קידום אורגני לאתרי מכירות ועסקים דיגיטליים
קידום אתרים אורגני באתרי חנות הוא אחת הדרכים היעילות ביותר להגדיל את ההכנסות והרווחים שלכם. חנויות איקומרס משגשגות הן חנויות שיש להם זרימה קבועה של לקוחות חדשים וגרעין נאמן של קונים חוזרים. ללא קונים חדשים שיניבו הכנסות חדשות, יהיה קשה יותר לחנות המקוונת שלכם לצמוח. שיטת קידום אורגני של חנויות וירטואליות עוזר למשוך קונים חדשים כאשר ישנה סבירות גבוהה שיקנו מכם.
מה זה קידום אורגני seo (כשמדברים על אתר חנות)?
SEO משמע “אופטימיזציה למנועי חיפוש”. במילים פשוטות יותר זה אומר תהליך של שיפור האתר שלכם בעזרת פעולות שונות ומגוונות (בתוך האתר ומחוצה לו) על מנת להגדיל את החשיפה שלו בתוצאות החיפוש כאשר אנשים מחפשים מוצרים הרלוונטיים לעסק שלכם ב- Google, ומנועי חיפוש אחרים.
מנועי חיפוש כמו גוגל (ובינג – שפחות נפוץ בארץ, אך הוא עדיין שם) משתמשים בבוטים כדי לסרוק דפים באינטרנט. הם בעצם עוברים מאתר לאתר, זאת אומרת שהם אוספים מידע על עמודים אלה ומכניסים אותם לאינדקס שלהם. חשבו על האינדקס כמו על ספרייה ענקית שבה הספרנית יכול לשלוף ספר שיעזור לכם למצוא בדיוק את מה שאתם מחפשים באותו זמן. בהשוואה שלנו לספרייה, דמיינו שהספרנית קראה כל ספר בספרייה ויכולה לומר לכם בדיוק באיזה ספר תוכלו לקבל מידע או תשובה לשאלתכם ויותר מכך, היא תוכל לנקוב בעמוד ספציפי שייתן לכם את המענה, כך שלא תצטרכו לעבור על כל הספר על מנת לקבל את המידע שחיפשתם, מדהים נכון?
אז איך זה בדיוק מתבצע?
קידום אורגני הוא תהליך מתמשך. אלגוריתמים של מנועי החיפוש מנתחים דפים באינדקס, תוך התחשבות במאות גורמי דירוג או אותות, כדי לקבוע מי הם העמודים שצריכים להופיע בתוצאות החיפוש עבור שאילתה ספציפית נתונה אותה הגולש הקליד בגוגל.
ככל שיש לעמודי האתר שלכם זהות המותאמת לשאילתת החיפוש, ערך מקסימלי לתת בנושא וחווית משתמש טובה המותאמת לדרישות של האלגוריתמים של גוגל בתוצאות החיפוש, כך גדל הסיכוי שתמשוך תשומת לב ותמשוך לקוחות פוטנציאליים וקיימים לעסק.
מהו תקציב זחילה?
חשוב להבין שגוגל נותן לכל אתר תקציב זחילה. תקציב זחילה הוא מספר העמודים שגוגל יסרוק באתר שלכם בכל זמן נתון. כמובן שהמטרה היא שגוגל יסרוק כמה שיותר עמודים באתר ובתדירות גבוהה, זאת על מנת שהוא יאנדקס כמה שיותר עמודים ובכך ידרג את האתר על כמות גדולה יותר של ביטויים בתוצאות החיפוש. על השאלה, למה חשוב שהתדירות הזחילה תהיה כמה שיותר גבוהה? התשובה היא שככל שגוגל סורק יותר את האתר כך יש סיכוי שהוא יציג לגולש עמוד עדכני.
👈 לדוגמא:
נניח שגוגל סרק את האתר ואינדקס מספר עמודים ולמחרת החלטתם לבצע שינויים באחד העמודים, למשל הוספתם סרטון, תוכן כתוב, מבצע על איזשהו מוצר, תמונות או מוצרים. אם גוגל הקציב עבור האתר שלכם תקציב זחילה שיתבצע כל ארבעה ימים, אזי במשך ימים אלו הגולש לא יוכל לראות את העדכונים שביצעתם. כדי שגוגל יגדיל לנו את תקציב הזחילה עלינו לשכנע אותו לעשות כך.
איך משכנעים את גוגל להגדיל את תקציב הזחילה?
צריך לגרום לגוגל להבין שיש לו “אינטרס” לבקר באתר, לסרוק כמה שיותר דפים ולאנדקס אותם. גוגל רואה עניין להגדיל את תקציב הזחילה לאתר מסוים במידה והאתר דינמי, מתעדכן ומבצע שינויים בשוטף. תחשבו לרגע, אם גוגל סורק את האתר, לאחר מספר ימים מגיע שוב, סורק אותו ורואה שלא בוצע כל שינוי ושוב לאחר שלושה ימים מגיע ושוב לא התבצע שינוי, הוא יגיע לתובנה שאולי עדיף לו להגיע פעם בשבוע והוא יעדיף לנתב את הבוטים שלו לאתרים יותר דינמיים. הרי גם לגוגל יש משאבים מוגבלים ואין לו בוטים אינסופיים. לכן גם הוא צריך להתנהל ולהתייעל נכון.
מנגד, אם גוגל סורק אתכם כל שלושה ימים ובכל פעם שהוא מגיע לסרוק אתכם, הוא רואה שבוצעו שינויים מעניינים במספר רב של עמודים באתר, הוא יגיע לתובנה שכדאי לו להגיע בתדירות יותר גבוהה, לסרוק ולאנדקס יותר עמודים, על מנת להיות מעודכן ולהציג לגולשים עמודים עדכניים יותר. אם תחשבו על זה, זו סטטיסטיקה פשוטה ומאד הגיונית.
מהי המטרה של קידום אורגני לחנות שלכם?
המטרה העיקרית בתהליך קידום אורגני היא ליצור תשתית רחבה ויציבה של ביטויים רלוונטיים עליהם תהיו מדורגים, זה יכול להיות באופן ישיר או עקיף.
🎓 השאלה הנשאלת היא:
מה הכוונה באופן ישיר? זאת אומרת שהגולש יקליד מילת חיפוש מכוונת רכישה. למשל, אם אתם מעוניינים לקדם עמודי קטגוריות או עמודי מוצר, יש צורך שעמודים אלו יהיו מדורגים על ביטויים רלוונטיים ללקוחות אלו.
👈 לדוגמא:
אם יש לכם באתר קטגוריה של טלוויזיות סמסונג, כדאי יהיה שהעמוד יהיה מקודם על מגוון ביטויים מותאמים לשאילתות חיפוש עם כוונת רכישה כמו “טלויזיות Samsung”, “טלוויזיה חכמה סמסונג”, “טלוויזיה סמסונג מחיר”, “סמסונג smart tv” וכו..
🎓 השאלה הנשאלת היא:
מה הכוונה באופן עקיף? אנו מתכוונים לכך שהגולש אינו נחת באתר שלנו על מנת לרכוש אלא כדי לקבל מידע או ערך כלשהוא. אנו ניתן לו את המידע הזה ו”על הדרך”, בעזרת הנעות לפעולה ויצירת הקשר רלוונטי, ננסה להכווין אותו לפעולת הרכישה.
