם את המוצר שלכם. עזרו להם לראות אותו בפעולה או מוצג בגאווה בחלל שלהם. הנה כמה נקודות שכדאי לזכור:
השתמשו בתמונות באיכות גבוהה. הימנעו מתמונות מטושטשות, עם תאורה חלשה או ברזולוציה נמוכה.
שמרו על אותו יחס גובה-רוחב. יחס גובה-רוחב עקבי מבטיח שכל התמונות יופיעו באותו גודל. זה יוצר מראה נקי ומקצועי יותר בעת יצירת החנות המקוונת שלכם.
השתמשו בכלים שברשותכם. אם יש לכם תקציב, סמארטפונים רבים מסוגלים לצלם תמונות מוצר באיכות גבוהה. השתמשו בכלי עריכת תמונות בחינם כדי ללטש אותם.
אל תשכחו לערוך את הטקסט החלופי לצורך נגישות דאגו שהתמונות לא יהיו במשקל כבד מדי על מנת שלא יעמיס על האתר ויגרום למהירות טעינה איטי.
🎯 טיפ אישופ:
טיפ: עבור מוצרים בהם הלקוח עשוי להזדקק למידע חזותי נוסף, כגון בגדים או תכשיטים, שימוש בתמונות מרובות המציעות זוויות או פרטים נוספים יכול לעזור לשפר את אמון הלקוחות.
קבלו במאמר הבא עצות נוספות לפתיחת חנות בגדים אינטרנטית>>
קביעת המחיר שלכם
מספר משתנים יכולים להשפיע על האופן שבו אתם מתמחרים את המוצרים שלכם, כגון עלויות משלוח, חומרי גלם, הוצאות עסק נוספים כמו שכר דירה או עובדים, חישוב עלות הזמן שלכם, ואולי הכי חשוב, האיכות של המוצרים שלכם.
אתם תמיד יכולים לעשות חישוב מחדש ולהתאים את המחירים שלכם על סמך מה שאתם לומדים לאחר שתתחילו לבצע שיווק חנות וירטואלית באופן מקצועי. אז אתם עשויים לגלות שלקוחות מוכנים לשלם יותר עבור המוצרים שלכם, או שאתם עשויים למצוא דרכים יצירתיות לקצץ בעלויות ולהגדיל את הערך הממוצע של כל הזמנה שאתם מקבלים.
אמנם יש כמה יוצאים מן הכלל, עסקים שמוכרים סחורות ושירותים צריכים לגבות מסים בכל פעם שמישהו מזמין מהם, לכן הקפידו להגדיר את הגדרות המס שלכם.
כפי שכבר קראתם וראיתם, יש לא מעט דברים ופעולות לבצע בעת הקמת עסק וירטואלי. בתור התחלה הדבר הכי חשוב בקבלת ייעוץ לפתיחת חנות אונליין זה לבחור מוצר ולהבין מי הקהל והמתחרים שלכם ובסופו של דבר לבחור פלטפורמה יעילה, טכנולוגית ונוחה לתפעול עבור העסק הדיגיטלי שלכם. מכאן הדרך אומנם לא נגמרה אך אם אתם מבינים שהאתר מתפקד כעסק לכל דבר ולר אתר בסגנון “שגר ושכח” אז אתם בהחלט בדרך המלך.
הצוות המקצועי שלנו ישמח לתת לכם ייעוץ לפתיחת חנות וירטואלית כך שנבין ביחד מהן המטרות, האפשרויות בהתאם לתקציב וכיצד ניתן לגשת לביצוע. כל שאתם צריכים לעשות זה או ללחוץ על אייקון הטלפון המופיע ממש בחלק העליון של העמוד או פשוט להשאיר פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם בהקדם עם כל הפרטים. כמו כן, אנו יכולים לתאם לכם פגישה בה יועץ עסקי יגיע עד אליכם ואפילו יעשה עבורכם הדגמת מערכת ללא עלות או התחייבות. אין לכם עוד מה לחכות, זה הזמן להגשים את חלום העסק המקוון שלכם – עוד היום!


