רימרקטינג או ריטרגטינג בפייסבוק – איך זה עובד וכיצד מגדירים?

בפעם הראשונה שמישהו נוחת באתר שלכם, רוב הסיכויים שהוא עדיין לא מוכן לקנות מכם כלום והסיבות לכך רבות.
אולי הם ירכשו בביקור השני, השלישי או אפילו הרביעי שלהם, אך עדיין אין ערובה לכך. לכן, אלא אם כן אתם נותנים להם סיבה אמיתית לבצע רכישה, ייתכן שלעולם לא תקבלו אותם כלקוחות שלכם.
מסיבה זו, התפקיד שלכם הוא להמשיך להזכיר להם אודות המוצרים והשירותים שלכם בכל פעם שהם באים ועוזבים את האתר שלכם. איך עושים את זה? פילוח מחדש בפייסבוק!
פילוח מחדש בפייסבוק מאפשר לכם ליצור מעורבות מחדש של לקוחות פוטנציאליים כמה פעמים שרק תרצו עד שהם מבצעים המרה. יתרה מכך, פילוח מחדש עובד בערך 70% מהפעמים. אם אי פעם יש לכם תחושה שמודעה נגררת אחריכם בכל המדיה החברתית לאחר ביקור באתר מסוים, זה פילוח מחדש תוך כדי פעולה:)
רוצים לדעת איך עובד ‘פילוח מחדש בפייסבוק’ ואיך להגדיר אותו לעסק שלכם? זה כל המהות של המדריך הזה.
להלן פירוט של מה שתלמדו כאן:
↩ מהו פילוח מחדש של פייסבוק?
↩ מהו פיקסל הפילוח מחדש של פייסבוק?
↩ איך להגדיר קמפיין מודעות של פילוח מחדש בפייסבוק?
↩ שיטות מומלצות להגדרת פילוח מחדש בפייסבוק.
↩ מסקנות.
בואו נתחיל עם הדברים הבסיסיים: על מה הפילוח מחדש של פייסבוק?
מהו פילוח מחדש של פייסבוק?
אם אי פעם ביקרתם באתר מסוים מבלי לרכוש שום דבר, יום אחד, ייתכן שתקבלו מודעה בפיד הפייסבוק שלכם עם פרסומים של מוצרי האתר הזה די מלחיץ, לא? כלומר, איך זה קרה?
הם פשוט הציגו מודעת פילוח מחדש בפייסבוק לאנשים שביקרו באתר שלהם בתוך תקופה מסוימת אך לא קנו שום דבר. במקרה הייתם אחד מהם. כשאנשים מבקרים באתר שלכם, זה מעיד על כך שהם מתעניינים במה שיש לכם להציע. אבל ביקורים לא תמיד מובילים להמרות. לכן, תזדקקו לדרך להמשיך להזכיר למבקרים אלה את עצם קיום העסק שלכם גם כשהם כבר חושבים ועוסקים במשהו אחר. פילוח מחדש בפייסבוק הוא כלי שיווקי ואנליטי המאפשר לכם להציג מודעות ללקוחות פוטנציאליים שקיימו אינטראקציה עם העסק שלכם דרך האתר, האפליקציה, דף האינסטגרם או סרטון שפרסמתם בפייסבוק וכו’.
כיצד פועל הפילוח מחדש בפייסבוק?
פייסבוק מאפשרת למפרסמים ליצור קהלים על סמך קריטריונים ספציפיים, כגון דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגויות ומיקום. קהלים אלו מכונים “פלחים”. מפרסמים יכולים ליצור פלחים מותאמים אישית על ידי הגדרת הקריטריונים הספציפיים שאליהם הם רוצים למקד, או שהם יכולים להשתמש בפלחים מוגדרים מראש שפייסבוק יצרה על סמך פעילות המשתמשים בפלטפורמה.
כדי להבין כיצד פועל הפילוח מחדש של פייסבוק, תחילה עליכם לקבל מושג לגבי פיקסל פייסבוק. זהו קוד מעקב שמנטר את פעילות המבקרים באתר שלכם. בפעם הבאה שמבקרים אלה יפתחו את הפיד שלהם בפייסבוק, הקוד יגרום למודעה שלכם להופיע בציר הזמן שלהם.
עם פילוח מחדש בפייסבוק, אתם יכולים להפוך בנוחות גולשים שרק מסתכלים על חלונות ראווה ללקוחות משלמים, על ידי שכנוע שלהם לעבור לדף הנחיתה או לאתר שלכם ולהשלים פעולה. לכן, אם אתם מעוניינים ליצור מעורבות מחדש של לקוחות פוטנציאליים שעזבו את האתר שלכם מבלי להשלים פעולה ספציפית, פילוח מחדש בפייסבוק הוא ההימור הטוב ביותר עבורכם.
