בניית אתר מסחר אלקטרוני

אם אתם חושבים לבנות חנות וירטואלית על מנת לפתוח עוד אפיק ריווחי לעסק שלכם, Eshop נותנת לכם במאמר הבא את כל המידע הדרוש לכם בנושא בניית אתר איקומרס.
יותר ויותר ישראלים רוכשים מוצרים שונים אונליין. חלקם עושים זאת באמצעות המחשב הנייח, וחלקם רוכשים דרך המובייל.
כאמור, בשנים האחרונות, מסחר אלקטרוני צבר תאוצה רבה. הנתונים מראים על כך ש 95% מהישראלים הגולשים ברשת, רכשו לפחות פעם אחת מוצר כזה או אחר, דרך אתרי מסחר. בנוסף, 54% מהישראלים רוכשים על דרך קבע באינטרנט, כיום מעל 80% מהישראלים רכשו באמצעות המובייל. סביר להניח שבשנים הבאות, יחד עם התפתחות ויעילות חברות המשלוחים, המספרים יעלו עוד יותר.
נתחיל בלהסביר מה זה אתר מסחר אלקטרוני(Ecommerce)?
מקור המילה מסחר אלקטרוני הוא הביטוי למסחר אלקטרוני באנגלית E-COMMERCE. כאשר האות E מסמלת את האינטרנט. המילה Commerce פירושה ”מסחר”,הצירוף של שני הביטויים יחדיו יצר מילה חדשה: מסחר אלקטרוני.
עם התפתחות האינטרנט וטכנולוגיות שונות, החלו להופיע אתרי מסחר אלקטרוני המציעים מכירת מוצרים שונים בפלטפורמות מגוונות.
מדוע רכישות דרך האינטרנט, הפכו להיות כה פופולריות?
לא בכדי, לפתוח אתר מכירות באינטרנט הפך להיות כה פופולארי. מסחר באינטרנט הוכיח את עצמו כזול יותר בהשוואה לרכישה בחנויות פיזיות. מבחר המוצרים הניתנים לרכישה באמצעות מסחר אלקטרוני הוא עצום, ניתן להשוות מחירים בין אתרי מסחר שונים וכך לדעת בדיוק היכן משתלם לרכוש אותם. מסחר באינטרנט חוסך זמן יקר מכיוון שהרכישות מתבצעות מהמחשב, באתרים בינלאומיים ומקומיים והקניות מאובטחות, דבר המפחית משמעותית את מחסום הפחד. ועוד ועוד יתרונות לא מבוטלים.
כעת, תראו את כל הטיעונים בעד בניית אתרי חנויות.
כל היתרונות של בניית אתר מסחרי
1. חסכון של זמן יקר – התנהלות מול מכירה מקוונת דורשת אך ורק את זמן תפעול האתר והעלאת המוצרים.
2. אין יותר מאמץ הכרוך במכירה פרונטלית – אין עוד מאמץ למכור מול לקוחות הדורשים שרות “כאן ועכשיו” חנות מקוונת משחררת אותך מכל הטרחה המוכרת במכירה פנים אל פנים. כל שעליכם לעשות הוא לספק את ההזמנה שמתקבלת אוטומטית במייל.
3. הגדלת רווחים לעסק – ברכישות אונליין אין ללקוחות אפשרות “לסחוט” אתכם על הנחות. במקום זאת, הגולשים משלמים את המחיר המלא המוצג באתר, דבר שמגדיל את רווחיות העסק לאורך זמן.
4. הגעה לקהלים חדשים – חנות אינטרנט היא פלטפורמה המאפשרת להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים. אם עד היום לקוחות לא הכירו אתכם מפאת מרחק, עם חנות מקוונת תוכלו לגרום ליותר לקוחות לקנות מכם.
5. בניית מאגר לקוחות נאמן – הרשמה לאתר / מועדון חברות זמינות ברוב אתרי החנויות הוירטואליות, מה שמאפשר לכם לבנות לעצמכם בסיס לקוחות משלמים החוזרים וגדלים עם הזמן. שיעור ההמרה של לקוחות קיימים גבוה פי כמה מזה של לקוחות פוטנציאליים חדשים, והם יכולים להזניק את העסק שלכם מעלה תוך פרק זמן קצר.
