בניית אתר למוצרי תינוקות – מה חשוב לקחת בחשבון

יצירת חנות מקוונת למוצרי טיפוח לתינוקות אינה כמו כל פיתוח אתר מסחר אלקטרוני. ישנם אלפי דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון בעת עיצוב ופיתוח חנות אינטרנטית של מוצרי תינוקות. הדבר החשוב ביותר הוא להתאים את כל דבר של בחנות שלכם לקהל היעד העיקרי שהוא אמהות, אם זה מבחינת עיצוב ואם זה מבחינת שפה וטונציה שבעצם מתאימה את עצמה למצב נפשי של ההורים, רק תוכלו לזכות בהם כלקוחות שלכם.
כפי שהזכרנו לעיל, כדי להצליח בתור בעלי אתר למוצרי תינוקות, אתם צריכים לזכור כי היעד העיקרי שלכם הוא אמהות בטווח גלאים של בין 25-32. כמו כן, בין אם כבר יש לכם אתר או רק בשלב הקמת ה- סטארט-אפ בשוק מקוון, אתם צריכים להשתמש במוצרים משלימים, עיצוב שובב וטכניקות אחרות המתמקדות בתינוקות שיעניקו חווית קנייה מותאמת אישית לאמהות ויגדילו את ערך ההזמנות שלכם. על פי המחקר, עולה כי מתוך 1000, 53% מהקונים המקוונים אוהבים לגלוש במוצרים המומלצים בהיסטוריית הרכישות הקודמת שלהם. קחו את הדברים האלו בחשבון ולימדו תכונות שימושיות של חנויות מקוונות שיכולות להצליח עם מוצרי תינוקות.
כאן ריכזנו כמה המלצות שמומלץ ליישם בחנות המקוונת של מוצרי התינוקות שתיכננתם וזאת כדי לשמור על הלקוחות הקיימים, להביא לקוחות פוטנציאליים באופן קבוע לאתר.
הבנת קהל היעד יותר לעומק
מלכתחילה, כדי ליצור חנות תינוקות אינטרנטית, עליכם לנסות להבין מי הקהל האמיתי שלכם יותר לעומק לפרטי פרטים.
אמהות (מבקשים סליחה מראש מהאבות שקוראים את המאמר)
אין ספק שהלקוחות האמיתיים שלכם הן אמהות דיגיטליות בגילאי 25-32 שכל הזמן עסוקות ויש להן כל הזמן ריבוי משימות ואין להן ממש זמן לצאת לקניון או לחנויות תינוקות ולקנות מוצרי תינוקות חיוניים. לדוגמה: נשים בהריון, אמהות חד הוריות, נשות מקצוע עם תפקידים בכירים או כל אחת אחרת שעלולה לחוות את אי הנוחות של קניית מוצרי תינוקות פיזית. אתם גם צריכים לנסות לזהות את גודל משק הבית המשוער שלהם, הכנסה, היכן הם מעדיפים לקנות באינטרנט מוצרי תינוקות, אילו מוצרי תינוקות גורמים להם להתפתות ולהוציא את הארנק וכו’…
סבתא, וסבא, דוד ודודה
קהל יעד נוסף שעליכם לקחת בחשבון שיכול לקנות מהאתר שלכם לא פחות מהאמהות הוא קרובי משפחה מדרגה ראשונה כמו: אבא, אמא, אח או אחות של ההורים הטריים. קרובים אלה מתרגשים לקבל את פני התינוק/ת החדש/ה ומוכנים להוציא לא מעט כספים על מנת לפנק את בן/בת המשפחה החדשים ואת משפחתם. אם לאמהות הרכישה היא יותר בגדר פרקטיקה, פה מדובר יותר על קניות שמהוות סוג של פינוק ולכן הפנייה פה אמנם דומה אך מעט שונה.
חברים ומכרים של הורי התינוק/ת
פה גם ישנו קהל רלוונטי שאמנם יחפש מתנות לתינוקות בתקציב מסוים שאינו ללא הגבלה אך הם קהל פוטנציאלי למוצרי תינוקות מסוימים וחשוב לקחת אותם בחשבון.
