כך בונים עמוד בית מנצח לאתרי סחר

דמיינו לעצמכם את התרחיש הבא: אתם נכנסים לחנות בקניון ופוגשים מוכר קודר, אווירה מלחיצה ומדפים מבולגנים. מה תעשו? תעזבו את החנות, כמובן.
באופן דומה באתרי סחר, אם לקוחות מקבלים רושם ראשוני רע מהחנות המקוונת שלכם הם כנראה יצאו ולא יחזרו. שיעור הנטישה הממוצע של אתרי מסחר אלקטרוני הוא 45.68%.
חשוב להכיר בכך שדף הבית שלכם הוא חלון הראווה שלכם, לכן העמוד צריך להיות מעוצב היטב, קל לניווט וצריך להציג בבירור את מה שהלקוח מחפש. הכנו לכם שיטות עבודה מומלצות ליישום בדף הבית של אתר הסחר שלכם:
הצגת הבידול שלכם כבר מההתחלה
המסר קצר ופשוט, עליכם לשדר כבר מההתחלה את ה- UVP משלכם. חשבו מה מבדיל את המותג שלכם מהמתחרים:
↩ האם המוצרים שלכם פותרים בעיה ייחודית?
↩ האם אתם מציעים מוצרים איכותיים יותר?
↩ אילו יתרונות יש באתר הסחר שלכם שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר?
כמו כן, אם יש באפשרותכם, מומלץ שתשאלו לקוחות קיימים, מה הם הכי אוהבים במוצר, במותג או בשירות שלכם. זה ייתן לכם תובנה אמיתית מדוע לקוחות קונים מכם. לאחר מכן, הציגו את ה- unique value proposition שלכם באופן בולט בדף הבית שלכם כדי לעודד רכישות.
טעות נפוצה היא שאתרי מכירות מציגים בעמוד הבית נתונים שאפשר למצוא בעוד לפחות 10 אתרים אחרים, אז בעצם יגרום להם ברושם הראשוני להישאר ולרכוש דווקא מכם?
סקשיין מבצעים שמושך את העין
בואו נהיה כנים, מבצעי מכירות מייצרים כסף גדול. לכן חשוב שיהיה לכם סקשיין מבצעים/סיילים מכובד בעמוד הבית שלכם. אתם רוצים שציידי המציאות יוכלו לגשת אליו במהירות ובקלות.
חלק מהאתרים אפילו קצת יותר מתוחכמים, הם מבדילים את מקטע המכירה שלהם בסרגל הניווט העליון באמצעות הדגשת צבע או גודל גופן אחר. אם חלק גדול מהאתר שלכם מתמקד במבצעים, אז יהיה מומלץ שתבליטו זאת בעמוד הבית בעזרת צבעים נועזים ובוהקים.
שדרו בעמוד הבית עד כמה אבטחת האתר ברמה גבוהה
הרבה מלקוחות הרשת חושבים שיש איזה רובוט שמחכה בסיבוב לקחת להם את פרטי כרטיס האשראי. זה בהחלט יכול לקרות. לכן חשוב שתראו בעמוד הבית של האתר עד כמה האתר מאובאח ברמה גבוהה. תוכלו להוסיף אייקונים משדרי אמון. מקובל להציג את חותמות האבטחה של האתר בתפריט הפוטר של האתר שלכם. השתמשו רק באייקונים המוכרים כמו: פייפאל או אחרים. בנוסף, ניתן להטמיע קישור שיוביל את הלקוח לספק האבטחה שלכם.
כמו כן, אתם צריכים לרכוש תעודת SSL. במידה ולא תעשו זאת, Chrome יראה את האתר שלכם כ “לא מאובטח”. תחשבו מה זה יגרום ללקוח… אף אחד לא רוצה להשאיר פרטי כרטיס אשראי באתר שכתוב שהוא לא מאובטח. אתם תמיד צריכים להרגיע את הלקוחות לגבי כך שפרטי התשלום שהם מזינים ישארו חסויים ומאובטחים.
הבליטו את סרגל החיפוש
סרגל חיפוש בולט שימושי מאוד ללקוחות ומשפר משמעותית את הניווט באתר.
לקונים שמשתמשים בחיפוש באתר שלכם יש סיכוי גבוה פי 3 לקבל רכישות מהאתר.
זה הגיוני כשחושבים על זה. הם יכולים למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים במהירות הבזק, ישירות מדף הבית שלכם.
השתמשו במלל כמו: “מה אתה מחפש?” מלל מזמין כזה הוא כמעט מתחנן לגולש להשתמש בו. טיפ מוביל לסרגלי חיפוש הוא לכלול תכונת השלמה אוטומטית.
באופן טבעי וברור, אתם רוצים שלקוחות ימצאו את המוצר שהם מחפשים (ויקנו אותו). ההשלמה האוטומטית מעניקה להם את היד המסייעת הנוספת בכך שהיא הופכת את החיפוש שלהם למדויק יותר.
כמו כן, זכרו שסרגל החיפוש שלכם צריך להיות נוכח תמיד בכל הדפים שלכם, לא רק בדף הבית. סרגל חיפוש שבולט ודוחף לקוחות בכיוון הנכון יוביל להשלמת רכישות נוספות.
הציגו את המוצרים הטובים ביותר שלכם
לתת המלצה על מוצרי דגל בעמוד הבית שלכם ייתן ללקוחות שלכם סוג של “עצה” מה כדאי להם לקנות. אתם בעצם עוזרים להם לקבל החלטת רכישה ולכן מומלץ והגיוני להציג את המוצרים הטובים ביותר שיש לאתר שלכם להציע. ניתן להשוות זאת לכך שלבטח תרצו להעלות לחשבון האינסטגרם שלכם את התמונות המוצלחות ביותר שלכם.
