כך תהפכו גולשים מזדמנים ללקוחות קבועים!

לרוב העסקים יש מה להרוויח על ידי השקעה בפעולות שנועדו להכיר בערך של הלקוחות שלהם. הרגשות החיוביים של הצרכנים כלפי המותג והרצון שלהם לתמוך בו חיוניים להצלחתה של כל חנות מקוונת.
בשלב ראשוני, עליכם לתת לכל לקוח שנתן את אמונו בכם ורכש אצלכם סיבה טובה לשבח ולהמליץ על האתר שלכם. הרווחיות של אתר המסחר האלקטרוני שלכם בהחלט תהיה תלויה ביכולת שלכם לעודד יותר לקוחות קיימים לבצע רכישות חוזרות בטווח הארוך. אם אתם רוצים שהלקוחות הקיימים יביאו לכם לקוחות חדשים ויקנו שוב מהחנות המקוונת שלכם, הם צריכים לקבל יחס אישי וכאן מחוות קטנות יכולות לעשות את ההבדל כך תהפכו אותו מלקוח מצפה ללקוח מרוצה.
ישנן אינספור אפשרויות ושיטות שיווקיות שיעזרו לכם לחזק את הקשר עם הלקוחות שכבר קנו באתר שלכם. לכן, כדי להקל עליך, עשינו לכם סדר וריכזנו עבורכם טיפים מנצחים שבעזרתם תוכלו להראות להם את הערכתכם על הנאמנות והרכישות שלהם.
זכרו – ככל שתעצימו את הלקוחות שלכם כך תעצימו את העסק שלכם
כמה אבני דרך שצריכים לבוא תמיד לנגד עיניכם
ישנן דרכים רבות להראות את ההערכה שלכם ללקוחות ויש אינסוף רעיונות. יחד עם זאת, ישנם כמה מאפיינים בולטים שמומלץ שתקחו בחשבון בעת בחירת הרעיון המתאים:
-
היו בלתי נשכחים ומשמעותיים. ניתן לראות כל רעיון לשימור לקוחות מכמה זוויות. רעיונות שנראים לכם הגיוניים אולי לא יהיו משמעותיים עבור הלקוחות שלכם בכלל ורק דעתם היא שחשובה. לדוגמה, האם הלקוחות שלכם מעדיפים לתת תרומה לצדקה על שמם על ידי החברה שלכם או במקום זאת לקבל כרטיס מתנה באותו סכום? על מנת להבין מהי דעתם, תוכלו לערוך סקרים אינטרנטיים שישאלו מספר שאלות קצרות על פי כך לקבל תובנות בנושא.
-
היו הכי כנים שיש. הצרכנים של היום מרגישים ויודעים הכל. אם אתם עושים מחווה לא כנה, הם יבחינו בה בוודאות. רוב בעלי העסקים מודים באופן טבעי ללקוחותיהם. אבל אם אתם עדיין רוצים לוודא שאתם מדברים בכנות, הימנעו משימוש בשפה שמציפה את ההתלהבות שלכם. תישארו נאמנים לסגנון המותג שיצרתם, השאר יבוא לבד.
-
היו בלתי צפויים. יוזמות הכרת תודה לא תמיד חייבות להפתיע את הלקוחות שלכם, אבל אם אתם משתמשים תמיד באותן שיטות (לדוגמה, אם אתם כל הזמן משתמשים בהנחות כדי לייצר מכירות), האפקט של היוזמות שלכם עלולים להתפוגג. במקום זאת, השתמשו בגורם ההפתעה באופן אסטרטגי כדי לשבור ציפיות ולשמח את הלקוחות החדשים שלכם. הדבר דורש לצאת מהקופסא ולהיות בלתי צפויים.
-
קחו בחשבון כמה זה יעלה לכם. השקעה בלקוחות נאמנים בהחלט הכרחית וחשובה. יחד עם זאת, מאמצי שמירת נאמנות הלקוחות שלכם עדיין צריכים להיות ברי קיימא מבחינה פיננסית. עליכם לחשב את העלות המשוערת של פעולות הנאמנות החד-פעמיות והחוזרות שלכם ברמה השנתית, כמו גם את ערך חיי הלקוח הממוצע, לאחר מכן, מומלץ לקבוע את האחוז שאתם יכולים להרשות לעצמכם להשקיע במאמצי נאמנות לקוחות.
