חשיבות תיאורי המוצרים באתרי מכירות

בעולם המודרני, כמעט רוב הדברים מתבצעים און ליין, משיחות הזום ומפגשים וירטואלים דרך קביעת תורים, בדיקות רופא, מערכות יחסים… ועוד, הכל מהכל. התחום הכי משמעותי הוא הרכישות המקוונות, עם קניון וירטואלי עצום בו ניתן לקנות מהר, פשוט ובלחיצת כפתור.
יש כמה אלמנטים שכל אתר מכירות ותיק או חדש חייב לעמוד בהם על מנת שיהיה אפקטיבי ויעשה את העבודה לשמה הוקם, דהיינו ימשוך לקוחות ויבצע המרות. כמובן שהאתר חייב להיות בנוי בצורה מקצועית עם מחשבה וחווית לקוח איכותית, שיהיה מעוצב ומושך עם נראות מודרנית שמתאימה לשוק, לענף ולתחרות. הויזואליה חייבת לדבר עם ערכי המותג, הצבעים והמסרים השיווקיים שהוגדרו לעסק ובעיקר להיות נקי ומזמין, ממש כמו חנות פיזית ממשית.
חנות אינטרנטית יש לה יתרונות רבים, אך גם אתגר. הרי לא ניתן לחוש את המוצרים, לראות אותם באופן מוחשי, לבדוק את איכותם ואפילו להתנסות בטסטרים שקיימים בחנויות. בחנות הזאת הכל וירטואלי גם החלונות.
זאת הסיבה שיש ערך עצום לאופן הצגת המוצרים, לגלריה ולתמונות ה’פק שוט’ ולא פחות מזה יש חשיבות רבה לתיאורי המוצרים. כאשר לא ניתן לגעת חשוב מאוד להעביר את החוויה, התחושה והביטחון שמדובר על המוצר המושלם עבור הלקוחות, מוצר איכותי, ייחודי ומשתלם ביותר, רק באתר ורק היום.
איך לכתוב נכון תיאורי מוצר?
מומלץ לכתוב קצר, קולע ומדויק, לא צריך להתפלפל מידי, אם כי ניתן להכניס טאץ’ אישי ווייב שמתאים לעסק ולאתר. התמקדות בנתונים החשובים וביתרונות המוצר וכן פרטים על מדיניות הרכישה, תנאי התשלום, משלוחים, אחריות, תנאי החזרה וכד’
לשוב להקפיד על תיאור מקורי, לא משוכפל ולא מועתק, כזה שמתאר בשקיפות מלאה את נתוני המוצר בצורה הכי מדויקת ומפורטת. זאת תוך הדגשת היתרונות והאיכויות יחד עם המלצת גולשים וחוות דעת חיוביות מלקוחות מרוצים. המילים חייבות להעביר את המסר הנכון לקהל היעד הפוטנציאלי, חשוב להקפיד על השפה המתאימה להם ולכוון את הטקסטים לקהלי היעד הספציפי, על מנת לא לפספס את הלקוחות שלא יזדהו עם מה שכתוב ויגלשו הלאה. אפשר להשתמש בנימה אישית, מעט הומור, מיקרוקופי או כל דבר אחר אשר יתבל את הטקסט.
על מה חשוב להקפיד בתיאורי המוצרים באתרי מכירות?
- רהיטות – תיאור נקי ומדויק, בשפה תקנית ומכבדת של המוצר או המוצרים. להסביר בדיוק למה מיועד, מה אופן השימוש ומה היתרונות. המילים יכולות לתאר לרוכש הפוטנציאלי את החוויה גם אם הוא לא נוגע במוצר באופן מוחשי. מילים מדויקות עם תמונה איכותית יעשו עבודה מצוינת.
- אמינות – חשוב מאוד לא לייצר מצג שווא בנוגע למוצר, לכתוב מידות מדויקות, צבע וכל הפרמטרים הנדרשים לקבלת החלטות. כאשר כל המידע האמין מותג ללקוח קל לו להחליט וללחוץ על כפתור התשלום. אם הוא יקבל מוצר שונה מהמצופה האכזבה לא רק תגרור תלונות ובקשת החזר כספי אלא גם ביקורות רעות וערעור האמינות. אין הזדמנות שנייה לעשות רושם אמין. ואם הלקוחות מרגישים מרומים הם לעולם לא יחזרו וגם יספרו לחברים.
- מקוריות – חשוב מאוד לייצר תוכן מקורי באתרי האינטרנט, כאשר מדובר על תוכן מגוון זה קל, האתגר הוא כאשר מדובר על מוצר שיש כמוהו לא מעט. חשוב להימנע משכפול התוכן בין תיאורי המוצרים השונים, זה יכול לעלות בהורדת הדירוג במנועי החיפוש.
- איכות – בנוסף למקוריות חשוב מאוד לספק תוכן איכותי ולא גיבובי מילים. גוגל לא “מעריך” מילים שנזקרות באוויר או נכתבות סתם באתרים. גוגל ומנועי חיפוש אחרים מאוד מעריכים ומקדמים תוכן מקורי אשר מספק ערך לקוראים, נתונים אמיתיים, שרטוטים ומידות וכד’
- יצירתיות – פעמים רבות קיים אתגר שכתוב יצירתי של תוכן נתון. זה קורה בעיקר כאשר מוכרים מוצרים של יצרן אחר או יבואן שמספק ליותר מחנות מקוונת אחת את המוצרים. למשל בדפי מוצר, כאשר מעלים תוכן ומידע רשמיים של היצרן או היבואן, ומדובר על אותו התוכן הנמצא באתר שלו, בברושורים ובקטלוגים ולכן אינו נחשב לתוכן מקורי. חשוב מאוד בדפי המוצר, לקחת את הנתונים היבשים (שכמובן לא ניתן ל”שחק” איתם) ולשכתבם בצורה איכותית ובעיקר שונה ממה שהיצרן כתב וכמובן מהאופן שזה מוצג אצל המתחרים שמוכרים בדיוק את אותו המוצר.
- המשכיות – כאשר ישנו מוצר הנמכר בכמה וריאציות כגון צבע שונה או מידות מגוונות ורוצים להציג כל אחד בנפרד, חשוב מאוד לא לחזור על התוכן מספר פעמים ולא לשכפלו. הדרך לעקוף את האתגר הזה הוא באמצעות יצירה של דף ראשי ודף משני לאותו המוצר, באמצעותCanonical Tag , תגית המציינת בפני מנועי החיפוש שכתובת אחת ספציפית מייצגת דף ראשי של קטגוריה ובה דפי משנה.