13 טכניקות בעזרתם תרוויחו יותר כסף באונליין

יש לכם מוצר שאתם מאוד רוצים למכור אך החנות המקוונת שלכם מקבלת קומץ מכירות בכל שבוע. עכשיו, אתם צריכים לדרוך על הגז ולהגדיל את המכירות.
אבל מה עושים אם יש לכם כמות מוגבלת של זמן ביום, מאיפה מתחילים?
מדריך זה משתף איתכם טכניקות שיגדילו לכם את כמות המכירות ולא לוקח הרבה זמן ליישם אותן.
1. גלו מחדש את הערך והבידול שלכם.
הבידול שלכם מסביר מדוע שוק היעד שלכם יבחר במותג / מוצרים דווקא שלכם. גלו את הערך שלכם מחדש באמצעות סקרים שנערכו ללקוחות קיימים. למה הם רכשו את המוצרים שלכם והעדיפו אותם על פני המתחרים? אילו בעיות פתרתם שאחרים לא יכלו?
לאחר שמצאתם מחדש את הבידול והערך שלכם, פרסמו אותה בכל מקום. זה כולל ביוגרפיות של מדיה חברתית, ב – *Above the fold של עמוד הבית באתר ובתוך תיאורי מוצרים.
ראו לדוגמא את האתר שלנו: https://www.e-shop.co.il/
ניתן להבין שהבידול שלנו הוא המותג שיצרנו לעצמנו, נוחות התפעול של הפלטפורמה, העובדה שאנו בונים אך ורק אתרי איקומרס ובכך ההתמחות שלנו.
ציון, מייסד פלטפורמת Eshop משתמש בטכניקה זו כדי להגדיל את המכירות באתרי לקוחות: “אתרים שמראים את הבידול האמיתי שלהם ומעוצבים בהתאם, ראו עלייה בשיעור ההמרות הכולל בין 1.9% ל-4%”.
“המכירות המקוונות נעשות תחרותיות יותר ויותר, כל דבר שאתם יכולים לעשות כדי לבדל את עצמכם מהשאר ולטפל ברצונות או בנקודות הכאב של הלקוח הפוטנציאלי יעשו פלאים להגדלת המכירות”.
2. הכירו את הלקוחות שלכם
כמה אתם יודעים על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? בחנו אותם באמצעות משובים דיגיטליים שישלחו אליהם לאחר רכישה.
שאלו שאלות שחושפות נקודות כאב והמליצו להם על מוצרים מותאמים אישית על סמך תשובותיהם. תוכלו להשתמש בממצאים שלכם על מנת להמשיך ולשווק את הפתרונות שלכם בעזרת קמפיינים של שיווק בדואר אלקטרוני שמדברים על בעיות אלה ומציעים את המוצר החדשני שלכם כפתרון מומלץ.
בואו ניקח לדוגמא אתר המוכר רטבים להכנת מנות מזון, אתר כזה יכול להשתמש בחידון מתכונים כדי להבין אילו מנות הלקוחות הפוטנציאליים שלו אוהבים להכין. בתמורה למילוי החידון, המשתתפים יוכלו לקבל קוד הנחה בלעדי לצד המלצת המתכון המותאם אישית שלהם. שיטה זו תוכל לאפשר לאתר זה לאסוף אלפי הודעות דוא”ל של לקוחות ולהשיג הכנסות יפות מאוד.
3. שתפו ביקורות של לקוחות
האם ידעתם כי הרוב המכריע (93%) של לקוחות חדשים יחפשו לראות ביקורות לפני רכישת מוצר או שירות חדש?
שלחו דוא”ל ללקוחות מרוצים ובקשו מהם להשאיר ביקורת חיובית בפרופיל הגוגל שלכם. מומלץ שתשתמשו בביקורות אלו על מנת למשוך לקוחות חדשים. תוכלו לעשות זאת דרך הערוצים הבאים:
-
קמפיינים שיווקיים בדוא”ל – ניוזלטר.
