איך עושים SEO AUDIT לאתר איקומרס?

אופטימיזציה למנועי חיפוש יכולה לעזור לך לשפר את הנראות של אתר האינטרנט והמוצרים שלך במנועי החיפוש. למד כיצד לבצע ביקורת SEO.
הופעה בתוצאות חיפוש אורגניות היא אחת הדרכים הטובות ביותר על מנת ליצור תנועה עבור אתר האונליין שלך. כן, אתם יכולים לשווק בעזרת מודעות תשלום בפלטפורמות כמו Google Ads, שיכולות להציב את אתר המסחר האלקטרוני שלך בראש תוצאות החיפוש של Google. אבל מודעות הן יקרות בטווח הארוך ונתוני התנהגות המשתמשים מצביעים על כך שהרבה יותר אנשים לוחצים על תוצאות חיפוש אורגניות מאשר על מודעות.
מנהל מחלקת הדיגיטל ב- eshop, רונן אפרמוף, ממליץ על ביצוע בדיקת SEO AUDIT שנתית או חצי שנתית לכל אתר איקומרס שיכול כמובן להרשות זאת לעצמו מבחינת זמן, תקציב וכוח אדם. הנה סקירה של איך בדיקת seo audit קבועה תוכל לשפר את הנראות של האתר שלך ולהניע את סוגי הלקוחות הנכונים לחנות המקוונת שלך.
מהי בדיקת seo audit באתר סחר?
בדיקת Seo audit היא סקירה מקיפה וניתוח של אתר האינטרנט של חנות אונליין כדי להעריך את ביצועי אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) שלה. חברות עורכות ביקורות SEO למסחר אלקטרוני כדי לזהות חוזקות, חולשות והזדמנויות לשיפור דירוג האתר בדפי תוצאות מנוע החיפוש (SERPs).
רונן מציין כי ביקורות SEO משמשות כניקוי דיגיטלי לאתרי מסחר אלקטרוני. “זו הזדמנות טובה להסתכל בצורה מקיפה יותר על אתר אינטרנט באופן שרוב בעלי העסקים או מפעילי האתרים לא עושים ביום יום”, הוא מסביר. “זה קצת כמו לעבור על הרווחים שלך פעם או פעמיים בשנה”.
“רוב האנשים שמפעילים חנות כנראה משתמשים במערכת ניהול תוכן של מסחר אלקטרוני כמו eshop”, אומר רונן. “מערכות ניהול תוכן עושות עבודה טובה באופטימיזציה אוטומטית של ה-SEO שלך. עם זאת, ייתכן שהם לא ימוטבו באופן הרצוי לך, כבעל אתר. כאן נכנסת בדיקת seo audit”.
מרכיבים עיקריים של בדיקת seo audit בדרך כלל תכלול:
ניתוח מילות מפתח
אסטרטגיית מילות מפתח חזקה נמצאת בלב כל מאמץ SEO לאתרי סחר וזאת על מנת להעריך את הרלוונטיות והאפקטיביות של מילות המפתח המשמשות בדפי מוצרים, דפי קטגוריות ולאורך כל התוכן באתר.
מילות המפתח הטובות ביותר למסחר אלקטרוני נוטות להיות ספציפיות ותיאוריות, אומר רונן: “אם אתה מוכר מוצרים בקולקציה, הקפד להשתמש בשפה תיאורית כדי לתאר את הקולקציה שלך. אם אתה מוכר חולצות אדומות, לקרוא לקולקציה ‘אדומות’ לא יעזור לך להופיע ב-SEO. היית רוצה לקרוא לקטגוריה ‘חולצות אדומות’ כדי להופיע בתוצאות החיפוש”.
אופטימיזציה לדפי האתר
רכיבי SEO בדף כמו תגי כותרת ותיאורי מטא משחקים תפקיד גדול בנראות דף האינטרנט. בדוק את המיטוב של דפים בודדים, כולל תגי כותרת (המכונים לעתים מטא-כותרות), תיאורי מטא, כותרות ומבני כתובות URL. “ודא שהכותרות שלך כוללות את שם המותג שלך”, אומר רונן.
ביקורת SEO יסודית בדף תכסה כל אחד מדפי המוצרים בחנות שלך, במטרה לייעל את השימוש במילות מפתח ותגיות מטא כדי למשוך את סוגי הקונים הנכונים.
