11 אסטרטגיות שיווק במדיה החברתית לאתרי סחר

כדי לעזור לכם להפוך את אתר המכירות שלכם לאסטרטגי ברשת המדיה החברתית באופן יציב, ריכזנו עבורכם 11 טיפים שתוכלו להשתמש בהם בארבעת הרשתות החברתיות המובילות על מנת להגדיל את המכירות. מדיה חברתית היא אחת מאותן דברים, כמו מכנסיים בגזרת מותניים נמוכה או אנשים שעדיין מתייגים אתכם בפייסבוק, זה או שאתם אוהבים את זה או ממש שונאים.
אבל, אם אתם בעלי אתר סחר, אין פה שאלה של לאהוב או לשנוא, זה פשוט הכרחי להצלחת העסק שלכם בדיגיטל. בין פייסבוק, אינסטגרם ורשתות חברתיות חדשות שנכנסו לזירה, מאיפה מתחילים?
כפי שמנסח זאת רונן אפרמוף, מנהל מחלקת הדיגיטל ב- Eshop,
“בשנת 2023, עסקים צריכים באמת לקחת את הזמן כדי להבין את הלקוחות שלהם וכיצד הם מתקשרים עם המותג בכל אחת מפלטפורמות המדיה חברתית, ולאחר מכן לעסוק בהם בטונציה הנכונה, בערוץ המתאים ולכוון לקהילות”.
פייסבוק
טיפ 1: עברו לשידור חי
בקרוב, אולי כדאי שתפסיקו לתזמן את הפוסטים הממומנים שלכם, הרחיקו את לוחות השנה של התוכן בגאנטים ידועים מראש. פייסבוק בודקת בימים אלה כלי סחר אלקטרוני חדש לפייסבוק בשידור חי שמאפשר לדפים עסקיים להציג מוצרים ב- Stream, הכוונה היא בשידור חי.
כאשר הצופים יוכלו לרכוש בו זמנית באמצעות צילומי מסך שישלחו על ידי המפרסם בשידור חי. נשמע מדליק?
תחשבו על זה כמו רשת קניות ביתית. זה אולי ישמע לכם כמו סתם עוד איזה פיצ’ר בפייסבוק. אבל זה בהחלט עובד. בשידור חי אתם בעצם מחממים את הלקוח שלכם לרכישה ומאפשרים לו לקנות מיידי, מה שאומר שאין להם יותר מדי זמן לחשוב או להסס.
יש לכם אתר מכירות ואתם עדיין לא מפרסמים בפייסבוק? זה הזמן לשינוי. אין עסק דיגיטלי כיום בישראל שאין לו נוכחות דיגיטלית בפייסבוק, אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר אטרקטיבית לפרסום אתר המכירות שלכם בפייסבוק.
טיפ 2: קשרו את האתר שלכם למסנג’ר של פייסבוק
למסנג’ר של פייסבוק יש יותר מ-1.3 מיליארד משתמשים פעילים בחודש.
יחד עם זאת, זה עדיין ערוץ מכירות עצום שלוקה בחסר עבור מותגי מסחר אלקטרוני.
לאחר שתגדירו את Facebook Messenger, מומלץ לקשר אותו לאתר שלכם.
לאחר שתקשרו אותו לאתר שלכם, Facebook Messenger יכול להציג עדכוני מוצרים, שינויי מחירים ויתן לכם את היכולת לספק תמיכת לקוחות. לפייסבוק יש פטנט המאפשר למשתמשים לשלם עבור מוצרים באמצעות מסנג’ר. לכן אנו ממליצים לכם בחום שלא להתעלם מפלטפורמה זו, היא בהחלט יכולה להשתלם עבורכם.
טיפ 3: השקיעו במודעות ממומנות של פייסבוק
כמו שאומר הפתגם הישן באנגלית, “Pay For Play”. וזה נכון לגבי פייסבוק. החדשות הטובות הן שפייסבוק מציעה מגוון מודעות לאתרי מסחר אלקטרוני. ישנן לא מעט מותגי איקומרס ששילשו את הרווח שלהם בהשוואה להוצאה שהוציאו על מודעות פייסבוק.
איך הם עשו את זה?
הם התחילו עם פוסטים מקודמים ואז הפכו את הפוסט בעל הביצועים הטובים ביותר לקמפיין מודעות מתמשך. מותגים אחרים השתמשו בשיטה של בדיקת פורמטים מרובים של מודעות פייסבוק, כמו סרטונים וקרוסלה, כדי לעזור להם לצמוח מאפס לכמה מיליונים של שקלים תוך פחות מ-5 שנים.
