כל מה שצריך לדעת על שיווק באינסטגרם של אתרי מסחר ב-2024

המדריך הזה לשיווק באינסטגרם מכיל הוראות שלב אחר שלב ליצירת אסטרטגיה מנצחת למותג שלכם. קבלו ממומחי האיקומרס של eshop טיפים מקצועיים לשיווק באינסטגרם כדי להרחיב את העסק שלכם בפלטפורמה חברתית מבין המצליחות בעולם.
אינסטגרם היא קרש קפיצה ליוצרים עצמאיים לגשת לקהלים עצומים ולהפיק רווחים מהכישרונות שלהם. גם עסקים מרוויחים מכך שיש להם נוכחות בפלטפורמה החברתית שיוצרת ערוץ להכרות עם המוצרים שלהם.
עם יותר משני מיליארד משתמשים פעילים חודשיים, אינסטגרם ממשיכה להיות המועדפת בקרב משווקים על מנת להגיע ללקוחות פוטנציאליים. למרות שטיקטוק וסנאפצ’ט שומרות על פופולריות בקרב צרכני דור ה-Z הנחשקים, אינסטגרם צפויה להדביק את הפער הזה עד 2025.
מעוניינים להגדיל את עסק האיקומרס שלכם או ליצור מודעות למותג? אינסטגרם מעניקה לכם גישה לנתוני שימוש של קהלים ולתכונות אחרות שיעזרו לכם לבנות את מספר העוקבים ולהגיע למכירות. המדריך המלא הזה ידריך אתכם לאורך השלבים ליצירת אסטרטגיית שיווק מנצחת באינסטגרם, עם טיפים כיצד להפיק את המרב מהפלטפורמה.
מהו שיווק באינסטגרם?
שיווק באינסטגרם הן הפעולות הנעשות בפלטפורמת המדיה החברתית כדי לקדם מותג עסקי או אישי במטרה להגדיל עוקבים, להניע תנועה, ליצור מודעות למותג או להניע מכירות.
בדומה לשיווק במדיה חברתית בערוצים אחרים, אינסטגרם מציעה למותגים, עסקים ויוצרים מספר דרכים לשווק למשתמשים שלה. אלה כוללים מודעות אינסטגרם, פוסטים ושיווק אורגני באמצעות Instagram Stories, Reels ופוסטים.
למה כדאי להשתמש באינסטגרם לשיווק עסק איקומרס?
יותר מ-50% ממשתמשי אינסטגרם משתייכים לקבוצות הגיל 18 עד 24 ו-25 עד 34, מה שהופך את הפלטפורמה לערוץ חשוב על מנת להגיע לצרכנים מדור ה-Z. גם אימוץ דור אלפא נמצא בעלייה, כאשר בני נוער מדווחים על עלייה בשימוש בפלטפורמה, למרות הצמיחה של טיקטוק.
כשאתם משווקים את העסק שלכם ברשתות החברתיות, חפשו פלטפורמות שבהן הקהל שלכם כבר מעורב. אם קהל היעד שלכם נוטה להשתמש באינסטגרם כדי לגלות מוצרים ומותגים, שיווק באינסטגרם יכול להיות כלי רב עוצמה כדי להשיג לקוחות.
אם תלכו על האסטרטגיה הנכונה, שיווק באינסטגרם יכול לעזור לכם לבנות אמון ונאמנות עם לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את הקהל שלכם. משתמשי אינסטגרם לא נוהרים לפלטפורמת המדיה החברתית בהכרח כדי לראות פרסום. הם מחפשים ליצור מערכות יחסים משמעותיות עם מותגים והם לרוב מחפשים תוכן מצחיק, יצירתי ואינפורמטיבי. אלה חדשות נהדרות לעסקים עם סיפור מותג חזק או נקודת מבט קצת אחרת.
אין ספק בכך: שיווק באינסטגרם מניב תוצאות. משווקי מדיה חברתית מדווחים כי אינסטגרם מספקת החזר גבוה על ההשקעה עבור העסק שלהם בהשוואה לפלטפורמות מדיה חברתית אחרות.
כיצד מגדירים חשבון אינסטגרם לעסק איקומרס?
