7 מדדי מסחר מקוון שכדאי שתעקבו אחריהם כבר עכשיו

קל ללכת לאיבוד כשמדובר בלמדוד נתונים של אתר איקומרס, יש מלא ידע זמין ולא תמיד יודעים על מה להסתכל וממה להתחיל. ריכזנו עבורכם את שבעת מדדי המסחר האלקטרוני האידיאליים כדי שתישארו מעודכנים בנעשה בעסק הדיגיטלי שלכם. יש אוקיינוס של נתונים הזמינים לבעלי חנויות מסחר אלקטרוני.
מספר המכירות לפי יום, שבוע, חודש. הערך הממוצע של כל הפריטים שנרכשו, פרטים לגבי נטישת עגלה, העלות ששילמתם עבור קנייה, משפך של כמות הנטישה והרשימה עוד ארוכה.
אבל, אם אתם לא רוצים ללכת לאיבוד במעמקי המידע הזמין לכם, מומלץ שתקראו את המאמר הזה.
שבעת מדדי המסחר האלקטרוני האלה יהפכו את המעקב שלכם אחר נתוני ההצלחה של החנות האינטרנטית שלכם לחלק.
1. יחס המרה של מכירות
יחס ההמרה שלכם למכירות של אתר הסחר הוא, במילים פשוטות, אחוז האנשים שמבקרים בחנות המקוונת או באחד מעמודי האתר ומבצעים רכישה.
כדי לחשב את יחס ההמרה שלכם, משתמשים בנוסחה הבאה:
לכן, אם 1,000 אנשים ביקרו באתר שלכם השבוע ורק 10 אנשים ביצעו רכישה, יחס ההמרה של האתר השבוע יהיה 1%. ברור ומובן שתרצו יחס המרה גבוה ככל האפשר.
אבל האמת היא שלא תמיד נתוני שיעור ההמרה הממוצע של מסחר אלקטרוני הוא גבוה, בישראל הוא גם נמוך בהרבה ממה שאתם חושבים – בין 2% ל-3%. מה שקורה הוא שיש הרבה כניסות לאתרים אך לא בהכרח מבצעים רכישה בסופו של דבר וזה מה שמוריד את הנתונים. יחד עם זאת על פי מחקרים רבים, ייתכן שתצליחו הרבה יותר עם מודעות גוגל שופינג.
עכשיו, לשאלה הגדולה: איך אתם יכולים לשפר את יחס ההמרה שלכם באתר?
זהו נושא עצום ומורכב בפני עצמו, אבל הנה לפניכם כמה דברים שאתם יכולים לנסות:
-
פרסום דפי המוצרים שלכם בגוגל ופייסבוק ממומן ולא רק את עמודי הקטגוריות.
-
העלאת תמונות באיכות גבוהה של המוצרים שלכם(רק שימו לב שמשקל התמונות יהיה נמוך כי במידה ולא זה עלול להאט את האתר ולפגוע בנתוני הקידום האורגני).
-
ביצוע אופטימיזציה למוצרים באמצעות מחקר מילות מפתח – ברוב הפעמים למוצרים שלכם יש חיפושים בגוגל אך לא בהכרח נעשה עליהם אופטימיזציה מכיוון שהאופטימיזציה העיקרית הנעשית באתרי סחר על הקטגוריות המרכזיות.
2. תנועה באתר
לאחר שתעקבו אחר יחס ההמרה שלכם ותמטבו אותו, תוכלו לבחון הבאת אנשים נוספים לחנות המסחר האלקטרוני שלכם. כאן נכנסת לתמונה מדידת תנועה באתר.
בואו נחזור לשיעור ההמרה של 1%, או 10 רכישות על כל 1,000 ביקורים. לאחר האופטימיזציה, נניח שהשיעור הזה עלה ל-5% זאת אומרת שקיבלתם 50 מכירות לכל 1,000 מבקרים.
לאחר מכן אנו יכולים להסיק שאם הייתם גורמים ל-10,000 אנשים לבקר באתר שלכם, הייתם גם מכפילים את המכירות שלכם פי עשרה, נכון?
אנו לא יכולים לערוב לכך כמובן, אבל בכל זאת חשוב לוודא שאנשים יודעים שהחנות המקוונת או הדף שלכם קיימים כדי למקסם את הסבירות שלכם לייצר יותר מכירות.
כדי להגדיל את התנועה באתר שלכם, אתם יכולים:
-
אם עד עכשיו לא עשיתם זאת, קדמו את האתר שלכם במדיה החברתית: פייסבוק, אינסטגרם ועוד.
-
מיצאו מקדמי אתרים מקצועיים שיבצעו לאתר שלכם אופטימיזציה של אתר החנות שלכם עבור מנועי חיפוש – חשוב שתוודאו שלמקדמים/ות יש ניסיון עם אתרי איקומרס.