-
שיווק בפלטפורמות מדיה חברתית – פרסום אורגני וממומן.
-
שילוב הביקורות או קישור לכרטיסיית ביקורות גוגל בדפי מוצר.
4. ענו על שאלות באמצעות תוכן בלוג מותאם
תוכן בלוג הוא חלופה זולה לפרסום במדיה החברתית או בגוגל. במקום לשלם כדי למשוך לקוחות שלא בהכרח מהווים קהל היעד שלכם. השקיעו בשיווק באמצעות תוכן כדי למשוך את הלקוחות האידיאליים בעת שהם מחפשים את המוצרים שלכם בפועל. מצאו מילות מפתח שקהל היעד שלכם מחפש. ענו על כל שאלה שיכולה להיות להם בנושא והשתמשו בשיטות מומלצות לקידום אתרים כדי לשפר את הסיכויים שלכם לדרג מונחים שהגולשים מקלידים לחיפוש גוגל.
רונן אפרמוף, מנהל מחלקת הדיגיטל ב- Eshop אומר: “אנו עוזרים ללקוחות ה- SEO שלנו להגדיל את התנועה והמכירות באתר בעיקר על ידי יצירת אסטרטגית תוכן ספציפית למותג אך כמובן שזה מלווה ברכישת קישורים נכנסים חדשים, באופטימיזציה שוטפת וטיפול בבעיות טכניות באתר.
“על ידי ניסיון המאמצים הללו ויישומיהם באופן עקבי, אנו יכולים להגדיל את התנועה והמכירות עבור מילות מפתח ספציפיות הקשורות באופן ישיר לעלייה במכירות”.
רונן מוסיף: “בהמשך לאסטרטגית התוכן שנבנו עבורו, אחד הלקוחות שלנו שמוכר רהיטים בהתאמה אישית ראה עלייה של פי חמישה בתנועה באתר ועלייה של 100% במכירות משנה לשנה ב-12 החודשים הראשונים שעבדנו יחד”.
5. הציעו משלוח חינם
לא משנה מה אתם מוכרים, תוספת דמי המשלוח פוגעים במכירות באון ליין שלכם. מחקרים מראים ששני שלישים מהקונים מצפים למשלוח חינם עבור כל ההזמנות המקוונות ו- 49% ינטשו את עגלת הקניות שלהם אם העלויות הנוספות (כלומר, דמי המשלוח) יהיו גבוהים מדי.
תוכלו לענות על ציפיות אלה בשתי דרכים:
הדרך האחת היא על ידי הפעלת מבצעי שיווק סביב הצעות למשלוח חינם. תוכלו לבקש מלקוחות פוטנציאלים להוציא סכום מסוים כדי להיות זכאים למשלוח חינם, שיטה זו עובדת מצוין על מנת להגדיל את ערך ההזמנה הממוצע. מומלץ להציע זאת לגולש בעת שהוא מוסיף מוצרים לסל הקניות. תזכרו אותו כמה עליו להוסיף על מנת לקבל משלוח חינם, זה עובד.
הדרך השניה היא שיטה טריקית שבעצם דרכה אתם מגלמים את עלות המשלוח בתוך עלות המוצר. לצורך ההבנה, אם המוצר שלכם בדרך כלל נמכר ב 80 ש”ח ועלות המשלוח היא 29 ש”ח, תוכלו לפרסם את המוצר בעלות של 109 ש”ח ובמשלוח חינמי.
הנחה נדיבה ללקוחות חוזרים מתמרצת אנשים לנצל את הנוחות של קבלת המוצרים האהובים עליהם באופן קבוע ללא הטרחה לעבור את תהליך הרכישה והכרת מותג חדש שוב ושוב.
לכן, הצעה שיכולה להיות טובה עבורכם לדוגמא תהיה יישום הנחה של 20% בתוספת הצעת משלוח חינם למנויי דוא”ל.