קידום אתרים טכני
בדוק אם קיימות בעיות טכניות שעשויות להשפיע על סריקה ויצירת אינדקס של מנועי חיפוש, כגון מהירות האתר, ידידותיות לנייד ומבנה כתובות URL. ביקורת SEO טכנית אולי לא תוסיף תוכן לאתר שלך, אבל זה יכול לעזור לך לדרג גבוה יותר בדף תוצאות מנוע החיפוש (SERP).
איכות התוכן
אסטרטגיית תוכן משחקת תפקיד גדול בקידום אתרים. הערך את האיכות והייחודיות של תיאורי מוצרים, פוסטים בבלוג ותוכן אחר באתר. “הדבר הגדול בסך הכל הוא להבין אילו שאלות יש למשתמש על מוצר והמידע שהוא צריך”, אומר רונן. “ודא שזה מופיע בדף.”
🧐 שימו לב:
היזהר מתוכן משוכפל על פני דפים מרובים, אשר יכול לבלבל את מנועי החיפוש ולהפחית את הנראות של מנוע החיפוש שלך. תוכן בין דפים יכול להיות דומה, אך דפים לא צריכים להשתמש באותו תוכן מילה במילה.
אתה יכול גם להשתמש בתגית קנוניקל כדי לעזור למנועי חיפוש להבין תוכן דומה. תגים קנוניים אומרים למנועי החיפוש איזה דף צריך להיחשב לגרסה הסמכותית או הראשית – גם אם גרסה אחרת של הדף מכילה תוכן דומה.
ארכיטקטורת אתר ונתונים מובנים
סקור את מבנה האתר שלך – כולל מפת אתר XML וקישורים פנימיים – כדי לפנות לאלגוריתמים של מנועי חיפוש. רונן מדגיש את הצורך להוסיף נתונים מובנים, או מידע המסופק בפורמט סטנדרטי, לאתר שלך.
כלול מידע על שם כל מוצר, מחיר, זמני משלוח משוערים ומדיניות החזרות. רובוטים של מנועי חיפוש צורכים מידע זה ושוקלים אותו כאשר הם מנסים להציג דפים רלוונטיים למשתמשים. “גוגל מראה יותר ויותר פיסות מהנתונים המובנים האלה בתוצאות החיפוש שלך”, אומר רונן. “כשזחלני מנועי החיפוש שלה מוצאים את החומר הזה, הם מציגים אותו ישירות ב-SERP, כי זה מה שהלקוח מחפש”.
ידידותיות לנייד
עם כל שנה שעוברת, יותר ויותר עסקאות מסחר אלקטרוני מתבצעות במכשירים ניידים, עם מכירות שצפויות להגיע למיליארדי שקלים עד 2025. אתר ידידותי לנייד נותן לך את הסיכוי הטוב ביותר לזכות בנתח ההולך וגדל הזה של עוגת המסחר האלקטרוני.
💡 המלצה:
מטב את החנות שלך במובייל, עם עיבוד דפים מהיר. הפעל את הבדיקה הידידותית לנייד של Google כדי לבדוק את הידידותיות של האתר שלך לנייד וכדי לזהות הזדמנויות לשיפור.
קישורים פנימיים וחיצוניים
גוגל ומנועי חיפוש אחרים מכניסים קישורים פנימיים וחיצוניים לאלגוריתמי החיפוש שלהם, מה שהופך אותם לחיוניים להגברת התנועה האורגנית. נתח את הקישורים הנכנסים של האתר שלך כדי לזהות הזדמנויות לבניית קישורים איכותיים ורלוונטיים.
באופן אידיאלי, יהיו לך אתרים חיצוניים המקשרים לדפי האינטרנט שלך באופן טבעי, אך קישור פנימי גם עוזר. עליך גם לנצל הזדמנות זו כדי למצוא ולהסיר קישורים שבורים שמובילים לדפי 404 – או לנתב אותם מחדש לדפים פעילים.
חוויית משתמש (UX)
הערך את חוויית המשתמש הכוללת (UX), כולל פונקציונליות החיפוש באתר, מהירות הדף, ההיענות למכשירים ניידים וקלות הניווט. אתה רוצה לבטל את כל נקודות החיכוך שעלולות להתעורר בין דף נחיתה ראשוני לשלב הסופי של תשלום מקוון.