לפני שתלמדו איך לשווק באינסטגרם, תצטרכו להגדיר פרופיל עסק באינסטגרם. מדובר על חשבון אינסטגרם המיועד למותגים וליוצרים המעוניינים להשתמש בשיווק באינסטגרם.
לחשבון העסק באינסטגרם יש תכונות שמקלות על העסק שלכם לשווק בפלטפורמה. ולפי אינסטגרם, 90% מהמשתמשים שלה עוקבים אחרי לפחות עסק אחד באפליקציית המדיה החברתית. פרופיל עסקי מאותת ללקוחות שאתם מותג לגיטימי ששווה לעקוב אחריו.
יצירת חשבון עסק באינסטגרם
אינסטגרם מציעה כעת שני סוגים של חשבונות לעסקים: חשבון העסק הרגיל וחשבון היוצר החדש יותר. שניהם מציעים תכונות דומות רבות עבור מותגים, עם הבדלים קלים. אנו נדבר במאמר הזה על שני סוגי חשבונות אלה.
מעבר לחשבון עסק באינסטגרם
חשבונות עסק באינסטגרם מציעים נתוני שימוש מתקדמים, אפשרות הוספה של פרטי קשר בפרופיל וכלי מסחר למכירה באינסטגרם. לפניכם השלבים להגדרת מותג:
– עברו אל הפרופיל שלכם והקישו על התפריט בפינה השמאלית העליונה.
– הקישו על ‘הגדרות ופרטיות’, לאחר מכן על ‘סוג חשבון וכלים’ ואז ‘עבור לחשבון מקצועי’.
– בחרו קטגוריה המתארת בצורה הטובה ביותר את סוג העסק שלכם ולאחר מכן בחרו עסק.
מעבר לחשבון יוצר באינסטגרם
חשבון יוצר באינסטגרם מספק לכם תכונות כמו חשבון עסק. לא תקבלו כלי מסחר, אבל כן תקבלו גישה ל-Creator Studio של אינסטגרם, כלי לניהול תוכן המיועד ליוצרים ומשפיענים מקוונים. להלן השלבים להגדרתו (אם יש לכם כעת חשבון אישי):
– עברו לפרופיל שלכם והקישו על התפריט בפינה השמאלית העליונה.
– הקישו על הגדרות ופרטיות, בחרו חשבון.
– בחרו עבור לחשבון מקצועי והקישו על יוצר. (הערה: אם אתם מבצעים העברה מחשבון עסק, בחרו עבור לחשבון יוצר.)
– בחרו קטגוריה המתארת בצורה הטובה ביותר את מה שאתם עושים.
הבינו את האפשרויות שלכם – פורמטי תוכן באינסטגרם
ישנם שלושה פורמטים של תוכן שניתן לפרסם בעזרתם באינסטגרם. לכל אחד מהם יתרונות ומקרי שימוש משלו:
פוסטים באינסטגרם
פוסטים הם פורמט התוכן המקורי של אינסטגרם. אלה התמונות שמופיעות בפיד שלכם ובפידים של העוקבים שלכם.
סטוריז באינסטגרם
סטוריז הם בדרך כלל סרטונים, אך הם יכולים גם להיות תמונות סטטיות שחיות באופן זמני במקטע סטוריז (מקושרות מתמונת הפרופיל שלכם). ניתן לשמור אותם בהיילייטס של סטורי כדי לצפות בהם מעבר ל-24 השעות הראשונות לאחר הפרסום. Instagram Stories נהדרים לתוכן תלוי זמן, כמו פרטים על אירוע או מבצעים לזמן מוגבל.
רילס באינסטגרם
Reels הם סרטונים בפורמט אנכי שמופיעים במקטע Reels בפרופיל שלכם. כמו פוסטים, Reels יופיעו בפידים של המשתמשים. Reels מופיעים גם בפיד הראשי שלכם.
סוגי פוסטים באינסטגרם
בתוך פורמטים אלה, יש כמה סוגי תוכן שבהם תוכלו להשתמש כדי לגוון את הפיד שלכם, לקפוץ על טרנדים ולמשוך קהלים רחבים יותר. אלה כוללים:
– תוכן שנוצר על ידי משתמשים. הכוונה היא לתוכן שפורסם מחדש על ידי הלקוחות בחשבון שלכם.
