התאמת צבעים לחנות האינטרנטית

צבעים הם פקטור משמעותי בכל אפקט בחיים שלנו: בעיצוב הבית, בפרטי הלבוש שלנו, בבחירות שלנו איזה רכב לקנות, מה לאכול, בהחלטות קנייה שלנו, בטקסים, בחגים, בעסקים, בכל צעד משמעותי (אפילו באהבה).
החשיבות של בחירת צבע בעולמות העסקים היא גם בעלת משקל: מיתוג עסק, מיצוב של חברה מסחרית, קביעת לוגו – אלה מהלכים שמעצבים את הזהות של העסק ושהשפעתם על הצלחתו היא לאורך שנים.
בחירה בצבעים שיזוהו עם העסק ועם עולמות התוכן שלו היא לא פחות מגורלית (קבלו ורוד בייבי. ההמשך אופטימי).
אור ירוק לפלטת הצבעים הקסומה
תורת הצבעים שהתבססה סביב המאה ה-18 מייחסת לכל צבע השפעה פסיכולוגית וקונוטציות מסוימות.
הצבעים מחולקים לצבעים פיזיקליים, וצבעים כימיים ופיזיולוגיים.
כלומר לצבעים שנראים פיזית כפי שהאדם חווה אותם גם מבחינה פסיכולוגית-רגשית,
מול צבעים ‘כימיים’ בסיסיים שהאור משפיע על האופן שבו האדם ‘תופס’ אותם.
מאז ועד היום המפרט הזה משפיע על בחירות-צבעים בתחומים רבים.
תורת הצבעים התעדכנה במרוצת השנים ונוספו לה גישות מרעננות.
הנה חלק ממאפייני הצבעים שמקובלים מאז וגם היום:
- שחור מייצג צל, אבל, יוקרה.
- לבן מסמל אור, פתיחות, ניקיון, בריאות, שלווה.
- צהוב, אדום, כתום, סגול – צבעים חמים, מסמלים מהירות, חיוניות, סכנה, החלטיות.
- תכלת ו-ורוד מסמלים נינוחות, רוגע, נעורים, שלווה, רומנטיקה, אופטימיות.
- ירוק מסמל שגשוג, בריאות, רעננות, חדשנות, צמיחה.
- כחול מסמל אמון, בטחון, יושר.
- אפור מסמל איפוק ורוך, יציבות.
יש לכם עסק? רוצים לבחור צבע שיזוהה איתו?
כשאתם עומדים לבחור צבע שיזוהה עם המותג שלכם, תחשבו מה את רוצים בעצם לשדר ‘לעולם’ וללקוחות שלכם:
– חישבו מהן התכונות של העסק עצמו, באיזה תחום מקצועי הוא פעיל? מיהם קהלי המטרה שלכם?
– מה הכי חשוב שיחשבו על החברה שלכם?
– איזה ערכים אתם רוצים שיהיו מיוחסים לעסק שלכם?
ברגע שיהיו לכם תשובות לשאלות המפתח האלו, לכו אל ‘תורת הצבעים’ ותבחרו את מה שהכי מתאים למה שהגדרתם.
תוכלו גם להיעזר במעצב גרפי, במעצב אתרי אינטרנט, במשרד-מיתוג שבקיא בתהליכים כאלה.
איך בוחרים צבע לאתר האינטרנט של העסק?
צבעי הלוגו, צבעי המוצרים שלכם, הצבעים שיהיו דומיננטיים באתר האינטרנט שלכם, כל אלה ישפיעו על תפיסת המותג שלכם.
בחירת הצבעים לאתר האינטרנט גם תכתיב את חוויית הגלישה של הקהל שלכם, ולכן יש לבחירה הזו חשיבות משמעותית.
זו לא רק בחירת צבעים, זה עיצוב המוניטין, ביסוס עתיד העסק שלכם וחיזוק הצלחת החברה שלכם.
לפני בחירת צבע לאתר מומלץ לעשות קצת ‘שיעורי בית’: לבדוק איך נראים אתרים של מתחרים, באיזה צבעים הם ‘מדברים’, לבדוק מותגים חזקים מקומיים ובינלאומיים ולהתרשם מהלוגואים שלהם, מהפרזנטציות שלהם, מהפרסומים שלהם בטלוויזיה, בעיתונות, בפייסבוק, באינסטגרם.
כך תאספו קצת רשמים ותוכלו לגבש כיוון.

