יומן מסע GA4 לאתרי איקומרס – #2 הגדרת אירועים

לאחר התקנת GA4, הגיע הזמן להתחיל לאסוף נתונים שחשוב לכם לאסוף באתר הסחר שלכם.
תגידו להתראות לקטגוריית אירוע(Event), פעולה(Action) ותווית(Label)
בהשוואה ל- Universal Analytics, המכונה גם UA (הגרסה הקודמת של Google Analytics), מודל הנתונים ב- Google Analytics 4 גמיש הרבה יותר. המשמעות היא שיש פחות מגבלות ושדות / פרמטרים נדרשים בהשוואה ל- UA.
ההבדל הבולט ביותר בנוגע לאירועים הוא ארבעה פרמטרים שניתן לשלוח יחד עם כל אירוע ל-Universal Analytics (לא כולל ממדים מותאמים אישית):
↩ אירוע קטגורייה (חובה)
↩ אירוע פעולה (חובה)
↩ אירוע תווית (אופציונלי)
↩ אירוע ערך (אופציונלי)
וכאשר תפתחו את דוחות האירועים של Universal Analytics, תראו תחילה את אירוע הקטגורייה. לאחר מכן תוכלו ללחוץ עליו ולבצע הסתעפות עמוקה יותר (כדי לראות אירוע פעולה ולאחר מכן אירוע תווית).
בגוגל אנליטיקס 4, השיטה היא גמישה הרבה יותר ותלויה אך ורק באדם המיישם את הגדרות המעקב.
ב- GA4, יש פרמטר שנקרא שם אירוע, ואז כל השאר תלוי במה שתכננתם. באפשרותכם לשלוח ארבעה פרמטרים נוספים המתארים טוב יותר את ההקשר של אותו אירוע. לדוגמה, נניח שמישהו מילא את טופס “בקשת הדגמת מוצר” באתר שלכם. באפשרותכם לשלוח את האירוע הבא:
שם האירוע: request_demo.
שם המוצר: מוצר מדהים.
גודל החברה: 99-250.
סוג התעשייה: אינטרנט וטלקום
רווח שנתי: 50-100K.
ארבעת הפריטים האחרונים ברשימה לעיל הם פרמטרים מותאמים אישית שניתן לשלוח יחד עם אירוע שיצרתם. יחד עם זאת, זכרו שקיימות מגבלות מסוימות לגבי מספר הפרמטרים המותאמים אישית שבאפשרותכם לשלוח עם אירוע יחיד. נסביר עליהם בהמשך המאמר.
קטגוריות אירועים ב- GA4.
ראשית, חשוב שתלמדו ותבינו על סוגים / קטגוריות שונות של אירועים ב- Google Analytics 4 וכיצד ניתן ליצור / לשנות אותם. חשוב להבין היטב את האירועים ב-GA4 לפני שמתחילים לחשוב על המבנה.
ארבע קטגוריות של אירועים בגוגל אנליטיקס 4
ב-GA4 ניתן לחלק את האירועים לארבע קטגוריות:
🡰 אירועים שנאספו באופן אוטומטי.
🡰 אירועי מדידה משופרים.
🡰 אירועים מומלצים.
🡰 אירועים מותאמים אישית.
התהליך של איך אתם צריכים לתכנן את המבנה של האירועים שלכם (שמות ופרמטרים) הוא על ידי ביצוע הפעולות הבאות:
1. בדקו אם האירוע שברצונכם לעקוב אחריו נמצא בין האירועים שנאספו באופן אוטומטי.
2. אם לא, בדקו אם האירוע מוזכר בין אירועי המדידה המשופרת (לדוגמה, גלילה או file_download).
3. אם לא, בדקו את האירועים המומלצים ואת מוסכמות השמות שלהם.
4. אם אף אחת מהקטגוריות לעיל אינה חלה על האירועים שלכם, אתם צריכים ליצור אירוע מותאם אישית.
בארבעת הפרקים הקטנים הבאים, נסביר לכם היכן לחפש וכיצד למצוא את קטגוריית האירוע שלכם.
קטגוריה #1 מעקב אוטומטי אחר אירועים
מכיוון שבאתרי סחר אנו מתמקדים בעיקר במעקב באינטרנט, נדבר במיוחד על נושא זה. ישנם אירועים מסוימים ש- GA4 עוקב אחריהם באופן אוטומטי. תוכלו למצוא רשימה מלאה כאן. ברשימה זו, תוכלו למצוא גם אירועי אפליקציה וגם אירועי אינטרנט. רשימת אירועי האינטרנט קצת יותר ארוכה. אירועי מדידה משופרת מפורטים גם כן ברשימה.