– תוכן משפיענים. מומלץ לעבוד עם משפיעני רשת כדי לייצר תוכן למותג שלכם ולפרסם אותו בחשבון שלכם.
– סרטונים מאחורי הקלעים. הכניסו עוקבים לתוך התהליך על ידי הצגת מחסן המוצרים שלכם או הסטודיו שלכם.
– הדרכות עשה זאת בעצמך. למדו את העוקבים שלכם משהו שיוסיף ערך מעבר למוצרים שאתם מוכרים.
– פוסטים של תחרויות. ערכו הגרלה או תחרות כדי לתמרץ את העוקבים שלכם לבצע פעולה ולהיות מעורבים.
– תוכן אינפורמטיבי. למדו את משתמשי אינסטגרם על המוצר או השירות שלכם.
– תוכן אקטואלי וטרנדי. לכו על טרנדים והוסיפו את נקודת המבט או הומור המותג שלכם. אלה יכולים לעזור להגביר את המודעות למותג.
– פוסטים של ‘הכירו את הצוות’. הציגו את בעלי החברה ואת הצוות שלכם.
– הודעות השקה. הכריזו על מוצרים חדשים באינסטגרם ותנו לעוקבים הצצה ראשונה.
– מבצעים והנחות. הציעו מבצעים בלעדיים לעוקבים כדי להודות להם על נאמנותם. השתמשו ב-Instagram Stories למבצעים מוגבלים בזמן.
בהמשך המאמר, נפרט לכם על סוגי פוסטים אלה ואיך תוכלו להשתמש בהם כדי לפתח אסטרטגיית אינסטגרם מנצחת לעסק שלכם.
טיפים ליצירת אסטרטגיית שיווק באינסטגרם
ריכזנו לכם כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להצליח בשיווק עסק האיקומרס שלכם בפלטפורמת אינסטגרם:
1. הגדירו והבינו את הקהל שלכם
הגדרת הקהל היא כבר חלק חשוב מאסטרטגיית המיתוג והשיווק הכוללת שלכם, אבל חשוב להתמקד בחלק הספציפי של הקהל שמשתמש באינסטגרם. מה מייחד את הפלח הזה של הקהל שלכם? לאיזה סוג תוכן הם מגיבים?
למשל, 50.3% ממשתמשי המדיה החברתית מדור ה-Z אומרים שהם פונים לאינסטגרם כדי לגלות מוצרים. הדגמות מוצרים, ביקורות של לקוחות והשקות מוצרים בלעדיות יהיו תוכן אידיאלי עבור קהל זה.
2. בצע אופטימיזציה לפרופיל האינסטגרם שלכם
הגדירו את הפרופיל שלכם כדי להציג תמונה מקצועית. הוסיפו ביוגרפיה, אווטאר ואת אתר המכירות שלכם – זה עוזר למשתמשים להבין את העסק שלכם באופן מיידי. שימוש במילות מפתח בביוגרפיה שלכם באינסטגרם יכול לשפר את הגילוי, וכלי קישור בביוגרפיה מאפשר לכם לשתף כתובות URL מרובות, כמו דף נחיתה, קמפיין או קולקציה חדשה באתר שלכם.
3. צרו אסטרטגיית תוכן באינסטגרם
אסטרטגיית תוכן היא יותר מתוכנית תוכן. זה עונה על השאלות הגדולות כמו למה אתם מייצרים את התוכן, למי הוא מיועד והמטרות שלו.
התחילו בהגדרת יעדים למאמצי השיווק שלכם באינסטגרם. זה יעזור לכם לפתח בנק של רעיונות תוכן וקמפיינים כדי לעמוד ביעדים אלה. לאחר מכן כתבו נקודות זמן של תוכן זה בלוח שנה, תוך התחשבות באירועים מרכזיים, חגים ועונות קניות הרלוונטיים לעסק שלכם. תוכנית גמישה מאפשרת למותג שלכם להגיב למגמות ואירועים עולמיים בזמן שהם מתרחשים.
💡 אישופ טיפ:
זכרו לעקוב אחר הביצועים שלכם ולתת לנתונים אלה להשפיע על האסטרטגיה שלכם תוך כדי התקדמות.