🎯 טיפ אישופ:
בנוסף לסקשיין מוצרי הדגל שלכם, מומלץ שתשלבו סקשיין”מוצרים חדשים” בהמשך עמוד הבית. הדבר נותן ללקוחות שלכם תחושה שהאתר דינמי ומתחדש (רק אל תשכחו להחליף שם מוצרים בתדירות גבוהה).
בהמשך, אתם יכולים לבדוק איזו קבוצת מוצרים עובדת הכי טוב בדף הבית שלכם מבחינת המרות. אז בעצם תשתמשו במוצרים אלה ותציגו אותם כ”מוצרים הנמכרים ביותר” או מוצרים עונתיים, למשל. המפתח הוא להיות אסטרטגי כדי לקבל את מירב ההמרות.
הציגו מידע “מפתח” בראש ובראשונה
יש דברים שגולשים רוצים לדעת מייד כאשר הם נוחתים בעמוד המרכזי שלכם. פיסות מידע אלה ישפיעו על החלטתם אם לרכוש מכם או לא. למשל, 67% מהקונים באונליין יבדקו את מדיניות ההחזרות שלכם לפני ביצוע רכישה. לכן מדיניות משלוחים והחזרות בעמוד הבית תעודד מן הסתם יותר מכירות, במיוחד אם המדיניות שלכם גמישה.
התאימו אישית את עמוד הבית
צרו המלצות מותאמות אישית כדי להגדיל את המכירות. מה הכוונה?
באפשרותכם ליצור כמו בינה מלאכותית שתשתמש בהיסטוריית הגלישה והרכישות של הלקוח כדי להציע פריטים שהוא עשוי לרצות לקנות. חוויה מותאמת אישית, לא רק מובילה לרכישות רבות יותר, אלא גם יכולה להגדיל את מחזור החיים של הלקוח.
סביר להניח שהלקוח יחזור לחנות המקוונת שלכם מכיוון שהוא מאמין שאתם מבינים את הצרכים הספציפיים שלו.
אתם יכולים לעשות משהו דומה בהקשר של עגלות קניות נטושות. הציגו פריטים מעגלות נטושות, שדרגו מוצרים על סמך רכישות אחרונות, הציגו פריטים או קטגוריות קשורים, שמשתמשים עשויים להתעניין בהם בהתבסס על היסטוריית הגלישה שלהם.
יש כאן הרבה הזדמנויות להגדיל את המכירות וליצור לקוחות חוזרים.
שימרו על עיצוב נקי
עמוד בית עמוס ומבלבל יכול להרחיק לקוחות, לכן מומלץ לשמור על עיצוב נקי. אם תפציצו את מבקרי האתר במידע, הם עלולים לנטוש מבלי לבצע רכישה. לצערנו, עיצוב אתרים מלא בפרטים הוא טעות נפוצה שעושים רבים מאתרי הסחר.
יותר מדי מוצרים, תמונות וקריאות לפעולה מסיחים את דעתם של המשתמשים ותקשה עליהם לבחור לאן ללכת.
🎯 טיפ אישופ:
אם יש בכך צורך, סדרו את דף הבית שלכם מחדש. הוציאו תמונות ורכיבי מולטימדיה מיותרים. השתמשו ברווח לבן. אך יותר מכל, אל תמשוך מבקרים למלא כיוונים שונים.
עצבו את עמוד הבית למובייל
כיום, אתר המכירות שלכם צריך להיות מתוכנן בעיקר מתוך מחשבה על המובייל.
🧐 השאלה הנשאלת היא: למה?
המסחר בנייד צפוי להוות 86% ממכירות המסחר האלקטרוני עד 2024.
יותר ויותר אנשים קונים במכשירים ניידים, מה שאומר שאתם צריכים לתעדף את חוויית המשתמש במובייל על כל דבר אחר.
הוספת ביקורות וחוות דעת של לקוחות
הוספת סקשיין של ביקורות אמיתיות של לקוחות יכולה להגביר את האמון והסמכות שיהיה לכם בעיני הלקוחות. תוכלו לעשות זאת על ידי עיצוב מרשים של סקשיין חוות דעת או אפילו לקשר את עמוד הבית לכרטיסיית הגוגל מיי ביזנס של העסק שלכם.
השקיעו בבדיקות מהירות טעינה של עמוד הבית
ודאו שעמוד הבית שלכם נטען במהירות. דף הבית שלכם חייב להיטען במהירות הבזק, במיוחד בנייד. ההשפעה השלילית של אתר איטי היא לא מכריעה. עיכוב של 100 אלפיות השנייה בלבד יכול להפחית את ההמרות ב-7% ואתם בטח לא רוצים את זה.
יכול להיות שיש הרבה דברים שמאטים את האתר כמו ביצועי שרת, תוספים מרובים, גודל תמונה וכן הלאה.
פתרו כל בעיה כדי להגביר את מהירות האתר ועמוד הבית בפרט.
בצעו את בדיקת נתוני השימוש של Google page speed כדי לראות ולהבין בדיוק מה משפיע על מהירות טעינת עמוד הבית.
מסקנה
כאשר מבקר מגיע לדף הבית שלכם, יש דברים שהוא מצפה לראות וצריך לראות.
הם מצפים לקבל תובנות לגבי המוצרים שלכם ולמצוא מידע חשוב על החנות.
לכן מומלץ שתעקבו אחר שיטות העבודה המומלצות כי בעיקרו של דבר, אתם צריכים לספק חוויית משתמש חיובית.
אם לקוחות יכולים לנווט בדף הבית שלכם במהירות ובקלות, סביר יותר שהם יבצעו רכישה.