👈 לדוגמא:
הגולש חיפש “האם כדאי ומומלץ להכניס טלוויזיה לחדר ילדים?” כאן הגולש אינו לו דווקא מחפש לקנות טלוויזיה אלא מעוניין לקבל מידע בנושא. האסטרטגיה פה תהיה לתת לו את המידע הכי רלוונטי ומעניין ודרך הנעות לפעולה להכווין אותו להיכנס למשל לקטגורית “טלוויזיות סמסונג”.
קידום אתרי חנות – למי זה מתאים?
קידום אורגני לחנות וירטואלית יכול להתאים לכל מי שמעוניין לקדם את אתר החנות שלו באינטרנט, כאשר הראייה השיווקית היא לטווח ארוך. בין אם רק התחלתם את עסק האיקומרס שלכם ובין אם אתם קיימים כבר זמן מה, סביר להניח שמציאת לקוחות נוספים חשובה לכם. עבור אתרי חנות וירטואלית, טראפיק אורגני גבוה יהיה איכותי יותר ויביא לכם לעתים קרובות למכירות רבות. על ידי יצירת תשתית חזקה ורחבה,
למה דווקא קידום אורגני לחנות שלכם?
אם אתם רוצים לייצר בשוטף מכירות איכותיות באתר, אין אסטרטגיה טובה יותר מאשר SEO. מומחי פרסום מסכימים כי קידום חנות באינטרנט בשיטת SEO מייצרת את ההחזר על ההשקעה הגבוה ביותר מכל טקטיקה שיווקית אחרת, והתוצאות שהקידום האורגני מביא נמשכות זמן רב יותר. קידום אורגני יאפשר לכם לצמצם באופן משמעותי את הוצאות השיווק שלכם בטווח הארוך. בהמשך אנו נפרט עבורכם את הנקודות החשובות להם יש להתייחס כאשר אנו מדברים על קידום אתר חנות.
מהם הפרמטרים שיש להתייחס אליהם כאשר מדברים על קידום אתר מסחר?
חישבו על זה לרגע, מה הגולש היה רוצה לראות כאשר הוא מחפש ביטויים הקשורים למוצרים שיש לאתר שלכם להציע? תשאלו את עצמכם כמה אתם רלוונטיים עבורו ובעיקר ביחס למתחרים הדיגיטלים שיש בתוצאות החיפוש על אותם ביטויים. תנסו להבין ככל האפשר מהי כוונת הגולש וכבר על פי זה, תוכלו להגיע לתובנות לגבי היתרון היחסי שיש לכם בזירה האורגנית ומה אתם יכולים לעשות כדי להשתפר. חשוב להבין, גוגל הפך להיות יותר ויותר חכם וניתן לומר שמה שנכון עבור הגולשים יהיה נכון גם עבור גוגל.
קידום חנויות בגוגל – הקריטריונים הקריטיים והחשובים ביותר.
1. חשיבות המבנה ההיררכי של האתר
היררכיית האתר היא נושא מאוד חשוב כאשר מדובר על אתר איקומרס. מספר אתרי חנות יכולים למכור את אותם מוצרים באתר שלהם, אך מה שעושה את ההבדל זה המבנה ההיררכי.
אתרי איקומרס הם יותר גדולים מאתרי שרות או תדמית, יש יותר קטגוריות ועמודי מוצר. לכן, ככל שיהיה נוח לגולש מבחינת התמצאות בקטגוריות השונות, כך גוגל ייתן לאתר שלכם תעדוף ברמת קידום אורגני של חנות בגוגל.
מהו מבנה היררכי נכון של אתר איקומרס?
דף הבית נמצא בראש ההיררכיה, ואחריו הקטגוריות הראשיות (רמה 1), קטגוריות משנה (רמה 2) ולבסוף דפי המוצר (רמה 3). הדרך הטובה ביותר להחליט כיצד ליצור את המבנה שלכם היא לקחת בחשבון את מחקר מילות המפתח המקיף שערכתם.
מומלץ שבניית היררכיה לאתר המכירות תעשה בעת ההכנות המקדימות לבניית האתר. כמובן שניתן לבצע זאת גם אחרי שהאתר כבר בנוי, אך זה יהיה הרבה יותר מורכב וידרוש הרבה יותר זמן ביצוע מכיוון שהאתר כבר נסרק ואונדקס על ידי גוגל וגוגל כבר שייך ביטויים לעמודים ספציפיים.
2. יצירת מגוון רחב של תתי קטגוריות
שם המשחק כשמדברים על קידום אתרי מסחר בעצם, הוא להתברג על הרבה מאד ביטויים ולכן לא מספיק שיהיה באתר שלכם רק קטגוריות ראשיות. במיוחד כשמדברים על אתרי סחר. לצורך הבנה טובה יותר, ניקח לדוגמא את תחום מכונות הכביסה. הקטגוריה הראשית תהיה: “מכונות כביסה”. אך לא נכון יהיה לכוון את הקידום רק על ביטוי זה. זה אמנם ביטוי גנרי וחשוב אך לא ממוקד ומאד תחרותי. לכן יהיה נכון לפתוח תחת קטגוריה זו תתי קטגוריות דוגמת: מכונת כביסה פתח עליון, מכונת כביסה פתח תחתון, מכונות כביסה לפי דירוג אנרגטי מסוים, מכונות כביסה לפי נפח, מכונות כביסה לפי מותג ועוד ועוד דוגמאות המבוססות על מחקר מילים, מחקר מתחרים והיגיון בריא.
ככל שיהיו יותר תתי קטגוריות המקושרות לקטגוריה הראשית, הן יחזקו את מעמדה וזה בהחלט יעזור לקידום הביטויים הגנרים והתחרותיים. בעצם אנו מייצרים מעטפת רחבה כאשר כל הקטגוריות נתמכות אחת בשניה ומתחזקות ביחד. אנו מגדילים את הסיכוי לרכישה על ידי כך שלגולש יהיה יותר קל להתמצא ולהגיע לקטגוריות הרלוונטיות עבורו בתוך האתר (על ידי מגוון סננים).
סיבה נוספת לכך היא שכאשר גולש יקליד שאילתת חיפוש גוגל יציג בתוצאות החיפוש את העמוד הממוקד ביותר והוא יגיע ישירות לעמוד הרלוונטי ביותר לחיפוש שלו וזה יצמצם עבורו את פעולות הסינון והחיפוש וזה ישפר את חווית הגלישה. ככל שמגדילים את כמות תתי הקטגוריות אנו בעצם תופסים שתי ציפורים במכה אחת: מצד אחד אנו עוזרים לגולש להתמצא באתר ומצד שני גוגל מבין שאנו יותר רלוונטיים וממוקדים בתחום, דבר שמחזק את זהות האתר ומקדם אותו על ביטויים אלו.
3. שיוך מוצרים למגוון תתי קטגוריות
ככל שנשייך יותר מוצרים לתתי הקטגוריות שיצרתם (על פי המלצות הסעיף הקודם) זה נותן לביטויים אליהם כיוונתם בתת קטגוריה או קטגוריה הראשית כוח. לכן, אין מדובר רק על לפתוח תתי קטגוריות באופן יבש, אלא צריך גם שיהיה מגוון רחב של מוצרים רלוונטיים בכל תת קטגוריה.
4. יש חשיבות לכמות המוצרים שיש בכל קטגוריה / תת קטגוריה
כשמדברים על קידום בגוגל של חנויות באינטרנט אזי צריך להבין שהכמות כן קובעת!
