מה זה ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין לעסקים באינטרנט הוא הדימוי הדיגיטלי של המותג או האדם המנהל את העסק, בין אם פיזי או מוסרי או מותגי. ניהול מוניטין לעסק מורכב ממידע מקוון אודות אדם או מותג. ניתן למצוא אותם ברשתות חברתיות, בלוגים, אתרים שיתופיים, פורומים של דיונים או פלטפורמות לשיתוף תמונות וסרטונים.
ניהול מוניטין מספק אלמנטים ומידע על אדם או מותג, מבלי שהם יוכלו לשלוט בהם באופן מלא. זהות דיגיטלית זו יכולה להנחות דעה חיובית או שלילית. כך שנתונים אלה יכולים להועיל או להזיק למוניטין מהר מאוד.
למה זה קורה?
המוניטין ברשת נבנה מזרם קבוע של מידע המוזרם באינטרנט שברוב המקרים אנו לא שולטים עליו. כיום, בעולם הסופר דיגיטלי שמחובר און ליין בכל רגע נתון, מוניטין רשתי הוא סוג של “מפה לאוזן” עם אלף קולות.
מדוע מוניטין ברשת הפך לנושא כל כך חשוב?
מה אנחנו עושים היום באופן ספונטני כדי ללמוד על מותג, חברה או אדם? הרפלקס הראשון, וההגיוני ביותר, הוא להיכנס לאינטרנט כדי לקחת מידע ולהעריך את מה שנקרא המוניטין האלקטרוני של דמות מפורסמת זו.
לכן למוניטין ברשת יש השפעה חשובה ומרגשת מאוד על הכל. כיום אנו סומכים באופן ספונטני ובלתי מודע על מה שאנו קוראים ומסתמכים על המידע שאנו מוצאים באינטרנט. למוניטין טוב או רע באינטרנט יש השפעה על מכירות ובניית אמינות וסמכות בקרב צרכנים, אנשי מקצוע או כל מי שמחפש מידע זה.
לכן, זה משהו שצריך לקחת בחשבון ברצינות מבלי להקל בכך ראש. כיום קיימות דרכים שונות לחקור זהות דיגיטלית כדי להבין אותה, לנתח אותה ולבצע הערכה מדויקת שלה. ישנם אמצעים לשלוט ולשנות את המוניטין הזה באינטרנט באופן משמעותי.
האם ניתן לעשות ניהול מוניטין באינטרנט לבד?
ניהול מוניטין באינטרנט הוא תהליך שניתן לנהל גם באופן עצמאי, אך הוא דורש תשומת לב רבה ויכולת להתמודד עם אתגרים שונים. בעולם הדיגיטלי כיום, המוניטין האישי או העסקי שלך יכול להיבנות או להיהרס במהירות. חשוב להבין שניהול מוניטין באינטרנט אינו מסתכם רק בהסרת תוכן שלילי, אלא גם בהגברת הנראות של תוכן חיובי שיבנה תדמית חיובית לאורך זמן.
לנהל מוניטין לבד דורש מחויבות רבה וזמן. ראשית, יש לבצע מעקב שוטף אחר תוצאות החיפושים על שמך או על שמות המותגים שלך במנועי החיפוש. ניתוח תוצאות החיפושים יאפשר להבין את התמונה הכללית ולזהות אם יש תוכן שלילי שצריך להתמודד איתו. בנוסף, יש להשקיע ביצירת תוכן חיובי שמתחבר לערכים וליתרונות שאתה רוצה להציג בפני הציבור. זה יכול לכלול פרסום מאמרים, בלוגים, פרופילים ברשתות החברתיות ותגובות חיוביות על מוצרים או שירותים.
כדי להצליח, חשוב גם להיות בקיא בשיטות של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), כך שתוכל לדחוף תוכן חיובי להופיע בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש. ניהול נכון של דף העסק שלך ברשתות החברתיות, טיפול בתגובות שליליות באופן מקצועי ותגובה מהירה למצבים של משברים עשויים להבטיח שמוניטין שלך לא ייפגע.
אך למרות שהנושא יכול להיראות פשוט למדי, רבים מוצאים שלנושא יש היבטים מקצועיים המצריכים ידע מתקדם בתחום ניהול המשברים, ידע ב-קידום אתרי איקומרס ושיווק דיגיטלי. לפעמים עזרה מקצועית יכולה לחסוך זמן, לאתר בעיות מוקדם ולהציע פתרונות אפקטיביים יותר.
מהם הסיכונים שאתם לוקחים במקרה בו אינכם שולטים בנושא?
מה קורה כשאתם לא שולטים במוניטין הרשתי שלכם, או במקרה שאתם לא מקנים לנושא חשיבות יתרה? ייתכן מאד שהוא יושמץ על-ידי תוכן הגלוי באינטרנט. לאחר מכן, משתמשי אינטרנט יחשפו למידע משמיץ זה, מה שיכול להשפיע באופן קריטי על הפעילות שלכם באופן כללי, בין אם אתם חברה או אדם.
נראות באינטרנט חשובה מאד אך היא איננה ללא סיכונים לעסק, הנראות שלכם באינטרנט יכולה לשחק תפקיד טוב או רע מכיוון שהיא לא תמיד מראה את הערכים האמיתיים שלכם ופה נעוץ הסיכון המרכזי.