הבנת שוק הנישה שלכם תעזור לכם גם להתמקד ביצירת התוכן הנכון שיעודד מעורבות. באופן מופשט, עליכם לזהות את הדברים הבאים:
מיהו הקהל ואיפה הוא יחפש את המוצרים שלכם?
תנסו להבין כיצד אתם יכולים לטרגט אותם בהמשך, לאחר שכבר יהיה לכם אתר ותרצו לשווק אותו: בלוגים לטיפול בתינוקות שהם קוראים, חנויות התינוקות שהם אוהבים לבקר בהם, מוצרי התינוקות שהם מחפשים בגוגל וכו’.
איך הם בוחרים ומשווים מוצרי תינוקות?
אנו ממליצים לכם לבנות ולתכנן תוכן בחנות המקוונת שלכם בהתאם לקהל היעד שלכם, בעיקר אמהות. בעת בניית אסטרטגיית התוכן, יש לערוך מחקר מילות מפתח בנושאים הקשורים לתינוקות. מילות מפתח המכילות: מומלצים, המלצות, איך עושים, מה הכי כדאי וכדומה, יכולים מאוד להתאים לאסטרטגיית הכתיבה של התוכן בבלוג האתר.
הורים רבים משווים בין מוצרי תינוקות שונים, כך שאם תכתבו סקירות מקצועיות של מוצרי תינוקות שונים, למשל: “סקירה של כל עגלות תינוקות 2023”, זה יכול בהחלט להביא טראפיק לאתר שלכם. במידה והכתבה איכותית ומניעה לפעולה, יש סיכוי גדול שהגולש המזדמן יהפוך ללקוח באתר.
אילו מוצרי תינוקות הם מחפשים?
בעזרת מחקר מילות מפתח מקצועי, תוכלו לראות מהם נפחי החיפוש של כל מוצר ומוצר וכך תוכלו לתעדף את הנראות של קטגוריית מוצרים מסוימת על אחרת באתר שלכם, זאת על מנת לכוון את הגולשים למוצרים עם נפחי החיפוש המשמעותיים ביותר.
בחירת פלטפורמה מתאימה לבניית אתר תינוקות
כיום יש לא מעט פלטפורמות לבניית אתרי איקומרס וכולן טובות. חשוב להבין שעל מנת לבנות אתר על גבי פלטפורמה כזו או אחרת, אתם צריכים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה: מתכנתים אמינים ומקצועיים, מעצבי UX/UI עם הבנה מעמיקה בחווית משתמש, אנשי דיגיטל חדים ועוד. אם אתם לא מבינים בתחום בניית אתרי סחר, אנו ממליצים לכם להיעזר בחברה יציבה, עם ניסיון ובעלת המשאבים המתאימים לבניית האתר שלכם, כי בסופו של דבר אנו מניחים שאתם מייעדים את העתיד שלכם בתכנית הזו.
↩ בסופו של עניין צריך שהאתר תמיד ישדר דינמיות ויהיה קל להתמצאות הן עבור הגולש והן מבחינת מערכת הניהול.
↩ חשוב שניהול המלאי יעשה בצורה חכמה ומסודרת
↩ דבר נוסף שהרבה פעמים נופלים בו כשנעזרים בשירותי מתכנת פרילנסר הוא שבדרך כלל וברוב המקרים, המתכנת בונה את מערכת הניהול בצורה כזו שלאחר מכן, לא כל אחד יוכל לתחזק את האתר מבחינת תכנים, כותרות, תמונות ועוד… חשוב מאוד שכל אחם שהוא לא מתכנת יוכל להתנהל עם מערכת הניהול של האתר.
↩ באתרי מסחר יש לא מעט התממשקויות, בין עם חברת השילוח, סליקה, ספקים שונים ועוד – חשוב שיהיו אפשרויות נרחבות ונוחות.
↩ אתר סחר, במיוחד בנושא מוצרי תינוקות לא צריך להיות בנוי של “ראינו מוצר, הוספנו לעגלה ורכשנו” צריך שיהיו הצעות למוצרים משלימים, התראות לגבי סכום שנותר עד לקבלת משלוח בחינם ועוד… – הפיצ’רים האלו הם אלה שיבדילו אתכם מהמתחרים שלכם.