6. נוחות וזמינות – בניית אתר סחר מקלה על הלקוחות שלכם את הקנייה מבלי להיות מוגבל על ידי שעות פעילות או אפשרויות הגעה. קנייה אונליין מגדילה את חווית הקנייה של הלקוח בכך שהיא מאפשרת להם לבצע קניות במקום ובזמן הנוחים עבורם. בעצם זה אומר שיש לכם חנות שפתוחה לקהל 24/7 שעובדת בשבילכם גם כשאתם ישנים או לוקחים חופשה למשל.
7. העלאת מוצרים ללא הגבלה – באתר סחר מקוון אין מגבלה של כמות מוצרים מותרת, שלא כמו בסניף פיזי שם יש מקום מוגבל.
8. הצגת מוצרים שאין בפועל במלאי – יתרון ענק של בניית אתר מסחר אלקטרוני! ניתן להציג מוצרים שאין לכם כרגע במלאי אך אתם יכולים להציג זמן מסוים לחזרה למלאי, הלקוח יכול לרכוש את המוצר בידיעה שהוא עדיין יוכל לקבל אותו אך יידרש ממנו זמן המתנה ארוך יותר.
9. תרגוט קהלים ספציפיים בעת הפרסום – עם הזמן אתם צוברים דאטה של לקוחות כמו: הרגלי קנייה, גיל, מין, סטטוס משפחתי ועוד… לאחר מכן, בהמשך תוכלו להשתמש במידע זה לטרגט מסרים ייחודיים לפי קהל מסוים. לדוגמא: אם אתם מוכרים נעליים וכרגע יש לכם מלאי של נעלי ספורט נשים שתרצו למכור, תוכלו לשלוף נתונים של נשים בטווח גילאים מסוים ולפרסם מסרים מותאמים, זה הרבה יותר ממוקד והסיכוי להוביל למכירה הרבה יותר גדול.
10. אפשרות למדוד נתונים מדויקים על פעילות האתר – בעזרת כלי ניטור המוטמעים באתר שלכם בעת פיתוח אתרי מסחר, כמו לדוגמא: גוגל אנליטיקס. נתוני הגלישה באתר שלכם מצטברים ובעזרתם תוכלו לנתח את פעילות צרכני האתר שלכם כמו: באיזה שעות הם גולשים ורוכשים, האם יש ימים ספציפיים בהם יש יותר פעילות, כמו לדוגמא בסופי שבוע? ועוד…
בעת למידה של נתונים אלו תוכלו לייעל את תקציב השיווק שלכם בדיגיטל ותוכלו לייעד מבצעים מסוימים בהתאמה להרגלים של צרכני האתר.
↩ חיסכון משמעותי בעובדים – כאשר מדברים על בניית אתר אינטרנט מסחר, אנו מדברים על סניף בפני עצמו לכל המשתמע, מכיוון שבמידה ויש לכם גם סניף או סניפים פרונטליים, אנו מדברים פה על סניף נוסף עם מלאי משלו ומחסן משלו. לכן כשמשווים את הצורך בכמות עובדים מסוימת בסניף פרונטלי, אל מול סניף אתר המסחר, אנו בהחלט מבינים שיש כאן חסכון במשכורות עובדים.
🧐 שימו לב – אין זה אומר שאין צורך בעובדים, יש צורך במנהל אתר, מעצב גרפי שמעצב ויחתוך תמונות, במקרים מסוימים גם יש צורך בצלם מקצועי.
↩ גמיש לעיצוב מחדש – ניתן לעצב את אתר הסחר מחדש בקלות ובעלויות מינוריות. הדבר בהחלט נדרש בהתאם לעונות ולאירועים מיוחדים כמו: בלאק פריידיי, חגים וכו…
↩ לידים יותר חמים – מתוקף פעילות השיווק, ניתן להניע את הגולש לרכישה ישירה, וכל זאת מבלי שהגולש ירגיש מחוייב להגיע פיזית לחנות, או ירגיש לחץ מצד מוכרי החנות, דבר שיכול לקרר אותו בחנות פרונטלית.