בעלי אתרים רבים מעידים על כך שהמכירות שלהם כמעט הוכפלו מאז יישום ההנחה המבוססת על הרשמה לניוזלטר ועזרו להם להגיע למאות אם לא אלפי מכירות תוך מספר חודשים. חשוב מכך, זוהי דרך נהדרת להודות, לתגמל ולשמר את הלקוחות הנאמנים שלכם.
6. הפעילו קמפיינים בדוא”ל של עגלת קניות נטושה
קורה לא מעט שאנשים רואים מוצר שהם מעוניינים בו בחנות המכירות שלכם, מוסיפים את המוצרים לסל הקניות אך לבסוף נוטשים מבלי לקנות. זה קורה מאלף ואחת סיבות, זה יכול לקרות מתמחור לא ברור לעין ועד פשוט הסחת דעת שגרמה ללקוח לשכוח ולא לחזור לסל.
השתמשו בטכניקת הודעות דואר אלקטרוני המתרגטים גולשים שנטשו את עגלת קניות, זאת כדי להזכיר לאנשים שהוסיפו פריט לסל שלהם שהם מאד התעניינו במוצר אך לבסוף לא ביצעו רכישה. תנו להם סיבה לקנות עכשיו (כמו הנחה נוספת)ולא מאוחר יותר.
7. השתמשו באפסלים ומכירות צולבות
לקוחות פוטנציאליים נוחתים לעתים קרובות בדף מוצר שאינו תואם באופן מושלם את העדפותיהם. עודדו אנשים אלה להמשיך לבצע רכישה באמצעות טקטיקות המכירה הבאות:
מכירות משודרגות: המלצות על מוצרים יקרים יותר מאלה שהם צופים בהם כעת.
מכירות צולבות: המלצות על מוצרים שמשלימים את מה שכבר יש למבקר בעגלת הקניות שלו.
לדוגמא: אם מישהו גולש בעמוד מוצר המוכר תיק טלפון לאייפון 14 ב-99 ש”ח, שדרגו את המכירה והמליצו על תיק איכותי יותר ב- 150 ש”ח עם הגנה מפני נפילה למשל. בצעו מכירה צולבת והגדיל את ערך ההזמנה הממוצע על ידי כך שתציעו לגולש מגן מסך אופנתי תואם לתיק בעלות של 29 ש”ח.
8. הוסיפו פיצ’רים המשדרים אמון בחנות המקוונת שלכם
לקוחות חדשים לעתים קרובות מתקשים לסמוך על אתרים לא מוכרים. הוכיחו להם שניתן לסמוך על חנות האון ליין שלכם והגדילו את המכירות על-ידי הצגת אותות המשדרים אמון כגון:
-
התחייבות להחזר כספי
-
המלצות של לקוחות
-
מדיניות החזרות / החזרים כספיים
-
תעודות SSL
-
לוגואים של חברות כרטיסי האשראי
אתרים רבים משתמשת בטכניקה זו כדי להגדיל את המכירות בחנות המכירות שלהם ומשלבים בפוטר של אתר האינטרנט לוגואים של חברות אשראי, לקוחות פוטנציאליים שרואים לוגואים של חברות שהם כבר מכירים, נוטים לסמוך על אתרים אלו.
9. שפרו את הניווט באתר
הניווט באתר שלכם משמש כמפה של החנות האיקומרס שלכם. עזרו לקונים למצוא את מה שהם מחפשים באמצעות תפריט הניווט הראשי שלכם והגדירו בו דפי קטגוריות ראשיים עם פונקציות חיפוש / סינון המציינות בדיוק מה הם מחפשים. באופן דומה, הגדילו את המכירות על-ידי שילוב פירורי לחם בדפי מוצרים בודדים. כך, אם מישהו נוחת בדף זה כשהוא מקיים אינטראקציה לראשונה עם החנות שלכם, הוא יכול לגלות מוצרים דומים לזה שבו הוא גולש.
10. האיצו את תהליך התשלום
פחות בלבול בעמוד התשלום = יותר מכירות.
