איך לגרום לכך שעמודי המוצר באתר שלי יהיו ממירים יותר?

מידי פעם במאמרים שלנו, אנו נציג בפניכם שאלות אמיתיות לגמרי שעולות מצידי לקוחות החברה, עם תשובות מפורטות ומקצועיות. תהנו מהקריאה וזיכרו תמיד להיות עם יד על הדופק ולשפר את אתר המכירות שלכם על בסיס קבוע ואפילו יומיומי.
“החנות המקוונת שלי היא ערוץ המכירות העיקרי שלי, זה המקום שבו רוב המכירות שלי מתרחשות. אשמח לכמה טקטיקות ענייניות שאני יכול ליישם כדי להגדיל את ההמרות בעמודי המוצר באתר, כל זאת מבלי להשקיע על שום דבר יקר מדי, מסובך או גוזל זמן, האם יש כמה פריצות דרך מהירות וקלות שאני יכול לעשות כדי למנף את אתר הסחר הקיים שלי?”
על החתום,
בעל אתר מכירות עם שאיפות גבוהות
אנחנו אוהבים בעלי אתרי סחר יעילים שמחפשים כל הזמן לייעל את הזמן והתקציב שלהם!
אומרים שרושם ראשוני הוא הרושם שנשאר בסופו של דבר ודפי המוצרים של האתר שלכם הם בדיוק זה: דרך לגרום ללקוחות לאהוב, להתרגל והעריך את המותג שלכם, ללמוד על הערך המוסף של המוצרים שלכם ולהתפתות להוסיף אותו לעגלת הקניות שלהם. מיטוב דפי תצוגת המוצרים (PDP) של האתר שלכם להמרה הוא המפתח להפקת המרב מהמבקרים שכבר הגיעו לאתר.
כשאנו עובדים עם מותגים כדי להגדיל את ההכנסות שלהם, אנו מתעדפים שלושה דברים שלהם יש את ההשפעה הגדולה ביותר:
1. פילוח נכון: היכן אתם מציבים את המודעות שלכם או מאיפה אתם משיגים תנועה ובאילו פלחי קהל אתם מתמקדים?
2. קריאייטיב ומסרים שיווקיים: מה אתם משדרים, איך אתם מראים את המוצר ללקוחות חדשים ואיך אתם מסבירים עליו?
3. אתר אינטרנט סמכותי ואמין: איך נבנה ונראה היעד שאליו אתם רוצים להפנות גולשים, האם יש בו הכל כדי לשכנע אותם לרכוש?
לצורך התשובה לשאלת בעל האתר במאמר זה, נתמקד באתר האינטרנט. לפניכם כמה מרכיבים פשוטים שבהחלט יגבירו את כמות הרכישות שמתקבלות מהאתר:
שיפור חווית הגלישה במכשירים ניידים
ברוב המקרים, הרוב המכריע של הטראפיק שמגיע מהאתר מגיע ממכשירים ניידים, עם זה אין מה להתווכח, כך שככלל אצבע, אתם תמיד צריכים לעצב את חוויית הגלישה באתר כך שתתאים קודם כל לניידים. כך כשאתם או אחרים מתייגים את המוצרים שלכם באינסטגרם, או שמוביל דעת קהל מוסיף קישור שניתן ללחוץ עליו בסטוריז שלו למשל, חשוב שקליקים אלה יובילו לאתר קרוב למושלם מבחינת הגלישה במובייל…
תעדוף Above the fold
85% מהמבקרים באתר לא בהכרח יגללו מתחת ל- Above the fold שזהו בעצם החלק הראשוני הנראה לעין באתר שלכם. זהו בעצם מונח עיתונאי ומדמה את כל מה שאתם רואים למעלה כאשר העיתון מקופל לשניים. לכן חשוב לוודא שכל החלקים החשובים של ה-Above the fold באתר שלכם יהיו נגישים בקלות לצופה, ללא צורך בגלילה. ככל שהם צריכים לעשות פחות עבודה, כך זה יעייף אותם פחות והריכוז העיקרי שלהם יופנה לרכישת מוצרים:)
התמקדו בשמירה על שלושה דברים עיקריים ב- Above the fold:
מה אתם מוכרים?, מה הלקוח מקבל מזה? ואיך הוא יכול להשיג את זה?