פלטפורמת Eshop הינה פלטפורמה ישראלית לבניית אתרי מכירות. ממשק הניהול שלנו מתוחכם אך ידידותי למשתמש (הכל בעברית), דבר אשר יקל לכם על ניהול האתר בהמשך. הפלטפורמה קיימת כבר מעל 20 שנה והחברה רק ממשיכה וממשיכה להתפתח בתחום אתרי האונליין. בפלטפורמת Eshop ישנו צוות כאשר לכל אחד ואחת תפקיד מוגדר וכך גם המקצועיות ברמה הכי גבוהה שיש. נשמח לקחת חלק בפרויקט אתר המכירות של מוצרי תינוקות שלכם, אז דברו איתנו לייעוץ קצר וקולע ללא עלות.
המלצות ממוקדות UX
חווית הגולש היא הדבר שצריך להעסיק אתכם כל הזמן בכל הנוגע לאתר למוצרי התינוקות החדש שלכם.
חלק ההדר העליון של חנות למוצרי תינוקות
חשוב לא פחות ממה שניתן לחשוב. זהו אחד הדברים הראשונים שמשתמשים ישימו לב אליהם בעת גלישה בחנות האינטרנט שלכם. ודאו שתפריט ההדר של החנות המקוונת של מוצרי תינוקות תהיה בדיוק כמו תינוק, היא צריכה להיות חמודה ועם אישיות מקסימה. זוהי הדרך האידיאלית בעזרתה תוכלו לפתות אמהות וקהלים נוספים להמשיך לגלול בהמשך העמוד.
סעיף ההדר העליון של החנות המקוונת של מוצרי התינוקות שלכם צריך להיות לא רק ייחודי, אלא גם צריך להיות אטרקטיבי, ידידותי ולשדר תחושת ילדות בו זמנית, כך שהגולשים ירגישו שהם במקום הנכון שרוצה את הטוב ביותר עבור התינוק שלהם.
להלן כמה המלצות לשיפור חלק ההדר שתוכלו להשתמש בהן כדי להפוך את הרושם הראשוני באתר שלכם ליותר ממעולה:
🡰 שלבו את מספר הטלפון בחלק העליון של האתר שלכם, בפינה השמאלית ואל תשכחו להוסיף את התכונות החיוניות האחרות כמו שדה ‘חיפוש’, ‘התחברות ‘לאזור האישי’, אייקון ‘העגלה שלי’ ו’רשימת המשאלות’.
🡰 אתם צריכים להשתמש בצבעים תוססים, חיתוכים חמודים ולוגו עליז כדי לגרום לחנות המקוונת של מוצרי התינוקות להיראות אטרקטיבית למטרה זו.
הגדירו פופ אפ הרשמה לניוזלטר
מומלץ שתקחו מנוי לפלטפורמת פרסום בניוזלטר. הניוזלטר שלכם צריך להתמקד בעולם התינוקות. הפופ אפ צריך לבקש מהגולשים להצטרף כמנוי ניוזלטר ובתמורה לכך הגולש יקבל מבצע מיוחד לרכישה ראשונה באתר. כך תוכלו לקבל דטא של כתובות אימיילים ולהשתמש בה בהמשך לפרסום בערוצים שונים.
המלצות לעמוד מוצר לאתר עם מוצרי תינוקות
הלקוחות בדרך כלל זוכרים 80 אחוז ממה שהם תופסים בעיניים באופן ויזואלי ו-20 אחוז ממה שהם קוראים. כדי לספק ללקוחות שלכם חוויית קנייה נהדרת בדומה לחוויית קנייה בחנות פיזית, עליכם להתמקד בדפי המוצרים שלכם:
↩ דף מוצר טוב צריך לכלול את תיאור המוצר הרלוונטי ואנו ממליצים לכם להשתמש במילים תיאוריות- שיווקיות ולא רק להדגיש את פרטי המוצר. המילים התיאוריות משפיעות יותר על הלקוחות. השתמשו במילים הקשורות לעולם התינוקות כמו: רך, נעים, בטיחותי ועוד.
↩ דפי מוצר מפורטים צריכים לכלול פרטי מוצר כגון: גודל, משקל, חומר, מידות וכל תכונה חשובה אחרת בהתאם לסוג המוצר.