4. פרסמו Reels באינסטגרם
בדומה לסטוריז, רילס הם סוג של פוסטים באינסטגרם שאינם מופיעים בפיד הפרופיל הראשי שלכם כברירת מחדל (אך ניתן להוסיף אותם, אם תרצו). ההבדל העיקרי הוא ש-Reels מופיעים למשתמשים בתוך פיד האינסטגרם הראשי, כלומר אתם יכולים לקבל צפיות מאנשים שאינם עוקבים. Instagram Reels הם סרטונים קצרים ויכולים להיות אותנטיים יותר מהתוכן המלוטש בפיד הראשי שלכם.
ל-Reels יש שיעור תפוצה כפול מסוגים אחרים של תוכן באינסטגרם. בהתחשב בכך ובפופולריות של תוכן וידאו קצר בפלטפורמות כמו YouTube ו- Tik Tok, רילס צריכים להוות חלק חיוני באסטרטגיית השיווק שלכם באינסטגרם.
5. פרסמו סטוריז באינסטגרם
סטוריז הם סוג נוסף של פוסטים שנועד לחשוף את המותג שלכם למשתמשים. סטוריז מופיעים בחלק העליון של פיד אינסטגרם לנייד ומשמשים בדרך כלל לתוכן מתוזמן, בשל אופיים ה”נעלם”. תוכן הסטוריז זמין למשך 24 שעות בלבד, אלא אם תשמרו אותו ב’היילייטס’ (ארחיב על כך בהמשך).
מכיוון שסטוריז אינטימיים יותר מ-Reels – הם מוצגים לעוקבים בלבד – זהו מקום נהדר לשמור על מעורבות של לקוחות נאמנים ועוקבים חדשים. השתמשו בסטוריז כדי לשלוח קופוני מכירות בלעדיים או כדי להכריז על קולקציה חדשה כאשר רק לעוקבים תהיה גישה לצפות בקולקציה.
6. שתפו את הערכים ודרכי החשיבה שלכם
מגמות צרכניות מצביעות יותר ויותר על חשיבות האחריות החברתית והסביבתית עבור מותגים. הדורות הצעירים עסוקים בנושאים חברתיים ופוליטיים יותר מאי פעם – והם דורשים את אותו הדבר מהמותגים שבהם הם תומכים. כדי לפגוש לקוחות במקום שבו הם נמצאים, היו שקופים לגבי ערכי המותג שלכם.
אינסטגרם היא מקום נהדר לשתף את עמדת המותג שלכם בנושאים ולהיות שקופים לגבי שיטות העבודה העסקיות שלכם. השתמשו בסטוריז וברילס כדי לספר את הסיפור שלכם, או השתמשו בפרופיל שלכם כדי לשתף קישור לצורכי תרומה לעמותה מוכרת כלשהיא.
7. הפכו סטוריז באינסטגרם להיילייטס
ניתן להנציח את הסטוריז הטובים ביותר שלכם באינסטגרם בפרופיל שלכם כשאתם מארגנים אותם בסטוריז. מדובר על אוספי סטוריז שניתן לסווג לפי סוג, מוצר, עונה בשנה או מטרה.
גם חנויות אינסטגרם ניתנות להתאמה אישית. צרו אוספים או הציגו מוצרים ומבצעים.
8. פיתוח אסטרטגיית תוכן שנוצר על ידי משתמשים
תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) הוא כלי רב עוצמה להשגת הוכחה חברתית עבור המותג שלכם. אפילו טוב יותר מאשר לספר למשתמשים על המוצר הנהדר שלכם. מדובר על עדויות אמיתיות של לקוחות שמספרים מהצד שלהם עד כמה המוצר טוב ובכך בעצם מגבים את הטענות שלכם. עודדו את הלקוחות הנאמנים שלכם לפרסם על המותג שלכם ותמריצו פעולה זו באמצעות הנחה או הטבה.
אספו תוכן UGC של אינסטגרם והשתמשו בו באתר שלכם. המלצות, תמונות וסרטונים של לקוחות אמיתיים המשתמשים במוצרים שלכם יכולים לחזק את דפי המוצרים שלכם ובכך נותן בטחון ללקוחות חדשים שעדיין לא מכירים את המוצרים שלכם. אתם יכולים גם לפרסם תוכן UGC בחשבון האינסטגרם שלכם באמצעות סטוריז ולאסוף את כולם ב-היילייט אחד.