רוצים עזרה בבניית המותג שלכם בפייסבוק? אנו בפלטפורמת Eshop עוסקים מעל 20 שנה בעסקי סחר אלקטרוני, החל מבניית אתרי מכירות וכלה בפרסום ושיווק ברשתות המדיה השונות ונשמח ללוות אתכם צעד אחר צעד בדרך למטרה הנכספת. דברו איתנו ונשמח לייעץ ולכוון אתכם.
אינסטגרם
טיפ 1: התחילו להשתמש בפוסטים בסגנון מודעות קנייה
אומנם פייסבוק עדיין סוג של שליטה יחידה של פוסטים מהסוג הזה, אבל בהחלט ניתן לזהות את עלייתה של אינסטגרם בזירה זו. רבות מחברות האופנה לדוגמא ראו עלייה של 25% בתנועה ועלייה של 8% בהכנסות לאחר שימוש בפוסטים שניתן לרכוש בהם את המוצר באינסטגרם. פוסטים המאפשרים רכישה מעניקים למותגים את ההזדמנות להציג את חלון הראווה שלהם ברשת החברתית החמה בישראל. עסקים יכולים להשתמש בפוסטים מסוג זה כחלק מפוסטים סטנדרטיים של תמונות ובסטוריז.
טיפ 2: הגדילו את מספר העוקבים שלכם
הגדלת עוקבים באינסטגרם עשויה להיראות כמו הגיונית ורצויה עבור כל עסק, אך אתם חייבים להבין מה זה נותן לכם מעבר לנראות. כשחשבון אינסטגרם מקבל יותר מ- 10,000 מנויים, יש לכם בעצם הזדמנות להוסיף קישורים ישירים לאתר בסטוריז. פעולה זו תעביר כל משתמש לאתר שלכם בהקלקה אחת.
דבר נוסף, מותגי מסחר אלקטרוני יכולים גם ליצור באינסטגרם תיקיות מרובות לסטוריז שלהם.
תיקיות אלה בעצם יכולות לשמש כקטגוריות של אתר האינטרנט שלכם כגון “מכירת קיץ” או “הנמכרים ביותר”. כאשר יהיו לכם הרבה עוקבים, אתם תקבלו מסה של טראפיק ובעזרת סדר של קטגוריות בפלטפורמה תדעו לנווט אותם למקום הנכון ישירות לרכישה הבאה שלהם.
טיפ 3: התחילו לחשוב על IGTV
IGTV עדיין לא המריאה עבור מותגי מסחר אלקטרוני כמו שאר התכונות של אינסטגרם. אך זה בהחלט צפוי לקרות.
מהי פריסת IGTV?
אינסטגרם השיקה אפליקציה ייעודית ליצירת תכני וידאו, בניגוד לאינסטגרם הרגיל בו ניתן לייצר סרטונים של עד דקה, פה אתם יכולים להעלות סרטונים של עד שעה ולגרום למשתמשים לצרוך תוכן איכותי וממושך יותר.
הפלוס האדיר הוא שמותגים יכולים לשלב בסרטון לינקים ולשלוח את הגולשים לאתר המכירות באופן ישיר.
לא מוצאים את הזמן להשקיע ברשתות החברתיות? חבל מאוד. אם אתם רוצים לשמור על המותג שלכם בתודעה של הלקוחות שלכם כל הזמן, אתם חייבים להשקיע בתכנים מתאימים למדיה החברתית. אנו בפלטפורמת Eshop מודעים לחשיבות העניין ויש לנו מחלקת דיגיטל איכותית שמכירה על בוריה את הפלטפורמות החברתיות השונות. נשמח לתת לכם ייעוץ ראשוני ללא עלות. דברו איתנו עוד היום.

פינטרסט
טיפ 1: הוסיפו את פיצ’ר “רכישה” לסיכות שלכם.
כשעדכונים חדשים מגיעים בפייסבוק ובאינסטגרם, הם בהחלט תופסים במה נכבדת על בסיס היום יום וקל מאוד לזנוח ולשכוח מרשתות חברתיות כמו פינטרסט. אבל, עם ההכרזה של פינטרסט כמתחרה של גוגל, זה משנה את כללי המשחק עבור מותגי מסחר אלקטרוני. פינטרסט תתחרה כעת בגוגל כשהיא מחפשת להגדיל את ההכנסות ממודעות באמצעות תגובה ישירה, רכישות בפלטפורמה ועם ויזואל טוב יותר עם סיכות ‘רכישה’ שלה. אתם יכולים לראות מותגים כמו טימברלנד שכבר משתמשים בכלי החדש.