לעת עתה, בואו נתעלם מהם באופן זמני ונתמקד רק באירועים שנקלטים באופן אוטומטי ואין להוסיף אותם לשום קטגוריית אירועים אחרת. רשימת האירועים באתר הולכת כך:
↩ אירוע ביקור ראשון (first_visit) זו הפעם הראשונה שמשתמש מבקר באתר אינטרנט או מפעיל אפליקציה.
↩ תחילת סשיין (session_start) כאשר משתמש מפעיל קשר עם האפליקציה או האתר ומתחיל להנות מהאתר.
↩ מעורבות מבקר (user engagement)אירוע זה נורה 10 שניות לאחר שהמבקר נשאר בדף.
לא הזכרנו כאן את צפייה בדף (page_view) כי הוספנו אותו לסעיף המדידה המשופרת.
מרגישים שזה קצת מורכב לכם כל ההגדרות? בפלטפורמת אישופ הכל בילד אין בתוך המערכת ואנו מגדירים את מה שצריך עבורכם, כל שעליכם לעשות זה רק להסתכל על הנתונים, למכור ולנהל את העסק בראש שקט!
אז אם עדיין אין לכם אתר חנות אבל כן יש לכם מוצרים למכירה, זה הזמן לבנות אתר מכירתי מוצלח בו תוכלו לעקוב אחר הנתונים בקלות ובנוחות – אנשי הצוות המקצועיים שלנו ישמחו לייעץ לכם>>
קטגוריה #2 מדידה משופרת
בעת הגדרת זרם נתונים (Data stream) ב- Google Analytics 4, תוכלו להשתמש במדידה משופרת. מדידה משופרת נועד לעזור לכם לקבל כמה שיותר אירועים בדוחות ללא צורך לשתף פעולה עם מפתחים או להגדיר אותם ב- Google Tag Manager.
אם תעברו אל Data Streams
כברירת מחדל, תכונה זו זמינה ותעקוב באופן אוטומטי אחר האירועים הבאים:
🡰 תצוגת דף (שם אירוע: page view).
🡰 גלילה (שם אירוע: scroll).
🡰 לחיצה על קישור יוצא (שם אירוע: outbound link click).
🡰 חיפוש אתר (שם אירוע: view search results).
🡰 מעורבות בסרטון יוטיוב (Youtube video engagement).
🡰 הורדת קובץ (שם אירוע: file_download).
🡰 טופס אירועים (אירוע: form_submit, form_start).
אם תרצו, תוכלו להשבית / להפעיל אירועים בנפרד ותוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על סמל גלגל השיניים בקטע מדידה משופרת ולאחר מכן לחיצה על לחצני הדו-מצב.
כמו כן, ניתן בנוסף להתאים אישית אירועים מסוימים.
בואו נסתכל במהירות על כל אירוע וההגדרות המתאימות לו.
page view. אירוע זה נשלח אל GA4 כאשר דף חדש נטען או כאשר כתובת ה- URL של הדף משתנה מבלי לטעון מחדש את הדף (למשל אירועי שינוי היסטוריה).
Scroll. אירוע זה נשלח אל GA4 פעם אחת בכל עמוד כאשר מבקר גולל מתחת לסף 90% של גובה הדף.
Click. זהו אירוע עבור לחיצה על קישור יוצא (כאשר קישור שנלחץ מפנה מבקר לקטגוריה אחרת. יחד עם אירוע זה, פרמטר נוסף יוצא (עם הערך “true”) נשלח. האירוע עם פרמטר זה פירושו שהייתה לחיצה על קישור יוצא. יחד עם אירוע זה, חבורה של פרמטרים אחרים נשלחים: link_classes, link_domain, link_id, link_url.
אם העסק שלכם פועל במספר תחומים, תוכלו לעבור אל הגדרות תיוג (של אותו זרם אירועים ממש) הגדירו את התחומים שלכם ולאחר מכן הזינו את התחומים של העסק שלכם. כל הדומיינים המפורטים שם לא יפעילו את אירוע הלחיצה על הקישור היוצא.
view_search_results. אירוע זה יישלח אל Google Analytics 4 אם הדף נטען וכתובת האתר של הדף מכילה פרמטר שאילתה, כמו q, s, חיפוש, שאילתה, מילת מפתח. אבל אם אתם רוצים, אתם יכולים לכלול יותר (עד 10).