דרכים של פילוח מחדש בפייסבוק
לריטרגטינג פייסבוק יש שתי דרכים: פילוח מחדש מבוסס רשימה ופילוח מחדש מבוסס פיקסלים.
פילוח מחדש מבוסס רשימה
הוא פחות נפוץ וכולל העלאה ידנית של רשימת כתובות דואר אלקטרוני של גולשים שאתם רוצים לפלח מחדש במערכת מנהל המודעות של פייסבוק. אמנם זה מאפשר לכם ליצור קהל ממוקד מאוד, אבל זה גוזל יותר זמן. יתרה מכך, אם כתובת הדואר אלקטרוני שיש לכם עבור אדם מסוים שונה מזו המופיעה בפרופיל הפייסבוק שלו, הוא לא יוכל לראות את המודעה שלכם.
פילוח מחדש מבוסס פיקסלים
אם אינכם רוצים להטריח את עצמכם עם פילוח מבוסס רשימה, פילוח מחדש מבוסס פיקסלים הוא משהו שכדאי לכם לבחון. פילוח מבוסס פיקסלים מאפשר לכם לפלח לקוחות פוטנציאליים בפייסבוק על סמך הפעולה שהם ביצעו באתר או באפליקציה שלכם.
רוצים לדעת עוד על כלי הפילוח מחדש הפנטסטי הזה? בואו נצלול דריל דאון פנימה!
מהו פיקסל ריטרגטינג של פייסבוק?
Facebook Retargeting Pixel הוא פיסת קוד שממוקמת באתר או בדף נחיתה. היא מאפשרת למפרסמים לעקוב אחר משתמשים המבקרים באתר וליצור קהלים מותאמים אישית למיקוד מחדש על סמך פעולותיהם באתר.
כאשר משתמש מבקר באתר אינטרנט שבו מותקן פיקסל ה-Retargeting של פייסבוק, הפיקסל ימקם קובץ Cookie בדפדפן של המשתמש. הקוקיז מאפשר למפרסם לעקוב אחר פעולות המשתמש באתר וליצור קהל מותאם אישית על סמך פעולות אלו. לדוגמה, מפרסם עשוי ליצור קהל מותאם אישית של משתמשים שצפו בדף מוצר ספציפי אך לא ביצעו רכישה.
לאחר יצירת הקהל המותאם אישית, המפרסם יכול להשתמש בו כדי למקד מודעות ספציפית לאותם משתמשים במאמץ לעודד אותם לבצע פעולה רצויה, כגון ביצוע רכישה או הרשמה לניוזלטר. ה-Facebook Retargeting Pixel הוא כלי רב עוצמה המאפשר למפרסמים להגיע למשתמשים שכבר הביעו עניין במוצרים או בשירותים שלהם, מה שמגדיל את הסבירות להמרה.
דמיינו שהלכתם לחנות, ראיתם זוג נעלי ספורט ושמתם אותו בסל שלכם. יחד עם זאת, מאוחר יותר גיליתם שאין לכם מספיק כסף כדי לשלם על זה. אז אתם מניחים את זה בחזרה, עוזבים את החנות וחושבים שאף אחד לא ראה אותכם.
מה אם בחנות הייתה מצלמה נסתרת שמתעדת את מה שקורה בכל מקום? וכנראה שיש לחנות דרך ליצור איתכם קשר? החנות הזו כנראה תתקשר איתכם דרך שיחות טלפון, מיילים, הודעות טקסט וכו… והם יזכירו לכם את הרכישה שלא הושלמה שלכם.
כך בדיוק עובד פיקסל הפילוח מחדש של פייסבוק – הוא מנטר ומתעד את מה שקורה בחנות המקוונת שלכם. לאחר מכן הוא הולך אחרי מבקרים שנטשו את החנות מבלי להמיר ולרכוש מוצר.
כך נראה קוד פיקסל טיפוסי בצד האחורי של אתר האינטרנט:
פיקסל פייסבוק הוא קוד Javascript שאתם או מפתח האתר שלכם מטמיעים בקוד של האתר שלכם כדי לעקוב אחר הפעילויות של המבקרים שלכם. זהו כלי ניתוח שעוזר לכם לדווח על נתונים מהאתר שלכם לפייסבוק לצורך קמפיינים של פילוח מחדש. ברוב המקרים, אתם יכולים פשוט להעתיק אותו ממנהל המודעות של פייסבוק ולהדביק אותו באתר שלכם אם יש לכם גישה לקוד האתר. רוצים לדעת איך? אנו נראה לכם ממש בקרוב.
אך ראשית, חשוב שתקבלו מושג כלשהוא מדוע פיקסל הפילוח מחדש של פייסבוק הוא בעל חשיבות עליונה להצלחת הקמפיינים שלכם?