-
חישבו ביצירתיות על שיטות להגדלת מספר האנשים שנרשמים לערוץ הניוזלטר שלכם.
רוצים להביא לכם יותר תנועה לאתר? בפלטפורמת Eshop הקמנו מחלקת דיגיטל המורכבת מאנשי תעשיית הדיגיטל הטובים בארץ שידעו לקחת את האתר שלכם ולהעיף אותו קדימה מבחינת תנועה שתגיע אליכם לאתר ועוד מהרבה בחינות אחרות. רוצים לשמוע יותר? השאירו פרטים ויועץ דיגיטל שלנו יחזור אליכם עם כל הפרטים
3. שיעור הצטרפות לדואר אלקטרוני
גם בעידן המדיה החברתית של ימינו, שיווק בדואר אלקטרוני ממשיך להיות אחד הכלים החשובים ביותר למסחר אלקטרוני, במיוחד כשמדובר בשיווק מחדש ויצירת קהל לקוחות חוזרים. בדומה לתנועה באתר, הרעיון הוא להכניס כמה שיותר אנשים לרשימת הדיוור שלכם, גם אם הם לא בהכרח רוכשים את המוצרים שלכם מיד.
אבל, בניגוד למבקרים רגילים באתר או בדף, לאנשים שנרשמים לניוזלטר שלכם אכפת מספיק מהמותג שלך כדי לקבל עדכונים על המוצרים והשירותים שאתם מציעים. משמעות הדבר היא שהם גם נוטים יותר להפוך ללקוחות משלמים בעתיד הקרוב. אחת הדרכים לגרום לאנשים להירשם כמנויים להודעות הדואר האלקטרוני שלכם היא להציע משהו בעל ערך בתמורה לרישום לדיוור הדואר האלקטרוני. ניוזלטר הוא דרך מצוינת ומוצלחת ליצירת קשר עם הקהל שלכם.
לדוגמה: אתם יכולים להציע מבצע בלעדי לנרשמים (למשל, שובר או קוד קופון המקנה להם הנחה) למנויים בפעם הראשונה ברכישה הבאה שלהם.
דוגמא נוספת: אתם יכולים לייבא מוצר משלים שעולה לכם יחסית זול ורלוונטי למוצרים שאתם משווקים ולהציע אותו כמתנה לנרשמים. ראינו זאת באתר אופנה שהציע מברשת איפור מתנה לכל הנרשמים לניוזלטר. מתנה תמיד משכנעת אנשים לבצע פעולה.
לפי נתוני איגוד האינטרנט בישראל, דו”ח הדואר אלקטרוני של המשווקים שלהם לשנת 2021 חשף כי על כל שקל אחד שאתם מוציאים על שיווק בדואר אלקטרוני, אתם יכולים לצפות לתשואה ממוצעת של 120 שקלים בערך. זה נתון מרשים למדי ובהחלט שווה את מאמצי השיווק בניוזלטר.
4. ערך חיי לקוח
ערך חיי לקוח (CLV) מודד את הסכום הכולל של מה שאתם מרוויחים מלקוח ממוצע במהלך חייו.
לדוגמה, אם לקוח טיפוסי מבצע שש עסקאות, שכל אחת מהן שווה 100 שקלים, במהלך חייו, ה-CLV שלכם יהיה 600 ש”ח. שימו לב שאתם עדיין צריכים לנכות את עלויות הרכישה שלכם ממספר זה, כי הרי גם אתם שילמתם על המוצר. מה שמביא אותנו לנקודה הבאה…
ה-CLV שלכם חשוב מכיוון שהוא משמש כאמת מידה לכמה אתם יכולים להוציא כדי להשיג לקוחות ואת המרחק שאתם צריכים ללכת (מבחינה תקציבית ושיווקית) כדי לשמור עליהם.
כדי להגדיל את ה- CLV של החנות המקוונת שלכם, אתם יכולים לעבוד על שיפור ערך ההזמנה הממוצע שלכם (נדבר על כך בהמשך) ולעורר נאמנות בקרב הלקוחות הקיימים שלכם כך שהם יהפכו לקונים חוזרים.
5. ערך הזמנה ממוצע
ברור שאתם רוצים שהלקוחות שלכם יוציאו כמה שיותר על מוצרי החנות המקוונת שלכם.
כפי שהשם מרמז, ערך ההזמנה הממוצע שלכם מתייחס לערך הממוצע של כל רכישה שבוצעה בחנות של fo.
כדי לחשב את הערך הממוצע שלכם, יש פשוט לחלק את ערך הסכום של כל המכירות במספר העגלות.
מעקב אחר ערך ההזמנה הממוצע שלכם מאפשר לכם להגדיר אמות מידה ולהבין כיצד לגרום לאנשים להוציא יותר על כל רכישה שהם מבצעים.
