אתר מכירות רספונסיבי – מובייל כבר לא אופציה! זה חובה.

אם עד לפני זמן לא רב רובן המכריע של הרכישות באינטרנט אם לא כולן התבצעו דרך המחשב, היום המצב שונה לגמרי. היום יש לכל אחד מכשיר קטן בכיס בו הוא יכול לעשות שימוש כמעט כמו במחשב. גם עולם הקניות און ליין השתנה מקצה לקצה והמגמה היום ברורה – יותר ויותר רכישות מקוונות מתבצעות מהמובייל והנתונים מדברים בעד עצמם… בשנת 2016 למעלה מ-70% מהגולשים הישראלים ביצעו לפחות רכישה אחת און ליין מהמובייל! ולא זו בלבד אלא שהיום למעלה מ-40% מכלל הרכישות באינטרנט מתבצעות מהמובייל! זה מחייב כל בעל חנות אינטרנטית להיערך בהתאם בעיקר כדי לא לאבד מכירות פוטנציאליות.
חנות רספונסיבית
אחד ההדברים החשובים ביותר היום בשביל לא לאבד מכירות הוא שהחנות תהיה רספונסיבית. רספונסיבית = תגובתית, או במילים אחרות – חנות שמתאימה את עצמה למכשיר ממנו מתבצעת אליה הגלישה. כל חנות מקוונת חייבת להיות מותאמת לכל סוגי המסכים ולספק חוויית גלישה ורכישה מיטביים. חנות שלא תהיה מותאמת לכלל המסכים תינטש על ידי הגולשים תוך זמן קצר מאוד. שיהיה ברור, חנות רספונסיבית היא לא אופציה אלא חובה.
מעבר לרספונסיביות, חנות מקוונת חייבת לכלול רכיבים חדשניים כמו שפלטפורמת e-shop מציעה:
• ניווט ב-WAZE – כפתור זה רלוונטי לחנויות מקוונות שהן בנוסף לחנות פיזית אליה ניתן להגיע. לעיתים רוכשים מעדיפים להגיע ולקנות את מה שהם יכולים לראות בעיניים ולהתרשם משאר המוצרים המוצעים, וכפתור ניווט ב-WAZE יחסוך להם את החיפוש ואולי את נטישת הרעיון לקנות בחנות. כמה שתעשו להם את החיים קלים יותר כך הסיכויים שיקנו או שיגיעו יגברו.
• WhatsApp – כפתור זה יאפשר לגולשים לשתף את הקישור לדף המוצר או לחנות כך שהחשיפה אליכם תהיה גבוהה יותר. זה פרסום ויראלי חינמי שאתם חייבים.
• CLICK2CALL –רכיב חדשני נוסף שמגדיל מכירות. הכפתור מאפשר בלחיצה אחת להתקשר לבית העסק בשביל לקבל פרטים נוספים למי שדף המוצר והפרטים בו לא מספיקים לו.
• תפריט קטגוריות חכם עם פתיחה צידית – שוב, הדבר החשוב ביותר הוא חוויה מיטבית למשתמש ונוחות גלישה. תפריט כזה לא תופס מקום במסך כשהוא סגור ונגיעה בו (3 קווים באחד מהצדדים העליונים במסך) תפתח אותו ותאפשר ניווט קל מהיר ונח בשאר דפי החנות.
• מערכת UPSALE מותאמת מובייל – מערכת UPSALE היא מערכת שמיועדת להגדיל את סל הקניות ולהמליץ ללקוחות על מוצרים רלוונטיים נוספים. לדוגמא, לקוח שרכש ליום האישה פרחים לבת זוגו והמערכת תציע לו רגע לפני התשלום להוסיף בלון בצורת לב, סיכוי סביר שהוא ייקח גם את המוצר הזה. המערכת חייבת להיות כמובן מותאמת למסכי המובייל השונים.
• סטיקי “קנה עכשיו” בדף מוצר –דרך נוספת לחסוך ללקוח התלבטויות בעת השהייה בדף המוצר. מדבקה גדולה וברורה לעין לאורך הגלילה שממליצה לרוכש לקנות כאן ועכשיו ללא שהיות.
אם יש לכם חנות מקוונת או אם אתם עומדים לפתוח אחת כזו, אתם חייבים לקחת בחשבון את הרוכשים מהמכשירים הניידים. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לאבד כמחצית מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם רק בגלל שאין לחנות שלכם התאמה רספונסיבית והיום יותר מתמיד זה פשוט. e-shop מאפשרת לבעלי חנויות אינטרנטיות להציע את מרכולתם גם ללקוחות המגיעים מהמובייל, לקוחות שכמותם רק תלך ותגדל עם השנים ומציעה שלל כלים ופיצ’רים חדשניים ורבי עוצמה שמגדילים מכירות ומסייעים לבעלי החנויות לפרוץ עם העסק שלהם קדימה.
אז אם החנות שלכם עדיין לא רספונסיבית…זה הזמן!