קטע קוד זה מנטר לא מעט “אירועים” באתר שלכם ומאחסן אותם בחזרה בחשבון מנהל המודעות שלכם בפייסבוק. אירועים אלה הם פעולות שמבקרים מבצעים כשהם באתר שלכם. הם יכולים להיות כל אחד מהבאים ברשימה:
↩ הצגת תוכן האתר
↩ ביצוע חיפוש כלשהו באתר
↩ הוספת מוצר לעגלה
↩ הוספת מוצר לרשימת המשאלות
↩ הגעה לדף תשלום
↩ הוספת פרטי תשלום
↩ ביצוע רכישה
↩ הרשמה לטופס
↩ השלמת רישום, למשל, הרשמה לוובינר או לניוזלטר
↩ ועוד…
עכשיו, אחרי שהבנתם איך הפיקסלים של פייסבוק עובדים, אנו מקווים שהגיע הזמן שאראה לכם איך להשתמש בהם, תחגרו חגורות!
1. פילוח מחדש של מבקרים באתר שלכם.
בניית קהל למודעות פייסבוק כרוכה בדרך כלל בהגדרת מספר קריטריונים: גיל, מין, מיקום, גודל אוכלוסייה וכו’. עם זאת, בעזרת פיקסל פייסבוק, אתם יכולים פשוט לפלח מבקרים שביקרו בדף מסוים או ביצעו פעולה רצויה באתר שלכם. כך תוכלו לפלח ישירות אנשים שהביעו התעניינות בעסק שלכם מבלי לבזבז זמן ביצירת רשימה אקראית של משתמשי פייסבוק.
2. בניית קהלים דומים(Lookalike)
מה אם אתם רוצים שאנשים שמעולם לא ביקרו באתר שלכם בעבר יראו את המודעות שלכם בפייסבוק? גם פיקסל הפילוח מחדש יכול לעזור כאן. זה יכול לעזור לכם למצוא קהל פוטנציאלי החולק את אותם תחומי עניין ומאפיינים כמו אלה שביקרו בעבר באתר שלכם. אבל תחילה עליכם להגדיר את מה שפייסבוק מכנה קהל דומה.
כדי לעזור לכם להבין טוב יותר מהו קהל דומה, הרשו לי לתת לכם דוגמא עם סיטואציה שתסביר לכם איך זה עובד:
נניח שפשוט פירסמתם מודעה לוובינר. בסופו של יום, יש לכם 100 אנשים שנרשמו.
אם הם היו בעיקר מפתחי אתרים גברים בגילאי 18 עד 32 וגרים בתל אביב, ניתן להסיק שזה כנראה הקהל האידיאלי שלכם. לכן, הגיוני שאנשים אחרים עם פרופילים דומים לאנשים אלה צפויים להירשם לוובינר שלכם, נכון?
כשאתם יוצרים קהל דומה, מה שקורה בפשטות הוא שהפיקסל מדווח על נתונים אלה לפייסבוק. לאחר מכן, פייסבוק מוצאת משתמשים בעלי תכונות דומות ומציג להם את מודעת הוובינר שלכם.
3. מעקב ושיפור ההמרה
פיקסל הפילוח מחדש של פייסבוק גם מאפשר לכם לעקוב אחר המרות בדף האינטרנט שלכם. משמעות הדבר היא שתקבלו הזדמנות לנטר במדויק את ביצועי הקמפיין שלכם מבלי להזדקק לכלי חיצוני.
לשם כך, עליכם פשוט להתקין את הפיקסל בדף שאליו אתם שולחים את המבקרים מיד לאחר ההמרה.
👈 לדוגמא:
נניח שיש לכם דף נחיתה המכיל טופס הצטרפות. זהו הדף שאליו מבקרים מופנים לאחר לחיצה על המודעה שלכם בפייסבוק. לאחר מילוי הטופס, הם שוב מופנים מחדש, אך הפעם לדף תודה.
בתרחיש כזה, המקום הטוב ביותר להתקין את קוד המעקב הוא בדף התודה. כשפיקסל פייסבוק מותקן כאן, תוכלו לעקוב אחר מספר המבקרים שממירים וכמה החזר על ההשקעה בקמפיין שלכם יש לכם בזמן אמת. אם תדעו את ביצועי המודעות שלכם, קל יותר להבין איך לשפר את מסע הפרסום ולבדוק רעיונות שונים כדי להגדיל את שיעור ההמרה.
4. יצירת מודעות ריטרגטינג דינמיות
אם אתם מפעילים אתר סחר עם מוצרים רבים והרבה תנועה, יצירת סדרות שונות של מודעות לקהלים שונים תהיה בגדר סיוט. פיקסל פייסבוק, לעומת זאת, נותן לכם בסיס שיאפשר לכם ליצור מודעות דינמיות. זה גם מאפשר לכם לשלוט בשימוש המתמשך במודעות אלה עבור קבוצות שונות של משתמשי פייסבוק.