9. ערכו תחרות אינסטגרם או חלוקת מתנות
אסטרטגיית שיווק אפקטיבית נוספת באינסטגרם היא הפעלת תחרות או חלוקת מתנות. קמפיינים מסוג זה מתמרצים מעורבות ושיתוף, ומעניקים למותג שלכם תפוצה רבה יותר ומודעות למותג בעלות נמוכה (ערך הפרס).
סוגי תחרויות באינסטגרם
כמה דוגמאות נפוצות לתחרויות שיווק באינסטגרם כוללות:
– עשו לייק ועקבו אחר העמוד. בקש ממשתמשי אינסטגרם לעקוב אחר חשבון האינסטגרם שלכם ולסמן ‘לייק’ בפוסטים ספציפיים באינסטגרם כדי להירשם להגרלה.
– תוכן שנוצר על ידי משתמשים. בקשו מהלקוחות ליצור תוכן כמו ביקורת או סרטון הוצאה מהאריזה ותיוג באמצעות האשטאג ממותג. בחרו מנצח מתוך ההודעות הכי מקוריות. יש לזה בונוס נוסף של יצירת המלצות שתוכלו לשתף במדיה החברתית.
– שיתוף פעולה עם מותגים אחרים. שתפו פעולה עם מותג תואם כדי ליצור חבילת מתנות במיתוג משותף. שני המותגים נהנים מהקידום לקהלים רחבים יותר. למשל אתר שמוכר גריל גז עם אתר איטליז שמוכר בשרים.
כללי התחרות באינסטגרם
יש מספר כללים שיש לעקוב אחריהם (ולבקש מהמתחרים לעקוב) כשאתם מגדירים תחרות או מתנה באינסטגרם. לאינסטגרם יש מערכת כללים והנחיות משלה, הכוללת הגדרת דרישות משלכם, תיוג תוכן מדויק ובקשה מהמשתמשים להסכים לתנאי אינסטגרם.
10. השתמשו באוטומציית שיווק
אוטומציה של אינסטגרם משמשת לעתים קרובות לתיאור כלים שמסמנים ‘לייק’, עוקבים ומגיבים בשם החשבון שלכם באופן אוטומטי. שימוש בכלים אלה בדרך כלל לא מומלץ, מכיוון שהוא יכול להיראות ספאמי, לגרום להשעיית החשבון שלכם או להוביל לבעיות יחסי ציבור (למשל, סימון לייק לתוכן בעייתי, כמו גזעני למשל).
יחד עם זאת, יש כמה כלים לגיטימיים לאוטומציית שיווק שיעזרו במשימות שיווק אחרות באינסטגרם, כולל תזמון, פרסום והפקת דוחות. כלים אלה יכולים לחסוך לכם זמן כדי שתוכלו להתמקד ביצירת תוכן איכותי ויצירתי ובמעורבות עם הקהילה שלכם.
11. עבודה עם משפיעני אינסטגרם
על פי מחקרים, 87% מהמשתתפים דיווחו על רכישת מוצרים על סמך המלצת משפיען. חסויות של משפיענים לא רק מגדילות את טווח ההגעה של המותג באינסטגרם, הן גם שולחות איתותי אמון למשתמשים.
אתה יכולים ליצור תוכן של משפיענים באמצעות התיוג “שותפות בתשלום” של אינסטגרם. בדרך זו, המותג שלכם מופיע בראש הפוסט של המשפיען.
💡 אישופ טיפ:
מצאו משפיענים שמתאימים למותג שלכם, מכיוון שסביר יותר שהם יעבדו איתכם ויהיו בעלי התלהבות אמיתית מהמוצרים שלכם.
12. השתמשו בשיווק מודעות אינסטגרם
אמנם יש דרכים רבות להגיע לקהלים ולעמוד ביעדים באמצעות שיווק אורגני באינסטגרם, אבל מודעות אינסטגרם בתשלום יכולות להציע תפוצה רבה יותר ופילוח טוב יותר. קדמו קמפיין שיווק של משפיענים, קדמו מכירה או השתמשו במודעות כשאתם מנסים להגיע לשווקים חדשים. מודעות מופיעות בצירי זמן באינסטגרם בדיוק כמו תמונות וסרטונים שנוצרו על ידי משתמשים.
