אס אם אס – מהודעה פשוטה לכלי שיווקי מטורף

אם אתם כאן, אנו יכולים להניח שלושה דברים.
ראשית, אתם בעלים או משווקים של חנות אינטרנטית, שנית, בזמן האחרון, צמיחת העסק שלכם הפכה לקצת יותר מורכבת, שלישית, שמעתם על שיווק SMS במסחר אלקטרוני, אבל אתם לא כל כך מבינים בזה ורשימת המטלות והמטרות שלכם כל כך ארוכה שעדיין לא הגעתם לחלק של שיווק ב- SMS ולכן לא יישמתם.
החדשות הטובות: אתם לא לבד.
והחדשות הרעות…
עבור החנויות המובילות, שיווק SMS מרקיע שחקים זאת אומרת שהם כבר שם ואתם רק בתחילת הדרך. אך אל דאגה אנו כאן כדי לתת לכם את כל המידע שאתם צריכים על מנת שתפרצו בהצלחה בתחום השיווק הזה.
הודעות טקסט הן אישיות, מיידיות ותמיד נקראות – לכן שיווק ב-SMS הוא הדרך המושלמת לגוון את ערוצי השיווק שלכם.
ככל שהמאבק על תשומת הלב של הלקוחות מתעצם, הודעות טקסט מאפשרות לכם להתחבר ישירות ללקוחות באופן שדורש מעט מאוד מאמץ לניהול ולתחזוק.
מדריך זה מכסה את כל מה שאתם צריכים לדעת על שיווק SMS באתרי מסחר אלקטרוני
מה זה שיווק SMS?
אבל קודם כל, למי שלא מכיר, בואו נפרק את המשמעות של מה זה בדיוק שיווק SMS?
שיווק SMS מתייחס לפעולה של שליחת חומרי קידום מכירות באמצעות הודעת טקסט. הייתה תקופה, בה יצאה לאור אפליקציית וואטסאפ, תקופה בה הודעות טקסט הפכו בנאליות ופחות שמישות. אך זהו הזמן הזה נגמר והודעות טקסט חזרו להיות לאטרקטיביות ושמישות עבור אנשים רבים. מה גם שאנשים צריכים להיות שם כי הם מקבלים הודעות חשובות כמו תזכורות לתור ביקור רופא או תזכורות לביצוע חיסונים, ביצוע תשלומים חיוניים ועוד… אם אתם שולחים הודעת טקסט לרשימת המנויים שלכם שאומרת למשל: “רק היום באתר! חיסכו המון כסף וקבלו עוד 30% הנחה על כל המוצרים”, זה נקרא שיווק ב-SMS.
בראש ובראשונה, שיווק בהודעות SMS הוא כלי שבו אתם משתמשים כדי להעביר הצעות ומידע אחר ללקוחות קיימים שהתירו לכם לשלוח להם הודעות טקסט. וזה המפתח – קבלת הרשאה לשלוח הודעות.
למה שיווק ב- SMS הוא כל כך מומלץ ואפקטיבי עבור אתרי מכירות?
אחד האתגרים השיווקיים הגדולים ביותר בימינו, בעידן הכל כך דיגיטלי ודינמי הוא להביא את המוצר או השירות שלכם מול קהל היעד שלכם. עומס המידע גורם לתיבות הדואר הנכנס במייל שלנו לעלות על גדותיהן ופרסומות נפוצות כל כך בחשבונות המדיה החברתית שלנו שאנחנו כבר כמעט לא שמים לב אליהן. זה המקום שבו SMS מביא את היתרון שלו.
הודעות טקסט הן הצורה האינטימית ביותר של תקשורת B2C. הם גם מנגנוני הרכישה היעילים ביותר העומדים לרשותכם.
שיטת שיווק מצוינת למובייל בלבד!
מחקר שנערך לאחרונה מצא כי 46% מהאנשים אומרים שהם מבלים בין 5-6 שעות ביום במכשירים הניידים שלהם בזמנם החופשי. הדבר מעלה את החשיבות שיש עבור עסקים להשקיע בשיווק ידידותי לנייד. למרבה המזל, הודעות SMS מקלות על כך מכיוון שהן מיועדות לקריאה על מסכי נייד בלבד.
