גוגל שופינג – קמפיין לאתרי מכירות

מודעות Google Shopping נהדרות להבאת תנועה ממירה עבור אתרי מכירות.
הגדרות הקמפיין דורשות קצת זמן ומאמץ אך לאחר מכן גוגל מציגה את המודעות לאנשים הנכונים באופן אוטומטי וזה די מדהים.
האוטומציה הזו היא גם הסיבה לכך שהמשווקים מרגישים שאין להם שליטה רבה על מה מופיע ואיפה.
במדריך המקיף הזה, אנו נסביר לכם מהו קמפיין גוגל שופינג, מהם היתרונות שלו, , איך הקמפיין הזה עובד, מהם המושגים שחשוב שתכירו ונראה לכם איך אתם יכולים לקחת בחזרה חלק מהשליטה הזו על מודעות הקניות שלכם ולעשות זאת בצורה טובה.
בואו נתחיל!
מה זה גוגל שופינג?
Google Shopping גוגל שופינג הוא מנוע להשוואת מוצרי קנייה, זהו שירות של שמאפשר לבעלי עסקים לפרסם את המוצרים שלהם למחפשים בצורה מושכת ומעניינת מבחינה ויזואלית.
המשמעות היא שאם מישהו יחפש מוצר שאתם מוכרים, Google תציג מודעות שופינג רלוונטיות של מוצרים שלכם ושל המתחרים שלכם. אם המשתמש ילחץ על המודעה שלכם, Google תעביר אותו ישירות לדף המוצר באתר שלכם.
התמונה למעלה מציגה מודעות מוצרים (שנקראו בעבר מודעות רישום מוצרים או PLAs) עבור שאילתת החיפוש “נעלי קונברס לנשים ” בראש הדף. כל מודעה של Google Shopping כוללת תמונה, כותרת המוצר, המחיר, שם המותג ולפעמים מידע ספציפי כמו עלויות משלוח או ביקורות.
Google Shopping נתמך כעת ביותר מ-40 מדינות וכמובן בישראל. זה לא מנוע הקניות היחידי להשוואות, אבל ללא ספק הפופולרי ביותר.
למה מומלץ להקים קמפיין שופינג?
אנשים רבים עדיין מתחילים את חיפוש המוצרים שלהם ב- Google. כך שפרסום בגוגל מאפשר לכם להיות בדיוק במקום שבו נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
בתוצאות החיפוש אלה ניתן לראות:
מודעות חיפוש מבוססות טקסט, שעל מנת להגדיר אותן, עליכם לכתוב את קופי המודעה ולהוסיף מילות מפתח באופן ידני.
מודעות שופינג, שבהן גוגל עושה הרבה מהעבודה הזו עבורכם. האלגוריתמים ימשכו באופן אוטומטי את הנתונים מהחנות האינטרנטית שלכם, ייצרו מודעות למוצרים שלכם, וכן יתאימו אותם לשאילתות חיפוש רלוונטיות.
זאת אומרת שגם אם הגדרת מודעות שופינג יכולות להימשך זמן רב יותר בהתחלה, בהמשך הם יידרשו מכם פחות מאמץ וביצוע שינויים. זו הסיבה העיקרית מדוע אנו ממליצים לחנויות לעבוד עם קמפיין גוגל שופינג. יש פחות דברים שיכולים להשתבש בהשוואה למודעות חיפוש, מה שאומר שיש פחות סיכוי שתבזבזו לחינם מתקציב המודעות שלכם ומבלי שהמודעות יופיעו בגוגל.
סיבה ראשונה: הדרך היחידה שהמוצרים שלכם יופיעו בראש תוצאות החיפוש.
הבדל גדול נוסף בין שופינג למודעות חיפוש הוא הנראות. הסתכלו בצילום מסך זה של דף תוצאות חיפוש טיפוסי של Google כדי להבין טוב יותר מה קורה:
תוצאות החיפוש בגוגל. כפי שניתן לראות, בכניסה ראשונית לעמוד התוצאות לא נותר הרבה מקום לתוצאות אורגניות. כאשר את מודעות החיפוש הממומנות ניתן לראות גם בהמשך הגלילה בעמוד.
מודעות גוגל קניות מקבלות את מקום הפרימיום בתוצאות החיפוש מכיוון שהפורמט החזותי שלהן מושך את רוב הקליקים. יותר קליקים פירושם יותר רווח עבור גוגל, אבל נראה שמודעות אלו גם עובדות טוב עבור בעלי האתרים והמפרסמים. מספר גדל והולך של בעלי אתרי סחר מעבירים תקציבי מודעות מחיפוש למודעות גוגל קניות.
