המדריך המלא לטיפול במוצרים שחסרים במלאי באופן זמני

עבור עסקים רבים, בשנים האחרונות השתנו כללי המשחק בכל הנוגע לרכישות באינטרנט. יותר ויותר אנשים אימצו את שיטת הקניה ברשת. סיטואציה זו הגדילה משמעותית את כמות הרכישות באינטרנט, דבר אשר תפס הרבה בעלי עסקים לא מוכנים, מפני שהמלאי משתנה תוך כדי תנועה והדבר דרש מהם לעדכן מלאי באופן סדיר, מהיר וברגע האמת, דבר שלא תמיד מתאפשר.
כתוצאה מכך המלאי המוצע למכירה באתרי הסחר אוזל. גולש המגיע לאתר ורואה מוצרים שאינם במלאי עלול לחוות תחושת תסכול. במקרים מסוג זה, עבור בעלי האתר, עסקאות פוטנציאליות עלולות לרדת לטמיון. איך מתמודדים ונמנעים מכך?
עד לפני כמה שנים המציאות מבחינת קמעונאים שמוכרים באונליין היתה פשוטה יחסית. היקף המכירות היה ידוע פחות או יותר, ה”פיקים” לאורך השנה היו מוכרים וההתנהלות השוטפת התנהלה על מי מנוחות. פה ושם אמנם היו חוסרים של מוצר זה או אחר, אבל לא מדובר היה בעניין גורף ודי היה בשיחת טלפון לספק כדי לצמצם את פערי הזמנים עד הגעת הסחורה. אפשרות אחרת היתה ליצור קשר עם הלקוח (במידה והוא השאיר פרטים), להתנצל על אי הנעימות ולהבטיח שהמלאי יחודש במהרה.
כיום דרישות צרכני האינטרנט עלו והם מעוניינים לקבל מענה לצרכים שלהם כאן ועכשיו.
ובכן, בעוד בעלי אתרי סחר רבים יכולים היו ליהנות מגלי מכירות הגבוהים, הרי בפועל, רבים מהם דווקא נאלצים להשיב את פני הלקוחות ריקם ולהודיע שמוצר זה או אחר חסר במלאי. במידה ומדובר אכן במוצרים בודדים, חוויית הרכישה של הלקוח יכולה להישאר חיובית, אולם מה קורה במצב שבו מוצרים רבים מאותו התחום אזלו מהמלאי? לקוח שמבקש לבצע רכישה ונחשף לתוצאות החיפוש הללו יעבור למתחרה בלי להניד עפעף.
מה עליכם לעשות לפני נקיטת פעולה כלשהי לגבי מוצרים חסרים באופן זמני?
לפני שאתם מתחילים לטפל במוצרים שחסרים במלאי באופן זמני, עליכם לשאול את עצמכם:”מהו פרק הזמן בו המוצר יהיה חסר במלאי?
כמו כן, בהתאם לסוג המוצר שאתם משווקים, אתם צריכים לחשוב: “עד כמה הגולש יהיה מוכן לחכות בשביל לקבל את המוצר הזה?”. למשל אם מדובר באוכל לכלבים, יש להניח שהצרכן יצפה לקבל אותו תוך יום יומיים, אך אם מדובר על תיק יד זה בהחלט סובל דיחוי ושווה את ההמתנה, מכיוון שאם כבר הגולש “נדלק” על התיק שאתם מוכרים, יכול להיות מאד שהוא יהיה מוכן לחכות. דבר נוסף וקריטי ביותר לגבי מוצרים החסרים באופן זמני, הוא שחשוב מאד שהגולש יבין באופן ברור ומיידי, כאשר הוא נכנס לעמוד, שהמוצר אמנם חסר אך הוא אמור לחזור למלאי בקרוב. יש לקחת פרט חשוב זה בעת עיצוב עמוד המוצר (מבחינת חווית משתמש).
האם הסרת מוצר מהמלאי עלולה לפגוע בתוצאות ה – SEO?