“SMS מעולה לשליחת הודעות מוגבלות בטווחי זמן כמו מבצעים והטבות מסוימות עד תאריך מסוים או לפרק זמן ספציפי. רוב האנשים מחזיקים את הטלפונים הניידים שלהם בהישג יד במשך רוב שעות היום וקשה לעמוד בפני צלצול של הודעת טקסט חדשה. עם SMS אתם יכולים להגיע לאנשים תוך שניות ספורות”.
שיעורי פתיחת הודעות גבוהים מובילים למעורבות רבה יותר.
לא רק שאנשים פותחים הודעות SMS, הם גם מתקשרים איתן.
מדברי מנהל מחלקת הדיגיטל והשיווק בחברת Eshop, רונן אפרמוף:
“היתרון הגדול ביותר שהלקוחות שלנו מבינים הוא העקביות של שיעורי הפתיחה. המסר עובר – והוא מוביל לשיעורי קליקים חזקים, שיעורי המרה ומספרי הכנסות מיוחסים כדי לספק החזר משמעותי על הוצאות הפרסום (ROAS)”.
התחברו עם הקונים באמצעות שיטת התקשורת המועדפת עליהם.
SMS גם עוזר לכם להתחבר לקונים בדרך שבה הם רוצים לתקשר. אנשים אוהבים להיות מעודכנים, והם רוצים להרגיש שהם חשובים למותגים. כאשר עסק האיקומרס שלכם משתמש בהודעות טקסט כדי לעדכן את הצרכנים לגבי הצעות, אירועים וחדשות אחרות שחשובות להם, הם מרגישים שאכפת לכם מהם והם חלק מהתהליך.
עם השינויים האחרונים בכל הנושא של הגנה על פרטיות הקונים, קשה יותר ויותר להגיע לצרכנים בדוא”ל ובפרסום בתשלום. SMS מספק את מה שהצרכנים רוצים, הודעות 1:1 מותאמות אישית ואינטראקטיביות בינם לבין המותג שלכם
אילו סוגי הודעות אפשר לשלוח ב SMS
מבחינה טכנית, הודעות טקסט ניתן לפרסם בשתי צורות:
שירות הודעות קצרות (SMS): הודעות טקסט רגיל בלבד שיכולות לכלול תווים, מספרים, סמלי אימוג’י וקישורים.
שירות הודעות מולטימדיה (MMS): כל מה ש-SMS כולל יחד עם מדיה עשירה כמו וידאו, תמונות, מצגות, שמע וקבצי GIF.
ניתן להשתמש בכל אחד מסוגי ההודעות: טקסט בלבד או מולטימדיה כדי לשלוח הודעות קידום מכירות, מידע על עסקאות שכבר בוצעו וטקסטים שיחברו אתכם ללקוח.
קידום מכירות – מדובר על קמפיינים חד-פעמיים או פרסומים אוטומטיים שמטרתם נטו למכור.
עדכוני עסקאות: שליחת קבלות, אישורי הזמנות ועדכונים שונים לגבי משלוח + עדכוני מימוש הטבות וקופונים.
קידומים מתקשרים: טקסטים מונחי תוכן כמו חידונים, שאלונים וסיפורי מותג.
למרות שאתם אולי לא ידעתם את זה, SMS כבר בסביבה במשך יותר משני עשורים. למרות שהוא נשמע כמו דינוזאור דיגיטלי מימי קדם, הפופולריות שלו התפוצצה בשנים האחרונות.
סמארטפונים נמצאים בכל מקום: ברחבי העולם המספר עולה על 6.57 מיליארד ויגיע ל-7.69B בחמש השנים הקרובות.
צרכנים יוזמים ב-SMS: בישראל לבדה נשלחו 200 מיליארד הודעות SMS ו- MMS ב 2022.
נראות ומעורבות רבה יותר: הודעות טקסט מתקבלות באופן מיידי; שיעורי הפתיחה וההיענות גבוהים עד 98%.
שיעורי הצטרפות גבוהים: 70% מהצרכנים מדווחים כי נרשמו לתוכנית SMS אחת לפחות המוצעת על ידי עסק איקומרס כלשהו.

בניית אסטרטגיה לשיווק ב- SMS
כיצד להתחיל להשתמש בשיווק בהודעות SMS?
אז אתם יודעים בגדול מהו שיווק בהודעות אס אם אס, אתם מבינים למה כדאי לכם להשתמש בשיווק ב-SMS, אבל מאיפה כדאי להתחיל? הכנו לכם מדריך קצר להתחלה מהירה לשליחת ההודעה השיווקית הראשונה שלכם ב-SMS במסחר אלקטרוני.
