10 שיטות מומלצות לבניית קטגוריות באתרי סחר

אין זה נדיר שמעצבי אתרים בעלי כוונות טובות עלולים לסתור את מאמצי אתר האיקומרס שלכם על ידי עיצוב יתר של דפים או החמצת פרטים קטנים. זו הסיבה לשמה רצינו ליצור מדריך לבניית קטגוריות כך שתוכלו להציג את המוצרים שלכם באור הטוב ביותר שלהם. כאשר אתם מסירים חסמי רכישה, ללקוחות שלכם לא תהיה סיבה לנטוש. עמודי קטגוריות הם עמוד השדרה של אתר הסחר שלכם והם משמשים גשר בין דף הבית שלכם לבין דפי המוצר.
עיינו ב-10 שיטות מומלצות אלה לשימוש בדפי קטגוריות כדי להעביר לקוחות עמוק יותר לתוך משפך המכירות שלכם.
תנו ללקוחות את יכולת הסינון
דפי הקטגוריות שלך מספקים ללקוחות מיקום ברמה גבוהה של המקום שבו הם רוצים להיות, והמסננים שלך יכולים לעזור להם לצמצם את האפשרויות שלהם עד שתוצאות החיפוש שלהם יהיו קלות יותר לניהול. בואו נשתמש שוב בדוגמת השמלה. כאשר בוהים במאות שמלות בדף הקטגוריה ברמה גבוהה, לקוחה יכולה לצמצם את תוצאות החיפוש שלה לכמה עשרות על ידי הגבלת המחיר, הגודל, האורך ואפילו הצבע. בכמה לחיצות בלבד, היא יכולה להתמקד בשמלות הטובות ביותר האפשריות לצרכיה. שוב, אתם יכולים לראות את זה במגוון אתרי אופנה. יש להם יותר מ -300 שמלות באתר שלהם, אבל המספר הזה יורד ל 99 כאשר אתה מסנן לפי מידה. הוא יורד שוב לחמש אם מסננים לפי צבע. עם פילטרים אלה, זה לא משנה מהי קטגוריית השמלות מכיוון שהלקוחה מצאה את האפשרויות הטובות ביותר שלה בכמה לחיצות בלבד.
הוסיפו קטגוריות משנה לפי הצורך
זהו אחד הטיפים השנויים במחלוקת כשמדובר בדפי קטגוריות. חלק מהמשווקים טוענים כי הצגת אותן קטגוריות משנה תחת הקטגוריות העיקריות שלך תבלבל את הלקוחות, אך מחקרים מצאו כי אנשים למעשה מוצאים את מה שהם מחפשים מהר יותר. לדוגמה, אם היית מחפש לקנות מכנסי בנים, האם היית הולך קודם לקטגוריית המכנסיים או לקטגוריית בגדי הילדים? זה לא הוגן להניח שכל הלקוחות שלך חושבים כמוך וילכו באותה רכבת מחשבה שלך. על ידי הצבת מכנסי בנים מתחת למכנסיים וגם לקטגוריית הילדים, אתה מגדיל את הסיכויים שהלקוחות ימצאו את מה שהם מחפשים.
💡 זכור:
סביר להניח שהלקוחות שלך לא לומדים את הקטגוריות שלך כמו מפה. ברגע שהם מוצאים את מה שהם רוצים, הם הולכים ללחוץ. זה חשוב במיוחד עבור מותגים עם עשרות קטגוריות, תת קטגוריות, ואפילו קטגוריות צאצא נוספות מתחתיה. ההחלטה תלויה בך – האם זה יוצר עומס מיותר, במיוחד אם יש לך קטגוריות משנה מרובות שיכולות ללכת למספר מקומות. עם זאת, ייתכן שכדאי ליישם בדיקות שימושיות לשם כך כדי לראות כיצד הלקוחות שלך מגיבים.
הפכו את הקטגוריות שלכם לברורות למשתמשים
אל תתנו למותג שלכם להפריע לשימוש בקטגוריות. זה נפוץ מדי עבור מותגי איקומרס ליצור שמות קטגוריות “מדליקים” שהם חושבים שהם שנונים אבל באמת לבלבל לקוחות. דפי הקטגוריות שלך צריכים להתאים לאופן שבו לקוחות חדשים רואים את האתר שלך. ישנם דפים מסוימים שיש לכל אתר אינטרנט שמשתמשי האינטרנט מצפים למצוא. דפים כמו “צור קשר” או “אודות”. כאשר לקוחות לא יכולים למצוא את מה שהם מחפשים, או כאשר זה לוקח כמה צעדים נוספים כדי להגיע לשם, הם הולכים להתעצבן על האתר שלך. אותו רעיון חל על הצבעים של המוצרים שלך. האם “זריחה מעוננת” אמורה להיות כחולה או כתומה? ואם כתום, איזה סוג של כתום? תוויות ברורות יותר יימכרו טוב יותר מאשר תוכן ממותג מדי.
