כתובת הדומיין של האתר שלך חשובה לא פחות משם העסק

קודם כל חשוב להבין מה זה בעצם ‘דומיין’: דומיין הוא שם של תחום (או ‘שם מתחם’) המשמש חלק מכתובת הנמצאת באינטרנט.
הדומיין בעצם פותח את כתובת ה-URL האינטרנטית של כל עסק וחברה שיש להם אתר באינטרנט.
דומיין הוא שם-תחום גם של כתובות אימייל (ה’דבר הזה’ שמופיע אחרי ה’שטרודל’).
יש דומיינים בשפות שונות והם מסתיימים לרוב באות שמסמלת את המדינה שבה הם רשומים.
דומיין ישראלי יופיע לרוב עם הסיומת IL, ויש כמובן חברות ישראליות בעלותן דומיין שלא נרשם בעברית, והסיומת שלו יכולה גם להיות של מדינה אחרת (למשל: צרפת fr בריטניה uk).
הבחירה בדומיין מסוג כזה או אחר נתונה בידי כל בעל עסק, שיכול להחליט על כל אחת מהאופציות כרצונו.
דומיינים נפוצים מאוד בישראל במגזר המוסדי, שבטוח שכבר נתקלתם בהם:
- ac – אקדמיה
- gov – ממשלתי
- Mil+idf – צה”ל
- Com ,net
תתפלאו, דומיין חזק יכול לעלות הרבה יותר מווילה בקיסריה
דומיין חזק יכול להגיע למחיר של יותר מ-7 מיליון דולר.
כן זו לא טעות! ככל שהדומיין יותר קליט ומשקף מילולית קטגוריה מקצועית בצורה קליטה וברורה, כך ערכו בשוק גבוה יותר.
למשל הדומיין business.com נמכר בעבר במחיר של כמעט 30 מיליון שקלים.
איך זה קרה? בזכות העובדה שדומיין מנצח ‘קטלני’ במובן הטוב מקבל אופטימיזציה מעולה, האלגוריתם של כל מנועי החיפוש נותן לו ‘זכות קדימה’ והוא יודע לייצר טראפיק חזק של גולשים.
אז במה בחרתם, דומיין, או וילה בסביון?…
איפה קונים דומיין?
לא צריך ללכת לשוק ‘הכרמל’ או למטה הראשי של ‘גוגל’.
יש גוף שקוראים לו ‘איגוד האינטרנט הישראלי‘ ודומיין אפשר לקנות אצלו.
שם גם יודעים אם הדומיין שאתם רוצים כבר תפוס או לא ויכולים להציע לכם דומיין קרוב, במידה והדומיין שחלמתם עליו כבר מצא כתובת בעסק אחר.
איתרתם דומיין מתאים? הגישו בקשה לרישום של הדומיין הספציפי וקבלו מהאיגוד אישור.
כל בית צריך מרפסת, כל עסק צריך דומיין
אם אתם לקראת בנייה של אתר אינטרנט, חשוב מאוד שתדעו לבחור דומיין חזק וקליט.
לרוב, בוני אתרים מבינים בזה ויידעו להמליץ לכם על ‘כיוון’.
קחו בחשבון שהדומיין צריך לבטא את תחום ההתמחות שלכם וגם ‘לדבר’ אל קהלי המטרה שלכם.
כתובת דומיין חזקה יכולה לתרום גם למיתוג ולקידום אפקטיבי של העסק שלכם ברשתות החברתיות ובכל פעילות האונליין שלכם.
מה כדאי, דומיין בעברית או באנגלית?
- דומיין בעברית – אם קהל היעד שלכם נמצא ברובו בישראל, עדיף לכם דומיין מקומי. דומיין בעברית נכתב באותיות באנגלית, אבל יכול לבטא שמות בעברית. כך לדוגמא, האתר של חברת ‘כאן’ מהטלוויזיה מופיע בדומיין הזה: kan.org.il
יתרון חשוב בבחירת דומיין שסיומו ב- il הוא גם ברמת האבטחה המאוד גבוהה שלו.
כל האתרים שמסתיימים בסיומת הזו מוגנים בסטנדרט מוקפד.
דומיין בעברית יעשה לעסק שלכם טוב גם ברמת קידום האתר SEO)) אלו שני שיקולי-מפתח שכדאי לקחת בחשבון כשאתם בוחרים דומיין.
חוץ מזה, תהיו גם אתם פטריוטים: 97% מהדומיינים בסיומת il הם של חברות ישראליות.
- דומיין באנגלית – מומלץ מאוד באם רוב הלקוחות שלכם מחו”ל. דומיין באנגלית גם ייראה ויזואלית אסתטי ונכון על ניירת-משרד רשמית. בכל אופן, אל תחששו שאם הדומיין לא כולל מילות מפתח (במקרה של אנגלית או עברית) אז התנועה אליכם דרכו תהיה פחות אפקטיבית, כי מסתבר שבשנים האחרונות ‘גוגל’ דווקא פחות ‘דלוקה’ על דומיינים שמכילים יותר מדי מילות חיפוש וממש לא נותנת להם עדיפות.
אז אפשר לומר ‘מזלטוב’? יש כיוון לדומיין חדש ל’בייבי’ שלכם?

