מזל טוב החנות באוויר!

השקעתם את הזמן בעדכון כל הקטגוריות והמוצרים, חווית המשתמש שלכם מושלמת וכעת נראה כאילו אפשר לנוח על זרי הדפנה. לפני שאתם נוטשים את מערכת הניהול, מומלץ לבצע עוד כמה פעולות פשוטות שיהפכו את החנות שלכם להצלחה מסחררת. גם חנות און ליין, בדומה לחנות פיזית, חשוב לתחזק. הכנו עבורכם כמה המלצות חשובות לשלב הזה של אחרי העלייה לאוויר.
1. קבלת החלטות מבוססות דאטה – איך עושים זאת?
שימו לב אילו קטגוריות פופולריות יותר בקרב לקוחותיכם. אילו מוצרים ריווחיים יותר מאחרים, ואילו מוצרים לא זוכים להתייחסות כלל. כדאי לבדוק מדי פעם האם עץ הקטגוריות שלכם (הדרך בה המוצרים מופיעים באתר) אופטימלי, ואולי לנסות לשנותו כל כמה זמן. תוכלו להיעזר במערכת הסטטיסטיקות של האתר, בדו”ח המכירות, וכן להוסיף כלי חינמי שיפרוש בפניכם את כל הנתונים בלחיצת כפתור. הכירו את העוצמה של גוגל אנליטיקס.
גוגל אנליטיקס
הפלטפורמה של e-shop מתחברת בקלות למערכת הסטטיסטיקות החכמה של גוגל. ממשק גוגל אנליטיקס יעניק לכם תמונה רחבה על הגולשים באתר. למשל מאילו מקורות תנועה הגיעו אליכם (מפרסום, רשתות חברתיות או ניוזלטר שפרסמתם). תוכלו לראות באילו דפים הגולשים מבקרים יותר, ואילו דפים אינם זוכים לחשיפה כלל. ניתוח נתונים אלה יאפשר לכם לזהות את אפיקי הפרסום החזקים יותר, ולבחון את הצלחתם של מוצר או קטגוריה חדשה.
השתמשו בנתונים בחכמה
לאחר שאספתם את כל המידע מגוגל אנליטיקס ומהחנות המקוונת תוכלו ליישמו. אם יש קטגוריה מוצלחת המושכת לקוחות – הגדילו את מספר המוצרים המוצעים בה. נסו למצוא אילו חלקים נסתרים באתר, שאינם מקבלים טראפיק והוסיפו באנרים ייעודיים לפרסומם. נסו לקשר בין המוצרים המבוקשים למוצרים נלווים המוצעים לקונים לפני הרכישה.
2. שירות זה שם המשחק – אל תאבדו לקוחות חוזרים
השקעתם דם, יזע ודמעות בבניית החנות שלכם, אך אם לא תייצרו מנגנון שירות לקוחות יעיל – אתם עשויים לאבד מכירות עתידיות. שימו לב לפנויות של לקוחות שרכשו מוצר ולא היו מרוצים, וכן לשאלות בטופס צור קשר מלקוחות פוטנציאליים.
השקיעו בחוויית השירות
זכרו, חווית השירות שלכם צריכה להיות מעבר למצופה! בסופו של יום, לקוחות חוזרים שוב לאותה החנות (גם הווירטואלית) בה המשלוח הגיע במהירות, שירות הלקוחות היה אדיב – ובכל פעם שהתקשרו לשאול שאלה קבלו מענה מיידי ולעניין.
אל תנטשו את הלקוח לאחר שהזין את פרטי כרטיס האשראי
לקוחות אוהבים לחוש כי גם לאחר הקנייה הקשר ביניכם לא ניתק. תוכלו להפתיע אותם במייל עם קופון לרכישה עתידית או עם לינק לסקר (מספר ימים לאחר שקבלו את המוצר) בו הם יכולים לדווח לכם על חווית הקנייה ואספקת המוצר. גם חנויות המספקות את חוויית השירות הטובה ביותר בארץ ובחו”ל תמיד יכולות לגלות כי אפשר להשתפר.
הוסיפו למוצר את הטאץ’ האישי
כאשר אתם שולחים את המוצר יש לכם אפשרות לחזק קשר זה באמצעות שי צנוע או גלויה ידידותית עם פרטי החנות – ומסר אדיב בסגנון “תודה שקנית אצלנו – נשמח לשרת אותך גם בעתיד”.
לסיכום, גם אם העלתם את החנות לפני מספר שנים, תמיד תוכלו למצוא את הדרך לשפרה באמצעות ניתוח חכם של הנתונים המתקבלים באמצעות גוגל אנליטיקס ומערכת הסטטיסטיקה בחנות. כאשר אתם מגלים את החוזקות והחולשות של הנישה שלכם ברשת, תוכלו להתרחב בכיוון הנכון – ולהשקיע בערוצי הפרסום שהוכחו כאפקטיביים.
גם חווית השירות שאתם מעניקים תקבע את הצלחתכם לאורך זמן – השקיעו במחלקת שימור ושירות הלקוחות שלכם את אותה אנרגיה שאתם משקיעים במחלקת הפרסום והשיווק.
אולי יעניין אתכם גם:
ממשקים חשובים לניהול כל חנות אונליין