👈 לדוגמא:
אתם מוכרים באתר האיקומרס שלכם מכונת כביסה של חברת BOSCH ואתם רואים שלמתחרים שלכם בדיגיטל יש בין 30 ל- 40 מוצרים ובאתר שלכם בתת קטגוריה זו יש שלושה מוצרים, צריך להבין שזה מקטין את סיכויי ההצלחה בקידום החנות שלכם בגוגל.
גוגל רוצה לתת את התוצאה הכי טובה לגולש, בהתאם לכל מוצר ומוצר הוא מבין כמה חשיבות יש לכמות המוצרים שתוצג בתת קטגוריה וכך הוא מגיע לתובנות ומדרג את האתרים המתאימים ביותר. הרי גוגל מבין שגולש מצפה לקבל תוצאה עם מבחר סביר.
במקרה ובמוצר מסוים שאתם מוכרים אין היצע גדול ולמתחרים כן יש, כדאי שתחשבו על לייבא עוד מוצרים או פשוט תניחו את קידום הביטויים הספציפיים האלו בצד ותתמקדו במוצרים בהם יש לכם נקודת יתרון על פני מתחרים ברשת. בנוסף, עליכם לקחת בחשבון כאשר גולש נכנס לעמוד שיש בו מגוון רחב של מוצרים, כך קטן הסיכוי שהוא ירצה לצאת ולעשות בדיקה באתרים נוספים. הוא בעצם יוכל לבצע את הבדיקות וההשוואות ישירות אצלכם בעמוד.
5. מחירים טובים, מבצעים
בייחוד בשוק הישראלי אנשים אוהבים מבצעים וגוגל מבין את זה. אתר שאין לו מבצעים או מחירים טובים, זה בהחלט מוריד נקודות מבחינת הדירוג של גוגל. אתר חנות שאין לו מחירים טובים והוא עושה: “כאילו” מבצע, תהיה לכך השפעה ישירה בדירוג שיקבל ממנוע החיפוש גוגל. לכן, יש לקחת בחשבון שצריך שיהיו לא רק מבצעים, אלא צריך שהמבצע יהיה מעניין ואמיתי, האלגוריתמים החכמים של גוגל מבינים את הנתונים האלו.
איך גוגל יכול להבין אם המבצע הוא אמיתי או אטרקטיבי? גוגל סורק את האתר שלכם בשוטף, במידה ויש את אותו מבצע על אותם מוצרים ולא נעשה כל שינוי, לאורך הזמן הוא מגיע לתובנה שמדובר במבצע פיקטיבי. כי הרי מבצע אמור להיות לזמן מוגבל, אם זה לא המקרה, אז אין לו מהות.
בנוסף, עליכם לזכור שגוגל יודע הכל. כאשר גולש כותב בגוגל למשל “מכונת כביסה במבצע”, גוגל רוצה לתת לגולש את התוצאות הכי אטרקטיביות עבורו והוא ירצה להציג לו מכונות כביסה עם מבצעים מעניינים באמת. גוגל סורק את כל האתרים ואת כל המוצרים שיש בהם והוא משווה בין המחירים השונים וכך הוא יודע מהו מחיר אטרקטיבי ומה לא.
6. זהירות עם כמות המוצרים שאזלו מהמלאי
אם יחס המוצרים שאזלו מהמלאי הוא משמעותי ביחס למוצרים הקיימים במלאי, זה יהווה בעיה מבחינת חווית הגלישה וכתוצאה מכך גם מבחינת דירוגי גוגל בתוצאות החיפוש. כאשר מופיעים מוצרים בעמוד אך הם בסטאטוס “אזל מהמלאי” זה נותן תחושת פספוס לגולש עד כדי תסכול, כי הוא מבין שיש מוצרים ברחבי הרשת שיכולים להיות מעניינים עבור מה שחיפש והוא פשוט ילך לחפש אותם באתר אחר.
7. עמוד מוצר עשיר בתוכן רלוונטי
בסופו של דבר, באתר סחר כל הדרכים מובילות אותך לעמוד מוצר, בין אם תתבצע רכישה או לא. לכן חשוב להשקיע מחשבה בעמודי המוצר ולתת נתונים מלאים אודות המוצר.
🧐 שימו לב:
יש לקחת בחשבון שזה תלוי מוצר. לדוגמא, אם מוכרים מחשב, יש חשיבות עליונה למפרט הטכני ואם גולש מצפה למשהו ולא מקבל אותו, גוגל לוקח זאת בחשבון ומדרג את האתר בהתאם.
💡 המלצה:
אם אתם מוכרים באתר שלכם שולחן לגינה, המפרט הטכני יהיה מצומצם יותר וזה בסדר מכיוון שאין ציפייה מצד הגולש ליותר ממפרט בסיסי. יהי נכון להוסיף מידות, תמונות נוספות, סרטון הדמייה, סוג חומר וכו. לכן, חשוב לדבר על הערך בהתאם לסוג המוצר. עליכם לשאול את עצמכם כל הזמן:”מה הגולש היה רוצה לראות בעמוד המוצר הספציפי? אל תהססו לחקור ולקחת השראה מהמתחרים שלכם.
👈 לדוגמא:
באתרי איקומרס של אופנה, ישנה התייחסות למידות, לתחזוקת הבגד ועוד… לגוגל יש בינה מלאכותית והוא יודע לעשות הפרדה של מה נדרש ברמת עמוד מוצר מבחינת מפרט של מוצר כזה או אחר.
יש מוצרים בהם הצגת סרטונים למשל, מאד חשובים בעמודים שלהם. דבר נוסף וחשוב מאד, כשגוגל רואה שיש דרכי תקשורת כאשר גולש יכול להתייעץ לגבי המוצר, הוא מתעדף את האתר ונותן לו דירוגים טובים.
טיפים של e-shop לקידום טוב יותר של עמודי מוצר:
דאגו שיהיה לכם בעמוד, מקסימום של תוכן רלוונטי בהתאם לרשימה הבאה:
↩ תיאור קצר.
↩ תיאור מורחב.
↩ ציינו את שם המותג של המוצר.
↩ מפרט טכני במידת הצורך עם אפשרות הורדה ל- PDF.
↩ דירוג וביקורות גולשים.
↩ מגוון תמונות בזוויות שונות.
↩ סרטונים להמחשת המוצר.
↩ ציון עלות משלוח באופן ברור + מדיניות על משלוחים והחזרות
↩ ציון תקופת אחריות על המוצר.
↩ ציון זמן אספקה משוער.
↩ טבלת מידות במידת הצורך.
↩ אפשרות להתייעץ אודות המוצר כמו צאט וירטואלי או אנושי, שיחה טלפונית, וואטסאפ.
↩ מוצרים משלימים או עסקאות בנדל (מוצרים שבאים בהתאמה עם המוצר הרלוונטי).
↩ מוצרים נוספים שיכולים לעניין את הגולש (מוצרים שאינם בהכרח קשורים למוצר העכשווי בו הגולש צופה כרגע).
8. תכנים בעמודי קטגוריה.
ברמת העיקרון גולש שנכנס לעמוד קטגוריה, הוא בהחלט לא מחפש תוכן כתוב אלא הוא מחפש לראות מבחר מוצרים על פי השאילתא שהוא הקליד.
לדוגמא: אם גולש חיפש בגוגל “מכונת כביסה של Bosch”, הוא לא מצפה לראות תוכן מאמרי אלא מוצרי מכונות כביסה של המותג Bosch. למרות האמור לעיל, באתרי איקומרס לתוכן כן יש כח והוא מהווה תבלין עבור קידום אורגני לחנות וירטואלית. צריך למצוא את האיזון בין התוכן למוצרים.
