איך לשווק עסק מתחיל

בישראל קמים מאות ואלפי עסקים מידי שנה ושנה וכשמדובר על חנויות פיזיות לא מעט מהעסקים הללו לא שורדים את השנה הראשונה וחלקם את החמש שנים הראשונות מכיוון שיש עלויות תפעול שונות שצריך לשלם כבר מההתחלה גם כשאין עדיין מספיק הכנסות כמו: שכירות, ארנונה, חשמל ומים, עובדים, סחורה ואחרים. בדיוק בגלל זה כדאי מאוד לבחור באופציה של חנות וירטואלית שעלויות התחזוקה שלה נמוכות משמעותית. מה שכן, יש לזכור מה שיהיה קריטי להצלחת עסק כזה הוא השיווק שלו. אם אתם עסק שנמצא בחיתוליו והחלטתם לפתוח חנות וירטואלית יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת בנוגע לשיווק עסק מתחיל שמבדיל אתכם מעסק ותיק. ברגע שיש הבנה ותיאום ציפיות מול המציאות, הכל יהיה לכם הרבה יותר קל ולמטרה הזו הכנו את המאמר הזה שיעשה לכם סדר ויעזור לכם בדרך להצלחת העסק החדש. אז איך לשווק עסק מתחיל?
מה חשוב לעשות עוד לפני שמתחילים בפעולות שיווק עסק מתחיל?
ביצוע מחקר שוק
עכשיו כשאנחנו אומרים לכם לעשות “מחקר שוק” אתם בטח אומרים לעצמכם:”מה זאת אומרת, אני מכיר את השוק, מה כבר אוכל ללמוד וממי לגבי השוק שאני עובד בו?” פה הטעות שלכם.
מחקר שוק הוא חלק מרכזי בפיתוח האסטרטגיה השיווקית שלכם בין אם אתם חושבים שאתם מכירים את התחום שלכם ובין לאו. מדובר באיסוף מידע המספק תובנה לגבי החשיבה, דפוסי הקנייה והמיקום של הלקוחות שלכם בדיגיטל. אנו מדגישים: ב-ד-י-ג-י-ט-ל, שכן מחקר שוק באונליין ובאוף ליין יכולים להביא לכם נתונים קצת שונים. בנוסף, מחקר שוק יכול גם לסייע לכם לבצע תחזית מכירות ראשונית, לעקוב אחר מגמות השוק ולפקוח עין על מה שהמתחרים שלכם עושים. זאת אומרת שמחקר שוק משלב בתוכו מה שנקרא “מחקר מתחרים בדיגיטל”.
בניית פרופיל הקהל שלכם בדיגיטל
בעיקר בתור עסק חדש, חשוב שתבינו מי הקהל שלכם בדיגיטל? מדובר על אנשים אמיתיים שנמצאים בעולם וירטואלי ולכן אתם צריכים לשאול מספר שאלות ולקבל עליהן תשובות.
הניסיון לקדם את המוצר או השירות שלכם לכולם יכול להיות יקר מאוד ולא יעיל. קיבוץ או פילוח הלקוחות הפוטנציאליים שלכם על בסיס מאפיינים מסוימים יעזור למקד את מאמצי השיווק שלכם.
בדרך כלל הפילוח מבוסס על גורמים כגון:
דמוגרפיה
- איפה הם גרים?
- איפה הם עובדים?
- האם יותר נשים, גברים?
- מהם הגילאים: מבוגרים, ילדים, הורים צעירים?
- מהי רמת ההשכלה שלהם?
- במה הם עובדים?
- מהי ההכנסה הממוצעת שלהם?
התנהגות
- מה הסיבה העיקרית שהם ירצו לעשות שימוש במוצר או בשירות שלכם?
- מה יכול לעניין ולמשוך אותם במותג הספציפי שלכם?
- מה יכולה להיות תדירות השימוש שלהם במוצר או בשירות שלכם?
- היכן כרגע הם יכולים לקבל מידע על סוג המוצר או השירות שלכם?
אורח חיים וערכים
- מה מצבם המשפחתי של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם?
- מהם התחביבים ותחומי העניין שלהם?
- האם יש להם ילדים?
- האם יש להם חיות מחמד?
- שוק היעד שלכם צריך להיות צורך במוצר או בשירות שלכם וכזה שיהיה מוכן לשלם עבור ההצעה שלכם.
זהו את הצעת המכירה הייחודית שלכם (USP)
כשאנחנו אומרים USP מה הכוונה? Unique Service Proposition זה בעצם מה שמבדיל אתכם מהשאר.
USP הוא הסיבה הייחודית לכך שהלקוחות שלכם יחליטו לקנות דווקא מכם ולא מהמתחרים שלכם – זה מה שגורם לעסק שלכם להתבלט מהקהל. חשוב להגדיר מה אתם עושים אחרת ולהיות מסוגלים להעביר את זה ללקוחות פוטנציאליים. בדרך כלל, זה משקף את הידע או הכישורים המיוחדים שלכם.