מודעות דינמיות נראות כמו זו שאתם רואים בפיד שלכם בפייסבוק אחרי שנכנסתם לאתר קניות כמו למשל באתר Shein. אתם בעצם תראו אוסף של פריטים שאולי יכולים לעניין אתכם, ככל הנראה, המתבסס על סמך הפריטים שצפיתי בהם באתר שלהם.
Shein לא יכולה ליצור כל אחת מהמודעות המותאמות האלה עבור כל מבקר שצופה בפריטים באתר שלו. אז איך הם משכו את זה? הם פשוט השתמשו במודעות פילוח מחדש דינמיות.
אם הייתם בודקים את חלק הקוד בבק הנד של האתר שלהם, הייתם רואים את פיקסל המעקב כך:
מודעות דינמיות עם פילוח מחדש, כפי שהשם מרמז, הן מודעות שמאפשרות לכם להציג באופן אוטומטי מוצרים או שירותים רלוונטיים לקהל שלכם על סמך ההעדפות, לייקים שסימנו, הכוונות שלהם והפעולות שלהם במהלך הגלישה באתר האיקומרס שלכם. אז בעצם במקום ליצור מודעה באופן ידני עבור כל אחד מהפריטים הרבים שיש לכם במלאי, עליכם רק לספק לפייסבוק קטלוג של פריטים מהאתר שלכם. לאחר מכן, תוכלו ליצור קמפיין רציף אחד לכל קטגואיה בקטלוג שלכם. כך, בכל פעם שמבקר מביע התעניינות בפריט כלשהו, הפיקסל מדווח על פעולה זו, ופייסבוק יוצרת באופן אוטומטי מודעה רלוונטית ומציגה לו אותה בביקור הבא שלו.
עם זאת, כדי להפעיל מודעות ריטרגטינג דינמיות, תצטרכו ליצור קטלוג ולהעלות את פרטי המוצרים שלכם. ישנן פלטפורמות לבניית אתרי איקומרס שפייסבוק משתפת איתם פעולה כך שלא תצטרכו ליצור קטלוג. במקרה זה, כל שתצטרכו לעשות הוא להתחבר לחנות שלכם ולפעול בהתאם להוראות כדי לייבא את הפריטים שלכם לפייסבוק.
כדי ליצור מודעות מיקוד דינמיות בפייסבוק, תצטרכו לבצע את השלבים הבאים:
-
הגדרו את הפיקסל של פייסבוק באתר שלכם: השלב הראשון ביצירת מודעות דינמיות של מיקוד מחדש הוא התקנת הפיקסל של פייסבוק באתר שלך. זה יאפשר לכם לעקוב אחר הפעולות של משתמשים המבקרים באתר שלכם וליצור קהלים מותאמים אישית על סמך הפעולות הללו.
-
הגדרו המרות מותאמות אישית: לאחר מכן, תצטרכו להגדיר המרות מותאמות אישית בחשבון Facebook Ads שלך. זה יאפשר לך להגדיר פעולות ספציפיות שברצונך לעקוב אחריהם, כגון רכישת מוצרים או הרשמות לניוזלטר.
-
צורו מסע פרסום דינמי של מיקוד דינמי: לאחר הגדרת הפיקסל של פייסבוק והמרות מותאמות אישית, תוכל ליצור מסע פרסום דינמי של מיקוד מחדש בחשבון Facebook Ads שלך. מסע פרסום זה ימקד למשתמשים שביקרו באתר שלכם וביצעו פעולות ספציפיות שהגדרת כהמרות מותאמות אישית.
-
צרו מודעות דינמיות: כדי ליצור מודעות דינמיות עבור מסע הפרסום של ריטרגטינג דינמי, תצטרך להשתמש במנהל המודעות של פייסבוק. בתוך מנהלי המודעות, תוכלו ליצור מודעות דינמיות על ידי בחירה באפשרות “מודעות דינמיות” והגדרת המוצרים או השירותים הספציפיים שברצונך לקדם.
-
מקדו את המודעות שלכם: לבסוף, תצטרך להגדיר את הקהל הספציפי שאליו תרצה למקד עם מודעות המיקוד הדינמיות שלכם. אתם יכולים ליצור קהל מותאם אישית על סמך הפעולות שמשתמשים ביצעו באתר שלך, או שאתם יכולים להשתמש בקטעים מוגדרים מראש שפייסבוק יצרה על סמך פעילות המשתמשים בפלטפורמה.
על ידי ביצוע שלבים אלה, תוכלו ליצור מודעות דינמיות של מיקוד מחדש בפייסבוק שיגיעו למשתמשים שכבר הביעו עניין במוצרים או בשירותים שלכם, ויגדילו את הסבירות להמרה.