אז מה מומלץ לכתוב בעמוד קטגוריה?
ההמלצה היא לכתוב תוכן כללי וממוקד בנושא הקטגוריה מבלי לפרט את המוצרים השונים. יש לפרט את השימוש במוצר, הצורך במוצר, התועלת של המוצר, דגשים שיעזרו לגולש לקבל החלטה ולהבין שהוא באמת צריך את המוצר.
איפה כדאי למקם את התוכן?
למיקום התוכן יש חשיבות עליונה בעיני גוגל. אם נדחוס את כל התוכן בתחתית (דבר שעושים אתרים / מקדמים רבים), גוגל מבין שהתוכן לא באמת חשוב ולכן ייתן לו חשיבות פחותה. לכן מומלץ לקחת פסקה קצרה (בד”כ של עד 100 מילה), לשלב בה את מילות המפתח המרכזיות והחשובות ולהטמיע אותה בתחילת עמוד הקטגוריה. את שאר התוכן שכתבתם יש לשלב בתחתית העמוד. התוכן צריך להיות גלוי לעיני המשתמש ולא מומלץ לעשות שימוש בפיצ’רים שונים המסתירים חלק מהתוכן בסגנון “קראו עוד”.
בעזרת התוכן הנ”ל ניתן לחזק את פרופיל קישורי הפנים של האתר בין העמודים השונים, דבר המחזק עוד יותר את סמכות האתר בעיני גוגל, שכן אתם מחברים את הגולשים לתכנים רלוונטיים אליהם וזה גורם להם לרצות להישאר באתר שלכם.
🧐 שימו לב:
העובדה שרוב התוכן ממוקם בתחתית העמוד, אינו אומר שאפשר לכתוב “גוש של תוכן” בלי מהות ובלי עניין. עדיין תמיד חשוב לתת לגולשים תוכן עם ערך מוסף, עניין ורלוונטיות לקטגוריה בה הוא יושב.
9. אופטימיזציה בסיסית על כמה שיותר עמודי קטגוריה
באתרי איקומרס, יש בד”כ הרבה עמודים, אין תמיד זמן ואפשרות לעשות אופטימיזציה לכל העמודים. לכן ההמלצה היא שלפחות בקטגוריות הראשיות תייחסו לכך חשיבות. יש להתחיל באופטימיזציה בסיסית כמו: טייטל, דיסקריפשן, כותרת H1, הגדרת כתובת ידידותית. זהו הקידום הבסיסי ביותר והמומלץ בתור התחלה. כמובן לאחר מכן ועם הזמן מומלץ להוסיף פעולות נוספות במידת הצורך כמו הוספת תוכן, כותרות משניות, הוספת תמונות (כולל כיווץ עד 100k + הגדרת אלטים) ועוד.
מומלץ לבצע זאת באמצעות מומחים לקידום אורגני לאתרי סחר שידעו בדיוק איך לבצע זאת בצורה הטובה ביותר. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר לפרטים נוספים. אחד ממומחי הקידום של e-shop ישמח לסייע. 077-4447060.
10. מסננים בעמודי קטגוריות
סינון מוצרים הוא הדרך העיקרית לכוון את הלקוחות שלכם למצוא את המוצרים המתאימים להם ביותר בחנות שלכם. סננים מאפשרים להם לקצר את רשימת המוצרים על סמך הפרמטרים שלהם. למרבה הצער, על פי נתוני גוגל, רק כ- 16% מאתרי הסחר האלקטרוני מספקים סינון מוצרים טוב מבחינה פונקציונלית.
🎓 השאלה הנשאלת היא:
על איזה מסננים בד”כ מדובר?
זה יכול להיות מחיר, שם מותג, ציון גולשים, מידה, חומר, ועוד…ומה יקרה אם לא יהיו סננים באתר?
אתרים שאין בו סננים הם בנקודת חיסרון בעיני גוגל, שכן גוגל מתעדף אתרים עם מסננים. אתר שיש לו מגוון עשיר של מסננים, מבחינתו יהיה לגולש יותר נוח להגיע למוצר ספציפי שהוא מחפש ולכן תהיה לו חווית גלישה טובה יותר. אך שימו לב לחווית המשתמש, אם אתם מגזימים עם סננים בלי מהות, זה יכול גם לעשות נזק לאתר, מכיוון שהגולש יכול ללכת לאיבוד, יסתבך והסבירות גבוהה שהוא ינטוש את האתר ולא יחזור אליו.
11. הטמעת סכמות עמודי מוצר של גוגל
סכמה היא נתונים מובנים שמוסיפים באתר על ידי קטעי קוד ובה מוגדרים נתונים אודות דברים שחשוב לכם להדגיש באתר שלכם כמו: מוצרים, שעות פעילות, כתובות סניפים, שאלות ותשובות, ביקורות וכו. הסכימה בעצם עוזרת למנועי החיפוש לקרוא ולהבין היטב את הרכיבים והחלקים השונים באתר שלכם. יש כמה סוגים ורמות דיוק של סכמות.
👈 לדוגמא:
ישנם תוספים המאפשרים יצירת סכמות באופן גורף על כל עמודי המוצרים שלכם, הם נקראים סכמת מוצר. סכמה זו בעצם אומרת לגוגל בגדול איזה מוצר יש לכם להציע בעמוד.
אך אם רוצים להיות יותר מדויקים בעת הגדרת סכמת המוצר (ומומלץ, כי זה יקדם אתכם טוב יותר בגוגל אורגני) עליכם לרדת לרזולוציות ברמת הגדרות הסכימה. זה אומר שמומלץ שסכימת המוצר תהיה מפורטת, על מנת להסביר לגוגל את מבנה המוצר. זאת אומרת לא רק על העובדה שיש לכם מוצר x אלא לפרט את הנתונים כמו: מהי תמונת המוצר, מהי כותרת המוצר, מהו התיאור הקצר של המוצר, מהו היצרן של המוצר, מהו הדירוג שהמוצר קיבל, מה המחיר של המוצר ועוד…
פה אנחנו לא רק אומרים לגוגל שמדובר על מוצר, אלא מה יש בתוך המוצר. אנחנו בעצם “מאכילים את גוגל בכפית”, והמאמץ אכן ישתלם לכם לטווח הארוך וייתן לאתר שלכם נקודות זכות ברמת קידום בגוגל אורגני לחנות וירטואלית שלכם. שיטה זו לא ניתנת להטמעה באמצעות תוסף, אלא בעזרת שיתוף פעולה של אנשי תכנות ומקדמי האתר.
12. חוויית משתמש ברמה ויזואלית וטכנית
ידוע שחווית משתמש הינה אחד המדדים המרכזיים שלפיה גוגל מדרג את האתר.
כשמדברים על חווית משתמש, ניתן לחלק את ניתוח טיב חווית המשתמש ל- 2 רבדים:
↩ מה שגוגל יודע לנתח ברמת המערכת שלו (על פי גודל פונט, צבעים, פרופורציות וכו). ניתן לראות ניתוח של הנתונים האלו בד”כ בקוד האתר או בעזרת כלי הגוגל סרץ’ קונסול המחובר לאתר שלכם.