עמודי מוצר רבים תופסים כוח בעיני מנועי החיפוש ומשפיעים על הזהות הכללית באתר. במידה ואתם מחליטים למחוק עמודי מוצר, משמע, העמוד הופך להיות עמוד שגיאה 404 . עמודים אלו פחות מומלצים מבחינת קידום אורגני ומבחינת חווית הגולש שכן, הגולש מגיע ומקבל הודעת שגיאה על כך שהעמוד שחיפשו אינו קיים(דבר שיכול בהחלט להוביל לנטישה מהאתר) מה גם, שגוגל מבין שהעמוד כבר לא רלוונטי ועקב כך מוריד אותו בדירוגים.
אם בכל זאת החלטתם למחוק מוצר, על מנת למזער את נזקי הפגיעה במיקומים שהעמוד כבר צבר, מומלץ לבצע פעולה הנקראת: הפניית 301 ולהפנות בעצם את הגולש לעמוד רלוונטי אחר. בנוסף, יש לקחת בחשבון שהרי מדובר על מוצרים החסרים באופן זמני, לכן, אם נסיר את העמודים כעת, במוקדם או במאוחר נצטרך לפתוח את העמוד מחדש עם כתובת URL חדשה כאשר המוצר יחזור למלאי, זה אומר שהעמוד יצטרך לצבור את כוחו בעיני גוגל שוב מהתחלה – לא חבל?
ברמת הקידום האורגני במנועי החיפוש לא יהיה נכון להסיר את המוצרים האלו מהעמודים באתר, מכיוון שאם מדובר במוצרים המדורגים כבר בתוצאות החיפוש של גוגל, הדבר עלול להשפיע לרעה על הדירוגים. אם כן, הקמעונאים נמצאים בין הפטיש לסדן ונדרש פתרון מתאים. יחד עם זאת, התשובה היא לא חד משמעית, הרי המוצרים שאזלו מהמלאי כן עומדים למכירה וישנו מחסור זמני בהם. כמו כן, עדיין נעשה קידום אתרים בגוגל ברמת האתר כולו. אך למרות זאת כדאי לפעול בצורה נכונה שכן במידה והסרתם מוצר שקודם עבורכם בגוגל על מילת מפתח בעלת נפחי חיפוש גבוהים כמו: דגם מסוים או מוצר ספציפי מאד מבוקש, אתם עלולים לחוות ירידה בטראפיק שמגיע מהאתר וחבל, כיוון שכך חשוב להתנהל באופן יעיל ומתוך תכנון לטווח ארוך.
מהן האפשרויות המוצעות לניהול מוצרים שאינם במלאי?
כאן אנו מביאים לפניכם את כל האפשרויות. אתם היחידים שמכירים את האתר שלכם בצורה המקיפה והטובה ביותר ועל פי האפשרויות המוצעות, תדעו לנהל ולבחור את האופציה המתאימה לאתר הסחר שאתם מנהלים.
# אפשרות 1 – הודעת שגיאה מסוג 404
על פי אפשרות זו, הדף כבר נמחק מהאתר או שהחלטתם להסירו. הבעיה עם האופציה הנ”ל היא שכאשר המוצר יחזור להיות במלאי, תרצו להעלות מחדש את העמוד, וכאשר יהיה שוב מחסור תבקשו שוב להוריד את העמוד. בשורה התחתונה יהיה למנועי החיפוש מאוד קשה לעמוד בקצב ההעלאה וההסרה של העמוד, מה שיוביל לירידה דרסטית בחשיפות מבחינת SEO ובהמשך אף לירידה במכירות המוצר גם כאשר הוא יהיה במלאי בשפע.
פתרון של הסרת עמוד המוצר אינה מומלצת במקרה של מוצר שאינו במלאי באופן זמני, אלא רק במקרה והוא הוסר מהמלאי באופן קבוע וכמובן במידה שאין לנו באתר מוצר דומה אחר שניתן להפנות אליו. במקרה זה, כן יהיה נכון להפנות את הגולש לעמוד 404 על מנת שהוא יבין שאכן המוצר אזל מהמלאי. דרך עמוד 404 ננסה לנתב את הגולש לקטגוריה או למוצר הרלוונטיים עבורו.