10 רעיונות מעולים להפיכת לקוח חד פעמי ללקוח קבוע
עכשיו שאתם יודעים ומבינים את המאפיינים המשותפים של טכניקות נאמנות הלקוחות המוצלחות ביותר, בואו נסתכל על רשימה קונקרטית של רעיונות שאתם יכולים לבדוק וליישם.
שימו לב: נכון שרעיונות אלה יכולים לספק נקודת התחלה מצוינת, המפתח להצלחה הוא לסגל גישה בסיסית וכדרך קבע, כדי להתאים אותה באופן ייחודי למותג וללקוחות שלכם.
השינוי שתעשו לא חייב להיות רדיקלי, במקום זאת צריך לשאוף להפוך את מחוות התודה לחלק בלתי נפרד של המותג שלכם. קחו לדוגמא את רשת ארומה, דרך מצוינת שלכם להוקרת תודה היא לאפשר ללקוחות הרשת לשתות מים באופן חופשי וללא תשלום נוסף. הדבר מהווה כעת חלק בלתי נפרד ממהות המותג וזה בהחלט מדהים.
1. שלחו מכתבי תודה בכתב יד
מכתבי תודה בכתב יד הם אחת הדרכים הזולות ביותר (מבחינה כלכלית) להביע את הכרת התודה שלכם ללקוחות המותג. למרות העלות הנמוכה שלהם, פתקים אלה יעילים מאוד ומעבירים בצורה כנה ואנושית עד כמה המותג מודה להם על כך שהם רוכשים אצלכם. על ידי הקדשת הזמן לכתיבת מכתבים בכתב יד עבור הלקוחות, אתם משדר להם שאתם משקיעים הרבה יותר מכסף כדי לבנות נאמנות. בנוסף, יש משהו בכתב יד שיותר נוגע ללב, במיוחד בעידן הדיגיטל שאנו נמצאים בו. המסר שלכם לא חייב להיות ארוך, אך עליכם לוודא שהוא מותאם אישית כדי שיבהיר את הכרת התודה שלכם בצורה הכי אותנטית שיש.
2. תנו ללקוחות שלכם במה: בבלוג או ברשתות החברתיות שלכם
הדגשת לקוחות בבלוג או במדיה החברתית יעילה במיוחד כאשר המוצר שלכם כולל פן יצירתי, או מהווה חלק מזהות הקהל. לדוגמא: אסטרטגיה זו יכולה לשמש עבור אתר למכירת מוצרי כושר בהם לקוחות שאיבדו בהצלחה במשקל או הגדילו את מסת השריר מוצגים בפוסט ומספרים את סיפורם. דוגמא נוספת: כאשר האתר שלכם מוכר מוצרים המיועדים לחובבי אומנות או אמנים ודרך הפוסט תוכלו להראות יצירות חדשות וחדשניות שהם יצרו.
אחד הדגשים החשובים שיש לזכור הוא כאשר נותנים במה ללקוחות, יש לתת מקום לסיפורים שלהם, שכן הם החשובים ביותר ואתם רק מלווים אותם בתהליך החשיפה.
המטרה שלכם היא בעצם להראות שאתם אסירי תודה על כך שהמוצר והמותג שלכם מעורבים בסיפור ההצלחה. סיפורי הצלחה של לקוחות הם תמיד מרתקים גולשים אחרים. אל תתנו לרצון לשלכם לתזכר את המותג ואת עצמכם להיראות יתר על המידה בתוכן הפוסט או המאמר, שכן אתם כבר מראים את זה במרומז.
3. שילחו אליהם מתנה עם משמעות ורלוונטיות
היום די מקובל שכאשר לקוח מבצע הזמנה באתר, שולחים אליו מתנה רלוונטית. אבל עד כמה יעילות מתנות החינם האלה? בפועל וכדוגמא, מתנה כמו עט המותאם אישית עם הלוגו של החנות שלכם לא תישא משמעות מסוימת בעיני הלקוח המזדמן או אפילו הלקוח הנאמן. אך אם אתם מקדישים מחשבה וזמן כדי למצוא מתנה קטנה שלמעשה אומרת משהו ללקוחות הספציפיים שלכם, זה יכול להיות הרבה יותר יעיל.
לדוגמה: חברה כמו אירופלקס (חברה שמוכרת מזרני יוקרה) עשויה לשקול לשלוח אביזר קטן כמו מסכת שינה עשויה סאטן, במיוחד בהתחשב באופי היוקרתי של מוצריה.