בגדול, עבורכם זה לא ממש משנה כי מי שמעלה עבורכם את הקטלוג לפייסבוק הוא מי שמבצע עבורכם את הפרסום, מבחינתכם הדבר הכי חשוב הוא לבנות אתר אינטרנט על גבי פלטפורמה נוחה, ידידותית למשתמש ועוד יותר חשוב, שהממשק יהיה בשפת האם שלכם – עברית. אנו ב- Eshop עונים בדיוק על דרישות אלו ואף הרבה יותר! נשמח שתיצרו איתנו קשר למידע נוסף
ללא עיכובים נוספים, בואו נתחיל בהגדרת מודעות פילוח מחדש בפייסבוק.
איך מגדירים קמפיין מודעות ריטרגטינג בפייסבוק?
הגדרת קמפיין מודעות ריטרגטינג בפייסבוק אינם תורה מסיני, אך יחד עם זאת נדרש ידע מקדים והתעסקות.. הצעדים הפשוטים הבאים יעזרו לכם במלאכה:
1. התקינו את פיקסל הפילוח מחדש של פייסבוק באתר שלכם
למרבה המזל, כפי שהסברנו לכם לעיל, אתם כבר יודעים מהו פיקסל פייסבוק ומה הוא בדיוק עושה. כל שעליכם לעשות הוא להתקין אותו באתר שלכם.
להלן שלבים ליצירה ולהתקנה של פיקסל פילוח מחדש בפייסבוק:
שלב ראשון: צרו את הפיקסל
השלב הראשון לתחילת העבודה עם מודעות ריטרגטינג בפייסבוק הוא יצירת פיקסל הפילוח מחדש של פייסבוק. כדי לעשות זאת, היכנסו לחשבון הפייסבוק שלכם.
↩ בסרגל הצד של דף הבית שלכם, בחרו מנהל המודעות.
↩ לאחר מכן, לחצו על סמל ההמבורגר ובחרו “מנהל האירועים” מהתיבה שצצה.
↩ לאחר מכן, לחצו על הכפתור הכחול: “התחברות למקור הנתונים”
↩ לאחר מכן, תהיה לכם אופציה לבחור אתר אינטרנט או אפליקציה, ביחרו אתר אינטרנט.
↩ כשתעשו זאת, יופיע דף קופץ נוסף. כאן, בחרו “פיקסל פייסבוק” ולחצו על “התחברות”.
↩ בשלב זה, ייתכן שתראו חלון המכיל מידע כללי על פיקסל פייסבוק וכיצד הוא פועל. בחרו “המשך”.
↩ לאחר מכן, חלון זה יופיע ויבקש מכם להזין שם לפיקסל ולכתובת ה-URL של האתר.
↩לאחר שתשלימו שלב זה, הפיקסל שלכם מוגדר.
שלב שני: התקנת הפיקסל
↩ תידרשו לבחור כיצד ברצונכם להתקין את פיקסל פייסבוק; באופן ידני, באמצעות אינטגרציה עם שותפים, או על ידי שליחת הוראות בדואר אלקטרוני אם ברצונכם שמפתח יעשה זאת בשמכם.
↩ אם אתם מתקינים באופן ידני, לחצו על התקנת קוד באופן ידני ולאחר מכן על העתק קוד. פעולה זו מעתיקה באופן אוטומטי את קוד הבסיס של הפיקסל ללוח.
↩ לאחר מכן, עברו אל מערכת האדמין של האתר שלכם והדביקו את קוד הבסיס באזור ההדר של קוד האתר.
↩ לאחר ההדבקה, חזרו לפייסבוק ולחצו על הלחצן המשך. פעולה זו תעביר אותכם לדף התאמה מתקדמת אוטומטית. הפעילו אותו כך.
↩ לאחר שתעשו זאת, המערכת תאפשר לכם לבחור את פרטי הלקוחות שאתם רוצים שהפיקסל ישלח לפייסבוק (מיילים, מספר טלפון, מין וכו’). לחצו על המשך.
↩ לאחר מכן, התקינו קודים עבור האירועים שברצונכם לעקוב אחריהם. לדוגמה, ייתכן שתרצו לעקוב אחר מספר הפעמים שמישהו מוסיף משהו לעגלת הקניות שלו.
↩ אם אתם מתקינים באמצעות אינטגרציה חיצונית, לחצו על האפשרות המתאימה כפי שהוצג קודם לכן. בחרו את השותף מתוך הרשימה שתסופק לכם
↩ לחצו על “הצג הוראות” ובצעו את ההוראות הספציפיות הבאות. שימו לב שההוראות שונות עבור כל פלטפורמה של שותף.