המודעות הטובות ביותר מבינות את הקהל באינסטגרם ומשתלבות בצורה חלקה עם תוכן אחר. אבל מודעות פשוטות יכולות להיות יעילות גם אם הערך גבוה עבור לקוח פוטנציאלי (למשל, מבצע בלאק פריידי).
13. השתמשו בהאשטאגים של אינסטגרם
בעוד האלגוריתם של אינסטגרם יכול להיות תעלומה, אתם יכולים להשיג תפוצה רבה יותר לתוכן שלכם אם אתם משתמשים בהאשטאגים הנכונים של אינסטגרם. האשטאגים יכולים להיות ממוקמים בקופי שכתבתם באינסטגרם, בתגובות ואפילו בביוגרפיה שלכם. השתמשו במדבקת ההאשטאג של אינסטגרם גם ב-Reels וב-Stories. כאשר אנשים לוחצים על האשטאג או מחפשים בו, התוכן שלכם עשוי להופיע בתוצאות אלה.
6 סוגים של האשטאגים באינסטגרם
– האשטאגים ממותגים. יצירת האשטאג ממותג מצליח מסתמכת על שימוש עקבי בו ותמרוץ השימוש בו על ידי עוקבים.
– האשטאגים כלליים. ישנם האשטאגים מסוימים הפופולריים בקרב קהלים גדולים ומגוונים. אלה יכולים ליצור טווח הגעה רב יותר, אבל הם נוטים להיות רווים.
– האשטאגים ספציפיים לנישה. בכל תעשייה יהיו ביטויים ומילות מפתח הרלוונטיים רק לקהל היעד שלהם. למרות שיש להם פחות נפח חיפוש, ניתן לטעון שהם מועילים יותר, מכיוון שהם מניעים תצוגות רלוונטיות.
– האשטאגים של זמן. אירועים אקטואליים וחגים עונתיים יכולים גם הם ליצור האשטאגים נהדרים, במיוחד כשמשתמשים בהם בימים מיוחדים חג האהבה או חג פסח למשל.
– האשטאגים טרנדיים. מדובר בגרסה נוספת של האשטאגים מתוזמנים, שבהם מותגים קופצים על טרנד מסוים כדי ליצור תוכן מצחיק, רלוונטי תרבותית וחיפושים נרחבים על ידי משתמשים.
– האשטאגים של תחרות. אלה משמשים לעתים קרובות כדי לזהות מועמדים לתחרות עבור תחרויות פרסום תמונות למשל וכדי ליצור מודעות לתחרות. האשטאגים של תחרות הם דרך מצוינת לאסוף תוכן שנוצר על ידי משתמשים.
שיטות עבודה מומלצות עם האשטאגים
ההאשטגים הכי טרנדיים או הכי נפוצים באינסטגרם הם לא בהכרח הטובים ביותר לתוכן שלכם. חפשו האשטאגים שעונים על כל הקריטריונים הבאים והשתמשו בהם:
– וודאו שהם רלוונטיים למותג ולתוכן שלכם. למשל אם אתם מנהלים מותג קוסמטיקה, #רעיונותאיפורילפורים יכול להיות האשטאג טוב בחודש מרץ. לא כל כך אם אתם הבעלים של עסק איקומרס למוצרים עבור חיות מחמד.
– אם יש למונח שימוש ונפח חיפוש באינסטגרם. משמעות הדבר היא שאנשים למעשה מחפשים את המונחים האלה. האשטאג ממותג נישה לא יעזור לכם אלא אם תיצרו קמפיין ותמריצו את השימוש בו.
– יש להשתמש בהאשטאג בזמן הנכון. מלבד האשטאגים שרלוונטיים לאורך כל השנה, ישנם נושאים שצצים באינסטגרם על פי עונות השנה, רגעי תרבות או אירועים עולמיים. עקבו אחר מגמות והוסיפו את נקודת המבט שלכם לשיח אם זה הגיוני עבור המותג שלכם.
14. צרו קהילה (וצרו איתה מעורבות)
שיווק באינסטגרם אינו כרוך בפרסום תוכן סגנון “שגר ושכח”. כדי להצליח באינסטגרם, חשוב לעקוב אחר השיווק, להיות מעורבים ולהתייחס לפלטפורמה ככלי תקשורת דו-כיווני. סקר מצא כי משווקים מעדיפים את אינסטגרם על פני פלטפורמות מדיה חברתית אחרות לצורכי בניית קהילה.