↩ פרטיות ונוחות לגולש – הגולש יכול לקבל מידע מקיף באופן נוח אודות המוצר, ללא צורך בפנייה למוכר.
כדאיות פתיחת אתר מסחר ברשת
אם אתם בעלי עסק, ומוכרים מוצרים בתחום עולם האלקטרוניקה, קוסמטיקה, אופנה, צעצועים ועוד, הרשימה היא ארוכה, חשוב שתדעו, באמצעות אתרי מסחר אלקטרוני, מובטחת לכם נוכחות ורלוונטיות אופטימאלית ברשת.
עלות הקמת אתר מכירות, זולה באופן משמעותי מפתיחת חנות פיזית.. אין מדובר כאן רק בעסקים הנמצאים בתחילת דרכם, מסחר באינטרנט תקף גם לעסקים שכבר קיימים ורוצים להגדיל את מאגר הלקוחות שלהם ולהיות נגישים יותר. זוהי דרך מצוינת למקסם רווחים. אומרים ש”אם אתה לא שם אתה לא קיים”, ובכן, אמרה זו תקפה בימינו יותר מתמיד. בעלי עסקים מתחילים להבין שעל מנת להרוויח יותר, ולגלות עליונות על פני המתחרים, עליהם להקים אתרי מסחר אלקטרוני.
למי מומלץ “ללכת על” בניית אתר איקומרס?
1. אם אתם חנות עם לפחות כמה עשרות מוצרים – אם אתם מוכרים מוצר ספציפי אחד או שניים, כמו לדוגמא: ספר ילדים שכתבתם והוצאתם לאור, במקרה כמו בדוגמא לא יתאים לכם לבנות אתר איקומרס – מיותר לגמרי.
2. אם אתם מבצעים משלוח לכל הארץ, ללא הגבלות אזוריות – גם אם אין לכם חנות פיזית להגיע אליה, שלפחות תהיה אפשרות משלוח לרוב חלקי הארץ.
3. אם אתם משווקים מוצרים שניתן לקנות “בצורה עיוורת” (אין צורך בהתאמה אישית) – כמובן שגם אם יש צורך בהתאמה אישית במידה מסוימת זה יכול להתאים לכם, כמו לדוגמא: חריטה על תכשיט או הדפסה על חולצה.
4. אם אתם מציעים מוצרים בעלי מחיר סביר לתשלום בכרטיס אשראי. לצורך הדוגמא אם אתם מוכרים מערכות סלון של מעל 10,000 ש”ח, זה משהו שפחות מתאים לאתר איקומרס אלא יותר לכיוון של אתר ויטרינה. אם אתם מוכרים קמינים לבית כאשר כל קמין יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים זה משהו שגולשים יעדיפו להגיע פיזית ולא לרכוש און ליין, ועוד המון דוגמאות…
5. אם יש לכם מלאי גדול יחסית ויש באפשרותכם לספק הזמנות על בסיס קבוע.
6. תלוי סוג מוצר שאתם מוכרים – הכוונה היא שישנם מוצרים שאנשים יעדיפו לראות ולהתנסות באופן פרונטלי, כמו לדוגמא ברכישת מזרן. אך אם לדוגמא אתם משווקים ציוד בית ספר כמו קלמרים, עניין החנות הפיזית לא ממש משנה.
מסחר ברשת – מי הם באמת המתחרים שלי?
אם נשאל אתכם עכשיו:”מיהם המתחרים שלכם?” אתם ודאי תנקבו בשמות של כמה מהמתחרים שלהם אתם נותנים פייט בעולם האמיתי ולא הוירטואלי / דיגיטלי. חשוב להבין שלא תמיד העסקים שאותם אתם תופסים כמתחרים, הם אכן המתחרים שלכם גם בדיגיטל. ברוב המקרים יהיו לכם בדיגיטל מתחרים אחרים שיש להכיר, לנתח וללמוד לעשות את הדברים טוב יותר מהם, על מנת להישאר במגרש המשחקים הוירטואלי.