USP שלכם עשוי להיות הצעה חדשה או ייחודית או מתן שירות יוצא דופן. התחילו לפתח את USP שלכם על ידי מענה על כמה שאלות.
בתור עסק חדש – אתם חייבים לשאול את עצמכם את השאלות האלה:
- מה אתם הכי אוהבים במוצרים ובשירותים שלכם?
- אילו כישורים או ידע מיוחדים יש לכם שמבדילים אתכם?
- מה יגרום ללקוחות שלכם לבוא אליכם במקום למתחרים שלכם?
- כיצד הלקוחות שלכם מרוויחים מרכישת המוצרים או השירותים שלכם?
- אילו היבטים אתם בדרך כלל מדגישים כשאתם מתארים את העסק שלכם לזרים?
פתחו את המותג העסקי שלכם
כל עסק, ללא קשר לגודלו, קטן כגדול צריך לייצר לעצמו מיתוג. מותג הוא הרבה יותר מלוגו, צבע או שורת סיסמה – זו אמירה. מותג מנוסח היטב מתחבר רגשית ללקוחות היעד שלכם ומעביר להם מי אתה, מה אתה מייצג ומה אתה יכול לספק. בעיקר עסק קטן שעדיין לא מוכר בתחום חייב שיהי לו מיתוג.
בחרו את אפיקי השיווק שלכם – שיווק עסק מתחיל
עולם השיווק הוא עולם רחב ומגוון שאפשר לדבר עליו מהיום ועד שנה הבאה. מה שאתם צריכים לעשות זה להכיר את אפשרויות השיווק הקיימות ולזהות איפה קהל היעד שלכם נמצא כאשר אתם מחליטים באיזה להשתמש. כמו כן יש עניין תקציבי שגם פה לאחר שהכרתם את אפשרויות השיווק העומדות לפניכם, ניתחתם איפה הקהל שלכם נמצא, תצטרכו לקבל החלטות – איפה כדאי להשקיע את הכסף על מנת שיביא למקסימום תוצאות?
האפשרויות כוללות:
- בניית אתר וקידום שלו בגוגל SEO
- קידום ממומן בגוגל של האתר שלכם
- פרסום במדיה חברתית – אורגני וממומן.
- הקמת בלוגים
- פרסום ניוזלטרים
- פרסום באס אם אס
נכון, זה נשמע מעט אפיקים אך כל אחד מהם מתחלק לעוד ועוד תתי אפיקים. קחו למשל את “פרסום במדיה חברתית” אז יש לכם פרסום בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, בטיק טוק ועוד ועוד…
הגדירו יעדים ותקציב מותאם לשיווק עסק מתחיל
יעדי שיווק יעזרו לכם להגדיר מה אתם רוצים להשיג באמצעות פעילויות השיווק שלכם. המטרות שלכם צריכות לעמוד מול עיניכם ולהיות: ספציפיות, מדידות, ניתנות להשגה, רלוונטיות ומבוססות זמן.
ברור לכם שכדי לעשות שיווק עסק מתחיל, בעיקר בהתחלה וכמובן בהמשך, יהיה עליכם גם להקצות תקציב לפעילות השיווק שלכם.
תקציב השיווק שלכם יצטרך לכלול רכיבים כמו:
- פיתוח ותחזוקת אתרים
- אסטרטגיית אופטימיזציה למנועי חיפוש
- עיצוב מיתוג
- הדפסת חומר פרסומי (כרטיסי ביקור, חוברות, שילוט וכו’)
- פרסום ממומן
- העסקת צוות לביצוע פעילויות שיווקיות.
עכשיו שהבנתם מה צריך לעשות, הכנתם מפת פעולה, העסקתם צוות, לקחתם שירות עם ספקים שיבצעו עבורכם את העבודה בפועל(כי מה לעשות, זה לא התחום שלכם ותיכף נדבר על זה)מה הלאה? האם לתת לדברים לפעול על אוטומט? האם להישאר תמיד בשליטה? מה צריך לבדוק?
שיווק הוא לא עניין חד פעמי
ברגע שאתם מבינים שמדובר בתהליכים, אתם במצב טוב. הרבה מהאנשים חושבים ששמו x כסף ודורשים תוצאות מוכחות בזמן קצר. בשיווק לעסק ובעיקר שיווק לעסק מתחיל, זה לא עובד ככה(לצערנו ולשמחתנו). שיווק לעסק חדש דורש למידה, הבנה, ניתוח והסקת מסקנות להמשך פעילות תקינה של השיווק. פה חשוב שתבינו, תתעניינו, תקבלו את המידע המקצועי ותפעלו בהתאם.
האם אתם יכולים לעשות לעצמכם את השיווק?