# אפשרות 2 – הודעה מסוג 103
על פי אפשרות זו, העמוד באתר הופך ל”שקוף”, כלומר לא ניתן להגיע אליו. הבעיה עם האפשרות הזו היא שבדיוק כמו בסעיף הקודם, האקטיבציה של העמוד אורכת זמן רב מבחינת הזיהוי שלו במנועי החיפוש ולמה?
מכיוון שמרגע העמוד נסתר בעיני גוגל, הוא כבר לא מאנדקס אותו וברגע שאתם מסירים את הודעת ה- 103 מהעמוד, גוגל לא בהכרח יגש במיידי לסרוק אותו. לכל אתר יש תקציב זחילה(סריקת עמודים על ידי גוגל) ולכן אין אנו יכולים להיות בטוחים שגוגל יגיע לסרוק דווקא את העמוד הנ”ל. וזאת הסיבה שיכול לקחת הרבה זמן לגרום לכך שהעמוד שוב יראה בתוצאות החיפוש. בעיקר כאשר מדובר באתרי סחר, עם הרבה מאד עמודים ומוצרים לסריקה. לכן הפיכת העמוד ל”בלתי נראה” יכולה להיות גם כן פעולה שנותנת מענה בטווח הזמן המיידי, אולם בטווח הארוך עלולה להתברר כטעות שיווקית ומכירתית.
# אפשרות 3 – הודעה מסוג 203
כאן אתם בעצם מפנים את הלקוח למוצר דומה מאותה קטגוריה שיכולה להיות מענה לחיפוש של הגולש. למשל, אם הלקוח מבקש לרכוש מדפסת לייזר לבית מדגם מסוים, אתם יכולים להפנות אותו לדף תוצאות של הקטגוריה הכללית של נעלי הספורט של אותו מותג. בעמוד זה יכולים להופיע בין היתר נעלי ספורט מדגמים שונים, נעליים למגוון מינים: לנשים, ילדים וגברים, או אפילו במקרים מסוימים(תלוי כיצד נבנתה היררכיית האתר) אפילו ביגוד של אותו מותג ועוד. לכאורה נשמע כמו פתרון יעיל, אבל בפועל מדובר בחוויית משתמש שאינה אופטימלית. אחרי הכל, הלקוח חיפש מוצר ספציפי אותו ביקש לרכוש ואתם עושים מעין מניפולציה. שיטה זו יכולה בהחלט להוביל לכך “שעל הדרך” תגזרו רווחים ממוצרים אחרים, אך מנגד, חוויית משתמש כזו עלולה להוביל לכך שהלקוח לעולם לא יחזור לבצע רכישות אצלכם באתר, מכיוון שירגיש שאינו קיבל מענה מדויק למה שביקש, ושוב הגענו למבוי סתום בכל הנוגע לשאלה כיצד נכון להציג מוצרים שאזלו מהמלאי.
# אפשרות 4 – סכמת זמינות של המוצר
על פי אפשרות זו, ניתן להגדיר בקוד של העמודים מגוון רחב של סכמות, אשר יראו את זמינות המוצרים לגוגל ובהמשך לכך בתוצאות החיפוש האורגניות. אם נחזור לדוגמת נעלי ספורט של מותג מסוים, הלקוח שיחפש לרכוש את המוצר במנוע החיפוש יוכל לראות כבר ברשימת התוצאות האם יש את המוצר במלאי, האם הוא אזל, האם ניתן לרכוש אותו רק באון ליין או גם בחנות פיזית ועוד כהנה וכהנה אפשרויות. באופן הזה הלקוח הפוטנציאלי “מגיע מוכן” יותר לקראת התוצאות שהוא יקבל באתר ויכול לקבל בהבנה “טריקים שיווקיים” כמו הפניה לעמוד קטגוריית מוצרים עם תוצאות מעולם תוכן דומה או עמוד מוצר חופף למה שהוא חיפש. אם אפשרות מספר 4 נשמעת כמו הפתרון המושלם, חכו רגע לפני שאתם יוצאים בריקודים. אחרי הכל, מי אמר שנכון להציג בשורת התוצאות האורגניות את העובדה שהמוצר לא נמצא במלאי? יתרה מזאת, כמה זמן יעבור בין השלב שבו באתר תעודכן זמינות המוצר עד שגוגל “יקרא” את זה ויעדכן? במילים אחרות, אופציה זו אפשרית אך לא אידיאלית במיוחד.