סיבה שניה: העדיפות לויזואל גוברת על טקסט כתוב.
תחשבו לרגע על עצמכם:
אם תחפשו לקנות נעליים חדשות של אדידס אולטרה בוסט, האם תעדיפו ללחוץ על מודעת החיפוש של אדידס או על אחת ממודעות גוגל שופינג (בהן כתוב לכם כבר המחיר, עלות המשלוח ועוד)?
נכון שאדידס עשתה עבודה טובה עם מודעת החיפוש, היא מתארת את המוצר ומציגה תמונות של מוצרים שונים. מודעות שופינג מציגות מוצרים בפועל לרכישה בקליק ואם אחד מהם הוא בדיוק מה שחיפשתם, רוב הסיכויים שתלחצו על אחד מהם.
מודעות מוצרים אלו יכולות לעזור גם כאשר הגולשים לא בדיוק בטוחים מה הם מחפשים. רבים מהם משתמשים בו ככלי חיפוש ומחקר כדי ללמוד על סוגי מוצרים שונים: דגמים, צבעים, מחירים, כמו גם את החנויות שהם יכולים לרכוש אותם.
סיבה שלישית: פרסום מותאם כוונה VS פרסום מטריד
לאורך שנים, פרסום היה מתפרש בפני אנשים כדבר מטריד.
כלומר, אתם עושים או צופים בתוכן אחר, כמו לדוגמא צפייה בסרטון ב- YouTube, כשמודעת סרטון אחרת קופצת למסך. לדוגמא: פרסום לגבי תוכנה לניהול זמן שנקראת Monday כפי שתוכלו לראות בצילום המסך. כשהפרסומת הזו הופיעה, לא בהכרח הייתה לכם כוונה לרכוש מנוי לתוכנה מסוג זה, אולי בנקודת זמן מאוחרת יותר ופרסומת זו תעזור להם להיות בראש סדר העדיפויות כאשר תזדקקו לשרות מסוג זה.
השוו זאת למודעות שופינג, המבוססות על כוונה. כלומר, המודעות מוצגות כאשר אנשים מחפשים פתרון באופן פעיל ומתכוונים לכך. אם אתם מחפשים “נעלי כדורגל של אדידס לילד”, זה זמן מצוין לבעלי עסקים להציג מודעות על הנעל המדויקת הזו:
עבור מודעות מסוג זה, שיעורי ההקלקה ושיעורי ההמרה גבוהים בהרבה.
זה בא לידי ביטוי בעלות של קליק על אחת מהמודעות האלה. צפייה במודעת YouTube עשויה לעלות כמה אגורות, בעוד שלחיצה על מודעת מוצר יכולה בקלות לעלות פי 10 יותר.
אם כל זה גרם לכם להתעניין, בואו נראה איך גוגל שופינג עובד בפועל.
אם הספיק לכם לקרוא עד כאן כדי להבין שאתם צריכים להקים קמפיין גוגל שופינג? כעת, תנו לנו, מומחי תחום האיקומרס בארץ לקחת את הביזנס שלכם בשתי ידיים! התקשרו אלינו לתיאום פגישה פרונטלית ונסביר לכם הכל.
איך Google Shopping עובד?
כפי שהסברנו קודם לכן, מודעות Google Shopping שונות מאוד באופן פעולתן מאשר מודעות חיפוש רגילות.
ראשית, האלגוריתמים של Google מעבדים קובץ מיוחד שנקרא פיד מוצרים (עוד על כך בהמשך) שמכיל את כל נתוני המוצרים של החנות שלכם (דברים כמו כותרות, תיאורים, תמונות, מחיר וכו’).
Google משתמשת בנתונים אלה כדי להתאים את המוצרים שלכם לשאילתות חיפוש רלוונטיות וכן כדי ליצור את המודעות בפועל. אנשים יראו מודעות שופינג רלוונטיות לשאילתות החיפוש שלהם, המציגות תמונה של המוצר, עם המחיר ומידע נוסף (כגון ביקורות).
אם מישהו אוהב את מה שהוא רואה, הוא לוחץ על המודעה שלכם שתעביר אותו לאתר המכירות שלכם.
בתמורה, גוגל מחייבת אתכם על הקליק הזה.