שאלה מעניינת. זה בדיוק כמו שתשאלו אותנו עכשיו “האם הבעלים של אישופ היה יכול לכתוב בעצמו את המאמר הזה?” כמובן שהוא יכול, יש לו הרבה ידע בתחום והכל, אבל האם הוא יכתוב את התכנים בצורה מקצועית, ללא שגיאות כתיב או הגייה, האם ידע לחלק את המאמר בצורה שתהיה נעימה לקריאה ונותנת לך חשק להמשיך לקרוא? התשובה לכך כנראה תהיה לא בטוח. ולמה? כי זה לא המקצוע שלו.
כנ”ל לגביכם. יש הרבה מכם שיגידו, אני יכול לשווק לעצמי. האם זה יהיה יעיל ויביא תוצאות בפועל – כנראה שלא. כמובן ששיווק שבו בעל העסק אינו מעורב גם לא תקין, זה צריך ללכת ביחד, יד ביד. ברור לנו שיש פה עניין תקציבי. אך כשפותחים עסק זה משהו שצריך לקחת בחשבון בחלוקת התקציב שלכם כמו שאתם לא יכולים להפעיל עסק איקומרס בלי לרכוש סחורה, אתם לא יכולים להפעיל עסק חדש מבלי להפעיל אנשי שיווק.
הכל סובב סביב בניית אתר לצורך מכירת המוצרים
בניית חנות וירטואלית חייבת להיעשות בצורה נכונה עם בחירה של המוצרים שתמכרו בהתאם למחקר שעשיתם, מה מבוקש יותר ומה פחות, בהתאם למחירים הגיוניים וכמובן עם עיצוב ומלל נכון. בניית חנות יכולה להתבצע לבד אך כמו שאמרנו לגבי שיווק לעצמכם – זה ממש לא מומלץ. לא כדאי לחסוך פה ומומלץ לפנות לחברה מקצועית עם צוות שינחה מה לעשות ואיך לעשות. עסק עם ניסיון בתחום האיקומרס, חברה שיודעת איך לקדם עסקים קטנים בתחילת דרכם.
E-shop היא הפלטפורמה המובילה בישראל(כחול-לבן) בתחום האיקומרס. אצלינו יש צוות מקצועי דובר עברית רהוטה, כאשר כל אחד ואחת בצוות מכיר ויודע את העבודה שלו וזה מורגש בתוצר הסופי. אנו תמיד שואפים להיות בקדמת הטכנולוגיה, להשתפר ולהיות מוכנים לשינויים הרבים שקורים בעולמות האיקומרס על בסיס יומיומי.
E-shop – נותנים לכם פתרונות 360 מעלות – שיווק לעסק מתחיל
ב- E-shop הקמנו צוות ייעודי המתמחה בשיווק עסקי איקומרס למתחילים באינטרנט. אנו מספקים פרסום בגוגל כולל שתי אופציות, קידום ממומן או קידום אורגני. החיפוש בגוגל עובד בהתאם לביטויי מפתח אסטרטגיים ובקידום אורגני מנסים לקדם ביטויים רלוונטיים בדרכים שונות בכדי שכשיחפשו אותן החנות שלכם תופיע בתוצאות הראשונות.
כמו כן, יש עסקים מתחילים שעל פי האסטרטגיה העסקית שלהם תבינו שכדאי להשקיע ברשתות החברתיות(כמעט כל עסק בעצם) אז יש את אינסטגרם שכולנו מכירים, הרשת החברתית שאליה מעלים תמונות שונות. תמונה אחת שווה לאלף מילים כבר נאמר ואכן עסק שיתחזק עמוד איכותי באינסטגרם יגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלו לרצות ולראות מה יש מאחורי התמונות הללו. בפייסבוק הרשת החברתית המובילה בעולם ניתן לפרסם פוסטים עם טיפים והמלצות וחומר רלוונטי אחר אשר נותן ערך ללקוחות, וניתן לפרסם מודעות ולהתאים אותן לגולשים ספציפיים על פי פרמטרים שונים כמו גיל, מין, מצב סוציו אקונומי, תחומי עניין, אזור מגורים וכדומה.
וכמובן לכל עסק אינטרנטי חשוב שיהיה ניוזלטר הוא עוד דרך לשמור על קשר עם לקוחות ולעניין אותם במה שקורה בעסק, ליצור מועדון לקוחות נאמן שיעקוב אחר השינויים המתהווים עם הזמן. עם כתיבה נכונה ועם המינון הנכון של המיילים הללו, ניתן להגיע לתוצאות מרשימות. הפלטפורמה שלנו מתממשקת לשיווק ניוזלטר ביתר קלות וזה חשוב שאין יותר מדי התעסקות.
אין ספק שהשיווק של היום שונה בתכלית מהשיווק של פעם, ואם מתחילים עם בניית חנות וירטואלית בצורה נכונה וממשיכים עם שיווק איכותי וממוקד מטרה, התוצאות לא יאחרו לבוא. רק תתחילו ממשהו ואנו נשמח להיות פה, לייעץ, ללוות אתכם בדרך ולמנף את העסק החדש שלכם.