מהי מערכת ERP לאתרי מסחר?

מסחר אלקטרוני משולב ERP הפך לפתרון מסחר אלקטרוני פופולרי יותר ויותר עבור ארגוני B2B המעוניינים למכור בצורה יעילה יותר באינטרנט.
עבור רוב עסקי האיקומרס ERP פונקציונלי מבטיח שיישומי ניהול עסקי שונים יעבדו יחד. זה מאפשר פונקציות ייחודיות במערכת הניהול, כמו ניהול מוצרים או קטלוגים, שירותי טכנולוגיית מידע (IT), תוכנת מלאי, מחסן / ניהול מלאי ועוד.
מאמר זה מכסה את כל מה שאתה צריך לדעת על מינוף ה-ERP שלך לחנות איקומרס בעלת ביצועים חזקים יותר, באמצעות פתרונות המשתמשים בשילוב מסחר אלקטרוני של ERP.
מהו ERP?
שילוב מסחר אלקטרוני ERP מתייחס לתהליך של חיבור פלטפורמת מסחר אלקטרוני עם מערכת ERP (תכנון משאבים ארגוניים). זה מאפשר זרימה טובה יותר של נתונים וסנכרון בין שתי המערכות, שיפור הדיוק ומזעור ממגורות בתהליך.
כיצד פועל מסחר אלקטרוני משולב ERP?
מסחר אלקטרוני משולב ERP פועל על ידי חיבור חלק של מערכת ERP עם פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלך, המאפשר סנכרון נתונים בזמן אמת, כמו גם ניהול מרכזי של הזמנות, מלאי ונתוני לקוחות.
אופן הפעולה של פלטפורמת המסחר האלקטרוני ERP יכול להשתנות בהתאם לשלושה מרכיבים עיקריים:
#1: מקורות נתונים
מבוסס ענן
רוב פלטפורמות המסחר האלקטרוני המשולבות ERP כיום מבוססות בענן וממנפות את מודל התוכנה כשירות (SaaS). אלה בדרך כלל כוללים מחברים אוניברסליים שהופכים את היישום לחלק.
באתר הלקוח
זה כרוך באירוח וניהול מערכות על התשתית של החברה עצמה, מה שדורש עלויות גבוהות יותר מראש ודרישות תחזוקה.
היברידית
זהו שילוב של שתי המערכות והן משמשות בדרך כלל ארגונים שיש להם צרכי אבטחה ספציפיים.
#2: שיטה
נקודה לנקודה
כרוך ביצירת קשר ישיר בין ERP לפלטפורמת מסחר אלקטרוני. כל אינטגרציה נבנית בנפרד, מה שיכול להפוך את קנה המידה באמצעות שיטה זו לאתגר.
אפיק שירות ארגוני (ESB)
ESBs כוללים פתרון תווכה המשמש רכזת מרכזית לחיבור מערכות שונות.
פלטפורמת אינטגרציה כשירות (IPaaS)
IPaaS מתייחס לפתרון אינטגרציה מבוסס ענן המספק מחברים בנויים מראש לייעול תהליך האינטגרציה.
אינטגרטור צד שלישי
נותני שירות חיצוניים או יועצים המתמחים באינטגרציית מערכות.
eBridge Connections היא פלטפורמת אינטגרציה מבוססת ענן המאפשרת חיבור בין ERP פופולריים לפלטפורמות מסחר אלקטרוני.
#3: תדירות
בזמן אמת
סנכרון ועיבוד נתונים מיידי בין ERP לפלטפורמת מסחר אלקטרוני.
אצווה
סנכרון ועיבוד נתונים תקופתיים המתרחשים במרווחי זמן ספציפיים / לוחות זמנים מוגדרים מראש.
מהם היתרונות של שילוב ERP?
