מרקטינג אוטומיישן – מה זה וממה מתחילים?

אוטומציה שיווקית היא כבר מזמן לא רק טרנד, במיוחד בעולמות המסחר האלקטרוני.
כאשר אתם מנהלים חנות משלכם יש פשוט כל כך הרבה לעשות. אתם צריכים לתקשר עם לקוחות, להציג את התוכן הנכון באתר, לקיים אינטראקציה על מגוון רחב של פלטפורמות. מה אתם חושבים שחנויות המסחר האלקטרוני המובילות עושות?? משתמשות באוטומציות שיווק כדי להפוך את כל התהליכים הללו לאוטומטיים.
מחקרים מראים כי 49% מעסקי המסחר האלקטרוני משתמשים בצורה כלשהי של אוטומציית שיווק. היתרון העיקרי הוא שזה חוסך לכם ולצוות השיווק שלכם אינספור שעות בכל חודש. יתרון נוסף הוא שאתם יכולים לייעל טוב יותר את מסעות הפרסום השיווקיים שלכם ולהגדיל באופן משמעותי את ההכנסות שלכם.
החנות האינטרנטית שלכם תשגשג רק כאשר תוכלו להשתמש באופן מלא בתוכנות אוטומציית השיווק הנכונה כדי לבנות זרימות עבודה חלקות. אחרת, אתם עלולים בסופו של דבר לשלם על משהו שלא ייתן לכם רווחים מספקים.
👈 לדוגמא:
ייתכן שלא יהיה לכם זמן לשלוח ללקוחות או לידים הודעות SMS, דואר אלקטרוני וצ’אט באופן ידני. אבל עם אוטומציה, אתם יכולים לקיים אינטראקציה עם כל משתמש בזמן האופטימלי הטוב ביותר ובצורה האופטימלית ביותר. מחקרים מראים כי אינטראקציה עם משתמש בשלוש פלטפורמות או יותר מביאה לשיעור רכישה גבוה יותר ב-287%.
אז איך באמת עושים את זה?
במאמר זה, אנו נתעמק בתחום אוטומציית השיווק של מסחר אלקטרוני, נבחן את הפוטנציאל העצום שלו וכיצד הוא יכול להעצים את העסק שלכם להמריא לגבהים חדשים.
בואו נצלול פנימה.
מה זה אוטומציה שיווקית?
אוטומציית שיווק לאיקומרס היא טכנולוגיה שמשנה את כללי המשחק ומעצימה עסקים לייעל ולשפר את מאמצי השיווק שלהם בערוצים דיגיטליים שונים. בבסיסו, כלי רב-עוצמה זה רותם את הפוטנציאל של אוטומציה כדי לבצע, לנהל ולמטב משימות שיווק וכתוצאה מכך יעילות משופרת, קמפיינים ממוקדים והחזר השקעה מוגבר.
מדובר בעצם על תהליך ביצוע אוטומטי של משימות, תהליכים וקמפיינים שיווקיים.
זה נעשה באמצעות תוכנת אוטומציה מתממשקת לאתר המכירות שלכם ויכולה לכלול דברים כמו קמפיינים אוטומטיים של שיווק בדואר אלקטרוני, תזמון פוסטים במדיה חברתית ותזמון קמפיינים רב-ערוציים בערוצי שיווק מרובים כגו מייל, SMS וצ’אט.
למה אתר איקומרס חייב מרקטינג אוטומיישן?
לפני שנצלול עמוק יותר לעולם האוטומציה השיווקית, חשוב שתבינו מהם היתרונות שיש למרקטינג אוטומיישן עבור אתרי סחר.
תובנות לקוח משופרות
אוטומציית שיווק עוזרת לעסקי איקומרס להבין יותר טוב את הלקוחות שלהם. הוא לוכד ומשתמש בנתוני לקוחות, כמו תאריך הלידה שלהם, מיקום גיאוגרפי, העדפות, דפוסי רכישה, היסטוריית הזמנות ועוד! הזנת הגדרות לכידת מידע אלה לפלטפורמת אוטומציית השיווק של אתר החנות שלכם יכולה להיות שימושית ביצירת חוויה מותאמת אישית באמת.
👈 לדוגמא:
נושא השיווק ליום הולדת. הודעות דואר אלקטרוני ומסרונים ליום הולדת מקבלות שיעור עסקאות גבוה יותר ב-481%, הכנסות גבוהות ב-342% ושיעורי קליקים ייחודיים של 179% בהשוואה להודעות דואר אלקטרוני רגילות לקידום מכירות. המסר שאנו מנסים להעביר לכם הוא חזק וברור – הכירו את הלקוחות שלכם ותמכרו יותר!
שירות לקוחות איכותי יותר
הפכו את הלקוחות שלכם למרוצים וההכנסות יבואו בעקבותיהם.
תוכנת אוטומציית שיווק משפרת את חוויות הלקוח על ידי פתרון השאילתות שלהם כמעט באופן מיידי. בין אם הם מחפשים סיוע במכירות או תמיכה לאחר הרכישה, הם כבר לא צריכים להאזין למוזיקת הרקע המעצבנת, לחכות על הקו ולחכות שמישהו יגיב לבקשה שלהם במייל.
צ’אט בוט פשוט, למשל, יכול לטפל בכל הפניות השגרתיות כדי להציע מדרגיות דינמית. מלבד טיפול במשימות שירות לקוחות חוזרות ונשנות, צ’אטבוטים יכולים גם להציע חוויה מותאמת אישית, שתשאיר את הלקוחות שלכם מרוצים!