אם הכתובת של דף תוצאות החיפוש של האתר שלכם נראית כך: https://www.yourwebsite.com/search?key=my+search+term, עליכם להזין את המילה “מפתח” (ללא מרכאות בהגדרות של אירוע החיפוש). אם כתובת ה- URL של תוצאות החיפוש מכילה פרמטרים שימושיים יותר, באפשרותך לכלול גם אותם.
לדוגמה, אם כתובת האינטרנט של דף תוצאות החיפוש נראית כך: https://www.yourwebsite.com/search?key=search+term&results=50, באפשרותכם לכלול את “תוצאות” (ללא מרכאות) בשדה השני של התצורה. לאחר מכן פרמטר זה יהיה במעקב אוטומטי על ידי GA4.
Video_start, video_progress ,video_complete. מדידה משופרת מסוגלת לעקוב אחר אינטראקציות של סרטון YouTube המוטמע באתר שלכם ולאחר מכן שולחת אירועים ל-GA4. אבל נגני הווידיאו המוטמעים של YouTube חייבים להכיל את הפרמטר ?enablejsapi=1 בכתובת האתר שלהם. וזה לא תמיד זמין באתרי אינטרנט. כמו כן, ישנן סיבות רבות אחרות לכך שמעקב וידאו ביוטיוב לא יעבוד.
*לכן מומלץ להגדיר מקרים כאלה עם GTM.
file_download. אירוע זה נשלח אל GA4 בעת לחיצה על קישור המכיל אחת מסיומות הקבצים הבאות: .pdf, .xls, .xlsx, .doc, .docx, .txt, .rtf, .csv, .exe, .key, .pps, .ppt, .pptx, .7z, .pkg, .rar, .gz, .zip, .avi, .mov, .mp4, .mpe, .mpeg, .wmv, .mid, .midi, .mp3, .wav, .wma. במילים אחרות, אם הקישור פותח/מוריד קובץ. נכון לעכשיו, לא ניתן לעדכן את הרשימה עם הרחבות אחרות בממשק GA4.
form_start, form_submit. אירועים אלה נרשמים כאשר משתמש האתר מקיים אינטראקציה בהצלחה ושולח טופס לידים במהלך ההפעלה שלו. GA4 רושם פרמטרים כמו form id, form name, form destination ו-form_submit text כאשר הוא מופעל.
לאחר שתבחרו את האירועים שברצונכם לעקוב אחריהם, לחצו על שמור בפינה השמאלית העליונה ולאחר מכן ודאו שמדידה משופרת מופעלת (המתג הדו-מצבי כחול). מאותו רגע, Google Analytics 4 שלכם יתחיל לעקוב באופן אוטומטי אחר האירועים.
קטגוריה #3. אירועים מומלצים
כאשר אתם מנסים לבחור את השם (ואת הפרמטרים) עבור האירוע שלכם, תחילה תסתכלו על אירועים במעקב אוטומטי (אולי אירועים אלה כבר נמצאים במעקב), ולאחר מכן בדקו את אירועי המדידה המשופרת. אם אף אחד מאירועים אלה אינו מכסה את המקרה שלכם, עיינו ברשימת האירועים המומלצים.
בדקו כל אחד מהאירועים הללו והחליטו האם אחד מהם תואם את הצורך שלכם. לדוגמה, אם ברצונכם לעקוב אחר מתי משתמש נכנס לאתר, תמצאו את האירוע “התחברות” ברשימה של “כל המאפיינים”.
למרות שמודל הנתונים של Google Analytics 4 גמיש מאוד אנו ממליצים ליישם אירועים מומלצים רק כאשר זה נראה לכם הגיוני ונחוץ. זה אמור לעזור לדוחות של Google Analytics להבין טוב יותר את הנתונים שלכם וליישם אותם על יכולות למידת המכונה שלהם. יחד עם זאת, עדיין לא ברור מהן יכולות אלה (הקשורות לשמות אירועים מומלצים).
כמו כן, עבור רוב האירועים המומלצים, גוגל ממליצה גם על כמה פרמטרים. אם כבר מדברים על אירוע ההתחברות, יש פרמטר ‘מקור הכניסה’. אם משתמשים יכולים להיכנס לאתר שלכם באמצעות דוא”ל, כניסה לגוגל, כניסה לפייסבוק וכו’, אז זה עשוי להיות הגיוני לעקוב אחר ‘מקור הכניסה’ גם כן.