כעת נשאלת השאלה – האם אין פתרון יעיל שיכול לאפשר לבעלי אתרי איקומרס להתמודד עם מחסור במלאי? ובכן, כמו במקרים רבים, התשובה היא מעט מורכבת ומיד תבינו מדוע…
נתחיל מהעיקרון הבסיסי – גם אם המוצר אזל מהמלאי, חשוב שעמוד המוצר ימשיך להעניק ערך לגולשים. באופן הזה, גם אם יהיה תסכול מהעובדה שלא ניתן לבצע את הרכישה, הלקוח יבין ש”על הדרך” הוא קיבל ערך שיכול להיות שלא היה נחשף אליו באופן אחר או לחילופין שמוצע לו פתרון אחר שיכול להיות יעיל ולפצות על העובדה שהמכירה הספציפית באונליין לא יכולה לצאת אל הפועל.
הנה לפניכם דוגמאות לפתרונות יצירתיים כשיש לכם מוצרים חסרים באופן זמני:
איסוף מוצר בסניף:
לקוח המעוניין להזמין מוצר כלשהו מהחנות האינטרנטית, אולם מוצר זה אינו קיים במלאי כרגע באתר, בעל החנות האינטרנטית יכול להציע ללקוח לבצע את הרכישה ולבוא לאסוף את המוצר בסניף שכן במחסני החנות, המוצר עדיין במלאי(בד”כ מלאי של חנות פיזית וחנות אינטרנטית מנוהלים בנפרד). אמנם זה לא בדיוק מה שהלקוח תיכנן, אולם בשורה התחתונה הקמעונאי מציג בפניו את הדרך שבה יוכל להנות מהמוצר למרות שבאתר הוא אינו קיים במלאי. חשוב להיות יצירתי ולצאת מהקופסא.
ישנה עוד אפשרות אחרת…
הוספת הנעה לפעולה של השארת פרטים במקרה של חזרה למלאי:
ללקוח מוצעת אפשרות השארת טופס פרטים שתתריע לו במייל או בהודעה בטלפון הנייד, כאשר המלאי מתעדכן והמוצר בו הוא חפץ יחזור למלאי. כאן נדרשת מהלקוח סובלנות, רצון וצורך אמיתי לרכישת אותו מוצר. כמו כן, זה יכול לעבוד טוב במקרה בו המוצר המדובר מאוד אטרקטיבי באתר שלכם, הן מבחינת מחיר והן מבחינת ייחודיותו בשוק וגם כאשר מדובר על סוג מוצר שבו הגולש יכול לסבול דיחוי.
לדוגמא: תמונת נוי לבית שאינה הכרחית במיידי.
בעידן הנוכחי בו כולנו מגלים מעט יותר אורח רוח ומבינים שמחסור הוא עניין זמני, מאוד יכול להיות שהלקוח דווקא יעריך את הכנות ואת השירותיות הגבוהה וישאיר את פרטי ההתקשרות המבוקשים. כמובן, שבמידה והוא עשה כן, נחתם ביניכם מעין “חוזה בלתי כתוב”, לפיו הלקוח מצפה להודעה מכם. באם זו לא תגיע, התסכול שלו יגדל והסיכוי שהוא ישוב לצרוך שירותים או מוצרים דרככם יורד באופן משמעותי.