לדוגמא: אם העסק שלכם הוא חנות נעליים לילדים. עבורכם המתחרים הם החנויות הנמצאות באזור הגיאוגרפי של הסניף שלכם. אם יש לכם סניף בעיר רחובות, אז מן הסתם תקחו רשימה של כל חנויות נעלי ילדים ברחובות והסביבה ותנתחו את הבידול, המחירים , היתרונות והחסרונות שלהם.
אך בעולם הדיגיטלי המתחרים שלכם בתחום, הם אלה שעולים בתוצאות החיפוש של מגוון ביטויים שגולשים מקלידים או מחפשים ברשת האינטרנט ולו דווקא החנויות המצויות בסביבת הסניף.
מהם מתחרים ישירים ומתחרים עקיפים?
אם אתם מתכננים להיכנס לפרויקט הקמת אתר מסחר עבור העסק שלכם, אלו הם שני מושגים שאתם חייבים להכיר:
מתחרה ישיר: הוא מתחרה שמשווק את אותו המוצר או מוצר דומה מאד לשלכם. לדוגמא אם יש לכם אתר שמוכר תיקים, אזי המתחרים הישירים שלכם הם אתרים המוכרים גם כן תיקים.
שימו לב שגם מתחרה הממוקם רחוק מאד מכם(אפילו במדינה אחרת) יכול בהחלט להיות מתחרה ישיר שלכם בדיגיטל.
מתחרה עקיף: הוא מתחרה שבעצם פונה לאותו קהל יעד או צורך של הלקוחות שלכם אך משווק מוצרים אחרים. לדוגמא, אם יש לכם אתר המוכר משלוחי פיצות. המתחרה העקיף שלכם יהיה אתר המוכר סושי או המבורגר. אתם פונים לאותו קהל יעד “רעב” אך אתם מספקים מוצר שונה.
בעת הקמת אתר מסחר – קחו בחשבון שאתם חשופים למתחרים
כפי שאתם תבצעו מחקר מתחרים ותקבלו פרטים רבים אודות המתחרים שלכם בדיגיטל, יש לקחת בחשבון שגם המתחרים שלכם יוכלו לראות באופן שקוף את המוצרים והמחירים שלכם וזה בסדר גמור ולא צריכה להיות לכם התנגדות לכך.
מה גם שהלקוחות יוכלו להשוות בלחיצת כפתור ובקלות יתרה את המוצרים שאתם מציעים(מחירים, תנאי אספקה ועוד) ביחס למתחרים שלכם בדיגיטל. לכן בעת בניית אתר איקומרס חשוב לבצע מחקר מתחרים מקיף, לבדל את עצמכם ולהבליט זאת באמצעות עיצוב וחווית משתמש מקצועי.
🧐 חשוב להבין שהחשיפה היא דו – כיוונית ולכן גם אתם יכולים להשוות ולנתח את המתחרים שלכם כאוות נפשכם לפי הצורך.
מה כדאי וחשוב לדעת לגבי מדיניות החזרים?
בישראל(ובכל מקום בעולם) ישנן תקנות לביטול או החזרות של עסקאות שנעשו מרחוק, במקרה שלנו הכוונה היא לאינטרנט. בעת בניית אתרי מסחר באינטרנט חשוב להבין ולפעול על פי החוקים ובהתאם למתחרים שלכם, אפילו להקל עוד יותר על הצרכנים. כל זאת על מנת “לדחוף” אותם עוד יותר לרכישה אצלכם באתר.
בד”כ עסקה מרחוק ניתן לבטל בתוך 14 ימים מיום שהצרכן קיבל את המוצר שהזמין, כל זאת כמובן שהוא מחזיר את המוצר בשלמותו ובאריזה המקורית.
כדי להקל על לקוחותיכם אתם יכולים להחליט שאתם “לוקחים על עצמכם” את עלויות דמי המשלוח בהחזרות. לדוגמא: באתרי איקומרס שמוכרים נעליים מומלץ לתת אפשרות זו ללקוחות ולציין זאת באתר מכיוון שכל נושא מדידת הנעליים יכול לחסום לקוחות מלרכוש.