1. הגדירו את המטרות שלכם.
כמו ברוב יוזמות השיווק, הקפידו להתחיל עם מטרה בראש ולקבוע בדיוק מה אתם רוצים להשיג עם ערוץ חדש זה.
“האפשרויות עם SMS הן כמעט אינסופיות – וזה יכול בקלות להיות מבלבל. סוחרי מסחר אלקטרוני רבים רוצים להיות ‘בערוץ הסלולרי’, אבל לא קבעו את ה’למה’ וה’איך’. לכן, אנו ממליצים לכם לצאת לדרך עם מטרה עיקרית אחת, התמקדו בניצחונות מהירים, ואז בנו על היכולות שלכם”.
למשל, כמה יעדים שאתם יכולים להתחיל איתם יכולים להיות הפחתת נטישת עגלת הקניות והודעות שיח תמיכת לקוחות. לאחר מכן, תוכלו גם להתאים אישית את הודעות הטקסט שלכם ב- SMS כדי להודיע לקונים שהם השאירו פריטים בעגלה שלהם, או לשלוח להם התראות שונות לאחר ביצוע ההזמנה.
2.מצאו ספק מעולה לשתף איתו פעולה.
לאחר שצמצמתם את המיקוד שלכם, הגיע הזמן למצוא את בן הזוג הנכון למשימה. תעדפו עבודה עם ספק שהופך את ההגדרה וההשקה לקלות אך יכול גם להתרחב איתכם עם הזמן ככל שתגדילו את ערוץ ה- SMS שלכם.
פלטפורמת המסחר האלקטרוני של אישופ משתלבת עם כמה מספקי ה-SMS המובילים בארץ! במידה ויש לכם אתר על הפלטפורמה שלנו, נשמח לממשק את האתר שלכם לשירות שיווק באס אם אס כבר היום – צרו איתנו קשר ונספר לכם הכל>>
אם עדיין אין לכם אתר סחר – זה הזמן להשקיע בפתיחת חנות אינטרנט איכותית שתביא לכם החזר על ההשקעה לטווח הארוך – לשיחת ייעוץ עם מומחה חנויות אינטרנטיות חייגו אלינו>> 077-230-3060
“חלק מהדברים שיש לחפש בעת איתור ספק מתאים כוללים אינטגרציות משלימות, כלים חזקים לצמיחת רשימות לקוחות, התאמה אישית ומיקוד מתוחכמים הן באוטומציות והן בקמפיינים והיכולת לקיים תקשורת דו-כיוונית בזמן אמת עם המנויים שלכם”.
3. עבדו על הגדלת בסיס המנויים שלכם.
לאחר שבחרתם את פלטפורמת שיווק ה-SMS החדשה שלכם, הגיע הזמן לבנות את רשימת המנויים שלכם.
אתם יכולים לאסוף מנויי SMS באמצעות טופס באתר שלכם, באחד מטפסי הצטרפות לניוזלטר שלכם, או על ידי הוספת תיבת סימון במסע התשלום שלכם באתר. אתם יכולים גם לבקש מהלקוחות מספר טלפון ומילת מפתח להרשמה שאנשים יכולים לשלוח הודעת טקסט כדי להצטרף.
כמובן שאחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור בכל הנוגע לשיווק אס אם אס הוא תיאום. חשוב מאוד לוודא שכל ההיבטים של התוכנית שלכם, במיוחד הגדלת הרשימה שלכם, נעשים בתיאום ושקיפות מול הלקוחות – מכיוון ששיווק SMS הוא ערוץ מבוסס קבלת הרשאה.
4. השיקו את הקמפיין הראשון שלכם.
בהתחלה, קחו את הזמן שלכם לנסות דברים חדשים ולמצוא את מה שעובד הכי טוב עבור עסק המסחר האלקטרוני שלכם.
“להתנסות ולהתייחס ל-SMS כערוץ בפני עצמו. אנו מציעים להתחיל בקמפיין חד פעמי. אם אתם שולחים דוא”ל על אותו מבצע, התמקדו בבידול ההודעות. ברגע שאתם צוברים ביטחון, הכניסו SMS לאוטומציות השיווק שלכם כדי ליצור חוויית לקוח רב-ערוצית”.
5. המשיכו לבדוק לבדוק את עצמכם כל הזמן.