ודאו שתמונות המוצרים שלכם אחידות
נגענו בחשיבות של מיתוג אחיד בתמונות שלכם ביחס לדפי מוצרים, אבל העצה הזו חוזרת על עצמה: אם יש לכם מספר סגנונות צילום למוצרים שלכם, הלקוחות שלכם יחשבו פחות על המותג שלכם. בנוסף, אתה מגדיר את האתר שלך למכור מוצרים מסוימים המוצגים היטב תוך הצבת מוצרים אחרים בעמדת נחיתות. שווה את ההשקעה לצלם תמונות מוצר משלך במקום להסתמך על הספקים שלך שיספקו לך אותן. בעוד שאתה יכול להשתמש בתמונות ספקים מסוימות בדפי המוצרים שלך, ודא שתמונת הקטגוריה כוללת את המיתוג שלך. אחרת, האתר שלך ייראה כמו דף תוצאות חיפוש ב- eBay.
הצגת ביקורות מוצרים בדפי הנחיתה שלך
המטרה של UX היא ליצור משפך עבור לקוחות לעבור דרך האתר שלך למוצרים שהם רוצים. למרות שאתה לא תמיד יכול לחזות מה הלקוחות רוצים, אתה יכול להדגיש את האפשרויות המובילות באתר שלך. אם ברצונך להנחות קליקים של לקוחות, כלול את מספר הביקורות ודירוג הכוכבים עבור מוצרים בדפי הקטגוריות שלך. אנשים נוטים יותר לסמוך על פריטים עם כמה ביקורות וילחצו על הפריטים האיכותיים ביותר שלך. קחו בחשבון את הנתונים הבאים: מוצרים שיש להם 50 ביקורות או יותר ממירים בשיעור גבוה ב -4.6% מאלה שלא. עם זאת, לקוחות קוראים רק חוות דעת אחת עד שלוש לפני קבלת החלטה.
הציגו את מחיר המוצר
לצד הצגת ביקורות, הציגו גם את המחיר. אל תכריחו לקוחות ללחוץ על מוצרים העשויים להיות מחוץ לטווח המחירים שלהם. אם אתה מתכוון לתת ללקוחות למיין, הפוך את המחיר לברור. על ידי הצגת המחיר, אתה למעשה מקרב לקוחות לפריטים שהם רוצים לקנות במקום לדרוש מהם להסתכל על כל אפשרות מוצר באתר שלך.
הפכו את דרך הלקוח לברור יותר
זהו צעד קטן שאתה יכול לעשות כדי להפוך את תהליך ניווט הלקוח לקל יותר, במיוחד עבור אנשים שאינם בטוחים לגבי מה שהם צריכים או היכן לחפש את זה. הוספת נתיב ניווט המסביר כיצד לקוחות הגיעו למקום מסוים מקלה על אנשים לחזור אחורה. פנו אל מומחה SEO לקבלת המלצות הן על נתיב הלקוח הברור והן על אפשרויות מרובות לגישה לקטגוריות משנה. ראשית, אתה יכול לראות בבירור את הדרך להגיע לתוצאות החיפוש שלך: קולומביה > בגדי גברים > מעילי גשם. עם זאת, זה לא בהכרח הנתיב שרוב האנשים יעשו כדי להגיע לשם. אתה יכול לקבל את אותן תוצאות על ידי חיפוש מעילי גשם > מעילים לגברים > קולומביה. לא משנה איך הלקוחות מוצאים את התוכן, כל הדרכים מובילות לתוצאות איכותיות.
קדמו את הקטגוריות האחרונות ללקוחות נאמנים
אם אתה מבדיל את התוצאות בין לקוחות חדשים וחוזרים, שקול להוסיף תכונה לדפי הקטגוריות שלך שמציגה את הכניסות האחרונות ללקוחות חוזרים. אלה אנשים שכבר סומכים על המותג שלך. הם לא היו חוזרים אם הם לא היו אוהבים את מה שיש לך. במקום לנסות לדחוף את רבי המכר שלך ואת הפריטים בעלי הדירוג הגבוה ביותר, הצג כמה מהכניסות החדשות שלך. כאשר הלקוחות הנאמנים שלך קונים פריטים אלה ובודקים אותם, הם יכולים להפוך לרבי המכר שלך שגם לקוחות חדשים אוהבים. לכל הפחות, תוכל להוסיף מסנן מוצרים חדשים לרישומי המוצרים שלך.
ודאו שהדפים שלך נטענים במהירות
חנויות מקוונות גדולות ומוכרות כמו אמזון למשל, הכשירו לקוחות לצפות למאות תוצאות באופן מיידי. הלקוחות שלך לא רוצים לבחור בין שתי אפשרויות, הם רוצים לראות עשרות מוצרים ואז לסנן אותם לפי הצרכים שלהם. אם מהירות הטעינה שלך איטית, הדף עשוי לטעון ארבע תוצאות ולאחר מכן לשבת חצי גמור במשך חמש השניות הבאות בזמן ששאר הפריטים נטענים. תנו עדיפות למהירות האתר עבור חוויית משתמש טובה יותר, SEO משופר ושיעורי המרה גבוהים יותר. זכור, 47% מהלקוחות מצפים שהאתר שלך ייטען תוך פחות משתי שניות.
דפי הקטגוריות שלך הם רק חלק אחד ממסע הלקוח באתר שלך, אך קל לאבד אותם באמצע המשפך. ללא דפי הקטגוריות שלך, אין סיכוי שהיית רואה את המכירות שיש לך כרגע. אם דפי הקטגוריות שלכם זקוקים לקצת שיפורים, אתם לא לבד.
נשמח לקחת חלק בפרויקט שלכם – דברו איתנו.