אנו נראה לכם דוגמא דוגמה פשוטה: אתם מוכרים באתר שלכם אביזרים לטלפונים ניידים ומשיקים קמפיין שופינג כדי להגדיל את המכירות שלכם. מהם השלבים המתרחשים?
-
אתם מספקים ל-Google את נתוני המוצרים שלכם בפיד מוצרים.
-
גולש מחפש “מטען אלחוטי לאייפון 11” בגוגל.
-
האלגוריתמים של גוגל בוחרים מטען אלחוטי תואם iPhone 11 מהחנות שלכם, יוצרים עבורו מודעת קניות ומציגים אותו לגולש יחד עם מודעות אחרות של מתחרים.
-
הגולש רואה את המודעות ולוחץ על שלכם (אתם מספקים מחיר טוב, משלוח חינם או אחר ולכן עניינתם את הגולש).
-
הגולש מועבר לעמוד המוצר באתר האיקומרס שלכם.
-
Google מחייבת אתכם עבור הקליק.
עכשיו שהבנתם את הפוטנציאל העצום שיש לקמפיין גוגל שופינג לעסק שלכם, אנו ממליצים לכם לעשות אחד ועוד אחד וכך תגיעו מהר מאד למסקנה שהעסק שלכם צריך אתר מכירות אונליין ומהר! אנו בפלטפורמת Eshop מספקים מענה לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים ובונים אתרי איקומרס פונקציונאליים, ידידותיים למשתמש (כן, גם עבור מי שלא ממש מבין ומתחבר לעולם המחשוב)והכי חשוב, גוגל אוהב את האתרים שלנו:)
דברו איתנו לייעוץ מהיר>>
כמה יעלה לכם לפרסם מודעות שופינג?
בדומה למודעות חיפוש, אתם משלמים בכל פעם שמישהו לוחץ על אחת ממודעות הגוגל שופינג שלכם.
העלות שתשלמו תלויה בכמה פרמטרים:
-
תעשייה
ההשפעה הגדולה ביותר על התמחור של Google Ads היא סוג התעשייה. ישנן תעשיות שהן תחרותיות יותר בעיני גוגל והתמחור שלהם יהיה בהתאם לכך. בדרך כלל כאשר התחום תחרותי אז מן הסתם הוא גם מרוויח ומניב יותר ולכן זה מאזן את המחירים הגבוהים.
-
מגמות וטרנדים
מגמות צרכניות ופלטפורמות פרסום מקוונות לעולם אינן במצב של מנוחה. חשוב להתעדכן במה שקורה בתעשייה שלכם ובנישה שלכם ולהתאים את עצמכם לכך. קחו לדוגמא את הקורונה. בשיא המגפה, עלות ממוצעת לקליק לתעשיית ההלבשה עלתה באופן פנומנאלי.
איך תוסיפו את המוצרים שלכם בגוגל שופינג?
הצעד הראשון שלכם כדי להתחיל לפרסם ב- Google Shopping הוא להפוך את מוצרי החנות שלכם למודעות שופינג. תהליך זה מורכב מארבעה אלמנטים:
-
החנות והמוצרים שלכם (Store and Products)
-
פיד המוצרים שלכם (Product Feed)
-
חשבון מרכז הסוחרים של גוגל (Google Merchant Center)
-
חשבון מודעות גוגל (Google Ads Account)
כל החלקים האלה מחוברים ועוזרים ל- Google Shopping Ads לעבוד ביעילות.
אני אוהבת לקרוא לכל התהליך הזה “פאזל הקניות של גוגל” מכיוון שהוא יכול להיות כמו סוג של חידה עבור מישהו שעובר את זה בפעם הראשונה. בסעיפים הבאים אראה לכם איך להוסיף את המוצרים שלכם ל- Google Shopping.
רוצים להופיע במנוע החיפוש במודעות גוגל שופינג אך לא יודעים בדיוק איך לגשת לעניין? אתם צודקים לגמרי. הקמת קמפיין שופינג דורשת מיומנות וניסיון רב בתחום. השאירו לנו פרטים לגבי מה חשבתם לעשות ונשמח לעזור.
צעד ראשון – יצירת פיד המוצרים
עדכון המוצרים בפיד הוא לב הקמפיין שלכם ב- Google Shopping. למעשה, זהו גיליון אלקטרוני גדול המכיל את נתוני המוצרים שלכם. עליכם לדעת שגוגל די קפדנית לגבי איזה מידע לכלול ובאיזה פורמט להכניס אותו. לכן זה די קל לבלגן משהו בעת יצירתו.