קטגוריה #4. אירועים מותאמים אישית
בסופו של דבר, הגענו לקטגוריה האחרונה של אירועים בגוגל אנליטיקס 4. אם ברצונכם לשלוח אירוע שאינו מוזכר בין האירועים הנמצאים במעקב אוטומטי, מדידה משופרת או אירועים מומלצים, באפשרותכם ליצור אירועים מותאמים אישית.
התצורה של אירועים מותאמים אישית זהה פחות או יותר לאירועים מומלצים. ההבדל היחיד הוא שעליכם ליצור שמות אירועים משלכם. לדוגמה, אם ברצונכם לעקוב אחר שליחת טפסים של טופס יצירת קשר, שם האירוע יכול להיות כל אחד מאלה:
form_submission
contact_form
contact_form_submission
או כל דבר אחר. GA4 גמיש כאן.
בדקו את האירועים שלכם ב- GA4
לאחר שהגדרתם את האירועים שלכם, חשוב מאוד לבדוק שהם אכן עובדים. התכונה העיקרית שנבנתה לאיתור באגים בנתוני GA 4 היא המקטע DebugView. אתם יכולים למצוא אותו על ידי מעבר אל מנהל > DebugView בצד שמאל של ממשק GA4. לחצו עליו.
כאשר תתחילו לראות נתונים ב- DebugView, הדברים עשויים להיראות כך:
אירועים מסומנים בסמלים כחולים והמרות בירוק.
אם תלחצו על האירוע, תראו את הפרמטרים שנשלחו יחד עם אירוע. לחצו על הפרמטר כדי לראות את ערכו.
לאחר שתוודאו שהנתונים מגיעים ומוצגים כראוי, עליכם לשלוח את שינויי GA4 בקונטיינר GTM ולפרסם אותם.
אתם יכולים לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתור שלח בפינה השמאלית העליונה ולאחר מכן השלמת כל השלבים האחרים שממשק המשתמש מבקש מכם לעשות. לאחר מכן, אתם אמורים להתחיל לראות את הנתונים החדשים מגיעים גם בדוחות בזמן אמת שלכם.
היכן אוכל למצוא נתוני אירועים בדוחות GA4?
הנה כמה מהדוחות שבהם תוכלו למצוא את הנתונים שלכם:
ניהול > אירועים (פעולה זו תציג רק את רשימת האירועים עם ספירות. שום דבר מפואר).
דוחות >מעורבות > אירועים.
חקור (Explore) (הידוע גם כדוחות חיפוש).
אבל זה לא הכל. מכיוון ש- GA4 היא פלטפורמת ניתוח מבוססת אירועים, כל דוח מושפע מאירועים שאתם שולחים (בדרך זו או אחרת). הדוחות הנ”ל הם רק הדוגמאות הבולטות ביותר.
דוחות >> מעורבות >> דוח אירועים
כאן תראו רשימה של כל האירועים שאחריהם עוקב נכס Google Analytics 4 שלכם. לחצו על אירוע כלשהו כדי לראות תצוגה / דוחות מפורטים יותר של אותו אירוע מסוים.
זו סקירה כללית של כל האירועים שנשלחו לנכס שלכם + כמה גרפים. מתחתם, תראו רשימה של אירועים, אם תלחצו על אחד מהם, תוכלו לראות מקרוב את הנתונים של אותו אירוע.
חקור (Explore)
זה המקום שבו תוכלו להתעמק בנתונים שלכם. ב- Explorations ניתן להשתמש בדוחות כמו Free Form, Funnel Exploration, Path Exploration וכו’.
זוהי דוגמא לדוח טופס. זכרו שתצטרכו להמתין עד 24 שעות עד שהנתונים יגיעו לדוחות שלכם. אז אם אתם לא רואים את הנתונים עכשיו, היו סבלניים.
נניח שברצונכם לראות כיצד אנשים בעלי סוגי מכשירים שונים מקיימים אינטראקציה עם שורת התפריט של האתר שלכם. קודם כל האם הגדרתם את האירוע menu_click? אם כן, אז בואו נלך לחקור אותו ולחצו על טופס חסימה.