עם שילוב ERP באתר הסחר שלך, אתה נהנה ממרכז יחיד ומאוחד שמבטל את מאגרי המערכת המבודדים ומספק לקונים המקוונים שלך נתונים מדויקים ומהימנים, 24/7. ההשפעה שיכולה להיות לשילוב מסחר אלקטרוני של ERP על הארגון היא עמוקה. על פי המחקר שלנו, ארגונים המיישמים ניסיון במסחר אלקטרוני משולב ERP בממוצע:
– עלייה של 21% בשיעורי ההמרה
– גידול של 11% במספר הלקוחות החוזרים
– ירידה של 16% בטעויות הזמנה
– גידול של 67% בהכנסות
בואו נניח סטטיסטיקה בצד, הנה איך מסחר אלקטרוני משולב ERP יכול להועיל לעסק המקוון שלך:
חוסך זמן לעובדי החברה – האוטומציה ש-ERP מספק מבטלת בזבוז זמן בפעילויות מפתח מסוימות: בקשות שירות לקוחות, מלאי מפתח ידני וחיפוש הסדרי מחירים ייחודיים, בין היתר. עם מסחר אלקטרוני משולב ERP, לקוחות יכולים לגשת לכל המידע הזה במקום אחד, מה שמשאיר את הצוות שלך מסוגל להתמקד בפתרון בעיות ברמה גבוהה יותר.
מפשט את המעקב אחר הזמנות – בתקופה שבה קונים ואספקה רבים עדיין עייפים ממשבר שרשרת האספקה, הלקוחות רוצים לדעת היכן נמצאות ההזמנות שלהם, ומתי ניתן לצפות להן. פתרון ERP מעדכן מעקב אחר הזמנות ומתריע באופן אוטומטי ללקוחות על מקום הימצאם של ההזמנות שלהם לפי הצורך.
הפיכת משימות חשבוניות אוטומטיות – עבודת הנהלת חשבונות אוטומטית משאירה פחות מקום לטעויות אנוש ויותר מקום לנחמה בנתונים. פתרון ERP המסייע בהנהלת חשבונות יכול להבטיח שהעסק שלך מעביר מספרים מדויקים למס הכנסה מדי שנה, ובכך להפחית את הסבירות לטעויות מס.
התמודדות עם עלייה בביקוש – אם לעסק שלך יש פתרון ERP, לא תצטרך לדאוג לגבי הגדלת המכירות או תעבורת המסחר האלקטרוני. תוכנת ERP ממשיכה להפוך את השירותים עבורך לאוטומטיים, ללא צורך בצוות נוסף. להיות גלוי באינטרנט גם מאפשר לך ללכוד יותר לקוחות פוטנציאליים, יצירת צינור משמעותי יותר עבור צוות המכירות שלך לעבוד עליו.
סוגי מערכות ERP
מערכות ERP יכולות לבוא תחת שלוש קטגוריות רחבות, הנבדלות בדרך כלל לפי סוג השימוש והאינטגרציה.
ERP כללי הוא מערכת בשימוש סטנדרטי שבדרך כלל עוזרת להפוך תהליכי ניהול פיננסי או רכש לאוטומטיים בכל ארגון.
ERP מודולרי מיישם רכיבים שונים לפי הצורך, כאשר כל מודול ניתן להטמעה ותפעול עצמאי בהתאם לפונקציה העסקית.
חבילת ERP משלבת מודולים מרובים לחבילה משולבת אחת, המכסה את כל רכיבי העסק.
סוגי פתרונות מסחר אלקטרוני שיכולים לעבוד עם ERP שלך
בדומה לסוגים השונים של ERPs, יש לך אפשרויות בעת בחירה בין פתרונות מסחר אלקטרוני עבורם. הנה כמה מהסוגים הפופולריים ביותר:
מחברים: מודולי אינטגרציה / תוספים מובנים מראש שנועדו לחבר את פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלך עם ERP ספציפי.
תוספים: ידועים גם בשם הרחבות או מודולים, אלה פונקציות נוספות שארגונים יכולים לבחור לשלב עם פתרון מסחר אלקטרוני קיים, ובכך להרחיב את יכולותיו.
שילובים מותאמים אישית: עבור עסקים עם דרישות ייחודיות או כללים עסקיים מורכבים, שילוב שנבנה בהתאמה אישית פותח כדי לעמוד בדרישות ספציפיות.
אינטגרציה מקורית: סוג זה של פתרון מסחר אלקטרוני מובנה ישירות במערכת ה-ERP שלך ומשתמש בלוגיקה מה-ERP שלך כדי לאכלס את חנות האינטרנט שלך ולעדכן אותה בזמן אמת בהתבסס על נתוני ה-ERP שלך.