↩ לאחר השלמת תהליך האינטגרציה, חזרו לדף זה וסמנו את התיבה כדי לציין שהשלמתם את ההגדרה. ואז לחצו על הכפתור “הבא”
↩ לאחר מכן, הזינו את כתובת ה-URL של האתר בשטח שהוגדר לצורך העניין ולחצו על “שלח לבדיקת טראפיק” כדי לאפשר לפייסבוק לוודא שהפיקסל פועל כראוי. לאחר מכן, בצעו את ההוראות הנותרות כדי לאשר את הגדרת הפיקסל.
2. צרו קהל מותאם אישית
לאחר התקנת הפיקסל, הדבר הבא שעליכם לעשות הוא לומר לפייסבוק מהו הקהל שאתם רוצים לעשות עבורו ריטרגטינג.
כאן, אתם לא מוגבלים רק לדמוגרפיה כשאתם בוחרים את הקהל שלכם. במקום זאת, אתם יכולים לקבץ את הקהל שלכם על סמך פעולות דומות שהם ביצעו באתר שלכם או באיזה שלב במסע הלקוח הוא נמצא כעת. לדוגמה, ייתכן שתחליטו לפלח אנשים שביקרו באתר שלכם אך לא ביצעו רכישה.
כך תעשו את זה:
↩ היכנסו לחשבון הפייסבוק שלכם ובחרו ‘מנהל המודעות’ בסרגל הצד של דף הבית.
↩ בחרו את סמל ההמבורגר ולחצו על קהלים.
↩ לחצו על “צור קהל חדש” ולאחר מכן צרו קהל מותאם אישית.
↩ לאחר מכן, תתבקשו לבחור את מקור התנועה שלכם:
מקורות חיצוניים:
אתר אינטרנט
אם מותקן פיקסל באתר שלכם, בחרו באפשרות זו כדי ליצור קהל שמורכב מאנשים שביקרו בדפים ספציפיים באתר שלכם. אם תבחרו באפשרות זו, פייסבוק תבקש מכם לבחור קריטריונים ספציפיים לקהל שלכם ומסגרת זמן שתכשיר אותם לשימוש בריטרגטינג.
👈 לדוגמה:
אתם יכולים להחליט להציג את המודעה למבקרים שחיפשו פריט באתר שלכם במהלך 180 הימים האחרונים.
פעילות באפליקציה
אם יש לכם אפליקציה לנייד עבור העסק שלכם, אפשרות זו היא בשבילכם. אבל כדי לעקוב ביעילות אחר פעילויות המשתמשים באפליקציה שלכם למטרות שיווק, תחילה עליכם להתקין את Facebook SDK באפליקציה שלכם. ייתכן שיהיה עליכם לעבוד עם המפתח שלכם כדי להתקין זאת.
רשימת לקוחות
אפשרות זו מאפשרת לכם להעלות את הפרטים של לקוחות היעד שלכם בצורה של קובץ CSV או TXT. זוהי אפשרות מצוינת עבורכם אם אתם משתמשים בשירות CRM כדי לנהל את נתוני הלקוחות שלכם.
פעילות אוף ליין
פייסבוק גם מאפשרת לכם לפלח קהלים מפעילויות לא מקוונות כמו רכישות בחנות, מכירות טלפוניות וכו’. יהיה עליכם לרשום את הפרטים שלהם באופן ידני בכל פעם שהם עומדים בקריטריונים המזכים אותם לפילוח מחדש. בזמן שהקמפיין פועל, נסו לעדכן אותו במידע חדש שהתקבל מה”אירועים” הפיזיים שלכם כדי שתוכלו לעקוב במדויק אחר האירועים הקמפיין שלכם אחראי עליהם. כך תדעו את ביצועי המודעות שלכם יותר במדויק.
מקורות פייסבוק:
בחרו אחד ממקורות פייסבוק המתאימים המוצגים אם אתם רוצים לפלח מחדש אנשים על סמך המעורבות שלהם בפוסטים שלכם בפייסבוק או באינסטגרם או במודעות קודמות.
3. קבעו את מטרת הקמפיין
לאחר מכן, עליכם להבין את ה’למה’ שמאחורי הקמפיין שלכם. מה הסיבה שלכם לפילוח מחדש של האנשים האלה? מה אתם מנסים להשיג?
מטרת המודעה תיכלל באחת משלוש הקטגוריות העיקריות הבאות: הגברת מודעות(awareness), התחשבות(consideration) והמרות(conversions).
👈 לדוגמה:
אם אתם מפלחים מחדש את הקהל שלכם כדי ליצור לידים לעסק שלכם, תרצו ליצור מודעה שמציעה משהו בעל ערך בחינם, אולי מוצר נלווה או אחר. תוכלו לראות את רשימת המטרות האפשריות תחת הכרטיסייה “מטרות השיווק”.