לאחר מכן, בעמודה משתנים (Variables column), עלינו לכלול את הממד המותאם אישית menu_item_url מכיוון שאנו רוצים לראות כמה לחיצות קיבלה כל כתובת URL בתפריט. לחצו על האייקון ‘פלוס’.
… ואז עליכם למצוא את ממד menu_item_url. בחרו אותו והוא ייכלל ברשימת הממדים האפשריים בדוח.
אם אינכם יכולים לראות את menu_item_url (או כל פרמטר מותאם אישית שאתם מחפשים), עליכם לרשום אותם כממדים מותאמים אישית ב- GA4 תחילה ב- Configure > Custom definitions. ולאחר מכן המתינו 24 שעות עד שהנתונים יופיעו בדוחות. אם הדוחות אינם פועלים כראוי, המתינו בסבלנות, זה יקרה.
לאחר מכן נערוך את הגדרות הכרטיסייה. הסירו את הממדים הקיימים בשורות והגדירו את ההגדרה המותאמת אישית שברצונכם לכלול. במקרה שלי, זה menu_item_url.
במקטע עמודות, השתמשתי בממד קטגוריית ‘התקן(Device’). במקטע ערכים, בחרו את המדד שברצונכם לראות. השתמשנו בספירת האירועים(Event count).
יהיה עליכם לסנן רק לאותם אירועים שבאמת הכילו את הממד menu_item_url. במקרה הזה, זה רק אירוע menu_click. לכן בחלק התחתון של המקטע ‘הגדרות כרטיסיה’, עליכם להזין מסנן: שם האירוע מדויק menu_click.
זהו, כעת הדוח שלכם יציג כיצד קטגוריות מכשירים שונים לוחצים על פריטי תפריט אתר הסחר שלכם, כך תוכלו לדעת אילו מהם הם הפופולריים ביותר וכמה פעמים הם נלחצו.
כמו כן, אל תשכחו לשנות את טווח התאריכים אם אתם רוצים לדעת נתונים אלו בנוגע לתקופת זמן מסוימת. תוכלו לעשות זאת בפינה השמאלית העליונה של ממשק החיפוש.
באפשרותכם גם להשתמש בנתוני אירועים באופציות כמו דוחות משפך, זה יכול להיות מצויין במיוחד עבור אתרי סחר. בהמשך אולי נכתוב לכם מאמר שלם לגבי זה.
מגבלות אירועים ב-Google Analytics 4
דבר נוסף שכדאי לזכור הוא שיש כמה מגבלות ב- GA4.
בכל מקרה, הנה כמה מהדברים שכדאי לזכור נכון לכרגע:
אין הגבלה על כמות יריות של אירועים בסך הכל (לפחות כרגע). בגוגל אנליטיקס UA הישן (חשבון חינמי), המגבלה המותרת של מספר יריות האירועים לכל נכס הייתה 10 מיליון. נכון לעכשיו, אין מגבלה כזו ב- Google Analytics 4. אבל אף פעם לא ניתן לדעת מה עלול לקרות בעתיד 🙂
אתם יכולים להגדיר עד 50 ממדים מותאמים אישית ו-50 מטריקות מותאמות אישית בנכס. מילת המפתח כאן היא רישום של הדברים. משמעות הדבר היא שבעיקרון עליכם לעבור אל הגדרות Admin > Custom ולהגדיר אותן שם. אם אתם שולחים פרמטרים מותאמים אישית נוספים, אך הם אינם רשומים, אתם בסדר מבחינת הגבלת הכמויות.
ניתן לשלוח עד 25 פרמטרים עם כל אירוע שיצרתם.
יש גם כמה מגבלות אורך עבור שמות אירועים ופרמטרים. שניהם (שם האירוע ושם הפרמטר) חייבים להיות באורך של עד 40 תווים.
יש לא מעט דברים להבין ולהגדיר ועדיין לא נכנסנו לעובי הקורה בכל הנושא של הגדרת המרות. פלטפורמת Eshop מגדירה את כל ההגדרות המורכבות הללו עבורכם, חוסכים מכם התעסקות מיותרת על מנת שתוכלו להיות ממוקדים במה שאתם יודעים לעשות הכי טוב – למכור את המוצרים שלכם! אז תנו לנו לעשות את מה שאנחנו מומחים וטובים בו עבורכם>> דברו איתנו עוד היום וניתן לכם הצעה מעניינת לבניית אתר סחר כולל הגדרות מערכת מעקב וניטור החדשה – גוגל אנליטיקס 4. דברו איתנו>>