לגבי מותגים, חשוב לדעת שהרבה מאד פעמים ניתן להיתקל באזכורים שליליים לגבי אותו מותג וזה משפיע לרעה על השם הטוב של אותו מותג ועוד גרוע מכך, פוגע בקידום האורגני של אותו
אתר מכירות מותגי. במקרה כזה מומלץ ואפילו הכרחי לבצע ניהול מוניטין להסרת אזכורים הדורש מקצועיות ורמת דיוק גבוהה מאוד.
בניית מוניטין – מהם הפרמטרים המרכיבים אותו?
המוניטין של עסק ב”עולם האמיתי” מתפשט מדלת לדלת ומפה לאוזן ולוקח זמן. כיום, מוניטין באינטרנט נבנה מהר מאוד מכל מה שמסתובב באינטרנט.
הפרמטרים של המוניטין המקוון הם רבים ומגוונים:
1. מנועי חיפוש:
גוגל, בינג, באידו, יאהו, יאנדקס, שבהם מיקומם של עסקים בעמוד הראשון של התוצאות מצביע על מידת המוניטין והסמכות של אדם או מותג. במובן זה, אנו מדברים על “עמודי מוניטין”. אבל כדי לנהל את המוניטין האלקטרוני שלכם, מומלץ לעשות זאת דרך קידום אתרים אורגני מושקע ומקצועי. יותר מ-90% מהישראלים משתמשים במנועי חיפוש ו-3.3 מיליארד שאילתות של גוגל נעשות מדי יום ברחבי העולם. עליונות זו של Google מאלצים מותגים או אנשים להיות קשובים ודרוכים לגבי התוכן המוצג בעמודי האתר המרכזיים שלהם.
כמו כן, חשוב לדעת ש-67% מהקלקות נעשים בחמש התוצאות הראשונות. לכן, כדי לנהל את המוניטין האינטרנטי שלכם, חשוב לשים לב ל-5 עמודי Google המובילים, שעולים בשאילתות שם המותג או השם הפרטי שלכם או של השותפים שלכם לעסק.
2. רשתות חברתיות:
רוב העסקים, אפילו עוד יותר מיחידים, נמצאים כיום ברשתות החברתיות ומנהלים קהילה על מנת למשוך לקוחות פוטנציאליים או לשמור על לקוחות. הם עושים זאת על ידי יצירת תוכן או הפקת אירועים שונים. כך הם שומרים על תקשורת קבועה ומערכת יחסים קרובה עם הלקוחות שלהם. בניגוד למנועי החיפוש, שבהם התוכן יכול להישאר גלוי במשך מספר שנים, פוסטים במדיה החברתית נעלמים בקלות רבה יותר והם במובנים מסוימים “ארעיים”.
3. רשתות מקצועיות:
כגון LinkedIn הפועלת על בסיס עקרון החיבור, הרשת והתקשורת. הן כלי טוב כדי לשפר את המוניטין הרשתי שלכם עם משתמשי האינטרנט.
4. בלוגים ופורומים:
דיונים חופשיים סביב אדם, מותג או חוויית קנייה תורמים יותר ויותר לדבקות של לקוחות עתידיים ואהדה של מותג מסוים, לערכים של חברה, לאיכות המוצר וכו. כמובן שיטה זו יכולה גם להפך, לגרום לגולשים להימנע מאישיות, מוצר או מותג כלשהוא.
💡 המלצה:
עבור בעלי חברות, הכרחי לדעת ולהכיר את הדיונים המתקיימים אודות החברה שלהם בפורומים אלה וללמוד לשלוט בהם כדי לנהל טוב יותר את תדמיתם.
5. יוטיוברים:
אנו מכירים את כוח ההשפעה הגובר של היוטיוברים “בזמן אמת” על חוויית הקנייה של הצרכנים הפוטנציאליים ואודות האיכות האמיתית של מוצר.
6. סקירה ושיתוף של חוויות / ביקורות:
באתרים כמו מידרג, Yelp, ביקורות בפרופיל גוגל לעסקים. פלטפורמות אלו מתמחות במתן מידע לצרכנים ולמשתמשי אינטרנט אודות חברה על-ידי שיתוף ביקורות מהימנות המקושרות לחשבון מייל ולא מצונזרות. חלק מחוות הדעת בפלטפורמות אלה עשויות להיות זדוניות ודורשות התייחסות וטיפול.
7. פלטפורמות הפצת סרטונים (יוטיוב) או תמונות (אינסטגרם, פינטרסט, וכו):
וידאו וצילום הם שני כלים חזקים מאוד עבור בנייה או הרס של מוניטין ברשת. בחשבונות האישיים של הרשתות החברתיות או בפלטפורמות שציינו, הן יכולות לשפר את המוניטין של אדם או מותג, אך גם לסכן אותן לצמיתות עם תמונות לא מחמיאות או אינטימיות מדי שפורסמו ללא הסכמה.
רוצים לדעת איך עושים ניהול מוניטין לאתרי איקומרס שלב אחר שלב? קראו את המאמר הבא ותיווכחו>>
אנו בפלטפורמת Eshop מתמחים בין היתר בניהול מוניטין ברשת לעסקי איקומרס באנשי ניהול מוניטין לעסק המתמחים בבנייה וניהול מוניטין ברשת לאתרי מכירות. נשמח לייעץ לכם בנושא. התקשרו ואחד מנציגי ניהול המוניטין האינטרנטי שלנו ישמחו לדבר איתכם.