דוגמא נוספת: יכולה להיות כאשר מדברים על חנות חיות. כאשר לקוח רוכש מזון לכלב שלו, אתם יכולים לצרף חטיפים אישיים או צעצוע קטן שישמחו מאד את הכלב ובו במקום יקנו את לב הלקוח שלכם.
רוצים אתר איקומרס עם קהל לקוחות נאמנים ומרוצים? Eshop ישמחו לקחת חלק בפרויקט שלכם ולבצע אותו עבורכם בצורה הטובה ביותר. עם ניסיון ומוניטין רב שנים, אנו נדע לקחת את האתר שלכם למקומות הכי גבוהים הקיימים ברשת. דברו איתנו עוד היום בטלפון 08-9366633 >>
4. הוציאו לפועל תוכנית מועדון לקוחות ותוכנית “חבר מביא חבר”
הגדרת תוכנית מועדון לקוחות ותוכנית “חבר מביא חבר” הן הדרכים הנגישות ביותר (מבחינה כלכלית) להראות את הערכתם ללקוחות שלכם וגם “על הדרך” להשיג לקוחות חדשים. הגדרת תוכניות מסוג זה דורשות תכנון והשקעה, אך לאחר ההשקה, הם לעתים קרובות יפעלו באופן אוטומטי.
תוכניות נאמנות נחשבות כל כך יעילות מהסיבה הפשוטה שיש להם את היכולת להמיר מכירה שיש בה הפסד לרכישות תכופות וחוזרות המבוצעות על ידי הלקוח הנאמן שזה בהחלט מדהים. תוכנית נאמנות יעילה מגדילה את הרווחיות על ידי הגדלת ערך חיי הלקוח והרחבת כמות הלקוחות.
תוכנית נאמנות יעילה מבוססת על מאפיינים ספציפיים מסוימים:
-
האיזון הנכון בין האטרקטיביות של תגמולים שאמורים למשוך לקוחות לבין השוליים שאמורים לשמור על רווחיות הרכישות שלהם.
-
הפשטות עבור הלקוח להרוויח, לקבל ולהשתמש בתגמולים שלו.
5. היו קשובים להצעות של לקוחות
דרך מצוינת (שחברות רבות מתעלמות ממנה) להראות את ההערכה שלכם היא להקשיב ללקוחות שלכם. לקוחות נאמנים יהיו לעתים קרובות הלקוחות שנוטים להשמיע את קולם הכי הרבה. משמעות הדבר היא שהם יכולים לספק לכם ללא הרף הצעות רלוונטיות שיכולות לשפר את העסק שלכם.
כאשר אנו מדברים על קבלת ההצעות דרך אתר האינטרנט שלכם, אתם יכולים לשלוח אליהם משוב למילוי בסוף הרכישה או להוסיף באתר פיצ’ר בסגנון טופס של “יש לכם הצעות לשיפור האתר? נשמח לשמוע” וכו. משובים אלה יתרמו בהדרגה ליצירת מוצר וחוויה טובים יותר העונים בדיוק על צרכי הקהל שלכם. ההקשבה לביקורות הצרכנים שלכם תיצור ביניכם קשר חזק לטווח הארוך. כמובן, כל עוד אתם ממשיכים להקשיב באופן פעיל ללקוחות שלכם ולפעול על פי המשוב שלהם. כאשר אתם מבצעים שינויים משמעותיים בהתבסס על חוות הדעת של הלקוחות שלכם, מומלץ ליידע אותם לגבי כך במייל, הם ישמחו לדעת שקולם נשמע.
לדוגמה: במידה והשקתם קו מוצרים או אביזר חדש על סמך הצעות של לקוחות, תוכלו לכתוב לגבי כך תוכן שמסביר כיצד משוב צרכנים השפיע על ההחלטות שלכם.
6. קבעו יום או שבוע המוקדש כולו להכרת תודה ללקוחות
רוב רעיונות “הכרת תודה” שנועדו לשימור של הלקוחות שהוזכרו עד כה הם יוזמות ארוכות טווח ונדרש לצורך יישומן הרבה זמן ועבודה. למרות הרצון הטוב, זה יכול להיות די קשה ליישם פעולות אלה כאשר אתם עסוקים בפעולות יומיומיות שוטפות של העסק. לכן, שקלו להגדיר יום או שבוע כאשר המטרה היחידה שלכם תהיה בימים אלה היא ליישם את הרעיונות והפעולות האלו והוצאתם לפועל. אתם יכולים לקבוע מכירות בלעדיות כדי להביע את הכרת התודה שלכם ללקוחות הקיימים שלך, להפיק אירוע פרונטלי מיוחד עבור הלקוחות הנאמנים ביותר שלכם או לבלות את כל היום בשליחת מכתבי תודה שהוזכרו בסעיפים הקודמים.