עם זאת, אם אתם רוצים לגרום למבקרים נוטשים להשלים את הרכישות שלהם, המטרה שלכם תהיה שונה בהחלט, במקרה זה, המטרה שלכם תהיה לגרום למבקרים להמיר. לכן, סביר להניח שתבחרו לתת להם הצעת הנחה שאי אפשר לעמוד בפניה או הצעה מוגבלת בזמן.
אל תדלגו על שלב זה לא משנה מה. פייסבוק משתמשת במטרה שלכם כדי להחליט למי להציג את המודעות שלכם ולכן זה קריטי לשיווק שלכם.
4. בחרו את הקהל שלכם
זוכרים את הקהלים המותאמים אישית שיצרתם קודם לכן? זה המקום שבו אתם בוחרים איזה מהם אתם רוצים לפלח מחדש.
אם גודל הקהל שלכם אינו מספק כדי שפייסבוק תציג את המודעה, פשוט חזרו לתפריט ‘קהל מותאם אישית’ והגדילו את מסגרת הזמן שהגדרתם כקריטריון. לאחר שתעשו זאת, פייסבוק תנטר באופן רציף את הקהל הזה כדי לדעת אם הוא מגיב היטב, ותבצע התאמות בזמן ובמקום שבהם יש צורך, באופן אוטומטי.
5. בחרו את מיקום המודעה שלכם
לאחר עיצוב המודעה, הגיע הזמן לקבוע היכן אתם רוצים להציג אותה. פייסבוק יכולה לקבוע באופן אוטומטי את המיקום המתאים למודעה כדי למקסם את התקציב. אם תבחרו לעשות זאת בעצמכם, תוכלו להחליט למקם את המודעה שלכם בפיד של פייסבוק או אינסטגרם, בסטוריז, ב-Messenger, בתוצאות חיפוש וכו’. אם תבחרו לאפשר לפייסבוק לבצע את מיקום המודעה, פשוט בחרו “מיקום אוטומטי”, והיא תמקם את המודעה במקום שבו סביר להניח שהיא תמיר בצורה הטובה ביותר.
לאחר מכן, בחרו את פורמט המודעה שבו אתם רוצים להשתמש, העלו את המודעה והקפידו לכתוב מלל עם קופי מרתק ומסקרן.
מודעת פייסבוק שלכם תיבדק, אך אל דאגה, זה לא לוקח יותר מדי זמן. לאחר הבדיקה, מסעות הפילוח מחדש יתחילו להופיע בפני הקהל שבחרתם.
6. הגדירו תקציב
בוודאי תרצו להחליט על התקציב שלכם עבור כל קמפיין ריטרגטינג. אתם יכולים להגדיר תקציב יומי לכל יום שבו המודעה פועלת או תקציב כולל לכל התקופה שבה הקמפיין פועל. הסכום המדויק שתחליטו להוציא כאן יהיה תלוי לחלוטין בעסק שלכם. אם אתם מחפשים לבדוק את השטח, אתם יכולים להתחיל בקטן. אתם לא תרצו “לזרוק” הרבה כסף בלי להבין קודם את מסעות הפילוח מחדש שלכם. כשאתם מוצאים מה מתאים לכם, התאימו את התקציב בהתאם לכך.
7. עקבו אחר מסע הפרסום שלכם
השלב האחרון עכשיו הוא לעקוב אחר ביצועי הקמפיין שלכם. למרבה המזל, לפייסבוק יש כלים כמו הפיקסל המאפשרים לכם לעקוב אחר ביצועי הקמפיין שלכם ולמדוד אותם בזמן אמת. נטרו את קמפיין הריטרגטינג שלכם מעת לעת ובצעו התאמות במידת הצורך.
טיפים מומלצים להגדרת פילוח מחדש בפייסבוק
האם אתם רוצים שמודעות ריטרגטינג שלכם בפייסבוק יפעלו ביעילות? טיפים מעשיים אלה יעזרו לכם להגיע לכך:
1. פלחו את הקהלים המותאמים אישית שלכם
פייסבוק מאפשרת לכם לפלח את הקהלים המותאמים אישית שלכם. זה מאפשר לכם לייעל את קהל היעד שלכם ללקוחות מתעניינים. כך, תגדילו את הרלוונטיות של המודעה. אתם יכולים לפלח את הקהל שלכם על סמך קריטריונים כגון גיל, עיסוק, מין וכו’.
👈 לדוגמה:
אם אתם מוכרים תכשיטים נשיים, קהל היעד שלכם יכול לחתוך בין בני דור המילניום, נשים בגיל העמידה ומבוגרות יותר. כן, מדובר באותם מוצרים, אך ייתכן שאותה מודעה לא תהיה יעילה בשלוש קבוצות הגיל הללו.
האם לא היה עדיף לפלח את הקהל לשלוש הקבוצות האלה ולהראות לכל קבוצה מודעה שסביר יותר שתפנה את תשומת הלב שלהם? על ידי כך, תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל יותר המרות.