↩ הציגו בעמוד פרטי המוצר של האתר כפתורים נוספים כמו: “הוספת מוצרים לרשימת המשאלות”, “שיתוף במדיה החברתית”, “הוספה לעגלה” ועוד…
שלבו פיצ’ר המאפשר הצגת מוצרים קשורים בדף המוצר
פלטפורמת מסחר אלקטרוני מקצועית תמיד תאפשר לכם לכלול ‘מוצרים קשורים’ בדפי המוצרים שלכם. מוצרים קשורים אלה יכולים לתת לכם יתרון גדול במונחים של מכירות נוספות עבור החנות המקוונת של מוצרי התינוקות שלכם. לדוגמה: אם בחנות התינוקות שלכם יש דף מוצר של תיק עגלת תינוק, אתם יכול להציג מוצרים קשורים אחרים בדף זה, כמו למשל שקיות zippy לתינוקות, בקבוקים, סינרים ועוד מוצרים שיכולים להוות תוספת מושלמת לתיק החדש.
השתמשו בתמונות של מוצרי תינוקות באיכות גבוהה ומרובות זוויות
תמונות מוצרים באיכות גבוהה עם זוויות שונות יעזרו לכם להציג את המוצרים שלכם ללקוחות ויתנו להם תחושה שהמוצר האמיתי נמצא אל מול עיניהם, תמונה איכותית תעזור לגולש לדמיין שהוא כבר משתמש בו או מחזיק אותו ביד. מומלץ גם להטמיע תכונת הגדלה של מוצרים על תמונות המוצר שלכם, כך שהלקוחות שלכם יוכלו להתקרב למוצר התינוק כדי לראות את הפרטים העדינים יותר. הציגו לראווה את מוצרי התינוקות שלכם עם תמונות מלפנים, מאחור ובצדדים ואפילו עם צילומים מפורטים של תכונות מוצר מסוימות. הקפידו לצלם תמונות ברקע אחיד על מנת ליצור אחידות במראה הכללי של האתר.
אפשרויות סינון ומיון שימושיות בדפי מוצרים
כדאי להוסיף אפשרויות סינון ומיון שימושיות ורלוונטיות בקטגוריות השונות כמו: שם המותג, סינון מחירים מסכום מסוים לאחר, סוגי בדים וכו… בהתאם לקטגוריה הספציפית.
בצעו בדיקות תכופות של ממשק המשתמש
באתרי סחר, במיוחד כאשר מדובר על מוצרי תינוקות, חשוב שחווית הגלישה תהיה חלקה ויעילה, לכן מומלץ לבצע בדיקות QA תכופות, לוודא שהכל עובד תקין וללא באגים. שימו לכם בראש שהרצון הוא לאפשר חוויית קנייה אינטראקטיבית ללקוחות שלכם.
הטמעת פירורי לחם בכל עמודי פנים האתר
ודאו שבחנות שלכם יש פירורי לחם קלים לניווט בכל הדפים הפנימיים של האתר. לפירורי לחם יש שלוש מטרות חשובות: הראשונה- היא מאפשרת לכם להבין כיצד בנויה היררכית האתר ובהתאם לכך תוכלו לקבל תובנות, השניה היא שזה עוזר ללקוח הפוטנציאלי לנווט באתר ביתר קלות, והאחרונה חביבה והחשובה היא שפירורי הלחם עוזרים לגוגל להבין את חשיבות עמודי האתר השונים ולסרוק אותם בהתאם לכך.
צ’ק אאוט בשלב אחד ותהליך תשלום מהיר
יותר מ-70% מהלקוחות נוטשים במהלך התשלום בגלל תהליך תשלום ארוך, מבלבל או מרובה עמודים. לפיכך, במיוחד כשמדובר בקהל יעד שרובו מורכב מהורים והורים הם גולשים מאוד עמוסים וממהרים, אנו מציעים לכם ליישם תהליך תשלום בשלב אחד עבור הלקוחות שלכם.
