הקמת חנות וירטואלית מבט לעתיד

אין ספק שהקורונה גרמה לזעזועים ושינויים עצומים ואת ההשפעה שלהם נרגיש עוד שנים רבות. אחד מהשנויים הוא קפיצת המדרגה העצומה של תחום ה eCommerce, כאשר המגפה האיצה וקיצרה תהליכים דיגיטליים, לרבות עליה מאסיבית בהקמת חנות וירטואלית, שיפור אפיקי השילוח, שילוב בינה מלאכותית ועוד.
בנוסף, המגפה שינתה את אופן החשיבה של עסקים באשר הם וללא ספק הובילה לשינוי משמעותי בהרגלי הצריכה העולמיים.
התפיסות הניהוליות החדשות שהתפתחו בעולם לרבות ניהול גמיש ודינמי קבלו מקום של כבוד גם בעולם ה eCommerce ומסקרן לראות כיצד המסחר האלקטרוני, על כל מרכיביו, יראה בעתיד ומה המגמות העיקריות שישפיעו עליו.
גישת המכירה הישירה
יש לא מעט מגמות וטרנדים שתופסים תאוצה וסביר להניח שישנו את פני הרכישות אונליין בעתיד הקרוב. אחת מן המגמות החלה בשנתיים האחרונות עם הרצון להבטיח מכירות, היא גישת המכירות הישירות, מה שמכונה Direct To Consumers) D2C). מכירה ישירה של היצרן ללקוחות, ללא סיטונאים, מפיצים או קמעונאים כמתווכים. זאת מתוך רצון היצרן לצמצם את זמן האספקה ולחזק את מערכת היחסים עם הלקוחות. זה מייצר אמון, מחזק את המותג ותורם לרווח כלכלי עבור שני הצדדים.
פלטפורמות חברתיות ככלי מכירה
כחלק מהרצון להגיע באופן ממוקד ללקוחות תמשיך להתפתח גם מגמת המסחר החברתי – שימוש נרחב ואינטנסיבי יותר בפלטפורמות החברתיות לרבות META , Instagram, Pinterest, TikTok ועוד. המדיה החברתית מעניקה לשני הצדדים שקיפות ותקשורת דו צדדית, העסק יכול לשאול ולקבל מידע מדויק על הצרכים והרצונות והלקוח יכול להביע דעה, לדייק ולבקר את המוצרים. אם שני הצדדים פועלים מתוך רצון טוב המשוב יכול להיות בעל ערך עצום ולהעניק מצב של Win-Win לכולם.
שיפור חווית הרכישה
ללקוחות חשוב מאוד שיקלו להם את חווית הרכישה דווקא בדגש על הניואנסים הקטנים. לכן, כאשר עסק יעמוד בפני הקמת חנות וירטואלית יהיה עליו להתייחס למגוון צרכים ייחודיים שישדרגו את ביצוע הרכישה.
אלמנט משמעותי שיש להתייחס אליו הוא גיוון של אמצעי תשלום. אמנם זהו השלב האחרון בכל תהליך הקניות, אך למעשה כאן זה ה- Money Time ומומלץ להקל על שיטת התשלום והפיכת התהליך לפשוט. איך? באמצעות גיוון אמצעי התשלום כדי להפוך את הרכישה לבטוחה. שיטות תשלום שכבר תפסו תאוצה הן באמצעות ארנק חכם ApplePay ו-GooglePay ואפליקציות כגון פייבוקס וביט. אלו שיטות תשלום שיוצרות חווית שימוש נוחה וקלה.
חווית הרכישה של העתיד
מגמה נוספת שכל מי שעוסק ב eCommerce חושב עליה ללא הרף, היא הרצון להפוך את הרכישה לאינטואיטיבית ומדויקת יותר תוך שמירה על חדשנות טכנולוגית.
מהסיבה הזו בדיוק צפויה התחזקות של מגמת ה – M-Commerce רכישה באמצעות המובייל תוך שדרוג חווית איתור המוצרים – לרבות הוספה של חיפוש קולי למוצרים, כאשר ניתן באמצעות דיבור לאתר את המוצר במדויק. בינה מלאכותית ווקלית שעובדת לחברות כמו אפל עם Siri, אמזון עם Alexa וחיפושים שמבוצעים באופן קולי ב -Google בהחלט יקבלו בוסט משמעותי יחד עם ביצוע אופטימיזציה לכלים של חיפוש קולי על מנת להעניק אפשרויות חיפוש מדויקות יותר של המוצרים.
בנוסף לחוויית האיתור הקולי הטכנולוגיה שתיכנס ל eCommerce תספק חוויות חלופיות לאקט הרכישה הפיזי, טכנולוגיות נטולות מגע המספקות לרוכשים הפוטנציאלים הדגמה ויזואלית באמצעות כלי Extended Realityו – Virtual Reality.
כל העוסקים בדיגיטל וב eCommerce מבינים כי המציאות משתנה ללא הרף, הטרנדים משתנים וחווית הרכישה משתדרגת כל הזמן. כך שעסק אשר מחליט על הקמת חנות וירטואלית חייב להיות גמיש ולבנות את האתר בצורה מקצועית ומיטבית על מנת לא לפספס את האפשרות לזרום עם המגמות ולהרוויח בגדול.
למאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם: