חשיבות ההשקעה בחנות וירטואלית

הרבה נכתב במרוצת השנים על מה שמכונה ה”מנטליות” הישראלית. החוצפה, החום האנושי, הנכונות לעזור לאדם זר באמצע הרחוב, הביטחון של כל ישראלי שהוא יודע הכי טוב מה צריך לעשות, ועוד כהנה וכהנה. עם זאת, אם יש מאפיין אחד שבולט במיוחד מבין כל אלו, ונוגע כמעט לכל ישראלי באשר הוא, זה הפחד מ”לצאת פראייר”, כאשר לא מעט ישראלים יבקשו להוכיח באותות ובמופתים שאותם בחיים לא יוציאו פראיירים, בכל מחיר. מאפיין ישראלי זה, שבא לידי ביטוי כמעט כל תחום בחיי היום יום, זוכה לביטוי גם בתחום העסקי, כאשר רבים מבעלי העסקים בישראל מאמינים שניהול עסק מוצלח, משמעו להימנע בכל דרך מהוצאה כספית שאינה מחויבת, מה שאמור לתפיסתם גם לצאת משתלם בסופו של דבר. אותם בעלי העסקים נוקטים בפועל בשיטת ניהול עסקית המכונה “ניהול שמרני”, ומבוססת בעיקרה על הימנעות מכל יוזמה עסקית דרסטית, ולחילופין הסתמכות על “המזל” ועל “גורמים משתנים” כמרכיב מרכזי בהצלחתו הכלכלית של העסק.
למרבה הצער, וכפי שהניסיון מוכיח באופן חד משמעי, הדרך הטובה ביותר להצלחה עסקית, למעט מקרים חריגים, דורשת מבעל העסק להפגין יוזמה, ולנקוט בצעדים עסקיים יעילים לשם השגת מטרותיו. אין משמעות הדבר כמובן שבעל העסק צריך להתחיל “להמר” על כספו, אלא שכל בעל עסק, המבקש לפתח את העסק שברשותו ולהובילו להצלחה כלכלית, נדרש לנקוט בפעולות עסקיות מחושבות, העתידות להניב רווחים כספיים בטווח הארוך, וגם אם בטווח הקצר המשמעות היא הוצאה כספית מחושבת.
השקעה מצומצמת מניבה תשואה גבוהה
בימינו, ובעקבות שורה של התפתחויות משמעותיות בתחום המסחר האלקטרוני ברחבי העולם, הושקו בהדרגה מגוון רחב של פלטפורמות אינטרנטיות, המאפשרות כמעט לכל אדם לפתוח חנות וירטואלית באופן עצמאי, וזאת בהשקעה כספית מזערית, או אפילו בחינם. אין פלא אם כך, שמדי שנה, בעלי עסקים רבים, אשר גמרו בדעתם להקים חנות וירטואלית, בוחרים לעשות שימוש בכלים אלו ולהקים בכוחות בעצמם את החנות, גם אם אינם בקיאים כלל בנושא.
הבעיה היא שבמקרים רבים, התוצאה היא פחות ממוצלחת. גם אם בעל העסק מצליח להבין את עקרונות הבסיס הכרוכים בהקמת החנות, הרי שמטבע הדברים הוא עדיין לא מומחה בכך, והתוצאה לרוב תהיה חנות דלה וחדגונית, בעיצוב אפור ומשעמם, שלא תצליח למשוך את הגולשים, וגם אם כן, לא תצליח להובילם לביצוע הרכישה. כתוצאה מכך, בעל העסק יגלה שבמבט לטווח ארוך, הקמת החנות כמעט ולא סייעה לתזרים המזומנים של העסק, וזאת חרף השעות הרבות אשר הושקעו בתהליך ההקמה של החנות.
לעומת זאת, ובמידה והחנות הוירטואלית תוקם על ידי חברה מקצועית, בעלת ניסיון בתחום ההקמה, התחזוקה השוטפת והקידום של חנויות וירטואליות, הרי שהתוצאה תהיה חנות וירטואלית מהוקצעת ומרשימה, המבוססת על הניסיון המקצועי ארוך השנים שנצבר בתחום, וזאת כמובן תוך התאמה ספציפית לייחודיות של בית העסק, ולמוצרים המוצעים לרכישה.
בסופו של דבר, וחרף הרצון המובן של כל בעל עסק להימנע מהוצאות כספיות שאינן חיוניות, חשוב להבין כי הקמת חנות וירטואלית מהווה בפועל השקעה לכל דבר, אשר במידה ומבוצעת כהלכה, צפויה להעלות את רווחיו של בעל העסק בטווח הארוך, וזאת בראש ובראשונה הודות לגידול הניכר במספר הלקוחות. מסיבה זו, וככל שבעל העסק אינו בקיא בתחום, עדיף לו במרבית המקרים להשאיר את המלאכה בידיה של חברה מקצועית, כאשר בעל העסק יוסיף ויתמקד בתחום בו הוא מומחה – הניהול השוטף של העסק.
אולי יעניין אותך גם
חוות דעת של לקוחות – מהם היתרונות ואיך משיגים חוות דעת חיוביות?