↩ ניתן גם לנתח את טיב חווית המשתמש, בהתאם להתנהגות הגולש: האם הוא עובר בין עמוד לעמוד, כמה זמן הוא נשאר באתר שלכם,האם הייתה לגולש אינטראקציה כלשהי עם האתר, האם הוא רכש או לא ועוד… את הנתונים אם חווית המשתמש טובה או לא טובה, ניתן להבין בעזרת כלי גוגל אנליטיקס הפופולרי ביותר המביא לפניכם את נתוני ההתנהגות של הגולשים באתר. כיום ישנם לא מעט כלים לניתוח התנהגות גולשים כמו למשל: Hotjar.
בנוסף לגוגל אנליטיקס, מומלץ להרים את הראש ולהסתכל באתר שלכם, לנווט בין עמוד לעמוד, לבצע רכישה, האם אתם אוהבים את מה שאתם רואים? האם נעים ונוח לכם לגלוש באתר? האם האתר פונקציונאלי עבור משפך הרכישה, כמו: סל קניות, מועדפים, שלבי הצ’ק אאוט וכו?
אם אנו מדברים על המושג חווית משתמש נטו לקידום, אז יש להבין שאם לא נייצר דרך חווית הגלישה אינטראקציה חיובית עם הגולש, כיום יותר מבעבר, גוגל ייתן לכך חשיבות עליונה וידרג אתכם בהתאם. לכן מומלץ עוד בשלב תכנון בניית אתרי מכירות מומלץ להיעזר בחברה ותיקה ומקצועית בתחום על מנת שהיא תוכל להכווין וללוות אתכם בצורה מיטבית.
מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 077-4447060 ומומחה איקומרס מטעם Eshop ישמח לייעץ לכם ללא עלות.
13. מחקר מתחרים
כאשר מדברים על מחקר מתחרים באתר סחר, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להחליט מהם הביטויים החשובים עבורכם, להיכנס לגוגל ולבדוק מי הם המתחרים הדיגיטליים המדורגים בעמוד הראשון על ביטויים אלו ויש לרדת לרזולוציות של מי אנחנו ביחס אליהם…
👈 לדוגמא:
כאשר מדברים על הביטוי “מכונת כביסה של המותג תדיראן”, במקרה זה, אם למתחרים שלי יש יותר ערך לתת לגולש ברמת כמות מוצרים, מגוון סוגים, מחירים אטרקטיביים וכו, יהיה חסר טעם להתחיל בלקדם את קטגוריה זו בקידום אורגני בגוגל. יהיה נכון יותר למקד קודם לכן את הקידום בקטגוריות מוצרים שיש לנו יתרון יחסי על פני המתחרים.
במיוחד כשמדובר על אתר סחר עם המון קטגוריות, מומלץ לעשות מחקר מקיף. באתרי סחר לכל קטגוריה יש אינספור מונחי חיפוש עם פוטנציאל עסקי ואתם לא רוצים לפספס אף הזדמנות כזו. המחקר יכלול ביטויים הקשורים לעמודי קטגוריות, עמודי מוצר, שאלות שגולשים כותבים, מגוון מונחי חיפוש הקשורים לפעילות האתר, בין אם זה באופן ישיר או עקיף.
14. מחקר מילות מפתח
🧐 שימו לב:
אם מדובר על אתר סחר בתחילת דרכו, מומלץ שלא להתחיל למקד את הקידום על הביטויים הגנריים, אלא לחפש להתמקד בביטויי “זנב ארוך” או ביטויים עם נפח חיפוש נמוך יותר אך שיש להם הקשר למוצרים שלנו. עצם העובדה שהתחרות בהם יותר נמוכה, הדירוגים של הביטויים יעלו מהר יותר וכתוצאה מכך פעילות האתר תניע את עצמה כבר בחודשים הראשונים.
🎓 השאלה הנשאלת היא:
מהם ביטויי זנב ארוך?
מילת מפתח הנקראת “זנב ארוך” היא מילת חיפוש שבדרך כלל עשויה משלוש עד חמש מילים.
מכיוון שמילות מפתח אלה ספציפיות יותר ממונחים גנריים, הן מאפשרות לכם להתמקד בוריאציות החיפוש של נישה מסוימת.
לצורך ההבנה, קחו לכם דוגמא לביטוי גנרי: “מכונת כביסה”. יש אינספור ביטויי זנב ארוך הקשורים לביטוי זה: “מכונת כביסה עם פתח עליון”, “מכונת כביסה זולה”, מכונת כביסה עם חיסכון בחשמל” ועוד…
אומנם לביטוי “מכונת כביסה” יהיו יותר חיפושים בחודש אך גולשים המקלידים: “מכונת כביסה עם פתח עליון” למשל, יהיו יותר מכווני רכישה מכיוון שכבר התגבשה להם החלטה והם כבר יודעים שהם רוצים מכונת כביסה עם פתח עליון. לכן, לפני שאתם “תוקפים” את הביטוי: “מכונת כביסה” הגנרי, יהיה מומלץ עבורכם לקדם את ביטויי זנב ארוך שהזכרנו לעיל. טעות של הרבה מאד אתרים היא “שעל ההתחלה” הם מתעקשים לקדם את הביטויים הגנריים, במקום לייצר תשתית חזקה של ביטויי זנב ארוך. אין זה אומר שאין טעם או צורך להתחיל לקדם את הביטויים הגנריים, זה תלוי באיזה שלב אתם נמצאים. אם יש לכם כבר כח וסמכות בעיני גוגל, אולי כן יהיה מומלץ להתעמק בביטויים הגנריים בעת הקידום.
15. רענון האתר מבחינת מוצרים, תוכן, באנרים, מבצעים
גוגל רוצה לראות שהאתר דינמי, במיוחד באתרי סחר. באתר תדמית לרוב ישנם שינויים קלים וזה בסדר מבחינת גוגל. באתרי סחר זה אחרת, הציפייה היא לרענון מוצרים בהתאם לתחום, מבצעים חדשים, שיהיו באנרים חדשים בהתאם לתקופות, קטגוריות זמניות וכו…
כך אנחנו מאותתים לגוגל שהאתר עדכני.
חשוב שהרענון יעשה בשוטף ולא באופן מרוכז “פעם ז”. כך שבכל פעם שגוגל יסרוק את האתר, הוא יראה שיש פעילות סדירה, ששווה לו לסרוק את האתר יותר ובכך תגדילו את תקציב הזחילה שהזכרנו בתחילת המאמר. כמובן שזה גם ישפיע לחיוב על התוצאות האורגניות של האתר.
16. רספונסיביות (התאמה למובייל)
כאשר מדברים על אתר סחר, האינטראקציה עם הגולש יותר ארוכת טווח. במקרה הטוב, הוא מוצא את מה שרצה ומבצע פעולת רכישה, אך במקרים רבים הגולשים ממשיכים לגלוש במגוון מוצרים, מוסיפים מוצרים לסל הקניות, מסירים מוצרים מהסל וכו.
אינטראקציה מתמשכת עם הגולש מעלה משמעותית את חשיבות הרספונסיביות. ברגע שישנו תהליך רכישה, גוגל מצפה באתר איקומרס לחווית משתמש גבוהה מאוד, גלישה מהירה וזורמת ועל כך הוא מדרג את האתר שלכם בגוגל אורגני.
בשנים האחרונות גוגל הוציא עדכונים משמעותיים בנוגע לגלישה במובייל וחווית המשתמש כמו: עדכון Mobile First, עדכוני Web Core Vitals. עדכונים אלה מתמקדים בהשפעה שתהיה לחווית הגלישה במובייל וחווית המשתמש על דירוגי האתר בגוגל אורגני.