האם יש עסקאות שאי אפשר לבטל?
כן, יש לא מעט מקרים כאלו כמו למשל: כשרוכשים מוצרים בהתאמה אישית, כשרוכשים מוצר שניתן להעתיק או לשכפל אותו, כשקונים מוצרים אינטימיים דוגמת תחתונים או אפילו אביזרי מין ועוד דוגמאות רבות…
בעת בניית מדיניות החזרה וביטולים, בדקו היטב את החוק ומה המתחרים שלכם מאפשרים ללקוחות שלהם ופעלו בהתאם.
בניית אתרי מסחר באינטרנט – טיפים מומלצים לפעילות מנצחת
↩ תנו דגש על העיצוב וחוויית המשתמש על מנת שיהיה קל לגולש להתמצא באתר וכדי שתהיה לו חוויית גלישה איכותית ונוחה.
↩ חשוב מאוד שהעיצוב יהיה אטרקטיבי ומזמין – בעיצוב האתר יש להדגיש שהמטרה היא להוביל את הלקוח לקנייה ולוודא שזה המסר שהאתר מעביר.
↩ תשתדלו לרענן את הבאנרים והמבצעים בשוטף בהתאם לתקופות ולאירועים השונים, גם אם זה דורש תקציב נוסף והוצאתם כבר די הרבה, זה משהו שהוא must שמתפעלים אתר מסחר.
↩ ממשק ידידותי – חשוב מאוד! כמה פעמים נכנסתם לאתר קניות, בחרתם מוצר, הגעתם לבסוף לעמוד הצ’ק אאוט ויצאתם מהאתר מבלי לבצע רכישה? ממשק התשלום וההזמנה חייב להיות נוח, ידידותי ולפעול חלק כדי להגדיל את אחוזי המכירות באתר.
↩ אתרי מסחר הם מוצרים דינמים שיכולים לדרוש התעסקות יומיומית, לכן תבחרו בממשק ניהול נוח וידידותי ומומלץ מאוד שתהיה לכם תמיכה מלאה בעברית, זה יהיה לכם הרבה יותר נוח.
↩ תנו דגש לבניית היררכייה נכונה של הקטגוריות כבר בעת הקמת אתר מסחר מקצועי. חשוב שלגולש יהיה קל להתמצא באתר, בעיקר כאשר יש הרבה קטגוריות ומוצרים שונים. לאחר שהאתר כבר בנוי, הרבה יותר מורכב לבנות היררכיה. תעשו זאת בעזרת מומחי קידום אורגני ומנהל הפרויקט כך ש”על הדרך” לא רק האתר יהיה נוח להתמצאות אלא הוא יקודם הרבה יותר מהר וטוב בגוגל אורגני.
↩ תנו דגש לכל הקשור לאבטחת האתר, זה גם נותן ביטחון לגולשים לקנות אצלכם ומונע פריצות ומורכבויות בהמשך. דאגו להבליט זאת בעת עיצוב האתר.
↩ חשוב מאוד, תנו דגש להנעה לפעולה, זה יכול להגדיל באופן משמעותי את כמות הרכישות באתר. אתר יפה, עם מוצרים טובים, עם מוצרים במחיר טוב אך שלא מניע לפעולה, עלול להוריד את הסיכויים לרכישות באתר וזה לא מה שאתם רוצים.
יש לשים לב לנגישות האלמנטים כמו: עגלה, סל קניות, מוצרים משלימים ועוד… הם צריכים להיות זמינים ונגישים בכל שלב בתהליך הקנייה.
↩ השתדלו שיהיה מבחר באתר ושיהיה לכם מלאי מספק.
כאשר אין מספיק מלאי זמין באתר, גולשים נוטים לבדוק מה יש אצל המתחרים לצורך השוואה, מנגד כאשר יש לכם מבחר מספיק גדול של מוצרים בקטגוריות הספציפיות ובמחירים שונים, הגולש יכול לבצע השוואה ישירות באתר שלכם.