Eshop אקסטרה טיפ: ברגע שהלקוח שולח פרטים בטופס ההתרעה, הגדירו שישלח אליו מייל אוטומטי בסגנון: “קיבלנו את בקשתך להיות מעודכן כש “מוצר x” יחזור למלאי, אתה תהיה בין הראשונים לדעת שהמוצר זמין לרכישה!”
פתרון מעולה נוסף הוא…
חיפוש פנימי באתר:
כאשר לקוח פוטנציאלי נכנס אליכם לאתר כדי לבצע רכישה, מתחילה ביניכם מעין מערכת יחסים. אם יוצאים מנקודת המוצא הזו, הרי שכדאי לבסס את מערכת היחסים על אמון. הכוונה היא שניתן להציע ללקוחות לערוך חיפוש באתר ולהוסיף אופציית סינון של מוצרים אשר אינם נמצאים על המדף. באופן הזה אתם מעצם מרוויחים פעמיים.
פעם אחת הלקוח יכול לגלול ולהיחשף למגוון המוצרים המלא שקיים אצלכם באתר
פעם שניה כאשר אתם מאפשרים לו לסנן מתוך כל אותם מוצרים את אלו שאזלו באופן זמני מהמלאי.
העובדה שאתם מאפשרים את אותו סינון משדרת אמינות ופתיחות כלפי הלקוח ויכולה להעלות באופן משמעותי את הסיכוי לכך שהוא יגלה סובלנות לעובדה שמוצר זה או אחר לא זמין באותה נקודת זמן.
המלצה נוספת ולא פחות חשובה…
חוסר בצבעים ודגמים מסוימים:
אם יש לכם מוצר וצבע מסוים או דגם ספציפי חסר באופן זמני, מומלץ להסיר את הבחירה לצבעים או דגמים נוספים, שכן לא מומלץ שהגולש יראה אופציה שאינה אפשרית, הוא עלול לצאת ולחפש את הצבע שהעדיף באתר אחר וזה לא מה שאתם חפצים.
Eshop אקסטרה טיפ: מומלץ שתהיה לכם טבלת גוגל שיטס או אקסל, המרכזת בצורה מסודרת את הדגמים והצבעים שהוסרו, זאת על מנת שלא יווצר מצב שצבע או דגם כבר יהיו זמינים במחסני החברה אך לא יופיעו באתר.
לגבי וריאציות מוצרים: אתרים רבים לא מורידים את האפשרות לבחירת צבע או מידה מסוימים, גולש מבצע רכישה של צבע או מידה מסוימת שאינה נמצאת בפועל במחסני החברה. במקרה זה, בעל האתר מחייג ללקוח או שולח הודעה לגבי כך ומציע הצעה לצבע או מידה אחרת. לצורך הבנה: אם לדוגמא הזמנתם באתר אופנה חולצה במידה 36 אך המידה הזו אינה קיימת במלאי במחסנים, בעל האתר יחייג אליכם או ישאיר לכם הודעה לגבי הנושא ויציע לכם אלטרנטיבה כמו מידה 38 למשל.
דוגמא נוספת: הזמנתם לילד חליפת גן עם מוטיב דובים בצבע כחול ובעל האתר מציע לכם את אותה חליפה עם אותו מוטיב אך בצבע סגול.
שימו לב לסיטואציה הזו יש שני צדדים:
מצד אחד, תוכלו להציל עסקאות מכיוון שהגולש כבר מכוון מכירה ואם תציגו לו את האופציה החלופית שאינה באמת כל כך שונה מהאופציה הראשונית שבחר והיא יכולה בהחלט להיות מותאמת עבורו, ככל הנראה הוא לא יסרב. ובכך הרווחתם עסקה התואמת לסחורה הקיימת לכם במלאי האמיתי. מצד שני, קיימת אופציה שהלקוח יסרב להצעה ויבקש לבטל את העסקה. יכול להיות גרוע מכך שבמידה והיו לו עוד פריטים ברכישה הכוללת, הוא עלול לכעוס ולבטל את העסקה במלואה. יכול מאוד להיות שהוא יסכים להצעה שלכם אך יצא עם תחושה מרה ולא יחפש לרכוש מכם בשנית בהמשך.