17. הנעה לפעולה
שוב אנו מגיעים לאותה נקודה חשובה, שיטת המדידה של גוגל במיוחד באתרי סחר היא לפי אינטראקציה של הגולש עם האתר. כאשר חסרות לנו באתר הנעות לפעולה, אנחנו מפספסים אינטראקציות וזה משפיע על הקידום. שימו לב, התנהגות הגולש שונה במחשב הנייח ובמובייל ולכן יש להתאים את הנעות הפעולה בהתאם לכך.
👈 לדוגמא:
במובייל ניתן דגש על כפתור חייגן באזור נוח לגולש, דבר בדסקטופ אין בו כל צורך. מנגד, במחשב השולחני נוכל להוסיף אלמנטים שונים שנוותר עליהם במובייל מפני שמדובר על מסך גדול ונוח.
18. תהליך רכישה מהיר
בקידום אורגני לחנות באינטרנט גוגל מודד אותנו לא רק על אינטראקציות שיש לגולש עם האתר, אלא מן הסתם על כמות הרכישות(Purchase). ככל שמגדילים את כמות הרכישות באתר, זה מדגיש לגוגל עד כמה אנחנו באמת רלוונטיים על מוצר ספציפי או קטגוריה מסוימת. הרבה אתרים “נופלים” על תהליך רכישה לא נוח, מסורבל ואנשים מאבדים עניין וסבלנות בדרך. חשוב להבין שלא כל רכישה היא בהכרח “רכישה חמה”, לפעמים הרכישה מתבצעת מדחף טבעי והגולשים עלולים גם להתקרר בקלות, לכן חשוב שתהליך הרכישה יהיה קל ומהיר.
19. כוונת הגולש
אחד הדברים החשובים ביותר בעת קידום אתרי מכירות הוא לקדם ביטויים על פי כוונת הגולש.
מהי כוונת הגולש?
כוונת המשתמש, או כוונת החיפוש מציינת איזו מטרה או כוונה יש למשתמש באינטרנט בעת הקלדת מונח כלשהוא במנוע החיפוש. כוונת המשתמש היא כיום הגורם המרכזי באופטימיזציה של תוכן ומנועי חיפוש. הרבה פעמים אתרי מכירות “עושים טעות” ומובילים את הגולש לעמודי קטגוריה כאשר כוונת הגולש היא בכלל לראות תוכן מאמר עם הסבר. ונהפוך הוא.
👈 לדוגמא:
אם גולש הקליד את השאילתה: “איך בוחרים מכונת כביסה” במידה והאתר שלכם ינחית אותו לעמוד קטגוריה של מגוון מוצרי מכונות כביסה, זו תהיה טעות. הציפייה של הגולש פה היא לראות תוכן מאמרי, בו מסבירים לו ונותנים לו טיפים ומידע לבחירת מכונת כביסה.
🧐 שימו לב:
גם אם כוונת הגולש לראות תוכן מאמרי וזה מה שאתם מציגים לו. אל לנו לשכוח את מטרת האתר שהיא מכירות של מוצרים בפועל. לכן מומלץ שלא לשלב אך ורק תוכן אינפורמטיבי בבלוג אלא שיהיה תמיד הנעות לפעולה ופיצ’רים שונים המזכירים לגולש שכדאי לו לרכוש.
בעת בחירת ביטויים לקידום והכוונת גוגל לעמוד המתאים, יש לעשות אופטימיזציה חכמה, יסודית, נכונה ומתאימה לכוונתו של הגולש.
🎯 טיפ אישופ:
חשוב לחיות את המוצר, להבין את כוונת הגולש ולייצר match בהתאם.
20. קידום אורגני לוקאלי
🎓 השאלה הנשאלת היא:
מהו קידום לוקאלי?
חיפוש מקומי הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית SEO ומתהליך קידום אורגני המכוון ללקוחות הנמצאים באזור או בעיר ספציפיים.
אם אתם מוכרים מוצרים שגולשים ירצו כנראה להגיע ולראות לפני רכישה, מומלץ לתת דגש לקידום הלוקאלי כמו: קידום אורגני כרטיסיית גוגל מיי ביזנס לפי סניפים (ולקשר אותה לאתר שלכם), ציון מיקום בעמוד יצירת קשר, ציון כתובת בתפריט פוטר האתר, הוספת עמודים לוקליים, הוספת אזור פעילות בתפריט העליון, הוספת עמודי תוכן עם אייפריים של גוגל מפות לאותו אזור, הוספת סכמות סניפים, שעות פעילות ועוד.
*ניתן אפילו לשלב סכמת כתובת ואז אנו מחזקים עוד יותר את הנושא הלוקאלי.
בהמשך למה שאמרנו בפסקה הקודמת לגבי כך שיש להבין את המוצר. גוגל הוא, כבר מבין מה חשוב לגולש. אם לדוגמא, אני מוכר מזרנים, גוגל תמיד יתן תעדוף ללוקאלי כי הוא מבין שהגולש מצפה לראות מוצר ולהגיע לסניף לצורך המשך תהליך רכישה.
👈 לדוגמא:
אתר של מעבדת תיקוני מחשבים. גוגל מבין שגולש יעדיף לקבל תוצאות של מעבדות מחשב שיש להם סניף קרוב למיקומו של הגולש.
קחו בחשבון שגוגל יודע הכל על הגולשים: מתי הם קמים, איפה הם עובדים וכו. מערכת אנדרואיד שייכת גם היא לגוגל, אינספור אפליקציות שייכות לגוגל, יש קוד מעקב של גוגל אנליטיקס כמעט בכל אתר ולכן אנחנו לא יכולים לזוז ולבצע פעולה כלשהי מבלי שגוגל יהיה מעודכן על כך. לכן, כאשר גוגל יציע לגולש תוצאת חיפוש כלשהיא, הוא יעשה שקלול של כל הנתונים שיש לו על הגולש ויציע לו תוצאות בהתאם לכך.
👈 לדוגמא:
אם גולש גר בחולון, עובד בנס ציונה ויש לו משפחה קרובה בנהריה והגולש יעשה חיפוש בשעה 17:00 למשל של מעבדת מחשבים, יכול מאוד להיות שגוגל יציע לו תוצאות לוקאליות של עסקים הממוקמים בנס ציונה, זאת מכיוון שגוגל כבר מעודכן שזוהי השעה שהגולש כנראה מסיים לעבוד. אך אם הוא יבצע את החיפוש ביום שבת, יכול להיות שהוא יחליט להציע לו תוצאות של אתרים שיש להם סניפים בנהריה כי הוא יודע שהגולש רגיל לבקר את משפחתו בסופי שבוע…
ככל שתגדירו באתר סניפים, שעות פעילות ונתונים נוספים המעידים על מיקומכם וזמינותכם הפיזית, כך גדל הסיכוי שגוגל יציג אתכם לגולשים רלוונטיים בתוצאות החיפוש. חשוב להבין שכאשר מדברים על קידום לוקאלי ישנה חשיבות עליונה לסוג המוצר או קטגוריית המוצרים כי על פי כך גוגל יחליט האם לתת תעדוף לנושא הלוקאלי או לא.
