טיפים לייעול המשפך השיווקי באתר סחר

בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים, שבו התחרות בתחום המסחר האלקטרוני רק הולכת ומתחזקת, כל בעל אתר סחר יודע שהצלחה לא מסתיימת רק בבניית אתר יפה. הדרך להגדיל את המכירות ולהשאיר את הלקוחות נאמנים עוברת דרך תכנון מדויק וייעול מתמיד של המשפך השיווקי. המשפך השיווקי הוא כלי אסטרטגי שמאפשר לעקוב אחר כל שלב במסע של הלקוח, להבין את התנהגותו ולזהות הזדמנויות לשיפור. במאמר זה נעמיק בשיטות המובילות לייעול המשפך השיווקי, נציג כלים מומלצים ונציע פעולות פרקטיות לשדרוג חוויית הלקוח באתר הסחר שלכם.
כיצד ניתן לעקוב אחר שלבי המשפך השיווקי?
מעקב אחר שלבי המשפך השיווקי חיוני לבעלי עסקים שיש להם חנות אינטרנטית על מנת לייעל את אסטרטגיות השיווק שלהם ולהגדיל את ההמרות. ישנן מספר דרכים לעקוב אחר השלבים השונים של המשפך, ביניהם ניתן:
גוגל אנליטיקס:
Google Analytics הוא כלי רב עוצמה שיכול לספק תובנות חשובות לגבי התנהגות הלקוחות. זה יכול לעזור לבעלי אתרי מסחר אלקטרוני לעקוב אחר מספר המבקרים, מקורות התנועה והתנהגות הלקוחות באתר. ניתן להגדיר בגוגל אנליטיקס מיקרו יעדים ולראות למשל מיהם הגולשים שנטשו עגלות, מיהם הגולשים שנכנסו למספר מסוים של עמודי מוצר באתר ולבסוף לא ביצעו רכישה ועוד. תוכלו להשתמש בתובנות אלו על מנת לנסות להבין כיצד ניתן להתייעל ואפילו להשתמש בגולשים אלו ולטרגט אותם לפעולות שיווק ספציפיות להם.
תוכנות מעקב משפך מכירות:
קיימות מספר אפשרויות זמינות של תוכנות משפך מכירות שיכולות לעזור לבעלי אתרי סחר לעקוב אחר השלבים השונים של המשפך. כלים אלה יכולים לספק נתונים בזמן אמת על מספר המבקרים, שיעורי ההמרה וההכנסות שנוצרו בכל שלב של המשפך. ישנן תוכנות שאפילו ניתן לראות בזמן אמת כיצד הגולשים מתנהגים באתר בכל שלב ושלב של המשפך השיווקי. תוכנת Hotjar היא אחת מהן.
שיווק בדואר אלקטרוני:
שיווק בדואר אלקטרוני יכול להיות דרך יעילה לעקוב אחר השלבים השונים של המשפך. על ידי פילוח רשימת הדיוור לפי השלבים השונים של המשפך, בעלי אתרי מכירות יכולים לשלוח מסרים ממוקדים ללקוחות בכל שלב ולעודד אותם לחזור שוב לאתר ולעבור לשלב הבא.
🎯 טיפ אישופ:
אם עדיין אין לכם אתר מניע לפעולה – אתם מוזמנים להיעזר בנו לצורך הקמת חנות באינטרנט – יש לנו את כל הניסיון שצריך וצוות מנצח – נשמח לשמוע מכם!
פעולות והגדרות לייעול המשפך השיווקי באתר הסחר שלכם
כדי לייעל את המשפך השיווקי, בעלי אתרי מכירות רבים צריכים לבצע מספר פעולות והגדרות כדי להבטיח שכל שלב במשפך יפעל ביעילות. הכנו עבורכם כמה מהם:
1. אופטימיזציה של האתר: האתר צריך להיות מותאם על מנת להבטיח שהוא ידידותי למשתמש, נטען במהירות ומספק חוויה חלקה למבקרים באתר שלכם. זה כולל שימוש בתמונות באיכות גבוהה, תיאורי מוצרים ברורים וניווט קל.
2. יצירת תוכן ממוקד: שיווק יעיל באמצעות תוכן יכול להיות כלי רב עוצמה עבור בעלי אתרי מסחר אלקטרוני. על ידי יצירת תוכן ממוקד שעונה על הצרכים ותחומי העניין של הלקוחות בכל שלב של המשפך, בעלי אתרי מכירות יכולים לעזור להניע לקוחות לקראת ביצוע רכישה. תוכלו למטב את תיאורי המוצר שלכם, לכתוב מאמרי “איך עושים” בבלוג של האתר על מנת לספק ללקוחות האתר תשובות בתעשייה שלכם ועוד…
3. הצעת תמריצים: הצעת בונוסים שונים כמו הנחות, משלוח חינם או מתנות חינם יכולה להיות דרך יעילה לעודד לקוחות לעבור לשלב הבא של המשפך. ההמלצה היא לזהות לקוחות שהיו בשלב מסוים במשך ולאחר מכן לטרגט ללקוחות אלה הצעות מעניינות עם תמריצים שונים שיניעו אותם לפעולה וכמה שיותר מהר.
4. מודעות פילוח מחדש: מודעות פילוח מחדש יכולות להיות דרך יעילה להחזיר לקוחות לאתר אם הם נושרים בשלב כלשהו של המשפך. על ידי הצגת מודעות ללקוחות שביקרו באתר בעבר, בעלי אתרי מסחר אלקטרוני יכולים להזכיר להם את המוצר או המותג ולעודד אותם לבצע רכישה.
5. ניתוח ומדדים: בעלי אתרי מכירות תמיד צריכים לנתח ולעקוב באופן קבוע אחר הנתונים של המשפך השיווקי כדי לזהות תחומים לשיפור. זה יכול לכלול מעקב אחר שיעורי ההמרה, שיעורי היציאה מדף הכניסה וערך ההזמנה הממוצע בכל שלב של המשפך השיווקי.
לסיכום ולעניין
שימוש במשפך שיווקי באתרי מסחר אלקטרוני יכול לספק מספר יתרונות לבעלי עסקים מקוונים, כולל שיפור המרות, זיהוי חולשות במסע הלקוח ומתן הבנה טובה יותר של צרכי הלקוח והעדפותיו. כדי לעקוב אחר שלבי המשפך, בעלי אתרי מכירות יכולים להשתמש בכלים כגון Google Analytics, תוכנת משפך מכירות ושיווק בדוא”ל. כדי לייעל את המשפך השיווקי, בעלי אתרי סחר צריכים לבצע פעולות כמו אופטימיזציה של האתר הן מבחינת נראות והן מבחינת תוכן וקוד האתר, יצירת תוכן ממוקד ומעניין, הצעת תמריצים, מודעות מיקוד מחדש וניתוח מתמיד וקבוע של מדדים שונים וניתוחי השלבים השונים. על ידי יישום אסטרטגיות אלה, בעלי אתרי מסחר אלקטרוני יכולים לייעל את אסטרטגיות השיווק שלהם, להגדיל את ההמרות ולהגדיל את ההכנסות.
פלטפורמת Eshop מבינים את החשיבות שיש למשפך השיווקי באתר סחר וכאשר מבצעים עבורכם בניית אתרי איקומרס אנו לוקחים את כל הפרטים הקטנים בחשבון החל מאיפיון ממוקד, עיצוב מושך ותואם לתחום וכלה בבניית אתר מכירות על קוד נקי. עם אתרי המכירות של Eshop משפך המכירות של גולשי האתר שלכם פשוט יזרום חלק.