פתרונות אלה שונים ברמת הפונקציונליות שלהם מחוץ לקופסה, כמו גם בתאימות שלהם למערכות ERP ספציפיות ולפלטפורמות מסחר אלקטרוני.
בעוד שבדרך כלל מדובר בפתרונות מהירים להגדרה, לקבלת פונקציונליות מתקדמת וצמיחה מתמשכת, חשוב לשקול פתרונות שנבנו בקנה מידה גדול.

כיצד לבחור פלטפורמת מסחר אלקטרוני משולבת ERP
אם אתה משתמש ב-ERP שאכן יכול להשתלב עם פתרון מסחר אלקטרוני, בחירת פתרון זה היא השלב ההגיוני הבא. עם כל כך הרבה אפשרויות שם בחוץ, המשימה יכולה להיות מסובכת במהירות.
להלן גורמי מפתח שיש לקחת בחשבון בעת ביצוע המחקר שלך:
גזור את תוכנת הביניים אם אתה רוצה נתונים מדויקים בזמן אמת שיישלחו לחנות האינטרנט שלך: המערכת שלך צריכה לאפשר לך לעדכן מוצרים ישירות ל-ERP ולדחוף אותם החוצה לחנות האינטרנט שלך באופן אוטומטי ומיידי. ביטול תוכנת הביניים מבטיח שהתחזוקה מתבצעת במערכת אחת וצורכת פחות משאבי IT ותקציב. כל זה יכול להפחית את עלות הבעלות הכוללת (TCO) שלך באופן דרמטי.
היכולת להתרחב בקלות ולהרחיב את הזדמנויות ההכנסה: פתרון המסחר האלקטרוני ERP שלך צריך להיות מוכן להתמודד עם כל אתגר או הזדמנות במהירות. בין אם מדובר בהוספת מותגים חדשים לפורטפוליו המוצרים שלך או בהתרחבות לשוק חדש – זריזות עסקית נחוצה לאסטרטגיה הצופה פני עתיד, לכן ודא שהכלים שלך יכולים לעזור להקל על כך.
פונקציונליות רב-ערוצית המספקת חוויות לקוח משמעותיות: כאשר לקוחות יודעים שהם יכולים לבצע רכישות 24/7, לגשת בקלות לנתוני חשבון חשובים ולהבטיח שהכל מדויק ומעודכן, סביר הרבה יותר שהם יאמצו את ערוץ המכירות המקוון שלך ויישארו. מסחר אלקטרוני רגיל שמסבך את מסע הלקוח מביס את המטרה.
תכונות של ERP המשולב בפלטפורמת האיקומרס
עם שילוב ERP של מסחר אלקטרוני, עסקים רבים מגלים שהם יכולים לחסוך זמן ולשפר לא רק את מסע הלקוח, אלא גם את מערכות היחסים שיש להם עם הלקוחות שלהם. הפונקציות הספציפיות שתוכנת ERP יכולה לסייע בהן תלויות בסוג העסק שבבעלותך ובתוכנה שאתה משתלב איתה.
עם זאת, רוב תוכנות ERP יכולות למטב:
מיקום הזמנה: תוכנת ERP יכולה לסייע בתהליך ביצוע ההזמנה על ידי הפעלה אוטומטית של השלבים הבאים, כגון חישוב עלויות המשלוח או יצירת תווית משלוח.
עדכוני לקוחות: עם תוכנת ERP המשולבת בפלטפורמת המסחר האלקטרוני שלך, תקשורת אוטומטית נשלחת ללקוח שלך. זה כולל כאשר מתקבלת הזמנה, פריט נשלח או פריט מתעכב במשלוח.
פשט את השינויים: מכירה מקוונת יכולה להיות עתירת עבודה עבור עסקים רבים, אך תוכנת ERP יכולה לסייע בשינוי מחירים בתוך קטגוריות מוצרים.
פרטי מלאי: כאשר פריט נרכש או משתנה, מערכת ERP יכולה לשנות באופן אוטומטי את ספירת המלאי או את פרטי המוצר. זה משאיר את הלקוחות בעניינים, ומונע הזמנות שבוצעו על פריטים שאזלו מהמלאי.