טיפים לנראות וחווית המשתמש של העמודים החסרים במלאי באופן זמני
דחיקת המוצרים החסרים לתחתית עמוד הקטגוריה.
ישנם בעלי עסקים אשר מגדירים בקוד של האתר כך שמוצרים שלא קיימים במלאי יידחקו לתחתית התצוגה של אותה קטגוריה ובכך מעלים את הסיכוי ש”ידוגו” את הלקוח עם מוצרים הקיימים במלאי שיש באפשרות החנות לספק במיידי. באופן הזה הלקוח בעצם עובר על כלל המוצרים הקיימים ויכול להתרשם מהאיכויות של המוצר ורק אחר כך, בהמשך הגלילה, הוא יוכל לראות את המוצרים שאזלו מהמלאי. פתרון זה נותן תחושה לגולש שהוא הגיע לאתר רלוונטי שיש לו היצע עבורו, זאת מכיוון שבראש ובראשונה הוא נתקל במוצרים זמינים הניתנים לרכישה מיידית. פתרון זה יכול למנוע נטישה מהירה של גולש שקוראת בדרך כלל בשניות הראשונות בעת כניסה לאתר.
לגבי מוצרים המופיעים בעמוד אך חסרים במלאי, ניתן לרשום שהמוצר אינו במלאי זמנית אך יש מבצע אטרקטיבי למוצר דומה(במחיר יותר אטרקטיבי מהמוצר שכרגע אינו במלאי) ויש להוסיף הנעה לפעולה באופן בולט למוצר החלופי.
לתשומת לבכם: כאשר אתם חושבים לדחוק את המוצרים החסרים במלאי לתחתית העמוד, דבר ראשון אתם צריכים לבדוק האם יחס כמות המוצרים הזמינים במלאי ביחס למוצרים שאינם במלאי גדולה יותר. אם כן, אפשרות זו יכולה להיות מצוינת עבורכם. במידה ולא, עדיף לוותר על פתרון זה.
להציע מוצרים דומים בעמוד המוצר הספציפי החסר במלאי
כאשר המוצר שלכם חסר במלאי באופן זמני, על מנת לא לאבד לקוחות פוטנציאליים הנוחתים בעמוד זה, מומלץ להטמיע שורת מוצרים דומים שיכולים לעניין את הגולש, כאשר כותרת הסקשיין יכולה להיות: “מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך”, או “מוצרים זהים למה שחיפשת” ועוד…
במקרה זה חשוב שהצעות למוצרים נוספים יופיעו בקרבת המוצר החסר במלאי, על מנת שהם לא יתפספסו בעיני הגולש.
שימו לב: יש לבצע התאמות אלה גם במובייל.
ציון טווח תאריכים צפוי לחזרת המוצר למלאי
כאשר גולש/לקוח פוטנציאלי מגיע לעמוד מוצר ספציפי, כנראה שמשהו הניע אותו להיכנס ולצפות במוצר, יכול להיות שהמודעה בתוצאות החיפוש מאד אטרקטיבית, או שהוא הגיע מתוך האתר ונתוני המוצר “קרצו” אליו. ברגע שהוא נוחת ורואה שהמוצר חסר במלאי, זה מאד מאכזב והאמינות של האתר בעיני הלקוח יורדת מעט.
פתרון זהב לשמירת אמון זה הוא לכתוב ליד המוצר תוך כמה זמן המוצר צפוי לחזור למלאי וכמובן, כפי שכתבנו קודם לכן, לאפשר ללקוח הפוטנציאלי להשאיר פרטים לקבלת עדכון כאשר המוצר אכן חזר למלאי.