2. השתמשו באי-הכללות של קהלים
החרגות קהלים יעזרו לכם למקסם את תקציב הפרסום שלכם בכך שהן מאפשרות לכם לא לכלול קבוצה ספציפית של אנשים בקהל המותאם אישית. עם תכונה זו, המודעה שלכם מגיעה לקהל ספציפי יותר שסביר שימיר יותר.
בואו נמחיש תרחיש סביר שבו תוכלו ליישם את הטיפ הזה:
נניח שאתם רוצים להשיג לקוחות חדשים מהמודעה. אם תגדירו אותו ללא החרגות, בסופו של דבר תפלחו גם אנשים שביקרו באתר שלכם אך כבר ביצעו רכישה. כדי לקבל את התמונה הטובה ביותר בהשגת לקוחות חדשים, פשוט אל תכללו את האנשים האלה. במקרה זה, המטרה שלכם עשויה להיראות כך: “ביקור באתר שלכם אך ללא ביצוע רכישה”.
אם אתם רוצים לגרום לאנשים שכבר רכשו מכם לקנות פריטים נוספים, כדאי יותר ליצור מודעה נפרדת עבורם. זה יעבוד טוב יותר מאשר לאגד את כולם עם הקהל עליו דיברנו קודם לכן. בנוסף, אף אחד לא אוהב לראות מודעה לפריט שהוא כבר קנה מכם, זה גורם לשיווק שלכם להיראות מרושל ותאמינו לי, זה לא רושם שאתם רוצים לתת ללקוח נאמן פוטנציאלי.
3. פלחו מחדש אנשים שכבר קיימו אינטראקציה עם העסק שלכם
אנשים שקיימו אינטראקציה בעבר עם העסק שלכם על ידי סימון ‘אהבתי’ בדף הפייסבוק שלכם, תגובה על הפוסטים שלכם וכו’ הם לקוחות פוטנציאליים. והם הטובים ביותר לפילוח מחדש. לכן, כשאתם מפלחים אותם מחדש, סביר יותר שהם יזכרו את המותג שלכם ויקיימו אינטראקציה עם המודעה שלכם. הם גם נוטים יותר להיות נאמנים למותג שלכם. זה נקרא “פילוח מחדש בכל מקרה” כי אז אתם לא צריכים לטרגט רק אנשים אקראיים.
4. תנו הצעה להנחה
ברוב הפעמים, הנחה מעניינת תניע אנשים לחזור לאתר שלכם ולהשלים את הרכישות שלהם. אז מה דעתכם לפלח מחדש את הקהל שלכם עם מבצע הנחה? רעיון מבריק, לא?
אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם להציע הנחה באופן מיידי, שקלו להפוך את מודעת השיווק מחדש הראשונה שלכם לתזכורת שתבקש מהמבקרים להשלים את הרכישה שלהם. אם אתם לא מקבלים את כמות ההמרות שרציתם, אתם יכולים תמיד לשנות אסטרטגיה ולהציע הנחה מעניינת עבורם.
5. בדקו את המודעות שלכם
בעולם השיווק, ניחושים לא ממש מומלצים. לכן, אתם צריכים להמשיך לבדוק אלמנטים של הקמפיין שלכם כדי לראות מה עובד. למרבה המזל, פייסבוק מאפשרת לכם לבצע בדיקות A/B בקמפיין שלכם. אלמנטים שאתם יכולים לבדוק הם: גופני טקסט שונים, קופי שונה לכותרת, תמונות אחרות, קופי אחר עבור קריאה לפעולה, צבעים וכו’.
הטריק כאן? בצעו התאמות קטנות בכל פעם כדי שתוכלו לזהות את ההשפעה של כל שינוי על ביצועי הקמפיין.
על ידי בדיקת המודעות שלכם, תוכלו לדעת איך לתקשר בצורה הטובה ביותר עם הקהל שלכם כדי להשיג מעורבות והמרות מקסימליות.
לסיכום
ריטרגטינג פירושו שתציגו מודעות שונות לאותה קבוצת אנשים. לכן, תצטרכו להיות עקביים עם תדמית המותג ומה שאתם רוצים לשדר. כך תבנה את המודעות הדרושה לכם כדי לשמור על המותג שלכם בתת המודע והמודע של הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם. עם השלבים, הטיפים והטריקים שהראנו לכם כאן, אנו מקווים שתתחילו לעורר מחדש מעורבות של המבקרים שלכם כדי לשפר את המעורבות ואת שיעורי ההמרה שלכם. כמו כן, אל תשכחו לבדוק את המודעות שלכם על בסיס יום יומי כדי לוודא שאתם מתמקדים בקהל ובמודעות הנכונות.