אם או כשזה יקרה, Google תסתייג ממוצרים אלה ולא תוכל לפרסם אותם. אך אם תתקנו את השגיאות על-ידי התאמת נתוני המוצר שלכם, תוכלו לפרסם שוב.
בעיקרון, יש שתי גישות ליצירת פיד המוצרים שלכם ב- Google Shopping Ads:
-
צרו את הפיד באמצעות אפליקציה, תוסף או כלי.
-
או עשו זאת באופן ידני על ידי יצירת גיליון אלקטרוני.
אם האתר שלכם נמצא באחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני הגדולות כמו שופיפיי, מגנטו, ווקומרס ועוד… אתם יכולים להוריד תוספים כדי להאיץ את הגדרת פיד המוצרים שלכם.
כפי שאמרנו, גוגל הופכת נתח גדול מהעבודה לאוטומטי, כאן תוכלו לעשות זאת בעזרת אפליקציות ותוספים שונים שיעזרו לכם לייצא את פיד נתוני המוצרים שלכם ובדרך כלל הם יגידו אם משהו לא תקין.
אם פיד המוצרים שאתם מקבלים מאתר הסחר שלכם אינו 100 אחוז, ייתכן שתצטרכו לבצע כמה שינויים נוספים לפני שתעלו אותו ל-Google Merchant Center. גם פה תוכלו להשתמש בכלים ייחודיים לניהול פיד מוצרים.
צעד שני – הגדרת גוגל מרצ’נט סנטר
לאחר שהפיד שלכם תקין ומוכן, תצטרכו ליצור חשבון Google Merchant Center.
כשתסיימו עם זה, תצטרכו לאמת את הדומיין של החנות האינטרנטית שלכם כדי להוכיח שהוא בבעלותכם. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג’ר, או הוספת מטא-תג לאתר שלכם.
העלאת פיד המוצרים מרצ’נד סנטר
עכשיו אתם מוכנים להעלות את פיד המוצרים שלכם ל- Google Merchant Center.
אם הפלטפורמה של החנות שלכם מחוברת ל-Google Merchant Center דרך ה-API שלה (למשל ב-Shopify), אינכם צריכים להעלות את פיד נתוני המוצרים שלכם מכיוון שהנתונים נשלחים באופן אוטומטי לGMC.
אם כן, אז אתם יכולים לדלג על סעיף זה.
אם לא, עליכם לעשות זאת באופן ידני. לחצו על “מוצרים” ולאחר מכן על “פידים”.
כדי להוסיף פיד מוצרים חדש, לחצו על לחצן + כחול גדול זה. אתם תקבלו הנחיות מהמערכת לאורך כל התהליך.
כשתסיימו ו-Google תעבד את הפיד שלכם, עברו אל ‘אבחון'(Diagnostics) כדי לראות את תקינותו.
כאשר המוצרים מועלים לראשונה, ברוב עדכוני המוצרים יש לפחות כמה שגיאות. אל תפחדו או תתבאסו מכך, אך עקבו אחר ההוראות כדי לנקות את הדחופים ביותר (האדומים). אל תדחו זאת מכיוון שהזנחת התיקונים עלולה לגרום להשעיית החשבון.
בנוסף להעלאת פיד המוצרים שלכם, עליכם לספק ל- Google את פרטי המשלוח ו/או פרטי המיסים שלכם.
צעד שלישי – הקמת קמפיין גוגל שופינג
לאחר אישור המוצרים מצד גוגל, השלב הבא הוא ליצור קמפיין Google Shopping בתוך Google Ads.
כדי לעשות זאת, תצטרכו לפתוח חשבון Google Ads. ניתן לפתוח חשבון בחינם. בתפריט של Google Ads תוכלו ליצור קמפיין שופינג חדש על ידי לחיצה על סימן הפלוס במסך “קמפיינים”.
במסך הבא, בחרו באפשרות “צור קמפיין ללא הגדרת יעדים” ולאחר מכן “שופינג”.
קמפיין שופינג סטנדרטי VS קמפיין סמארט שופינג
לאחר הגדרת הקמפיין כקמפיין מסוג “שופינג”, תוכלו לבחור להגדיר קמפיין רגיל או קמפיין חכם לשופינג.
מה ההבדל בין שני קמפיין שופינג רגיל לסמארט שופינג?
-
בנוסף למודעות מוצרים בתוצאות החיפוש, מודעות שופינג חכמות מציגות גם מודעות ברשת המדיה. זה אומר שהם יכולים להופיע כמודעות באנר באתרים אחרים או אפילו ב- YouTube.