👈 לדוגמא:
אתר שמוכר תיקים. גולש שמחפש לרכוש תיק לא בהכרח ישנה לו מיקום הסניף. ולכן גוגל יחפש להציג אתרים שמבצעים משלוחים המותאמים למיקום הגולש. כמובן שברמת האופטימיזציה יהיה צורך להגדיר כמו שצריך את אזורי המשלוח.
21. גוגל מיי ביזנס
בואו ניתן לכרטיסיית הגוגל מיי ביזנס פסקה משלו, בהחלט מגיע לו:)
כבר די הרבה זמן קידום אורגני הוא לא רק עניין של מה שקורה בתוך האתר, אלא לערוצי המעטפת של גוגל יש השפעה ישירה על הקידום. לגוגל מיי ביזנס יש השפעה ישירה על קידום אורגני לחנויות אינטרנטיות. אתר שיש לו פעילות רחבה ושוטפת בגוגל מיי ביזנס מקבל נקודות זכות ברמת התוצאות האורגניות של האתר. אופטימיזציה מקיפה לכרטיסיית גוגל עסקים זוהי עוד דרך לחזק את הזהות של האתר בעיני גוגל.
👈 לדוגמא:
שילוב מילות מפתח מרכזיות וביצוע אופטימיזציה לתוכן המופיע בכרטיסייה.
בנוסף, כאשר מדובר באתרי סחר, ישנה אפשרות להוסיף מוצרים ישירות לכרטיסיית הגוגל מיי ביזנס. היתרון הגדול הוא שבסופו של דבר, מוצרים אלה מוצגים יחד עם התוצאות האורגניות ובד”כ אפילו מעליהם. דבר המאפשר לכם לקבל חשיפה אורגנית נוספת, עם אפשרות להנעה לפעולה. שימו לב שניתן לחבר פוסטים קצרים או שאלות ותשובות ולקשר אותם לעמודי האתר.
22. בלוג האתר
בלוג האתר מאפשר לכם להתברג בגוגל אורגני על ביטויים אסטרטגיים נוספים ולהביא גולשים באופן עקיף דרך נושאים שונים שהם לו דווקא מדברים באופן ישיר על נושא האתר או על מוצר ספציפי.
👈 לדוגמא:
אם אתם מוכרים באתר שלכם משלוחים של זרי שוקולד, אתם יכולים לכתוב מאמר לבלוג האתר בנושא: “רעיונות למתנות משמחות ליום האם”. המאמר בעצם ייתן מגוון רעיונות למתנות אפשריות כמו: בגד חדש, בושם שיצא לאחרונה ואז כמובן משלבים טיפ לרכישת זר שוקולד טעים וצבעוני ומדברים על “עד כמה הם יכולים לשמח את אמא”.
מזכירים לכם שוב, שיש לקחת בחשבון שבסופו של דבר צריך שבעמודי בלוג תהיה הנעה לפעולה. טעות נפוצה שעושים רבים מאתרי הסחר היא שהם משאירים את עמודי המאמרים ללא הנעה לפעולה. הרי מה הטעם במאמר בלוג באתר איקומרס ללא הכוונה ברורה לרכישה?
הנעה לפעולה בעמוד מאמר יכולה להיות: קישור פנימי, כפתור כלשהו, טופס יצירת קשר, הצגת מוצרים רלוונטיים למאמר וקישור אליהם.
🎯 טיפ אישופ:
צריך לתת לגולש להרגיש שהבאנו לו ערך וידע אמיתי. אך בעצם הבלוג הוא “פיתיון” במטרה לשרת את המטרות העסקיות של האתר שזה רכישות באתר או השארת פרטים לצורך רכישה טלפונית.
23. המרות
לעיתים קרובות אנו מודדים הצלחה של אתר רק על רכישות. אתר איקומרס אינו בנוי רק מרכישות! למרות שזוהי המטרה העליונה, יש להתייחס גם להמרות. יש מוצרים שאנשים לא ירכשו אבל כן יתקשרו או ישאירו טופס השארת פרטים. לכן חשוב שבכל עמוד מוצר ישולב טופס יצירת קשר במידת הצורך.
🧐 שימו לב:
כאשר מדובר במוצרים יקרים, אנשים בד”כ לא מוציאים בקלות כרטיס אשראי, כי הם לא בהכרח סומכים או כי אין להם מסגרת מספקת.
גוגל מבין את זה ורמת הציפייה שלו בהתאם. מה שכן, הציפיה היא לכך שתהיה אינטראקציה כלשהי המעידה על כך שהאתר שלכם יצר עניין אצל הגולש למרות שהוא לא רכש אצלו. זה נפוץ מאוד באתרי סחר B2B, לדוגמא, אתר שמוכר סלוטייפ בחבילות גדולות. באתר מהסוג הנ”ל, בדרך כלל הרכישה לא תתבצע און ליין אלא בד”כ מנהל רכש יתקשר לבירורים ויבקש הצעת מחיר מסודרת, ישנו תהליך פרוצדורלי.
*יש להזכיר ולומר שלביצועי המרות יש קשר ישיר להתקדמות תהליך קידום חנות בגוגל.
24. סרטוני יוטיוב
פעמים רבות כאשר המשתמש מחפש מוצר כלשהו הוא מצפה לראות סרטון הדגמה. סרטוני יוטיוב ממחישים בצורה הכי טובה איך נראה המוצר, כיצד ניתן להשתמש בו ועוד…
עצם העובדה שגוגל מבין שהגולשים יעדיפו לראות בעמודי מוצר סרטונים, הוא יעדיף לתת דירוגים טובים יותר לאתרי איקומרס המשלבים אותם בעמודי המוצר השונים.
🎓 השאלה הנשאלת היא:
איך תדעו האם יש צורך להשקיע בסרטונים עבור המוצר שלכם?
בצעו חיפוש של כמה שאילתות בגוגל והסתכלו על התוצאות המוצגות, האם גוגל מציג לכם סרטונים? פעמים רבות, שטח גדול מאד מהעמוד הראשון בגוגל מוקדש לסרטונים, אתם לא תוכלו לפספס את זה.
🧐 שימו לב:
יוטיוב שייך לגוגל לכן מומלץ שיהיה לכם ערוץ יוטיוב משלכם, כמו כן, מומלץ לבצע שם אופטימיזציה הכוללת שילוב מילות מפתח וכמובן שתקשרו בין הסרטונים שלכם לעמודים הרלוונטיים באתר.
בנוסף, מומלץ להטמיע קישור לערוץ היוטיוב שלכם בתפריט הפוטר של האתר ונהפוך הוא.
מה עוד? יוטיוב הוא מנוע חיפוש לכל דבר עם תוצאות אורגניות משלו, לכן ככל שתשקיעו בכותרות, בתאורים, באיכות הסרטונים וכו’, כך יגדל גם הסיכוי שלכם להיות מדורגים גם שם.
הכנת סרטונים טובים אמנם דורשים זמן רב והשקעה, אך לטווח הארוך זה בהחלט שווה את זה!
**במוצרים רבים, ליצרן המוצר יהיו סרטונים לספק לכם, בדקו זאת מולם ואפילו תוכלו לקשר לערוץ שלהם, מבחינת גוגל זה גם יתן ערך לגולש ולכן זה יחזק אתכם בתוצאות החיפוש ( גם אם לא מדובר בסרטון שנמצא בערוץ שלכם).
25. טיפול בעמודי שגיאה
עמודי שגיאה נוצרים באתרי איקומרס באופן שוטף וזה נורמלי לחלוטין, כאשר האתר דינמי, מוצרים נגמרים, מתווספים חדשים ועוד.