כמה דרכים לבניית קהילה:
– הצגה של תוכן מלקוחות נאמנים.
– סימון לייק, תגובה ושיתוף תוכן של מותגים משלימים ומשפיענים.
– שימוש ב-Reels וב-Stories כדי לענות על שאלות הקהילה.
– תגובה לתגובות על תוכן המותג.
– הזמנת עוקבים לתהליך שלכם על ידי שיתוף סרטונים של מאחורי הקלעים.
– הפעלת סקרים או יצירת תוכן אינטראקטיבי אחר.
15. פרסמו באופן עקבי
ודאו שלוח השנה והתוכנית של התוכן שלכם כוללים כיסוי מספיק כדי לשמור על רעננות התוכן ועל מעורבות המשתמשים. בדקו את התדירות ואת לוח הזמנים של הפוסטים שלכם כדי למצוא את נקודת האמצע בין יותר מדי ולא מספיק תוכן.
תוכן שנוצר על ידי משתמשים הוא דרך נהדרת לשמור על רעננות הפיד שלכם. זה משמש גם הוכחה חברתית, עם אנשים אמיתיים התומכים במוצרים שלכם, ומראה ללקוחות הנאמנים שלכם הערכה מסוימת.
16. עבדו עם שותפים באינסטגרם
שיווק שותפים מתייחס לעבודה עם משפיענים, בעלי אתרים ומשווקים כדי לקבל חשיפה רחבה יותר עבור המותג והמוצרים שלכם. מודל השותפים מספק פיצוי לשותפים כאשר העוקבים שלהם מבצעים רכישה באמצעות קישור ייחודי או קוד פרומו. זוהי טקטיקה נפוצה בשיווק אינסטגרם, בשל כוחן של ביקורות של משפיעים מהימנים.
ניתן להציב קישורים ב-Instagram Stories וב-Reels וכן בקישור הפרופיל. שותפים רבים מקדמים מספר מותגים ומשתמשים בכלי link-in-bio כדי לנהל את קישורי השותפים שלהם. בדרך כלל (ובשל סיבות משפטיות), שותפים ישתמשו בהאשטאג אינסטגרם כמו #ambassador, #affiliate או #partner כדי להכריז על השותפות.
17. עברו לשידור חי
יש לשקול תוכן בשידור חי כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם באינסטגרם. זו יכולה להיות דרך ייחודית להתחבר לקהל שלכם ולקבל משוב בזמן אמת. זה יכול לשמש גם ככלי קידום מכירות כדי להשיק קולקציה או להכריז על מכירה.
18. פרטנר אפ
כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם באינסטגרם, חשבו כיצד שותפויות יכולות לעזור להגביר את התפוצה ולחשוף את המותג שלכם לקהל חדש של משתמשי אינסטגרם. אתם יכולים לעבוד עם מותגים תואמים כדי לארח במשותף אירוע וירטואלי, לקדם מכירות או להציע הצעות מעניינות.
שותפויות אלה יכולות להציע החזר נוסף על ההשקעה עבור מאמצי השיווק שלכם באינסטגרם מכיוון שאתם יכולים להפיק תועלת מגישה לקהלים של מותג משלים. קדמו את שיתוף הפעולה בשני החשבונות בפוסטים באינסטגרם, ב-Reels ובסטוריז.
19. בצעו התאמות לאסטרטגיה שלכם
כאשר אתם מיישם אסטרטגיות אלה, החודשים הראשונים ידרשו הרבה ניסוי וטעייה. אבל כשהתובנות יתחילו לזרום, יהיה עליכם לעקוב מקרוב אחר ביצועי המאמצים השיווקיים שלכם. נתוני השימוש של אינסטגרם יכולים לומר לכם אילו פוסטים מדברים הכי הרבה לקהל שלכם (בהתבסס על מעורבות ומדדים אחרים) כדי שתוכלו להתמקד בסוגי התוכן האלה.
זכרו לעקוב לא רק אחר הנתונים הכמותיים אלא גם אחר המדדים החשובים באמת למותג שלכם.