הנה לכם כמה אלמנטים שצריכים להופיע מעל ה- Above the fold בדף מוצר:
1. תמונה ראשונה: ודאו שהיא באיכות גבוהה עם רקע שאינו מקושקש מדי שעלול להסיח את הדעת. בעת שילוב תמונה עיקרית בעמודי מוצר נכון שחשוב שמשקל התמונה יהיה יחסית נמוך על מנת לא לפגוע במהירות טעינת הדף, אך גם חשוב לשמור על איזון בין משקל תמונה יחסית נמוך, תוך שמירה על תמונה איכותית מבחינה ויזואלית ונעימה.
2. קרוסלה של תמונות ו/או סרטונים: התמונות בסליידר צריכות לספר סיפור, להראות את המוצר בפעולה ולהסביר איך זה עובד. בהרבה מאוד פעמים בעלי אתרי מכירה משלבים בסליידר תמונות שאין להם קשר אחת לשניה וזה מאבד מהעניין.
🧐 שימו לב:
שימו לב שתמונות המוצרים שלכם צריכות להתעדכן כאשר קונה בוחר צבע שונה של אותו מוצר.
3. שם המוצר: מומלץ שתשתמשו בשם מוצר תמציתי, עם תיאור של חמש עד עשר מילים המופיע אחריו. התיאור הנוסף יעזור להבין את ההקשר של המוצר שלכם עבור אלה שמגיעים לדף שלכם ממקור חיצוני, כמו תיוג מוצר באינסטגרם לדוגמא. תיאורי מוצרים יכולים גם לעזור לשכנע קונה שמתלבט, לכן אני ממליץ לכם להשתמש במילים משכנעות וחיוביות כמו: טוב, הנאה, יופי ועוד…
💡 המלצה:
השתדלו לכלול בעמוד המוצר את כל הפרטים הרלוונטיים שמומלץ לדעת לגבי המוצר כמו: מידות, גדלים, חומרים מהם עשוי המוצר ועוד… כל מידע שיכול לגרום ללקוח הפוטנציאלי לומר: “וואו, ממש כדאי לי לרכוש את המוצר הזה, האתר הזה אמין ומספק לי את כל המידע הדרוש לי כדי להיות מרוצה מהקנייה!”
4. ביקורות של לקוחות: חוויות של לקוחות אחרים שקנו את המוצר צריכות להופיע כמה שיותר קרוב לחלק העליון של עמוד המוצר, זאת על מנת להראות ללקוחות חדשים שהמוצרים שאתם מוכרים הם בעלי ערך, שימושיים ופופולריים בקרב קונים. אתם יכולים להוסיף גם את מספר הביקורות שיש לכם. צרכנים אוהבים הוכחה חברתית מלקוחות אחרים, לא רק לשמוע מהמותג עצמו עד כמה המוצר טוב.
5. הצגת עלות המוצר באופן ברור לעין: אל תשאירו לאנשים לנחש כמה המוצר שלכם יעלה להם. אם אתם מאפשרים מחיר מוזל, הציגו את המחיר המקורי עם הדגשה או קו חוצה כדי להדגיש את החיסכון. כנ”ל לגבי עלות המשלוח, הציגו את נתוני עלות המשלוח. במידה ויש משלוח חינם החל מסכום מסוים, אל תהססו להדגיש זאת , עבור לקוחות רבים נתון זה משחק תפקיד בעת ביצוע החלטת קנייה.
6. לחצן ואייקון הוספה לעגלה בולט וקל לזיהוי: תנו גם ללקוח את האפשרות להוסיף את המוצר לעגלה עוד בשלב בו הגולש נמצא בעמוד קטגוריית המוצרים, או מעמוד המוצר עצמו, אל תחליטו במקומם, תנו להם להחליט!