הנה כמה דרכים להעלות את המדד הזה:
-
מכירה משודרגת של פריטים משלימים המשפרים את השימושיות של הרכישה העיקרית שלהם.
-
הציעו מוצרים בחבילה כך שהלקוחות יקבלו הנחה קטנה על כל פריט לעומת קנייתם בנפרד.
-
הציעו משלוח חינם על רכישות מעל סף מסוים כדי לפתות לקוחות למקסם את ההוצאות שלהם.
6. עלות רכישת לקוחות
אמנם ברור שהגדלת בסיס הלקוחות שלכם חשובה, אבל היא גם רק חצי מהמשוואה. אם אתם מוציאים בממוצע 100 ש”ח כדי להשיג כל לקוח, אך ערך ההזמנה הממוצע שלכם הוא 80 ש”ח בלבד, זה אומר שהעסק שלכם עדיין פועל בהפסדים.
ה-CAC שלכם עוקב אחר העלות הממוצעת של השגת לקוח אחד, כולל כל דבר, החל מעלויות שיווק ומכירות וכלה בעלות התשלום לצוות שלכם ועלויות תחזוקת האתר שלכם (אחסון, תחזוקה שוטפת וכו).
זה ייתן לכם נתון כולל, אבל אתם יכולים גם לחשב את ה- CAC שלכם לפי מקור (למשל, ערוצי תנועה שונים כמו מנועי חיפוש, מדיה חברתית או רשימות דוא”ל)ובכך לנסות להבין את הערוצים השונים והחשיבות שלהם לעסק שלכם.
כדי לשפר את ה-CAC שלכם, אתם יכולים:
-
לשפר את יחס ההמרה שלכם( בעזרת ההמלצות שכתבנו לעיל).
-
למטב את הפרסום שלכם על מנת להוציא פחות עבור כל לקוח שנרכש.
-
השקיעו בשיווק אורגני כמו קידום אתרים ושיווק ברשתות החברתיות.
-
השקיעו בשיטת שיווק “חבר מביא חבר” כדי לעודד לקוחות קיימים להביא לקוחות חדשים.
7. שיעור נטישת עגלת הקניות
מדד זה מתייחס לאחוז הקונים שמוסיפים מוצרים לעגלת הקניות שלהם אך בסופו של דבר עוזבים את החנות מבלי להשלים את הרכישה. מדובר בקונים ששוקלים רכישה אבל עדיין לא ממש החליטו או שדעתם הוסטה מהרכישה.
נטישת עגלת קניות נפוצה יותר ממה שאתם חושבים.
על פי מחקרים רבים ברחבי העולם בערך 69.82% מהקונים נוטשים את העגלות שלהם. גם אם שיעור הנטישה שלכם שווה פחות או יותר לאמת מידה זו, כדאי לעשות כל שביכולתכם כדי לשפר אותה או פשוט לקחת את הקהל הזה שנטש ולנסות להחזיר אותו לעגלה שלו לצורך רכישה, כי הרי הדרך שלו תהיה הרבה יותר קלה ומהירה לרכישה, מכיוון שהמוצרים שבחר כבר נמצאים בעגלה.
פשטו את חוויית הקנייה, במיוחד את תהליך התשלום, כדי שהלקוחות יוכלו לקנות בצורה חלקה. כל כך כך הרבה רכישות מתפספסות מכיוון שמשפך הרכישה מורכב ולא ידידותי.
השתמשו בשיווק מחדש כדי להחזיר קונים מתלבטים לחנות שלכם. מומלץ שזה יכלול מודעות ממוקדות והודעות דואר אלקטרוני ממוקדים בפריטים שיש להם בעגלת קניות.
סיכום וכמה מילים אחרונות
אל תתנו לעומס מידע להציף אתכם כי בהחלט לא חסר ואז מה שקורה שמרוב דובים לא רואים את היער וחבל.
עקבו אחר שבעת מדדי המסחר האלקטרוני האלה כדי לשמור את הראש מעל המים וגם אם נתתם את שיווק ופרסום אתר הסחר שלכם בידי חברה מקצועית, תשתדלו תמיד להישאר מעודכנים בכל בנתונים אלה של העסק שלכם, כי בסופו של דבר זה העסק שלכם.
פלטפורמת Eshop בונה אתרי איקומרס כבר קרוב ל-20 שנה. אנו ראינו מקרוב את ההתפתחות והמהפך שנעשה בעום המסחר המקוון וידענו להתאים את עצמנו למגמות המשתנות.
אם יש לכם עסק פיזי ויש לכם שאיפה למנף אותו בדיגיטל (וזה בהחלט מומלץ) נשמח שתפנו אלינו ואנו נעשה את מיטב יכולתנו על מנת לבנות לכם אתר מכירות נוח, ידידותי וממיר. דברו איתנו