אישופ אקסטרה טיפ: אם אתם רוצים לייצר אצל הגולש ציפייה למוצר שיחזור למלאי – יש להוסיף שעון לאחור(counter) שסופר לאחור את חזרתו של המוצר למדף באתר.
אפשרות נוספת…
הסתרת המוצרים החסרים במלאי
ניתן להסתיר את המוצרים שחסרים במלאי על ידי הגדרתם במערכת הניהול כך שיתבצע באופן אוטומטי. כאן בעצם הגולשים לא יראו את המוצרים שאינם ניתנים לרכישה מיידית.
לפתרון זה יש 2 צדדים:
מצד אחד, לא מבלבלים את הגולשים בכך שאנו לא מציגים מוצרים שאינם רלוונטיים לרכישה(מוצרים שאזל להם המלאי),
אך מצד שני, הגולש לא רואה שיש באתר מוצרים שעלולים להיות רלוונטיים עבורו בקרוב, אך לא זמינים באופן מיידי. ובכך יש סיכוי שהוא לא יחזור לאתר שלנו בפעם הבאה שהוא יחפש מוצרים ספציפיים.
דבר נוסף שיש לקחת בחשבון: במידה ומסתירים מוצרים לא זמינים זה עלול לדלל משמעותית את כמות המוצרים שיש לנו להציע בעמוד הקטגוריה ולכן יכול להיווצר מצב שיהיו לנו קטגוריות דלות ממוצרים שיראו הרבה פחות אטרקטיביות לגולש.(מבחר מצומצם). אם אין לכם בקטגוריה הרבה מוצרים, אז האופציה הזו תהיה פחות טובה עבורכם. לכן השיקול להסתיר מוצרים תלוי בעיקר בסוג המוצר, מפני שתמיד מומלץ שבקטגוריית המוצרים שהגולש מחפש יהיה היצע רחב.
** בניגוד להודעת 103, יש לקחת בחשבון שבמקרה זה בעת הסתרת מוצרים, הם עדיין מאונדקסים בגוגל וניתן להגיע אליהם מתוך הרשת.
אז מה, אין כאן פתרון קסם?
האמת היא שאין איזה פיתרון HTML או קוד כלשהו שניתן לשתול בעמוד או באתר כדי לפתור כליל את סוגיית ה”אזל מהמלאי”. מה שכן ניתן לעשות הוא לשפר ככל הניתן את חוויית השימוש של הלקוח ולצמצם את תחושת התסכול שהוא חש כאשר מוצר מבוקש אינו בנמצא.
אמנם סקרנו כאן את האפשרות של הורדת דפים מהאתר עד אשר המוצרים יחזרו למלאי, אולם בפועל מדובר בחלופה פחות טובה בראייה לטווח רחוק. הבלבול שנגרם ללקוחות, הירידה בדירוג במנועי החיפוש והחשיפות הנמוכות שיהיו לדפים כאשר הם יעלו מחדש, עלולות להוביל להפסדים גדולים אצל הקמעונאים.
הפסדים מעין אלו הם עניין שכדאי להימנע ממנו בשגרה.
במילים אחרות, גם אם המוצר אזל מהמלאי(הרי הוא אזל מהמלאי רק באופן זמני ולא קבוע): השאירו את עמוד המכירה באוויר ודאגו להנעות לפעולות נוספות כגון:
הציעו ללקוחות מוצרים חלופיים רלוונטיים, אפשרו להם ליצור אתכם קשר בדרכים מגוונות, הגבירו ושפרו את מערך שירות הלקוחות כך שתוכלו להעניק חוויית משתמש איכותית, כזו ששמה את הלקוח במרכז ונותנת את הדגש המתאים, על תחושת אי הנוחות שנגרמה לו כתוצאה מהמחסור של המוצר המבוקש במלאי(דוגמאות לשיפור מערך שירות לקוחות: צ’אט אנושי, הטמעת וואטסאפ עסקי באתר, זמינות טלפונית ללא המתנה ארוכה, טופס השארת פרטים בעמודי המוצר וכו…), כמו כן חשוב לשדר שקיפות ללקוחות, מה הכוונה? אם אתם יודעים שהמוצר יחזור למלאי רק משהו כמו 3 שבועות, 3 ימים או שבוע, ציינו זאת. זה ישחק אך ורק לטובת העסק והמכירות של האתר!