ועכשיו יורדים Below the fold
מה שנמצא מתחת ל Fold הוא בעל ערך לגולשים שעדיין לא ביצעו קנייה אך הם עדיין סקרנים ללמוד עוד על האתר/מוצר שאתם מציעים. זוהי דרך מצוינת לשכנע לקוח שכבר הצלחתם לפתות ושאוהב את מה שהוא רואה. זו ההזדמנות שלכם לשכנע אותו עוד יותר ולסגור את העסקה. ספרו ללקוח מדוע בחרתם לבנות את המותג שלכם ולמה בחרתם לשווק דווקא את המוצרים האלו…
הנה כמה אלמנטים Below the fold שיהפכו את ההצעה בעמוד המוצר שלכם לעוד יותר בולטת:
1. סרגל ניווט דביק: סרגל זה צריך לביחד עם הגולש המבקר באתר בעת גלילת הדף, יחד עם לחצן הניתן ללחיצה המאפשר לו לקנות את המוצר או להוסיף אותו לעגלת הקניות שלו, לא משנה היכן הגולש נמצא באתר כעת.
2. תיאור מוצר מעמיק יותר: תיאור זה צריך להיות הרבה מעבר לזה שמתחת לכותרת, ב- Above the fold באופן אידיאלי, מומלץ שהוא יענה על שאלות כמו: מהו המוצר? מה מייחד אותו, או מבדיל אותו מהמתחרים? איך עובד המוצר, או באיזה אופן אתם יכולים להשתמש בו?
3. איקונוגרפיה לתיאור חזותי של תכונות או ערכים המשויכים למוצר ולמותג שלכם: היו רועשים וגאים באיכויות ובאישורים המבדילים את המוצרים שלכם מאחרים. לדוגמה, אם המוצרים שלכם טבעוניים, השתמשו באייקונים שמראים אידיאולוגיה של טבעונות.
4. הביקורות המלאות של הלקוחות שלכם: לא רק אלה 5 כוכבים. אפשרו לאנשים לקבל תמונה מקיפה של המוצר שלכם, לא רק מה שאתם מעוניינים להדגיש אלא גם צדדים אחרים שיכולים לבוא מצד לקוחות שעשו שימוש במוצר.
5. הקדישו מיקום עבור תיאור המותג: זה המקום שבו אתם מספרים בקצרה את הסיפור שלכם מעבר למוצר והיתרונות שלו. זו ההזדמנות שלכם לספר ללקוח למה הוא צריך לקנות ממכם, האם רכישת המוצר תהפוך אותו לחלק מקהילה מסוימת ומה זה אומר להיות חלק מהמותג שלכם? הסיפור שלכם צריך להיות קצר וקולע ולכלול דברים עמוקים עם ערך ומשמעות, זה בהחלט קונה לקוחות.
6. מקטע מוצרים נוספים לרכישה: חובה באתרי איקומרס!, הקדישו סקשיין בעמוד להצעות מוצרים אחרים מאותה קטגוריה, מוצרים שיכולים ללכת יד ביד עם המוצר הספציפי או בצעו מכירה צולבת של מבקרים מקטגוריות אחרות.
יוצאים למירוץ!
בין כל הטיפים והטריקים האלה, יחס ההמרה לאתר שלכם אמור לעלות משמעותית וכך גם ערך ההזמנה הממוצע שלכם או גודל הסל. זכרו לשמור את כל המידע החשוב על מה שאתם מוכרים Above the fold (ביקורות,חוות דעת, תמחור ותיאור תמציתי), וכל דבר אחר שיעזור לענות על שאלות נוספות של הלקוחות תשמרו בחלק Below the fold (תיאורים מעמיקים, מוצרים משלימים, מכירות צולבות, מה המותג מייצג ואיקונוגרפיה קלה להבנה).
זה הכל, אנו מקווים שתרמנו לכם עם ידע מעניין ומקיף.
נשמח להעביר לכם עוד קצת מהידע שלנו ולבנות עבורכם אתר סחר איכותי, בעל חווית משתמש טובה וממשק שיהיה לכם הכי קל בעולם לתפעל. דברו עם אחד מהיועצים האדיבים של בפלטפורמת Eshop – בניית אתר חנות אינטרנטית>>