עגלת קניות נוחה לשימוש ותיבת התחברות
אי אפשר לדמיין חנות מקוונת למוצרי תינוקות ללא אפשרות ללקוח להתחבר ולראות את ההזמנות שהוא כל כך מחכה להן עבור התינוק שלו. מומלץ למקם את התכונות ההכרחיות הללו קרוב זו לזו כדי להקל על הלקוחות שלכם ולהיות שקופים עבור הלקוחות. בשם הניסיון רב השנים שלנו בהצעת פתרונות מסחר אלקטרוני, אנו ממליצים לכם לבחור עגלת קניות המאפשרת גם דירוגי מוצרים וביקורות, בעלת ממשק משתמש פשוט ויחד עם תכונות רבות נוספות.
דירוג מוצרים וביקורות תהפוך את החנות שלכם לאיכותית יותר
לא משנה כמה יפה חנות התינוקות המקוונת שלכם ולא משנה כמה היא מציגה חיובי את מוצרי התינוקות השונים, ביקורות על ידי לקוחות אמיתיים בוודאי תייצר השפעה גדולה יותר על מבקרים חדשים וגם תעזור לכם לבנות אמון בעיני גוגל. אנו ממליצים לכם להציג את דירוג המוצר ואת סעיף הביקורת על כל מוצר לתינוק של החנות שלכם ואז לאפשר “מפה לאוזן” לעבוד בשבילכם.
המלצות ניווט באתר
ניווט באתר הוא דבר חיוני נוסף שיש לבחון. כאשר אתם מתמודדים עם אתר האינטרנט העסקי של מוצרי תינוקות, אתם חייבים שיהיה לכם:
🡰 סרגל ניווט קל לניווט עם כל הקטגוריות החשובות לאמהות ברמה העליונה כמו לדוגמא: שמיכות לתינוקות, מגבות אמבטיה לתינוקות, אביזרים לעיצוב חדר ילדים, בגדי תינוקות, תיקי החתלה ומוצרי תינוקות אחרים. את חשיבות הקטגוריות תוכלו לבחון בהתאם למחקר מילות מפתח שערכתם.
🡰 קטגוריות מוצרי תינוקות עם תמונות מונפשות: אנו מציעים לכם לשלב בניווט באתר תמונות מונפשות כדי לתת מראה אטרקטיבי יותר לחנות האינטרנט שלכם ולעזור לאמהות למצוא בדיוק מה שהן צריכות עבור התינוקות שלהן תוך זמן קצר.
🡰 קטגוריית ‘New Arrivals’: זוהי אחת התכונות השימושיות והחוסכות זמן עבור מוכרים וקונים כאחד. בחנות מקוונת לתינוקות, עליכם ליצור תת קטגוריה נוספת שתקרא ‘New Arrivals’ עבור כל אחת מהקטגוריות העיקריות כמו שמיכות לתינוקות, עגלות לתינוקות, עיצוב חדרי תינוקות, בגדי תינוקות, צעצועים לתינוקות ועוד. כך שגולשים עסוקים יוכלו למצוא בקלות את מה שהכי חדש וטרנדי עבור הקטנטנים שלהם.
🡰 קטגוריות דומות וקטנות יותר מקובצות יחד: הקפידו לשמור על קטגוריות דומות של מוצרי תינוקות יחד באותו מקום, כך שהלקוחות שלכם יוכלו לנווט בקלות בין הקטגוריות השונות וימצאו ביניהם הקשר. לדוגמא: סדינים למיטת תינוק, מיטות תינוק, כריות לתינוק, שמיכות לתינוק – יש בינהם הקשר ברור שזה כל מה שקשור לשנת לילה של התינוק.
המלצות לדף הבית
תאמינו או לא, למשתמשים לוקח רק 3 שניות להחליט אם הם יעדיפו לנטוש את האתר או שהם לוקחים את זה לשלב ההוספה לעגלה. בנוסף, דף הבית הוא נקודת הכניסה של החנות האינטרנטית שלכם, כך שאתם צריכים להיות בטוחים שעמוד הבית של האתר שלכם מעוצב היטב ומסוגל להפנט ולשכנע אמהות וקהלים רלוונטיים אחרים במורד המשפך.
↩ אנו ממליצים לכם להציג את מוצרי התינוקות המבוקשים והפופולריים ביותר בדף הבית של האתר שלכם באמצעות פלטת צבעים צבעונית, תמונות מונפשות וכמובן תינוקות, פונטים נעימים לעין וכו ‘כדי למשוך את תשומת הלב של הקהל הפוטנציאלי.