צרו יותר לידים
אוטומציית שיווק במסחר אלקטרוני יכולה לשפר לידים מבחינה איכותית וכמותית. בעת השימוש בתוכנת אוטומציית שיווק, 88% מהמשווקים דיווחו על עלייה במספר הלידים, בעוד 77% ראו שיעורי המרה גבוהים יותר – מה שמעיד על שיפור בהיקף הלידים ובאיכותם.
באופן מעניין, זוהי מערכת יחסים סימביוטית, שבה אוטומציה שיווקית של מסחר אלקטרוני מובילה לפיתוח בסיס לקוחות נאמן, אשר בתורו הופכים לתומכי מותג. תומכים אלה מושכים יותר לידים ומשפרים את פעילויות יצירת הלידים.
ניטור רב-ערוצי
אתרי סחר פונים ללקוחות דרך ערוצי שיווק מרובים, החל מהודעות דואר אלקטרוני ועד מודעות ממומנות. אוטומציית שיווק יכולה לעזור לכם לזהות ולהגדיל את זרמי ההכנסות שהתעלמו מהם על-ידי שמירה על נוכחות רב-ערוצית. היא משיגה זאת על ידי התייחסות להיבט המאתגר ביותר של שיווק רב-ערוצי – מדידת ביצועים.
אוטומציה שיווקית של מסחר אלקטרוני דואגת לכל העבודה הקשה המושקעת בניטור כל ערוצי השיווק. בנוסף, היא מספקת תובנות עשירות ומבוססות נתונים לגבי נקודות המגע השונות ומדגיש את תפקידן בהטיית הכף לטובתכם!
קשרי לקוחות טובים יותר
שיעורי שחיקת לקוחות גבוהים עשויים להיות הגורם העיקרי לירידה בהכנסות. אוטומציה שיווקית מתמודדת עם בעיה זו חזיתית. אוטומציית שיווק רב-ערוצית יכולה לגרום לשימור לקוחות גבוה יותר ב-90%. אוטומציית שיווק יכולה לפרוס אסטרטגיות שונות אחרות כדי לזכות בחזרה בלקוחות קיימים.
👈 לדוגמא:
אתם יכולים להציע מבצעים מותאמים אישית והנחות לחשבונות שבדקתם וראיתם שאינם יזמו אינטראקציה לאחרונה. לחלופין, תוכלו להציע חבילות מוצרים כדי להגדיל את גודל העסקה הממוצע תוך מתן פריטים בעלי ערך. בסך הכל, האוטומציה יכולה לעצב את חוויית הלקוח ולהפוך אותן למשמעותיות יותר שזה בהחלט מדהים.
החזר השקעה גבוה יותר
פלטפורמת אוטומציית שיווק מסחר אלקטרוני יכולה להציע החזר ROI מרשים באמצעות הגישה הרב-זרועית שלה.
בתור התחלה, אוטומציית שיווק מבצעת משימות כמו לכידת לידים ושירות לקוחות באופן אוטומטי. לפיכך, אתם כבר לא צריכים להקדיש משאבי אנוש לביצוע משימות אלה. כתוצאה מכך, אתם גם לא צריכים להוציא סכומים גדולים על משכורות לעובדים אלה.
לאחר מכן, היא מקפיצה את השורה התחתונה באמצעות היתרונות הרבים שלה, שנצברים בדמות הטבות פיננסיות שיתורגמו לרווחיות.
פילוח לקוחות מדויק
הבנת הקהל שלכם היא המפתח לשיווק יעיל וטוב. אוטומציית שיווק איקומרס מאפשרת לכם לפלח את הלקוחות שלכם על פי קריטריונים שונים ומאפשרת לכם להעביר מסרים ומבצעים ממוקדים שמדברים לצרכים ולרצונות הספציפיים שלהם.
👈 לדוגמא:
נטישת עגלת קניות היא אתגר נפוץ עבור קמעונאים מקוונים. עם אוטומציה, אתם יכולים לשלוח תזכורות אוטומטיות והצעות מותאמות אישית כדי לפתות לקוחות לחזור להשלים את הרכישות שלהם, ולשחזר הכנסות שעלולות היו להיות במקרה אחר אבודות.
לסיכום
מהמדריך לעיל, ברור כי אוטומציה שיווקית יכולה להחיות את מיזם המסחר האלקטרוני שלכם ולהניע את העסק שלכם לגבהים חדשים.
אם תקציב הוא אילוץ עבורכם, הנה עובדה מהנה – פלטפורמות אוטומציה של שיווק מסחר אלקטרוני לא עולות הון. ובכנות, גם אם הם היו עושים זאת, הם היו מחזירים בקלות את העלות שלהם תוך זמן קצר. בהתחשב בהשפעה העמוקה שלה על החזר ההשקעה שלכם, פוטנציאל בלתי מוגבל ורבגוניות גבוהה, אוטומציה של שיווק מסחר אלקטרוני יכולה להיות כרטיס הג’ק פוט שלכם להצלחה!
רוצים לקבל פרטים לגבי שירות אוטומציה שיווקית שאנו מציעים ללקוחות שלנו? אחד מיועצי אוטומציה שיווקית שלנו ישמח לייעץ ולהסביר לכם הכל! השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה>>