על ידי אוטומציה של מערכות אלה באמצעות שילוב ERP, העסק המקוון שלך פועל בצורה חלקה יותר. זה מונע את הסיכוי שלקוח יזמין את המוצר הלא נכון ומקטין את כמות הזמן שהצוות שלך צריך להשקיע בתיקון שגיאות אלה או לענות על שאלות פשוטות – ובסופו של דבר מפנה זמן להניע צמיחה בארגון שלך.
הקצאת משאבים למערכות ERP
חברות שמכירות בערך הגלום בהשקעה בפלטפורמת מסחר אלקטרוני משולבת ERP יכולות להכין את עצמן טוב יותר על ידי הקצאת המשאבים הנכונים מראש. זה כולל:
הבנת הדרישות: קביעת מטרות מסוימות יכולה לסייע בהבהרת הדרישות והגדרת התהליכים שיש לדרוש לשם כך.
תכנון אסטרטגי: קבע את הצוותים המעורבים, את התקציב הנדרש ואת החזר ההשקעה על היעד של הפרויקט שלך.
איוש והכשרה: התחשבות בהדרכת צוות או פגישות אסטרטגיה עם ספק המסחר האלקטרוני שלך יכולה לעזור לתקצב טוב יותר את השקעת המשאבים שלך בפרוייקט.
זמן הטמעה (כולל זמן השבתה): תהליך ההטמעה כולל העברת נתונים, שילוב מערכות ובדיקות מערכת. זה המקום שבו כמות משמעותית של זמן ומשאבי אנוש יידרשו. קריטי שתהיה תוכנית יישום מפותחת ולדבוק בה.
תחזוקה: אם נעשה נכון, מסחר אלקטרוני משולב ERP אמור לעזור לקצר באופן משמעותי את משך הזמן הדרוש לתחזוקת ה-ERP וחנות האינטרנט שלך. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון את זמן התחזוקה בתכנון שלך, הן לתחזוקה והן לשדרוגים.
מדוע חברות B2B מעדיפות אתר סחר משולב ERP
פתרונות ERP יכולים להיות יקרים. הם דורשים תקשורת מפורטת בין ערוצים – חשבונות, ניהול נתונים, פיתוח מוצרים ומחלקות שירות לקוחות כולם צריכים להיות מעורבים.
בעבר, פעולות ארגוניות בחרו בדרך כלל בפתרונות ERP בשל החשיבות של תהליכים אוטומטיים בין פונקציות אלה עבור מהירות מכירות גבוהה.
חברות מעבירות כעת את משאבי ההשקעה שלהן: ארגוני B2B עם מלאי גדול ונאמנות לקוחות הזקוקים לגישה חדשה לצמיחה מתמשכת.
השקעה במסחר אלקטרוני משולב ERP מאפשרת ללקוחות לבצע הזמנות בנוחות. זה גם מאפשר שיטות חדשניות של שימור ושיפור המכירות.
מסחר אלקטרוני משולב ERP אידיאלי לחברות B2B עם הסדרי תמחור והנחות ייחודיים, מק”ט מוצרים בנפח גבוה וניהול כוח עבודה.
מסחר אלקטרוני עם ERP: צמיחה צופה פני עתיד
אם אתה חושב שאתה מוכן ליישם פתרון ERP עבור אתר הסחר שלך – או אם אתה שוקל פלטפורמה מחדש – העסק המקוון שלך יכול לפרוח. עם עדכוני מלאי אוטומטיים, מעקב אחר הזמנות וחשבונאות, פתרון ERP משולב יכול לעזור לך לקחת את המכירות המקוונות לשלב הבא מבלי להגדיל את עומס העבודה של העובדים שלך.
לצמיחה עתידית, אתה זקוק לפתרונות מוכנים לעתיד – וכאן נכנס לתמונה ERP. הבטחת החוויה המקוונת שלך חלקה ככל האפשר פירושה שהלקוחות הקיימים שלך ולקוחות פוטנציאליים יודעים שהם יכולים לסמוך על תהליך הרכישה, ולעודד אותם לבנות או לחזק את מערכת היחסים שלהם עם העסק שלך.
פלטפורמת eshop מסתנכרנת ביתר קלות עם מערכות ERP כך שתוכלו לפשט את ניהול אתר המכירות שלכם ולהפוך אותו למקסימום יעיל – נשמח לדבר איתכם ולהסביר עוד לגבי החיבור למערכות ERP – דברו איתנו>>



