טעויות נפוצות שעסקים עושים בפרסום בסושיאל מדיה

אחת הטעויות הנפוצות שעסקים עושים זה שהם מעלים את אותו פוסט בפייסבוק ובאינסטגרם בלי שום שינוי. הנושא כמובן יכול ואמור להיות אותו נושא, אך אופן ההצגה הוא שונה.
למשל אם אתם רוצים לפרסם במדיה החברתית מכירת כפכפי הוויאנס, אז יהיה נכון בפייסבוק לעצב באנר יפה על גבי טמפלט שרואים את הכפכף עם המבצע, מעוצב בשפה המיתוגית, כאן גם אפשר לכתוב טקסט קופי ארוך יחסית, בניגוד לכך, באינסטגרם אני אקח תמונה של מישהו או מישהי עומדים בסטייל כאשר הם נועלים כפכפי הוויאנס. מבחינת הקופי אני אספר על המבצע בקצרה אך מומלץ שלא להשתמש בטמפלט ולא לשלב על גבי התמונה לוגו.
טיפים שיעזרו לכם
באופן כללי מומלץ שהתוכן יהיה קליל וזורם. כאשר הוא מעביר מסר ברור עם ערך.
אין צורך שתהיה יותר מדי השקעה והפקה ברמת התוכן המועבר.
אם יש ציוד מתאים זה עוזר אך גם סרטונים אותנטיים שאדם מצלם את עצמו בסלפי יכול לעבוד מאוד חזק.
כמו כן, בסרטונים מאוד מקובל להוסיף כיתוב גדול כי הרבה פעמים אנשים עוברים על הסרטונים בלי קול ולכן הכיתוב, יש לו תפקיד בהעברת המסר. תפקיד הכיתוב גם להדגיש בבולד ובצבע את המסרים הספציפיים: מבצע, מחיר, תועלת כלשהי.
דבר נוסף הוא הנושא של הכנת גאנט. טעות נפוצה של הרבה בעלי עסקים זה שהם לא מנהלים באופן רציני ומקצועי את המדיה החברתית שלהם, זה אומר שהם לא עובדים עם תוכנית, אין שפה אחידה ומיתוגית בפוסטים השונים שהם מעלים וזה מייצר בלאגן אחד שלם. לכן מומלץ לעבוד עם גאנט חודשי, לתכנן את הפוסטים וכמובן שיהיה הקשר ביניהם בהתאם לאסטרטגיה השיווקית של העסק.
בואו נדבר רגע על פוסטים ארוכים. באינסטגרם ובטיקטוק בכלל לא מקובל לכתוב פוסטים ארוכים, זה לא מתאים למהות של הפלטפורמה. פוסט ארוך בפייסבוק יכול להיות יעיל במצבים מסוימים.
אז מתי ואיך לעשות פוסט ארוך ברשתות החברתיות:
במקרה ויש לכם סיפור מרתק לספר שהוא מרתק ומרגש, פוסט ארוך יכול להיות יעיל בלכידת תשומת הלב של הקהל ובשמירה על מעורבותו.
סיבה נוספת לכתיבת פוסט ארוך היא כאשר יש לכם מידע בעל ערך לשתף עם הקהל שלכם כמו טיפים, עצות או אופן שימוש במוצר מסוים, פוסט ארוך יכול להיות יעיל בהצגת מידע זה.
לדוגמא: אם אתם מוכרים מוצרי ניקוי תוכלו לכתוב פוסט די ארוך על איך לנקות כתמים מספות. בפוסט תוכלו להתייחס לסוגים השונים של הכתמים שיכולים להיווצר.
בנוסף, אם אתם מומחים בתחום שלכם, פוסט ארוך יכול להיות יעיל בהצגת הידע והמומחיות שלכם באופן נרחב לקהל שלכם.
טיפ נוסף שכדאי לכם לקחת ולהשתמש בו הוא שיתוף תוכן שנוצר על-ידי משתמשים. זוהי דרך מצוינת לבנות תחושה של קהילה ולהראות לעוקבים שלכם שאתם מעריכים את התרומה שלהם למותג. עודדו את העוקבים שלכם לשתף תמונות וסרטונים של עצמם עם המוצרים או השירותים שלכם והקפידו לתת להם בונוס על כך שהם איפשרו לכם לשתף את התוכן שהכינו.
לדוגמא: אם אתם מוכרים בגדי ילדים וההורים שיתפו עד כמה הבגד נוח עם תמונה של הילד. צ’פרו אותם בקוד קופון לרכישה הבאה באתר, הם בטח ישמחו ויודו לכם.
דבר נוסף הוא עקביות, זוהי מילת המפתח כשמדובר בשיווק אורגני בפייסבוק. הקפידו לפרסם באופן קבוע ובזמנים עקביים כדי לשמור על מעורבות הקהל. זה יעזור לכם לבנות קהל עוקבים ולהגדיל את התפוצה והמעורבות שלך לאורך זמן. אם אין לכם פנאי, קחו לשם כך שירות מקצועי שידאג לכל הפרטים הקטנים.
אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות כדי להצליח עם שיווק אורגני בפייסבוק הוא ליצור תוכן איכותי שידבר לקהל היעד שלכם. בין אם מדובר על סרטון או תמונה, לפני שאתם לוחצים על “פרסם”. ודאו שהתוכן מושך מבחינה חזותית, מדבר לרגש ורלוונטי לתחומי העניין של הקהל שלכם.
אינטראקציה עם הקהל היא המפתח לבניית נוכחות חזקה בסושיאל מדיה. הגיבו להערות, הודעות ואינטראקציות אחרות בזמן ובאופן מקצועי והכי חשוב אל תתעלמו. כדי לעודד אינטראקציה אתם יכולים גם לשאול שאלות, להפעיל תחרויות ולהציג תוכן שנוצר על ידי משתמשים.
💡 שימו לב:
ודאו שהפרופיל שלכם בכל הערוצים מקצועי ומותאם למותג שלכם. השתמשו בתמונת פרופיל ברורה ובביוגרפיה שמסבירות על מהות המותג שלכם. אתם יכולים גם להוסיף קישורים לאתר או לפרופילי מדיה חברתית אחרים כדי להגדיל את התנועה ולהגדיל את החשיפה.
החשיבות של הסושיאל עבור אתרי סחר
המדיה החברתית הפכה לכלי שיווקי רב עוצמה עבור אתרי סחר ואי אפשר להמעיט בחשיבותה. ניהול מדיה חברתית של אתרי סחר דורש תכנון מאוד רחב שכן עולם האיקומרס מאוד דינמי ומשתנה. למשל באתר תדמית של עורך דין, ניתן להעלות כל פעם טיפ, המלצה, להציג הצלחה בבית משפט ולכן כל השנה זה די יציב ואחיד.
באתר איקומרס לעומת זאת, יש מוצרים חדשים, מבצעים, חגים, אירועים כמו בלאק פריידיי, יום האם, יום האישה, שינויי עונות וכו… למשל בחורף דוחפים ומבליטים בעיקר את מוצרי החורף למשל אם אני חנות חשמל אז בחורף נציג תנורי הסקה, מזגנים, בקיץ לעומת זאת אעדיף לתעדף קוטלי יתושים ומזגנים.
אם רוצים תשתית איכותית במדיה החברתית, אנו צריכים שהפעילות תהיה מאוד מגוונת, לא רק מבצעים ומכירות אלא גם עניין וערך, זה יכול להיות טיפים, המלצות, תוכן בסגנון “הידעת” ועוד.. המטרה היא שאנשים ירצו לעקוב ואתם תגדילו את כמות העוקבים מתוך מתן ערך ועניין.
בסושיאל של אתרי סחר, רבים טועים ומפרסמים רק מבצעים והנחות, זוהי טעות יסודית ולא מקצועית! אפשר לעשות כל מיני משחקים מעניינים, למשל: “חמש הראשונים שמגיבים לפוסט הזה מקבלים קוד קופון הנחה” זה יכול ליצור אינטראקציה עם העמוד וכתוצאה מכך אנשים ימשיכו לעקוב אחרי העמוד כי יראו שיש תמורה ועניין.
דבר נוסף הוא שככל שיש יותר אינטראקציה עם הפוסט, כך האלגוריתם יתעדף את התוכן באורגני מעבר לקהל העוקבים. המטרה היא לעשות הכל כדי שתהיה אינטראקציה: לייק, תגובה ושיתוף.
על מנת לייצר אינטראקציה צריך קופי מתוחכם, באנר מעוצב ברמה גבוהה, קריאטיביות – בקיצור שיהיה מקצועי ולא חובבני. כך שהמסר יעבור ויעצים את המוצר.
תמיד צריך לחשוב על להפעיל את הגולש.
🎓 לדוגמא:
פוסט שמראה מוצר שעולה 1000 שח ואז מראים מוצר מחוק ואז לרשום: “נחשו כמה הוא עולה עכשיו?” ואז לרשום “ה-10 הראשונים שהצליחו לנחש הכי קרוב למחיר מבצע, יקבלו הנחה נוספת”
כדי לעמוד בקצב המסחרר של הסושיאל מדיה ביחס למתחרים,תוכלו להיעזר ברשתות החברתיות כדי לקבל החלטות עסקיות.
🎓 לדוגמא:
אם למשל אתם חנות רהיטים ומתלבטים בין הזמנת כיסא כחול או שחור, תוכלו לשאול את הגולשים לדעתם. אנשים אוהבים להביע עמדות ולכן זה יכול להיות מעניין ומניע.
כמו כן, אל תהססו להשתמש ברשתות החברתיות כדי לפרסם קופונים, כך שהקהילה תדע ששווה לה לעקוב – כמובן שצריך שהקופונים יהיו ייעודיים רק לרשתות החברתיות. באתר יהיה ניתן רק לממש את הקופון.
פלטפורמת e-shop כבר מעל 2 עשורים מקימה אתרי מכירות לעסקים רבים ומשווקת אותם במדיות השונות עם מינימום טעויות וגם מטעויות לומדים. נשמח לדבר איתכם ולשמוע על העסק שלכם.