אתם יכולים לבחור כל יום, כל עוד התאריך מתאים לכם ומסתדר בהרמוניה עם הלו”ז הצפוף שלכם. חברות מסוימות מקיימות ימי “הכרת תודה” בכל פעם שהן משיגות יעד עסקי מרכזי, כמו למשל רכישת לקוח האלף שלהן.
המפתח הוא לוודא שהלקוחות שלכם מבינים את המשמעות של היום המיוחד הזה עבורכם ואת המאמץ שאתם משקיעים כדי להראות להם את הכרת התודה שלכם.
7. שילחו מתנות לימי הולדת של הלקוחות
כולנו שמחים לקבל הפתעות ליום ההולדת. לכן מומלץ שלא לשכוח את יום ההולדת של הלקוחות שלכם ולשלוח אליהם מתנה ליום ההולדת. זה יכול להיות אגרת ברכה וקוד קופון המוקדש רק ליום ההולדת. או אפילו מתנה שהם יוכלו להגיע לסניף ולקחת.
לדוגמא: אם יש לכם חנות חיות, רעיון נהדר יהיה לשלוח ליום ההולדת של חיית המחמד קוד קופון עם מלא הנחות ייחודיות רק לו. אנשים מאוד קשורים לבעלי החיים שלהם ויכולים בהחלט לאמץ אתכם כחנות החיות שלהם במידה ותעשו בשבילם דברים מסוג זה.
במידה ואתם מעניקים קוד קופון עבור יום הולדת, השתדלו שהקופון יהיה תקף רק לחודש יום ההולדת, זה יהווה תמריץ קנייה.
8. תפתיעו לקוחות עם זמני משלוח מהירים
זמני משלוח הם הדברים הקריטיים הקובעים האם הלקוח ירכוש אצלכם שוב או לא. לכן תקפידו לעמוד בזמני המשלוח (כל עוד זה תלוי בכם) ובמידת האפשר אפילו תקדימו את זמן הגעת החבילה, זה בהחלט קונה את הלקוחות.
לדוגמא: אתר שמוכר נעליים וזמני המשלוח הם של עד שבועיים. לקוח שקיבל את המשלוח תוך שבוע יופתע לטובה וישנה סבירות מאוד גבוהה שירכוש דווקא אצלכם בפעם הבאה בה יצטרך זוג נעליים.
9. שילחו מייל תודה
מכתביי תודה בכתב יד אינם הדרך היחידה להפתיע לקוחות ולהראות להם את הערכתם. אם הכתיבה בכתב יד נראית לכם מייגעת, תוכלו ליצור אפקט דומה על ידי שימוש באחד מפתרונות השיווק בדוא”ל הרבים הקיימים בשוק.
מיילים מותאמים אישית שאתם שולחים על מנת להודות ללקוחות שלכם יכולים להפתיע אותם לטובה ולהזכיר להם עד כמה אתם מעריכים את התמיכה שלהם ומכבדים את ההשקעה שהם עשו במותג שלכם.
הערך העסקי של תודה פשוטה
הלקוחות שלכם הם המפתח להצלחת העסק שלכם. אתם צריכים לעשות הרבה מעבר מאשר לשלוח להם דוא”ל עם תודות. אם אתם רוצים להראות להם את ההערכה שלכם, צריך שזה יעשה על ידי הכפלת המאמצים שלכם להפתיע אותם לטובה ברגעים מתאימים כי אתם באמת יכולים לעשות זאת ולשמור אותם כלקוחות נאמנים ומרוצים בטווח הארוך.
על ידי שימוש ברעיונות שהוצגו לעיל כהשראה ועם מנה של השקעה רגשית, תוכלו למצוא דרכים יצירתיות, מקוריות וברי יישום לטווח ארוך כדי להראות את הערכתם ללקוחות על נאמנותם ורכישותיהם.
אנו מודים לכם שהקדשתם את זמנכם לקריאת המאמר. Eshop הינה חברה המתמחה בבניית אתרי איקומרס. אנו מאמינים שעל מנת לבנות קהל לקוחות נאמן, צריך לספק לו בראש ובראשונה חווית קניה טובה. נשמח להעניק לכם ייעוץ ללא עלות. התקשרו אלינו ואחד מאנשי הצוות המוכשרים שלנו, ישמח לשרת אתכם – 08-9366633