אופטימיזציה של יחס המרה (CRO)
שקול עד כמה האתר שלך מותאם להמרת מבקרים ללקוחות, תוך התמקדות באלמנטים כמו קריאות לפעולה, תהליך תשלום ודפי מוצרים.
מיקוד מילות מפתח משחק תפקיד במיטוב יחס המרה. אין ערך רב בטעינת דף אינטרנט עם מילות מפתח פשוט משום שהן מקושרות לנפח חיפוש גבוה. היצמדו למילות מפתח רלוונטיות מאוד שפונות במיוחד למשתמשים שבאמת ירצו לקנות משהו שאתם מוכרים.
ניתוח מתחרים
כאשר אתם מבצעים בדיקות SEO AUDIT, מומלץ ללמוד את אתרי האינטרנט של מותגים מתחרים. זהה באילו אסטרטגיות הם משתמשים, ומצא את אלה שניתן יהיו ללמוד מהם. אתה יכול גם לזהות פערים בנוף המתחרים, שבו אתה יכול להשתמש כדי לחזק את הנישה שלך.
ניתוח מתחרים כולל מחקר מילות מפתח כדי לגלות אילו מילות מפתח ממוקדות הניעו תנועה למתחרים שלך, כמו גם הערכת המהירות, יכולת החיפוש וחוויית המשתמש הכוללת שלהן. כל המדדים האלה יכולים לעזור לך להגדיר אמות מידה לשיפור.
קידום אתרים מקומי (אם רלוונטי)
אם לעסק שלכם יש מיקומים פיזיים, נסו לקדם מילות מפתח רלוונטיים למיקום ואת הפרופיל העסקי שלכם ב-Google. אפשרו למיקומים הפיזיים שלכם להופיע באפליקציות מיפוי כמו מפות Google ו-Apple Maps.
דפי קטגוריות
קבץ את הפריטים השונים שאתה מוכר לדפי קטגוריות שונים. זוהי דרך קלה להוסיף תוכן לחנות המקוונת שלך ולהגביר את נראות החיפוש. חלק מחנויות האיקומרס נשארות ללא דפי קטגוריות, אומר רונן, “זה חבל כי הם מפספסים הרבה הזדמנויות”.
הוא נותן דוגמה: “נניח שאתה מוכר תבלינים. יש כנראה 20 עד 30 דרכים שונות לארגן את התבלינים האלה. עליך ליצור דפים עבור כל קטגוריה: תבלינים הודיים, תבלינים איטלקיים וכו’. או תבליני קארי, תבליני ברביקיו וכו’. זה טוב כי יש שם הרבה כוונות של קונים”.
🎯 טיפ אישופ:
במהלך בדיקת ה-seo audit, חפש דפי קטגוריות שעשויים להיות מיושנים או דפי קטגוריות חדשים שתוכל להוסיף לתערובת.
אבטחת האתר (HTTPS)
ודא שהאתר שלך משתמש ב-HTTPS כדי לאבטח את החיבור בין הדפדפן של המשתמש לשרת. Google רואה ב-HTTPS גורם דירוג, ואתר מאובטח הוא חיוני לבניית אמון עם המבקרים. בנוסף, חיבור מאובטח חשוב במיוחד עבור אתרי מסחר אלקטרוני המטפלים בנתוני לקוחות רגישים במהלך עסקאות.
הטמעת סכמות
בדוק אם סכמות מוטמעות באתר האינטרנט שלך – במיוחד עבור דפי מוצרים. סכימות הם נתונים מובנים – קוד המספק הקשר נוסף למנועי חיפוש, ועוזר להם להבין את התוכן טוב יותר על ידי זיהוי אלמנטים כגון מחירים, ביקורות וכו’.
כאשר אתה משתמש בסכימה כדי להדגיש רכיבים של התוכן שלך, רכיבים אלה יכולים להופיע בתוצאות עשירות בחלק העליון של SERP, מה שעשוי לשפר את שיעורי הקליקים.
אופטימיזציה של תמונות מוצר
ודא שלתמונות יש שמות קבצים תיאוריים, שהן כוללות טקסט חלופי רלוונטי ושהן לא שוקלות גבוה מדי על מנת שלא יאיטו את מהירות טעינת האתר. אופטימיזציה של תמונות לא רק תורמת לקידום אתרים, אלא גם משפרת את חוויית המשתמש הכוללת.