אל תניחו שאם פגעתם בול בפעם הראשונה אפשר פשוט לשגר את הקמפיין ולשכוח ממנו – זו טעות איומה.
בצעו מעקב על ידי סקירת התוצאות והמדדים שהגדרתם עבור מסעות הפרסום השיווקיים שלכם ב- SMS, כך שתוכלו להבין מה אתם עושים נכון ומה ניתן לשפר – תמיד אפשר לשפר. המשיכו לבדוק הודעות, זמנים וימים, מבצעים ומסעות לקוח חדשים כדי לזהות את אסטרטגיית ה-SMS הטובה ביותר עבור חנות המסחר האלקטרוני שלכם.
טיפים לשיווק ב- SMS לאתרי סחר – שיטות עבודה
עכשיו, משכבר יש לכם אסטרטגיית שיווק ב- SMS, בואו נסקור כמה שיטות עבודה מומלצות חשובות שיעזרו להבטיח שהמאמצים שלכם ישתלמו ויצליחו:
הוסיפו תמיד ערך ללקוחות שלכם.
כאשר אתם פונים אל הלקוח, ודאו שיש לכם משהו בעל ערך להציע כמו:
-
הצעה ייחודית או מיוחדת – במיוחד כזו שנכנסה רק לרשימת ה-SMS שלכם.
-
מבצע מוגבל בזמן, כמו הנחה משמעותית להמשך היום על פריטים שאתם בכל מקרה צריכים לנקות מהמדפים.
-
מידע הדרוש ללקוחות שעשויים לרצות להשתתף באירוע שאירגנתם.
-
היכרות עם מוצרים או שירותים חדשים, במיוחד אם אתם נותנים לרשימת ה- SMS שלכם הצצה ראשונית בלעדית.
שמרו על מסר קצר ולעניין.
היו תמציתיים ככל האפשר. אנשים קוראים את ההודעות האלה על מסכים קטנים ויכול להיות שהם באמצע עבודה או פעילות אחרת.
נסו להימנע משליחת שרשור של הודעות טקסט והיצמדו לקריאה אחת לפעולה (CTA). זכרו שאנשים רבים עדיין משלמים תשלום נוסף על הודעות טקסט, כך שהם לא יעריכו את העובדה ששלחתם אליהם שלוש הודעות כדי לעדכן על נושא אחד.
התאימו אישית את מסעות הפרסום השיווקיים שלכ ב- SMS.
במקביל, ודאו שאתם משתמשים בקול המותג שלכם במידת האפשר, והשקיעו את המאמץ הנדרש כדי להתאים אישית את המסרים שלכם.
באפשרותכם לעשות זאת על-ידי יצירת רשימות ספציפיות של קהלים ושליחת הודעות טקסט לקבוצות על הדברים שמעניינים אותם ביותר. במידת האפשר, כללו שמות של אנשים בהודעה שלהם באמצעות אוטומציית נתונים, זה יוצר נימה אישית ובהחלט משפיע על החלטת הרכישה.
דוגמאות של הודעות שיווק SMS שתוכלו להשתמש בהם
בדרך כלל, ישנם שני סוגים של הודעות שניתן לשלוח כדי להתחיל לתקשר עם הלקוחות שלכם: טרנזקציות ו- ברודקאסטים.
טרנזקציות מתייחסות למצב שבו הודעת טקסט מופעלת לאחר פעולה. בדיוק כמו דואר אלקטרוני, אתם יכולים להגדיר הודעות טקסט מופעלות העוקבות אחר פעולת לקוח; למשל, הרשמה לניוזלטר, ביצוע הזמנה או השתתפות באירוע.
ברודקסטים הם מסרים שיווקיים בקנה מידה גדול, שלמרות שאינם מופעלים ישירות מפעולה קודמת, עדיין צריכים להיות סופר רלוונטיים ללקוחות. אתם יכולים להבטיח את הרלוונטיות שלהם על ידי העברת מנויים דרך מרכז העדפות,ברגע שהם מצטרפים ושימוש במידע דמוגרפי כדי להתאים את התוכן שלכם; למשל, על בסיס גיל או מיקום גיאוגרפי.
הכנו לכם כמה דוגמאות להודעות טרנזקציות וברודקסטים:
1. השלימו את קבלת הפנים שלכם עם טקסט.