לדוגמא: אם אתם מוכרים מוצרי בעלי חיים בקטגוריית אוכל לכלבים אתם משווקים אך ורק את המותג רויאל קנין, יש סיכוי שהגולש ימשיך לגלוש ויבדוק מאתרים אחרים.
מנגד, אם תהיה לכם בקטגוריה זו, גם רויאל קנין אך גם את מותגי אוכל פטקיינד וגו נטיב וכל אחד מהם שונה במחירים ובכמויות המוצעות, יש סיכוי הרבה יותר גדול שהגולש יחליט להמשיך איתכם לרכישה.
↩ תנו דגש לשירות הלקוחות – בייחוד שמדובר על רכישה און ליין, חשוב שיהיה באתר פיטשרים ייעודיים למתן שירות לקוחות כמו: וואטסאפ, צ’אט, טלפון זמין, עמוד יצירת קשר ועוד… חשוב לתת שירות לקוחות איכותי וזמין. זה מקנה ללקוחות תחושת אמון ושיש עם מי לדבר. יש צורך בקשר מתמיד ועוקב עם הלקוח גם לאחר הרכישה על מנת לתזכר אותו על קיומנו ולהגדיל את הסיכויים לרכישות חוזרות.
↩ השתדלו תמיד להפתיע את הלקוחות הנאמנים שלכם עם מתנה קטנה או קופון הנחה לקנייה הבאה.
עכשיו שהבנתם במה כרוך בניית אתר מסחר אלקטרוני…
זהו, קראתם את כל הטיפים והעצות שלנו והחלטתם על הקמת אתר מסחר? בראש ובראשונה יש לפנות לגוף מהימן ומנוסה בתחום, אשר יעניק לכם את הייעוץ המתאים וילווה אתכם לאורך כל הדרך.
פלטפורמת Eshop מובילה בתחום בניית אתרי מסחר אלקטרוני, הוקמה על מנת לפתח את תחום המסחר האלקטרוני בישראל, במטרה לעזור לעסקים למכור ולהרוויח יותר באינטרנט.
פלטפורמת Eshop הינה בעלת ניסיון ויתרונות מרובים. החברה הוקמה לפני יותר מ – 20 שנה ומעסיקה כיום עשרות אנשי צוות מקצועיים, מסורים ומכווני הצלחה אשר צברו ניסיון וידע עצום בתחום המסחר באינטרנט.
Eshop מציעה ללקוחותיה פלטפורמה מתקדמת וחדשנית למסחר אלקטרוני הכוללת כלים ייחודיים ובלעדיים להגדלת היקף המכירות של חנויות אונליין.
מערכת מסחר אלקטרוני של Eshop – מה היא כוללת?
במערכת תוכלו למצוא חבילות מומלצות להגדלת סל הגולש, פופאפ אפסייל המופיע בדף המוצר או בעת הגלישה לקופה, דבר המאפשר להוסיף מוצרים נלווים לטופס הרכישה. כמו כן, המערכת מציעה ללקוחות אפשרות לייצר קופונים שונים וייחודיים ומגוון מבצעי קנה/קבל לבחירתם בהתאם לקהל היעד אליו הם פונים. הגולשים יכולים היום בחנויות הבנויות על המערכת של Eshop להצטרף למועדון לקוחות אינטרנטי ולזכות בהטבות שונות, לצבור נקודות ולממשם באתר. אלה הם רק חלק ממגוון רחב של מערכות כלי קידום מכירות המוצעים לרשות הלקוחות במטרה להגדיל מכירות בחנות.
לסיכום
הצלחת העסק שלכם היא נר לרגליכם. הרי עסק שאיננו צובר רווחים, יחדל להתקיים בנקודת זמן זו או אחרת. בניית חנות וירטואלית באינטרנט הינו צעד קריטי להצלחתו של עסק כיום.
חברת Eshop מעמידה לרשותכם את ניסיונה הרב, מערך כוח אדם המקצועי והמיומן ביותר בשוק, ואת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, על מנת לספק פתרון אופטימלי על מנת להניע את העסק שלכם בדיגיטל.