טיפ 2: הקדישו תקציב לקידום מודעות קרוסלה
לפני שאתם מנצלים את כל תקציב המודעות שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם, הקצו חלק קטן כדי לבדוק את מודעות קרוסלה הממומנות של פינטרסט. ניתן לראות לא מעט מותגים שמפרסמים בפלטפורמה זו ורואים הצלחה. תנסו.
טיפ 3: הפעילו סיכות ממומנות
סיכות מוצר אלה מציגות תמחור ויש למשתמש את היכולת לעבור למוצר כדי לקנות בכמה לחיצות בלבד.
לאחרונה נרשמה בפינטרסט עלייה של 40% בהקלקות על מוצרים לאתרי מכירות.
טיפ 4: מודעות בסנאפצ’אט
אם אתם מחפשים לחקור ערוצים חדשים עבור אתר המכירות שלכם, סנאפצ’אט היא הדבר הבא עבורכם.
Snapchat היא פלטפורמת מדיה חברתית המאפשר לכם לדבר בקלות עם חברים באמצעות תמונות, קטעי וידאו וטקסט. היא הצליחה בגדול בכך שהיו לה “תמונות נעלמות” – הודעות שאפשר לשלוח לאנשים שנעלמו לאחר פרק זמן.
ב-10+ השנים האחרונות שהיא קיימת, סנאפצ’ט התפתחה מאוד:
↩ פורמט “סטוריז” שבולט באתרי מדיה חברתית אחרים.
↩ פיד דיסקברי המציג למשתמשים סרטונים קצרים של מותגים גדולים.
↩ מסנני מציאות רבודה המאפשרים לכם להוסיף תמונות וירטואליות לתמונות ולסרטונים שלכם.
אז מה יכול להיות השימוש שלכם כבעלי אתר איקומרס?
ללא תשלום: מומלץ שתשתפו על גבי הפלטפורמה תכנים שאינם בהכרח שיווקיים כמו סקירות מוצר, איך ולמה להשתמש במוצרים שלכם ועוד… אם יש לכם מספיק עוקבים אז זה בהחלט יכול להביא לכם מכירות. אתם יכולים לשתף קישור לרכישת המוצרים.
בתשלום: השתמשו בפלטפורמה על מנת לשווק את המותג והמוצרים שלכם למשתמשי הערוץ ויש לא מעט משתמשים פעילים.
טיפ 5: צרו אסטרטגיית וידאו ליוטיוב
שיווק ביוטיוב כרוך בהעלאת תוכן וידאו ליוטיוב כדי לקדם את המוצרים שלכם או למתג את עצמכם לקהל היעד שלכם. מומלץ להשתמש בתוכן וידאו המספק ערך ומעודד לקוחות פוטנציאליים לקנות את המוצרים שלכם.
הרבה עסקי מסחר אלקטרוני משקיעים בהגדלת ערוץ יוטיוב בגלל פוטנציאל התנועה המשמעותי שתוכלו למנף ממנו. ב- Youtube, אתם יכולים להשיג תוצאות ולשמור על הצופה בפלטפורמה. כי בסופו של דבר, הכל עניין של בניית קהל מעורב שנאמן למותג שלכם.
מדיה חברתית היא יותר מערוץ מכירות, הצלחה לא מתרחשת בין רגע ולא במקריות במדיה החברתית, לא משנה מה אתם מוכרים. אתם צריכים להתחיל מאיפשהו ולהיכשל ואז להצליח. אתם צריכים להבין את החשיבות של בניית מותג במדיה ואז לבצע פעולות קונקרטיות על מנת להישאר שם.
חברות מסחר אלקטרוני רבות עושות את הטעות בהנחה שרק בגלל שהם נמצאים במדיה החברתית פירושו שהם נותנים לצרכנים את מה שהם רוצים וצריכים. אבל, המציאות היא, שיש מיליוני אפשרויות לצרכנים עכשיו. איך מוצר המסחר האלקטרוני שלכם יכול להיות שונה?
מחקרים מצאו כי 84.9% מהלקוחות לא ירכשו פריט עד שהם יראו אותו מספר פעמים.
אתם צריכים למצוא את הערוץ שהלקוחות שלכם מקשיבים וסומכים עליו ולדבר איתם שם כדי לפתח קשר. זה מעגל מתמשך של בדיקות ובדרך כלל עליכם לעשות שימוש במספר רשתות חברתיות.
הכי חשוב שלא תזניחו את הנושא, ביחרו לכם 2-3 רשתות חברתיות שלדעתכם לקוחות פוטנציאליים שלכם עלולים לשהות בהם ולכו על זה עד הסוף, הכינו אסטרטגיית תכנים הגיונית לזמן ולמשאבים שלכם ופעלו בהתאם לכך. לאחר מכן, דאגו תמיד לבחון את התוצאות ולא לעשות דברים “על עיוור”.