תוכניות אוטומטיות של דואר אלקטרוני לקבלת פנים יכולות להציע יתרונות רבים, החל משיפור חוויית הלקוח ועד להגדלת שיעורי המעורבות. הוספת SMS לתמהיל יכולה לעזור להגביר את ההצלחה שלכם. כמו כן, אל תשכחו לחזק את היתרונות של ההרשמה – בדיוק כפי שהייתם עושים בדוא”ל.
2. שלחו אישורי הזמנה מהירים ועדכונים לאחר מכירה.
שליחת עדכוני הזמנות באמצעות טקסט עוזרת לעגן את אסטרטגיית ה-SMS שלכם. לקוחות מעודכנים הם לקוחות מרוצים. חוויית לקוח מהמעלה הראשונה כוללת עדכונים על מצב ההזמנות של הלקוחות, כולל זמני משלוח ואספקה.
3. הפכו הודעות שיווק SMS המופעלות על ידי אוטומציה של תאריכים.
הגיעו ללקוחות ברגעים החשובים להם – החל מימי הולדת והודעות טקסט על עגלה נטושה. בנוסף, זה רעיון נפלא לקדם הכנסות בחגים ומועדים. דוא”ל פשוט ונקי בשילוב עם התראות SMS מותאמות אישית בזמן הוא חובה לכל חג ואירוע.
עם פלטפורמת אוטומציית השיווק הרב-ערוצית הנכונה, אתם יכולים למשוך באופן אוטומטי שמות ופרטים אישיים כדי להוסיף שכבה נוספת של התאמה אישית להודעות הטקסט שלכם.
4. שלחו התראות על הגעה של מוצרים חדשים.
העבירו את עדכוני המוצרים החמים ביותר שלכם באמצעות הודעות שיווקיות ב-SMS. זוהי דוגמה מצוינת למקרים שבהם הודעת SMS תהיה טובה יותר מדוא”ל – במיוחד אם מדובר במוצר שנמכר מהר. יתר על כן, בנוסף להגדלת התנועה באינטרנט, עדכוני מוצרים חדשים הם דרך נהדרת לגרום ללקוחות לבקר בסניף שלכם באופן פיזי.
5. קדמו פלאש סיילים כדי ליצור דחיפות.
תמכו באסטרטגיית השיווק שלכם בדוא”ל עם התראות באמצעות טקסט. עבור לקוחות שכבר רכשו מכם בעבר, נדנוד בזמן עשוי להיות כל מה שהם צריכים כדי לחזור על ההזמנה שלהם שוב.
6. המשיכו את השיחה באמצעות תקשורת מונחית תוכן.
העשירו את חוויית הלקוח באמצעות התקשרויות מונחות ערך, המסופקות ישירות למכשיר של הצרכן. שאלו מה הם אהבו במוצר שהם רכשו או שתפו איתם סרטון על דרכים יצירתיות שבהן הם יכולים להשתמש במוצר שהרגע רכשו.
SMS הוא ערוץ נהדר להעברת תוכן תמציתי וענייני מכיוון שהוא מהיר, ישיר וברור.
לסיכום
תחילת העבודה עם שיווק SMS היא קלה. גלו מהי ההודעה המושלמת ומדוע, שאלו אנשים אם אתם יכולים לשלוח להם הודעות ומצאו שירות הודעות SMS מקצועי שידע לתת מענה לצרכים שלכם
לאחר מכן, התחילו לשלוח הודעות לצרכנים שלכם. שמרו על טקסטים קצרים ורלוונטיים ואל תפריזו על ידי הופעה בטלפונים הסלולריים של אנשים מדי יום. ככל שתשתמשו יותר בהודעות SMS ותבדקו את התוצאות שלכם כדי שתדעו מה לשנות בעתיד – כך הכלי השיווקי הזה יכול להפוך לעוצמתי יותר.
בפלטפורמת אישופ אנו מספקים אפשרות לחבר את אתר המכירות שלכם לשיווק בהודעות SMS. אנו מבצעים עבורכם את כל ההגדרות, חיבורים ועוד…
מה? עוד אין לכם אתר על פלטפורמת אישופ? הקמת חנות אונליין באישופ תאפשר לכם להיות בראש שקט שכן אנו עם ניסיון רב בתחום האיקומרס, מעל 20 שנה. אנו מספקים שירות 360 מעלות עם צוותים מקצועיים כאשר כל אחד מתמקד בתחום שלו. נשמח להביא את הפרויקט שלכם להצלחה- דברו איתנו ונייעץ לכם בסבלנות ומקצועיות>>