למרות זאת, עמודי שגיאה שנשארים באתר ללא טיפול, לאורך זמן, יכולים לפגוע בתוצאות SEO של האתר כי מבחינת גוגל זה עלול לפגוע בחוויית הגולש. לכן מומלץ למזער נזקים, להשתמש בכלי גוגל סרץ’ קונסול על מנת לאתר שגיאות אלו ולדאוג לטפל בהם בהקדם.
26. קישורים
🎓 השאלה הנשאלת היא:
מה זה קישור?
קישור הוא חיבור בין כתובת url מסויימת לכתובת url אחרת. זאת אומרת שעמוד מסוים מנתב אל עמוד אחר בין אם מדובר בעמודי האתר עצמו או באתר אחר.
כאשר מדברים על קישורים, אנו בעצם מדברים על 3 סוגים: קישורים נכנסים(Backlinks), קישורים פנימיים(Inlinks) וקישורים יוצאים(Outbound links).
מהי חשיבות הקישורים בעיני גוגל?
בעזרת הקישורים השונים גוגל מבין את ההקשר בין העמודים ועל פיו הוא קובע מהי הזהות של אותו עמוד ולאיזה שאילתות חיפוש כדאי לו להציג את העמודים השונים.
קישורים נכנסים (backlinks)
הם קישורים המגיעים אליכם מאתרים אחרים. קישורים אלו חשובים מאוד כי מבחינת גוגל קישור שווה המלצה, זה אומר שעמוד X ממליץ על עמוד Y. כאשר מדברים על קידום אתר מכירות עם תהליכי רכישה וסליקה, חשוב מאוד לגוגל שהאתר שהוא מציג בתוצאות החיפוש יהיה אמין, לכן גוגל מעדיף להמליץ על אתרים שאחרים ממליצים עליהם. כשחושבים על זה, זה מאוד הגיוני מכיוון שהם מוכיחים למנועי החיפוש שהאתר שלכם אמין.
מכירים את המשפט “לא משנה הכמות העיקר האיכות”? יש לזכור תמיד שאיכות האתרים המקשרים חשובה יותר מכמות הקישורים הנכנסים לאתר שלכם, מכיוון שהסמכות של אתר אחד עובר לאתר אחר כאשר הם מקושרים. תוכלו להשוות זאת לחיים האמיתיים, לדוגמא לגבי החברים שלכם, אימרו לנו מי החברים שלכם וכך נוכל לומר מי אתם… אם אתם תסתובבו לדוגמא עם חברים מפוקפקים שמתנהגים לא יפה, האנשים סביבכם יסיקו לגביכם, שגם אתם כאלה.
🎓 השאלה הנשאלת היא:
כל כמה זמן מומלץ שהאתר שלי יקבל קישור?
מומלץ שהאתר שלכם יקבל בשוטף קישורים ממגוון אתרים רלוונטיים באופן ישיר או עקיף לפעילות שלכם על מנת שגוגל יבין שממשיכים להמליץ על האתר ושלא מדובר בהמלצה חד פעמית ובכך אמינות האתר שלכם ימשיך להתחזק בעיני גוגל ותדורגו בתוצאות החיפוש בהתאם.
קישורים פנימיים (inlinks)
הינם לינקים שאתם בונים בתוך האתר שלכם על מנת לחזק את תשתית ביטויי האתר בעיני גוגל. מעבר לחשיבות העליונה שיש לקישורים פנימיים בעיני גוגל, צריך שתמיד יהיה flow באתר ושכל עמוד יכוון את הגולש לעמוד אחר שיכול לעניין אותו.
👈 לדוגמא:
מומלץ להעביר קישורים בין עמודי המוצרים מאותה קטגוריה או אל מוצרים נלווים. מומלץ גם לקשר בין הקטגוריות הראשיות ואם אתם יוצרים תוכן לבלוג אז כדאי שתמיד יהיו קישורים מתאימים לקטגוריות, מוצרים ומאמרים אחרים.
🧐 שימו לב:
המטרה שלכם בתור בעלי אתר מכירות היא בראש ובראשונה למכור כמה שיותר, לכן הקישורים הפנימיים יכולים להניע את הגולש לעמודים אחרים ורלוונטיים ולהגדיל את הסיכוי לרכישות באתר. בנוסף, זה מגדיל את האינטראקציה של הגולש באתר ומתוקף כך מגדיל את זמן השהייה, דבר המשפיע חד משמעית על הקידום של האתר.
חשוב שהתקשורת בין הקישורים תהיה רלוונטית ונכונה. תכנון הקישורים בין העמודים השונים משפיע באופן ישיר על ההיררכיה הכללית של האתר, לכן מומלץ להכין פרופיל קישורים פנימיים מקצועי בעזרת חברה עם ניסיון רב בתחום קידום אתרי איקומרס.
קישורים יוצאים (Outbound links)
הם לינקים יוצאים מהאתר שלכם לאתרים אחרים. בניגוד למה שיאמרו לכם רבים ממקדמי האתרים, חשוב מאוד דווקא כן להוציא קישורים מהאתרים שלכם החוצה.
🧐 שימו לב:
תוציאו תמיד קישורים לאתרים שנושא האתר מתקשר לנושא האתר שלכם. דבר נוסף חשוב, אל תוציאו קישורים לאתרים שאין בהם חווית משתמש טובה או שאין בהם טראפיק.
פרופיל הקישורים היוצאים והנכנסים צריך להיות כמה שיותר טבעי. גוגל מתנגד לפרופיל קישורים שנראה מלאכותי, לכן, השתדלו תמיד לגוון, להוציא קישורים לאתרים אחרים מבלי לפחד ושיכנסו אליכם קישורים ממגוון אתרים רלוונטיים ומכל מיני סוגים(Follow ו- No follow), תגוונו באנקורים (טקסט עוגן) והעיקר, תמיד תחשבו על הערך המוסף שהקישור אמור לתת לגולש כי זה הכי חשוב בסופו של דבר.
🎯 טיפ אישופ:
אל תהססו להוציא קישורים לכל מיני אתרים סמכותיים שיחזקו את הזהות של האתר שלכם בקשר למוצרים שאתם מוכרים אבל מבלי שהקישור ינתב את הגולש לאתר שעלול להתחרות באתר שלכם, תעשו את זה בתבונה.
אנו ב- Eshop נשמח לבנות עבור האתר שלכם פרופיל קישורים פנימיים מקצועי, התקשרו אלינו לייעוץ בנושא 077-4447060.
קידום אורגני e-shop – היתרונות בקידום אורגני איתנו
יש לכם אתר הבנוי על הפלטפורמה שלנו או שאתם מתכננים לבנות אתר על הפלטפורמה הטובה בארץ e-shop? מעולה.
ב- e-shop הוקמה מחלקה ייחודית וספציפית של קידום אורגני עבור אתרי סחר ובפרט בפלטפורמת e-shop. צוות ה- SEO המקצועי שלנו מכיר את המערכת על בוריה ויודע לנהל אותה מ- א’ ועד ת’, כך שתהליך הקידום האורגני יתבצע בצורה יעילה ומהירה יותר והתוצאות ימריאו שחקים מהר מאוד. אל תתפשרו כשמדובר על העסק שלכם, תבחרו בטובים ביותר.
אנו מזמינים אתכם לקבל פרטים נוספים אודות תהליך קידום אורגני לחנות שלכם. השאירו פרטים בדיוק כאן.