איך טכנולוגיה מתקדמת מגדילה מכירות באינטרנט

כולם מחפשים היום מוצרים ושירותים דרך הרשת, הקלות והנוחות שברכישה אינטרנטית לא דומים לרכישה פיזית בשום צורה, היכולת של עסקים קטנים ובינוניים למכור לא פחות מהגדולים, ובעיקר, “אם אתה לא שם אתה לא קיים” – כל עסק פיזי חייב גם חנות אינטרנטית בשביל להגביר את הנוכחות ואת המכירות ולא פחות חשוב מכך, לא לשלוח את הלקוחות הפוטנציאליים ישירות למתחרים. חנות אינטרנטית בלבד זה לא מספיק מכיוון שהגולש הממוצע מקבל שטף של מסרים והצעות ברחבי הרשת, וללא שימוש בטכנולוגיות מתקדמות הן בחנות עצמה והן מחוצה לה לא יהיה גידול במכירות. היום ישנן טכנולוגיות חדשניות שמסייעות לבעל חנות און ליין למשוך אליו לקוחות ולגרום להם לבצע רכישות חוזרות. הטכנולוגיות הללו מאפשרות לבעל החנות למקסם את המכירות בה בכל שלב בתהליך הרכישה.
משיכת לקוחות לחנות
רגע לפי שנדבר על הטכנולוגיות שמגדילות מכירות בתוך החנות וממקסמות את הפוטנציאל שלה, ניגע בשתי הדרכים הפופולאריות ביותר להגביר חשיפה ותנועה לחנות:
• קידום אורגני SEO – מדובר בעיקר על קידום בגוגל, קידום של ביטויי מפתח ספציפיים שנוגעים למוצרים ספציפיים בחנות. המטרה של קידום אורגני היא להביא את המוצרים הללו לעמוד התוצאות הראשון של גוגל ומשם למקומות הראשונים, מה שיגדיל משמעותית את סיכויי ההקלקה עליהם בזמן חיפוש.
• קידום ממומן בגוגל ובפייסבוק – קידום ממומן בגוגל משמעו פרסום מודעות שכוללות את ביטויי המפתח (שהם המוצרים) ושיטה זו עובדת על בסיס של מכירה פומבית – לכל מודעה עם ביטוי מסוים יש את התמחור שלה והמפרסם משלם בהתאם. קידום ממומן בפייסבוק משמעו בעיקר טרגוט – היכולת לפרסם מוצרים לגולשים ספציפיים על פי פרמטרים שונים כמו מין, גיל, השכלה, מצב סוציואקונומי, ילדים בגילאים שמתאימים למוצרים ופרמטרים רבים אחרים.
כלים טכנולוגיים שונים להגדלת המכירות בתוך החנות
את השלב הראשון כבר עברנו והגולש כבר בחנות. אילו כלים טכנולוגיים עומדים לרשותנו בשביל לגרום לו לרכוש את המוצרים שלנו? איך נוכל להגדיל לו את סל הקניות? הנה כמה דוגמאות לכלים טכנולוגיים מגדילי מכירות:
• מערכת קופונים – טכנולוגיה ייחודית ומגוונת המאפשרת לייצר קופונים לשימוש חד פעמי או רב פעמי, לתת הנחה באחוזים או שקלים וכמובן לשנות בכל עת בהתאם לצרכים
• מערכת מבצעי קנהקבל – עוד טכנולוגיה מתקדמת שמגדילה מכירות, האפשרות לשכנע את הגולש לרכוש מוצר כלשהוא, מוצר שיזכה אותו במוצר נוסף בחינם או בהנחה
• מועדוני לקוחות וצבירת נקודות – האפשרות להירשם למועדון הלקוחות של החנות, לצבור נקודות ולממש אותן ברכישות הבאות, עוד דרך מצוינת לשכנע גולש לקנות רק בחנות הספציפית
• פופאפ אפסייל – פופאפים שקופצים בשלבים שונים בתהליך הרכישה בחנות ומציעים הצעות אטרקטיביות על מנת להגדיל את סל הקניות
• מערכת אייקונים שיווקיים אוטומטית – מערכת המאפשרת להציג לגולש אייקונים מעוצבים המקדמים הנחות ומבצעים של המוצרים ו”דוחפים” את הגולש לבצע רכישה
טכנולוגיות בלעדיות בטופס הרכישה של e-shop
חברת e-shop מפתחת כל הזמן טכנולוגיות ייחודיות להגדלת הפעילות בחנות, טכנולוגיות שבסופו של דבר מגדילות את הרווחים של בעל החנות. יש שתי טכנולוגיות ספציפיות במעמד הרכישה עצמו מה שאומר בפועל – הרגע בו הגולש כבר קיבל את ההחלטה לקנות ועכשיו כל מה שצריך זה למנוע ממנו לנטוש לפני סיום וכמובן לנסות ולהגדיל את סל הקניות שלו.
1. מבצעים אטרקטיביים ספציפיים על מוצרי קופה – מבצעים שונים משאר המבצעים בחנות, כאלו שיגרמו לרוכש לקנות מוצרים נוספים או משלימים למוצר שרכש רק בקו קופה:
2. וידוא רכישה בפועל וטיפול בנוטשים – כשמדובר על מקרה בו לפני הזנת פרטי התשלום הגולש מתחרט ועומד לצאת מהטופס, המערכת יודעת לזהות את תנועת העכבר לכיוון הלחיצה על ה-X ומקפיצה לו מסר שימנע ממנו לנטוש. כשמדובר על גולש שהקליד את כל פרטי הרכישה כולל פרטי התשלום אך לא ביצע את הרכישה בפועל, המערכת שולחת לו מייל שעתיים מאוחר יותר עם תזכורת להשלמת הרכישה עם קישור לנקודה הספציפית בה נטש.
אין ספק שהטכנולוגיה עשתה קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לקידום והגדלת מכירות בחנויות אינטרנטיות והיום ניתן כמעט “להיכנס למוחו” של הגולש ולהציע לו הצעות מגוונות שיגדילו את הסיכויים שהוא יבצע רכישה כמו גם יגדילו את סל הקניות שלו.
דוגמאות לכלים מכירתיים בחנויות e-shop
אייקונים שיווקיים אוטומטיים
מבצעים על מוצרי קופה בטופס רכישה
דיל יומי
פופ אפ אפסייל
חבילה מומלצת