↩ רוב בעלי אתרי הסחר מציגים שפע של הצעות ומוצרים המאורגנים לפי קטגוריות בדף הבית, אך לעתים רחוקות הם משנים את התמונות. אנו ממליצים לכם לעדכן תמונות ואפילו לבצע מתיחת פנים לעמוד הבית באופן קבוע כדי לקבל אווירה חדשה לגמרי בחנות שלכם. גם אם מדובר על אותם מוצרים, זה יוצר תחושה של מוצרים חדשים ודינמיות רכישה באתר.
↩ בהמשך, תוכלו לבחור להציג מידע אחר כגון פרופילים חברתיים או פרטי תמיכת לקוחות בתפריט הפוטר של דף הבית והאתר כדי לשמור על עיצוב מסודר.
↩ אתם יכולים להציג כמה תמונות של תינוקות חמודים עם מוצרי התינוק שלכם בדף הבית שלכם ולקשר את הגולשים ישירות לקטגוריית המוצרים המוצגת בתמונה. זה יעזור ללקוחות שלכם להעיף מבט על מוצרי התינוקות ולדמיין את התינוק שלהם משתמש במוצרים אלו.
↩ אנו ממליצים לכם להימנע מתוכן רב מדי בדף הבית שלכם, איך שלא יהיה, אם אתם עדיין צריכים להציג את התוכן, אתם יכולים תמיד למקם אותו בהמשך הדף.
↩ ודאו שדף הבית שלכם כולל קריאה לפעולה נוכחת, בטוב טעם ומושכת את העין. אנו ממליצים לכם למקם אותם על באנרים ממוקדים.
המלצות בנוגע לאמצעי תשלום
כמוכרי מוצרי תינוקות באופן מקוון, חשוב מאוד שתהיה בחנות שלכם מערכת תשלום ברורה ומאובטחת. אנו מציעים לכם לאפשר כל אמצעי תשלום אפשרי או זמין ללקוחות שלכם, כך שכל אדם יוכל לקנות מכם מוצרי תינוקות בהתאם להרגלי הרכישה שלו, האחד יעבוד רק עם פייפאל והשני יעדיף לשלם בביט, כל אחד ואחת עם העדפותיו שלו. אפשרו ללקוחות אורחים (שאינם רשומים בחשבון) שלכם לשלם בקלות, תמיד תתזכרו אותם שפרטי התשלום והפרטים האישיים שלהם מאובטחים לחלוטין. חשוב לתזכר זאת מכיוון שמדובר על לקוח אורח מזדמן שעדיין אינו בטוח במותג שלכם.
חנות אינטרנטית מותאמת לנייד
בעידן המובייל של היום, במיוחד עבור קהל ההורים, כשעייפים ובדרך כלל הורים שמסתכלים בטלפון הנייד שלהם רק כשהם מותשים וצריכים זמן להתרגעות, מאוד חשוב שאתר מוצרי התינוקות שלכם יראה מושלם במובייל ויתפקד היטב ובמהירות. אנו ממליצים לכם להפוך את החנות האינטרנטית שלכם לידידותית לנייד.
לסיכום:
אלה ההנחיות שאנו ממליצים לכם לעקוב אחריהן על מנת לבנות חנות אינטרנטית מוצלחת למוצרי תינוקות. הקפידו ליצור את כל הדפים של מוצרי התינוקות שלכם, כמה שיותר מרגשים וייחודיים שישפיעו על ההורים, קרובי משפחה ואחרים לחיוב בעת החלטת הקנייה. כל עוד אנשים ממשיכים ללדת תינוקות, חנות התינוקות המקוונת שלכם תמשיך לגדול ולפרוח.
אנו בפלטפורמת Eshop נדע לבנות עבורכם אתר אינטרנט למוצרי תינוקות שידע להציג את המוצרים שלכם בצורה נגישה, עם חווית משתמש מנצחת ושיתן חשק לרכוש מכם את המוצר. נשמח לתת לכם ייעוץ ללא עלות נוספת בטלפון>> או שפשוט תשאירו פרטים ואנו נחזור אליכם עם כל המידע בנושא.