אם תנקטו במהלכים הללו, תוכלו לבנות מערכת יחסים המבוססת על אמון עם קהל הלקוחות הרחב שלכם, שכן ברוב המקרים ואפילו בכל המקרים, אין מדובר על לקוח חד פעמי אלא לקוח חוזר. מערכת יחסים כזו תעלה את הסובלנות שהם יגלו כלפי “באגים” או חוסרים קיימים ותשאיר את רמת שביעות הרצון שלהם גבוהה, למרות החוסרים.
ומה הקשר בין קמפיין גוגל שופינג להסרת מוצרים מהמלאי?
האם יצא לכם להיכנס למוצר מתוך קמפיין גוגל שופינג ובעת הכניסה לגלות שהוא בכלל אזל מהמלאי? קרוב לוודאי שכן. הדבר קורה להרבה צרכני רשת והמפסיד העיקרי הוא אתם, שצד אחד משלמים על קליקים מיותרים ומצד שני מאבדים לקוח לחינם.
לכן חשוב לדעת ולעשות: אם מסירים מוצרים מהמלאי יש לעדכן את טבלת הגוגל שיטס המתממשקת עם הגוגל שופינג(במידה כמובן ואתם עובדים עם רשימה שאינה דינמית). יש לקחת בחשבון שגם אם אתם עובדים עם רשימה דינמית היא תסתכרן פעם ביום ולכן עדיין יכול להיווצר מצב שהפרטים שהסרתם לאחרונה לא התעדכנו בגוגל שופינג כמה שעות טובות כאשר הקמפיין עדיין באוויר. לכן קחו בחשבון שאם הסרתם הרבה מוצרים בזמן שיש לכם קמפיינים באוויר, אתם עלולים לשלם על לא מעט קליקים מיותרים.
לסיכום:
לנהל ולתחזק אתר איקומרס מצריך זמן, השקעה, מיומנות וידע. חשוב שאתר הסחר, עוד לפני שהוא עולה לאוויר, יתוכנן וייבנה בצורה חכמה ואסטרטגית הן לניהול בבק אופיס והן לקידום המכירות והשיווק וכמובן בהתאם לסוג המוצרים ולקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם. יש לבנות אתר סחר בצורה נכונה מבחינה היררכית וכמובן מבחינת הקוד שכן, אתר איקומרס נדרש להיות דינמי מבחינת אפשרויות השינויים שניתן לבצע בו, כדי לשפר את חווית השימוש והגלישה במשך הזמן ובהתאם לטרנדים ולשינויים הטכנולוגיים. באתר סחר אין מדובר על להעלות מוצרים פעם בכמה זמן והכסף זורם חלק לחשבון הבנק, אלא זה דורש מאמץ וחשיבה.
יש כאן את המורכבות של ניהול מלאי והמבצעים בשוטף בזמן אמת, לעיתים קרובות יש להתעסק ולתפעל את האתר סביב השעון. תזכרו שלא קל להביא לקוח לאתר שלכם ובטח שלא פשוט להניע אותו לרכישה, לכן המוצרים חייבים להיות מעודכנים, האתר חייב לעבוד פיקס והכל צריך להיות מתוקתק.
לנו בפלטפורמת Eshop יש את כל הפתרונות הטכנולגיים המאפשרים תפעול יעיל ונכון של מוצרי האתר שלכם על ידי ממשק ניהול חכם וידידותי. נשמח לייעץ ולכוון אתכם , השאירו פרטים בטופס הנ”ל ומומחה איקומרס מטעמנו יחזור אליכם במהרה.