שילוב מדיה חברתית
בדוק עד כמה חנות האונליין שלך משתלבת עם פלטפורמות המדיה החברתית. אותות חברתיים יכולים להשפיע בעקיפין על SEO, ואפשרויות שיתוף חברתי בדפי מוצרים יכולות לתרום לחשיפה מוגברת. הקפד להשתמש במיתוג עקבי בין האתר שלך לבין ערוצים חברתיים כדי ליצור חוויה מגובשת עבור הלקוחות שלך.
היתרונות של ביצוע SEO AUDIT במסחר אלקטרוני
ביצוע בדיקות seo audit מספק יתרונות רבים לעסק מסחר אלקטרוני המעוניין לייעל את האופן שבו הוא מופיע בתוצאות החיפוש ולהמיר יותר מבקרים באתר ללקוחות משלמים. הנה כמה תוצאות שאתם יכולים לצפות מביצוע בדיקה יסודית של אתרי מסחר אלקטרוני:
1. דירוג משופר במנועי חיפוש
על ידי זיהוי וטיפול בבעיות SEO באמצעות seo audit, עסקים יכולים ללמוד כיצד הם יכולים לשפר את דירוג מנוע החיפוש של האתר שלהם. לאחר יישום שיפורים אלה, בעלי עסקים יכולים להגדיל את הנראות של דפי מוצרים ולמשוך יותר תנועה אורגנית.
אתה יכול לשפר את ביצועי האתר שלך על ידי אופטימיזציה של אלמנטים בדף, טיפול בבעיות SEO טכניות כמו מהירות האתר וידידותיות לנייד ולהבטיח שהאתר מותאם לאלגוריתמים של מנועי חיפוש.
2. מאמצי שיווק מיטביים
ביקורת SEO יכולה גם לעזור לך ליישר את מאמצי השיווק הדיגיטלי עם אסטרטגיית ה-SEO של האתר שלך. שימוש במילות מפתח יעילות, אופטימיזציה של תוכן והבטחת בסיס טכני חזק יכולים לתרום להצלחה של יוזמות שיווק דיגיטלי אחרות. לדוגמה, ההבנה אילו מילות מפתח משתמשים עשויים להוביל להצלחה גדולה יותר גם בפרסום PPC, שבו אתה מציע באילו מילות מפתח אתה רוצה שהמודעות שלך יוצבו.
3. תוכן אינפורמטיבי יותר
“תוכן אינפורמטיבי יכול להביא הרבה תנועה לאתר שלך”, אומר רונן. הסיבה לכך היא שאלגוריתמי חיפוש מקדמים אתרי אינטרנט המספקים מידע באיכות גבוהה. בתהליך של seo audit, תוכלו לזהות אילו פיסות מידע של תוכן כבר עובדים טוב ואיפה יש לך פערים למלא. גילוי פערים אלה יכול להוביל לחוויית משתמש טובה יותר עבור הלקוחות שלך.
ובכל זאת, רונן מזהיר: “אתם כנראה לא הולכים למכור הרבה מוצרים עם תוכן בלבד. תעדפו תוכן אינפורמטיבי סביב מוצרים שאתם מוכרים וכיצד הם יכולים לפתור בעיה של משתמש. תשאלו: ‘האם מישהו בסופו של דבר יקנה משהו כתוצאה מנחיתה בדף הזה?’ ” סיימו כל פיסת תוכן אינפורמטיבי עם קריאה לפעולה חזקה כדי לשפר את סיכויי ההמרה.
ביצוע בדיקת SEO AUDIT מקיפה היא הזדמנות מצוינת עבור אתרי מסחר אלקטרוני לכוון את התוכן שלהם כלפי הצרכן. “שימו את עצמכם בנעליו של המשתמש”, אומר רונן. “ודאו שאתם עונים על כל מה שהם צריכים לדעת לפני הרכישה.”
ב-eshop הקמנו מחלקת דיגיטל איכותית עם צוות מסור ומקצועי – כל אתר איקומרס שבנוי על פלטפורמת eshop יוכל לקבל אצלנו שירות קידום אורגני בגוגל הכולל בין היתר בדיקת seo audit מקיפה. נשמח לשמוע מכם.