20. אל תשכחו לתת שירות תמיכה באינסטגרם
באופן בלתי נמנע, הצרכנים ישתמשו באינסטגרם כערוץ שירות לקוחות. המשמעות היא שגם אם לא התכוונתם לכך, התגובות וההודעות שלכם באינסטגרם יכולות לענות לשאלות ותלונות של לקוחות. אסטרטגיית השיווק שלכם באינסטגרם צריכה לקחת זאת בחשבון, עם הנחיות כיצד לטפל בשירות הלקוחות בפלטפורמה.
כלי ניתוח של אינסטגרם למשווקים
אחד החלקים הקריטיים ביותר באסטרטגיית השיווק שלכם באינסטגרם הוא מעקב. הבנת הביצועים של מסעות הפרסום, הפוסטים והמודעות שלכם תעזור לכם להשקיע במקום שבו אתם רואים החזר השקעה ולשנות כיוון כשאינכם רואים זאת. מאמצי השיווק שלכם באינסטגרם מבוזבזים אם אתם לא בודקים ומנתחים את הנתונים.
ישנם מספר כלים שיעזרו לכם לעקוב אחר המעורבות שלכם באינסטגרם, לקבל נתוני שימוש על התנהגות קהל היעד ולהעריך את הצלחת הקמפיינים. הנה כמה שכדאי לקחת בחשבון. אלה כוללים את כלי המדיה החברתית של אינסטגרם עצמה ושל צד שלישי.
נתוני שימוש של אינסטגרם
נתוני השימוש של אינסטגרם הם תכונה חינמית שנבנתה ישירות בתוך הפלטפורמה של אינסטגרם. כשאתם יוצרים חשבון אינסטגרם לעסקים, תקבלו גישה לחבילת כלים זו. בתפריט ההגדרות, גשו לנתוני השימוש של אינסטגרם כדי לקבל נתונים על:
– חשבונות שהגיעו אליכם. זהו מספר חשבונות אינסטגרם ייחודיים שראו את התוכן שלכם לפחות פעם אחת בפרק זמן מוגדר, וכן המידע הדמוגרפי של חשבונות אלה.
– חשבונות מעורבים. הכוונה היא למספר החשבונות הייחודיים שקיימו אינטראקציה עם התוכן שלכם. הוא גם מפרק את המידע הזה לפי דמוגרפיה.
– פעילות בפרופיל אינסטגרם. זה אומר לכם כמה אנשים ביקרו בפרופיל האינסטגרם שלכם ואיך הם קיימו איתו אינטראקציה (למשל, האם הם לחצו על הלחצנים דוא”ל או חנות?).
– סה”כ עוקבים. תובנה זו מודדת מגמות בכל ספירת העוקבים שלכם, כולל כמה עוקבים הוספתם או איבדתם במהלך תקופה נתונה.
– תובנות תוכן. גלו את הנתונים הסטטיסטיים של כל אחד מהפוסטים שלכם באינסטגרם, כולל חשיפות, לייקים, תגובות, שיתופים ושמירות.
התחילו לשווק באינסטגרם עוד היום
שיווק באינסטגרם הוא מאמץ משתלם במיוחד עבור עסקי איקומרס ובמיוחד עבור עסקים המעוניינים להגיע לצרכני דור המילניום ודור ה-Z. הוא מציע למותגים את ההזדמנות לספר את הסיפור שלהם, להביא לקוחות פוטנציאליים אל מאחורי הקלעים ולהשיק פרומואים בזמן אמת.
אתם לא צריכים מיליון עוקבים כדי לגלות את הפוטנציאל של שיווק באינסטגרם. גם אם אתם עובדים ללא תקציב, אינסטגרם עדיין נותנת לכם הזדמנות להרחיב את העסק שלכם. אסטרטגיה מוצקה ששמה את קהל היעד שלכם במקום הראשון יכולה להשיג תוצאות אמיתיות עבור המותג שלכם.
אם עדיין אין לעסק שלכם אתר מכירות וירטואלי להצגה בחשבון האינסטגרם שלכם – זה הזמן להשקיע בדבר הטוב ביותר עבור העסק שלכם. פלטפורמה שתהיה ריווחית ותביא לכם מכירות רבות. הצטרפו אלינו ונשמח לקחת את הפרויקט שלכם בשתי ידיים!