מה שאומר שהמוצרים שלכם יקבלו חשיפה רבה יותר. החיסרון הוא שיכול להיות שמודעות אלו יופיעו לאנשים שלא מחפשים את המוצרים שלכם באופן פעיל (זכרו את מה שדיברנו אודות הכוונה לעומת הההטרדה מהסעיף הקודם).
הבדל נוסף בין קמפיינים סטנדרטיים לקמפיינים חכמים הוא אסטרטגיות הצעת המחיר הזמינות עבורכם.
בקמפיינים סטנדרטיים לשופינג, אתם יכולים להגדיר את עלות ה- CPC המרבית עבור כל מוצר. אבל עם סמארט שופינג זה מתבצע באופן אוטומטי. עליכם להשתמש באסטרטגיית “מקסם את ערך ההמרה”, זוהי אסטרטגיית הצעת מחיר שממטבת באופן אוטומטי את שיעורי ה-CPC שלכם באמצעות הבינה המלאכותית של גוגל, כדי להגדיל את ההמרות שלכם. חוסר השליטה הזה יימשך גם בחלקים אחרים של קמפיינים חכמים.
לא תקבלו תובנות לגבי מונחי חיפוש או נתוני קהלים, ו- Google תספק מעט מאוד נתונים על מיקומים.
מכיוון שקמפיין סמארט שופינג הוא כל כך בלתי ניתן לפענוח, לא תוכלו לעשות הרבה כדי לשפר את הביצועים שלו.
אם אתם רוצים יותר שליטה ואינכם רוצים לאבד נתוני קמפיין חשובים, שקלו ללכת על קמפיין קניות רגיל.
שימו לב:
החל מספטמבר 2022 ישנו סוג קמפיין חדש שתפס את מקומו של סמארט שופינג והוא “קמפיין מקס פרפורמנס(Performance Max).
אם אנחנו דנים ב-Google Shopping ובהבדלים בין קמפיין שופינג רגיל לסמארט שופינג, אנחנו לא יכולים להתעלם מקמפיינים של Performance Max.
Performance Max עושה בדיוק מה ש- Smart Shopping עושה, אבל הוא הרבה מעבר לכך:
יותר מיקומים:
מלבד חיפוש, קניות, תצוגה, YouTube ו- Gmail, הוא יכול להופיע גם ב- Discover ו- Maps.
השפעה על קמפיינים קיימים של מודעות חיפוש:
Performance Max מקבל עדיפות על פני סמארט שופינג, אך כשאתם משיקים קמפיין Performance Max, הוא משפיע על כל החשבון שלכם. לכן חשוב להבין איך זה ישפיע על הקמפיינים האחרים שלכם.
צעד רביעי – השלמה וסיום הגדרות הקמפיין
לאחר שתבחרו את סוג הקמפיין, תצטרכו לשנות את ההגדרות הכלליות של הקמפיין.
זה כולל מתן שם לקמפיין וגם תקציב יומי, אסטרטגיית הצעת מחיר (בחרו הגדרת עלות לקליק באופן ידני בתור התחלה) והמיקומים שבהם אתם רוצים להציג את המודעות.
לאחר שתגדירו את קבוצת המודעות, מלאו את ההגדרות הנוספות ולחצו על “שמור” בתחתית הדף כדי ליצור את הקמפיין. כעת, קמפיין Google Shopping החדש שלכם נוצר, יהיה לכם קמפיין אחד, קבוצת מודעות אחת וקבוצת מוצרים אחת.
אבל לפני שאנחנו עושים את זה, אני רוצה להבהיר משהו שמבלבל הרבה אנשים.
לסיכום ולעניין
המטרה שלנו במאמר זה הייתה לספק לכם סקירה מפורטת של מה הן מודעות Google Shopping ומה נדרש כדי לגרום להן לעבוד עבור העסק שלכם. אם תלמדו איך מודעות Google Shopping עובדות, איך להגדיר אותן ולמטב אותן, עשיתם את הצעדים הראשונים לקראת השקת מודעות מוצרים.
פלטפורמת Eshop בנויה מאנשי ונשות המקצוע הטובים ביותר ובעלי מוניטין רב בתחום אתרי איקומרס ושיווק שלהם כך שיביאו לכם המרות והרבה!
צרו איתנו קשר עוד היום לייעוץ ראשוני ללא עלות עבור בניית אתר סחר או שיווק של אתר מכירות קיים.