הגבילו שדות בטפסים כדי למנוע מלקוחות פוטנציאליים להרגיש מוצפים ברגע שהם מגיעים לדף התשלום. אפשרו ל-Shop Pay לאכלס באופן אוטומטי את פרטי הקונה כדי שהוא יוכל לבצע צ’ק-אאוט בלחיצה אחת. במקרה זה שיעור התשלום להמרה יהיה גבוה פי 1.72 מהתשלום הרגיל.
רונן אפרמוף, ראש מחלקת הדיגיטל בפלטפורמת Eshop מציע: “פשטו את הדף שלכם על ידי בקשת מידע מינימלי ואפשרו למילוי אוטומטי לעשות את הקסם שלו בכל הנוגע לעיבוד כרטיסים. אתם בוודאות תימנעו מנטישת עגלת הקניות על ידי כך שפשוט תפשטו את עמוד הצ’ק אאוט שלכם”.
11. אפשרו אמצעי תשלום חלופיים
חלפו הימים של הקלדת מספרי כרטיסי אשראי על גבי טופס תשלום מקוון. כיום, צרכנים משתמשים במגוון אמצעי תשלום כדי לקנות מוצרים ושירותים באינטרנט. הגדילו את המכירות על ידי הצעת הפופולריים ביותר, כולל:
-
כרטיסי חיוב וכרטיסי אשראי
-
ארנקים ניידים (ביט, פייבוקס)
-
תשלום מאובטח דרך פייפאל
12. ספקו שירות לקוחות מעולה
לקוחות חדשים עלולים ליצור קשר עם צוות המכירות שלכם ממגוון סיבות. בין אם המוצר שלהם הגיע פגום או שהם זקוקים לעזרה בשימוש או הבנת הפריט שהם קנו. מתן שירות לקוחות טוב יכול לשמר לקוחות ולהגדיל את המכירות באופן משמעותי.
היו פרואקטיביים, התנצלו על בעיות ותקנו אותן במהירות האפשרית. זה משחק על פרדוקס שחזור השירות: אתם בונים הרבה יותר אמון מול הלקוחות לאחר שפתרתם עבורם בעיה או תלונה שהייתה להם, מאשר אם לא הייתה להם כל בעיה.
13. הציעו תכנית נאמנות לקוחות
עשיתם את העבודה הקשה של מציאת לקוחות חדשים. עודדו אותם לרכוש שוב באמצעות מועדון נאמנות לקוחות.
שני שליש מהצרכנים אומרים שהיכולת לקבל הטבות והנחות למעשה משנה את התנהגות ההוצאות שלהם ובהרבה מאוד פעמים הם הוציאו סכומים שלא תכננו “בזכות” הטבות אלו. שמרו על לקוחות קודמים על ידי כך שתציעו להם בונוסים עבור הרכישות הבאות שלהם.
כיצד תוכלו לתגמל את הלקוחות הנאמנים שלכם?
-
חבר מביא חבר – המלצה לחברים.
-
שיתוף המוצרים שלכם בפרופיל המדיה החברתית שלהם.
-
ביצוע רכישה נוספת.
הגדלת המכירות עבור החנות המקוונת שלכם היא תהליך מתמשך. הדרך הטובה ביותר להגדיל את המכירות שונה מאתר לאתר. גלו מה מתאים לאתר שלכם ולכו עם זה עד הסוף, ללא חשש.
שוחחו עם לקוחות קיימים כדי להישאר בעניינים לגבי ההעדפות המשתנות שלהם בעת קניות באינטרנט. בין אם אתם צריכים לשפר את שירות הלקוחות או להציע משלוח חינם, ניתן להגדיל בהתמדה את המכירות.
פלטפורמת Eshop ישמחו לקחת את פרויקט הקמת אתר המכירות שלכם צעד אחד קדימה ולבנות עבורכם אתר בעל חווית משתמש גבוהה, תפעול ידידותי למשתמש ופונקציונאליות מירבית. ספרו לנו על החלום שלכם ואנו נדע להגשים אותו בעזרת ידע, ניסיון והרבה מקצועיות. דברו איתנו, נשתדל להיות זמינים עבורכם בכל עת.

