איך לנצל את ימי הקניות באינטרנט 2020

שנת 2020 לנצח תיזכר בדפי ההיסטוריה כשנה ששינתה את פני העולם ואת תרבות הצריכה. ניכר כי האיום של מגפת הקורונה עודד אנשים רבים לעשות את הקניות שלהם און ליין ומחקרים רבים מראים כי בחודשי הסגר בישראל ובעולם כולו, החלו רבים לרכוש הכל באופן מקוון.
חברות רבות הצהירו כי אחוז גבוה מבין הרוכשים היו אנשים שלראשונה אי פעם ביצעו רכישה של מזון, מוצרי צריכה מוצרי חשמל וכד’ וראו כי טוב והמשיכו עם המסורת גם לאחר השחרור מההגבלות המחמירות. חשוב מאוד לציין כי שנת המגיפה העולמית כאילו “התפרצה לדלת פתוחה” מאחר שכבר כמה שנים שהעולם מוכיח כי החנויות המקוונות הם הדבר הכי חם ומשתלם בעולם.
עסקים רבים שלא הבינו את משמעות האון ליין עד כה, החלו להפנים שאם הם רוצים להצליח, לשרוד ולהרוויח, בתקופה הנוכחית המאתגרת, אבל גם “בשגרה”, עליהם להקים חנות מקוונת שמוכרת און ליין על כל המשתמע מכך.
אפשר לדבר רבות על ימי המשבר ולנסות לתאר איך העולם הקמעונאי יתפקד לאחריו, אבל אפשר גם לחזור לדבר על השגרה “הנורמלית” של רכישות און ליין. כי כאמור, הרכישות המקוונות נמצאות כאן כבר לא מעט זמן עם ימים מיוחדים, סיילים מטריפים וקהל משמעותי שרק הולך ומתעצם משנה לשנה.
את משמעות הרכישות האינטרנטיות אפשר לנתח באמצעות כמה פיקים שנמצאים במהלך השנה, ימי רכישות מרוכזים אשר משגעים את כולם ומייצרים טארפיק מדהים כמעט בכל חנויות האינטרנט של הקניון הגדול בעולם. ימי הקניות באינטרנט 2020 ברמה הבינ”ל כוללים בין היתר את חג הרווקים הסיני, (11/11) בלאק פריידיי (29/11), סייבר מאנדיי (2/12) וברמה הלוקלית יש את ShoppingIL. כולם מציעים הנחות חסרות תקדים על מוצרים נחשקים. לקראת הימים המרגשים הללו בהם ניתן להגשים חלומות בלחיצת כפתור ובמחירים אטרקטיביים, חשוב גם לבעלי העסקים וגם ללקוחות ולגולשים להגיע מוכנים.
בעלי עסק
עסק אשר רוצה ליהנות מהבוסט הגדול של ימי הקניות באינטרנט 2020, חייב להגיע לתאריך היעד עם חנות מקוונת עובדת ומתוקתקת. דהיינו, חנות יפה ומסודרת, עם גלריה שמושכת את העין, תמונות איכותיות ותיאורי מוצר מפורטים ומדויקים. חשוב לבדוק את התפעול של האתר לרבות נתיב הרכישה והגבייה, לוודא שאין באגים ותקלות ושהוא אכן מספק את הסחורה. הכל על מנת שהוא לא יקרוס ברגע האמת.
חשוב להגיע מוכנים וערוכים לקראת הבאות, לשווק נכון ולהשקיע משאבי פרסום לקראת הימים המרוכזים הללו. בעלי העסק חייבים להבין כי אין מדובר על הנחה למראית עין, אלא על הנחה משמעותית שמייצרת ללקוחות כדאיות, סיפוק ולבטח גם המשכיות.
לקראת ימי המכירות המקוונות צריך לפרסם נכון, להציג מבצעים אטרקטיביים ואמיתיים, לוודא שכל המוצרים נמצאים במלאי ואם יש מגבלה אז לציין כמה פריטים משתתפים במבצע ולציין גם כאשר אזל המלאי. חשוב מאוד להקפיד על עדכון הלקוחות ושקיפות אמיתית. הגולשים אינן סבלניים ובעיקר אינם אוהבים להרגיש מרומים. גולש מאוכזב או גולש שמרגיש כי “עבדו עליו” לא ינהג בסלחנות וכנראה שלא תהיה לעסק הזדמנות שנייה להכניסו לאתר.
עסק אשר רוצה לבסס את מערך הרכישות המקוונות שלו ולייצר זרוע מכירות אמיתית אשר עומדת בפני עצמה, חשוב שישקיע באתר איכותי, שיבנה על פי הדרישות והצרכים, אולי זה דורש משאבים רבים, אך החזר ההשקעה יהיה וודאי במידה והחנות תבנה נכון ומקצועי.
הגולשים
מי שרוצה ליהנות ממציאות ומחירים אטרקטיביים שימי הקניות באינטרנט 2020 יציעו, חשוב שיתכונן נכון ויגיע ערוך. השלב הראשון הוא להירשם מראש לאתרים, להכניס כתובת למשלוח, פרטים מזהים וסיסמה, זה יקל ביום המכירה עצמו וייעל את התהליך. רישום מקדים מאפשר רכישה מיידית ללא צורך בעיכוב ומכאן שאפשר לזכות בהנחות משמעותיות.
על מנת לא לרכוש בהתלהבות מוצרים שאין בהם צורך ובאמת לזכות במחירים “סוף הדרך” חשוב לערוך סקר שוק והשוואת מחירים, האם העסקים באמת מעניקים הנחות על הדגם הספציפי שאתם רוצים? האם זה לא “עבודה בעיניים” והמחיר ירד בכמה שקלים בודדים… מעבר לזה גם לא להיות אדישים להצהרות העסק. כאשר מדובר על אתרים גדולים, בעיקר בחו”ל, אם מציינים שהמלאי מוגבל הוא עלול להסתיים תוך שניות ואם זה בדיוק מה שאתם רוצים לרכוש, אל תהססו ותלחצו. יחד עם ההתלהבות, חשוב מאוד לוודא מדיניות משלוחים, עלויות, מגבלות ותנאי החזרה וביטול. כי גם העסקה הטובה ביותר אם אינה מתאימה במידות או לדרישות, היא כאבן שאין לה הופכין ובטוח תרצו החזר וזיכוי.

