סוגי חנויות אינטרנט

חנויות און ליין הפכו לאבן יסוד בכלכלה העולמית ומאפשרות לעסקים להגיע ללקוחות מרוחקים. אם תבינו את סוגי חנויות אינטרנט זה יהיה עבורכם קריטי כיזמים לצלוח בתחום הזה במאמר זה נחקור סוגי חנויות אינטרנט, מי יכול להקים אותן ונעמיק ב-סוגי חנויות אינטרנט בדגש על השוק הישראלי. בנוסף, נדון בנושא חנויות און ליין בארץ ואילו פלטפורמות קיימות לבניית אתר מכירות.
מהי חנות אינטרנט?
אז מהי חנות מקוונת? מדובר בעצם פלטפורמה דיגיטלית שבה עסקים או אנשים פרטיים יכולים להציג ולמכור מוצרים או שירותים ללקוחות דרך האינטרנט. פלטפורמות אלה חוללו מהפכה באופן שבו אנו קונים, הן מציעות נוחות, מבחר רחב ולעתים קרובות תמחור תחרותי. השוני בין חנויות אינטרנט מתבטא בעיקר מבחינת הגודל שלהן, היקף המכירות וקהל היעד שלהן.
האם כל אחד יכול להקים חנות מקוונת?
התשובה היא בהחלט כן. בניית חנות אינטרנטית הפכה לנגישה יותר ויותר, הודות לפלטפורמות וכלים מאוד ידידותיים למשתמש גם עבור מי שאינו בעל יכולות טכניות או מבין גדול בעולם המחשוב. כמעט כל מי שיש לו מוצר או שירות למכור ומחשב זמין יכול לבסס נוכחות מקוונת.
הצוות שלנו הכין עבורכם על קצה המזלג של מהם השלבים הבסיסיים להקמת חנות מקוונת:
בחירת נישה מתאימה – זהו את המוצרים או השירותים שאתם רוצים למכור, מומלץ שתהיה לכם הבנה מסוימת בנישה שתבחרו, אולי מוצרים שהשתמשתם בהם או מכרתם בחנות פרונטלית. בהמשך ערכו מחקר שוק כדי להבין את קהל היעד שלכם יותר טוב.
בחרו פלטפורמת סחר מקוון – בחרו פלטפורמת מסחר מקוון בהתאם לצרכים ומומחיות הטכנית שלכם. כמעט כל פלטפורמה עצמאית כמו וורדפרס ואפילו ויקס דורשת יכולות טכניות והרבה מעבר, זה ממש מקצוע בפני עצמו אז עליכם לקחת זאת בתחשיב התקציב שלכם.
אפיון ועיצוב החנות – חווית משתמש היא קריטריון מספר 1 שלקוח באי מודע משתמש כדי להחליט האם הוא רוצה לרכוש אצלכם בחנות או לא. התאימו אישית את מראה החנות, כולל איך המידע מתפרס, ערכת הצבעים והמיתוג שתחליטו עליו. יש פלטפורמות שעושות זאת עבורכם ויש פלטפורמות שמהוות אך ורק מקום בו עליכם להביא את העיצוב שלכם באופן עצמאי ולהטמיע על גבי הפלטפורמה.
הוספת מוצרים שבכוונתכם למכור – העלו רישומי מוצרים עם תמונות באיכות גבוהה, תיאורים מפורטים ומחירים.
הטמעת אמצעי סליקה – באתר איקומרס צריך לחבר ספק חיצוני שיסלוק את הלקוחות שלכם. בכל פלטפורמה זה נעשה באופן שונה. באישופ למשל, אנו מבצעים זאת עבורכם כחלק מבניית האתר כך שאתם יכולים להמשיך בחייכם בראש שקט ולקבל הכל מוכן על מגש זהב.
הגדרת משלוח – קבעו שיטות משלוח ותעריפים, תוך התחשבות באפשרויות המוצעות לכם על ידי הספק שבחרתם לצורך העניין. אם תרצו לקרוא קצת יותר על שיטות משלוח, מה חשוב לבדוק כשבוחרים חברת שילוח ועוד בנושא משלוחים, היכנסו למאמר הבא>>
העלו את החנות שלכם לאוויר העולם – הפכו את החנות המקוונת שלכם לפעילה והתחילו לשווק אותה כדי למשוך לקוחות פוטנציאלים.
עד עכשיו הייתם בשלב היחסית קל ופשוט, כל שהיה עליכם לעשות זה לבצע את בחירת הספקים בצורה נכונה ולנהל תקציב בהתאם. בעוד שקל יחסית להקים חנות מקוונת, להצליח להרוויח כסף בפועל בשוק התחרותי שנקרא סחר מקוון דורש לעתים קרובות תכנון קפדני, תקציב שיווק קבוע ומתן שירות לקוחות יוצא דופן.
סוגי חנויות אינטרנט שניתן למצוא
ישנם מספר סוגים של חנויות אינטרנטיות, כל אחת מספקת צרכי לקוח שונים ומודלים עסקיים אחרים.
חנות B2C (עסק לצרכן)
חנויות B2C הן הסוג הנפוץ ביותר מתוך סוגי חנויות אינטרנט שניתן לראות. הם פשוט מוכרים מוצרים או שירותים ישירות לצרכנים בודדים, כמונו כמוכם בחיים הפרטיים שלכם.
חנות B2B (עסק לעסק)
חנויות B2B מתמחות במכירת מוצרים או שירותים לעסקים אחרים.
למשל יש לא מעט סיטונאים שמוכרים מוצרים בכמות גדולה לבעלי חנויות. ניתן גם לראות את עליבאבא שאתם בטח מכירים.
חנות C2C (לצרכן)
חנויות C2C יותר נדירות, מדובר על פרטיים שמוכרים לפרטיים בדרך כלל ניתן לראות זאת בפלטפורמות גדולות כמו פייסבוק, אלי אקספרס, Yad2 הישראלית וכו ולעתים קרובות מאפשרות להם לקנות ולמכור פריטים משומשים או יד שנייה.
חנויות און ליין בארץ – כדאי לדעת
אצלינו בישראל, מדינה הידועה באקוסיסטם הטכנולוגי המשגשג שלה, יש הצלחה מסחררת בכל הנוגע למסחר באינטרנט. יש כמה דברים שחשוב לדעת על חנויות מקוונות בישראל:
אמצעי תשלום – הצרכן הישראלי נוהג להשתמש בכרטיסי אשראי, PayPal ובאפליקציות תשלום מקומיות כמו ביט, גוגל פיי, אפל פיי- לביצוע עסקאות בחנויות און ליין בארץ.
שפה ולוקליזציה – אתרי מכירות ישראליים רבים זמינים הן בעברית והן באנגלית כדי לתת מענה לאוכלוסייה המגוונת ולהגיע לקהל בינלאומי רחב יותר.
שילוח ולוגיסטיקה – מיקומה הגיאוגרפי של ישראל הפך אותה למרכז אידיאלי לשילוח בינלאומי, המאפשר יצוא מסחר אלקטרוני. קמעונאים מקוונים ישראלים רבים מציעים אפשרויות משלוח גלובליות.
תקנות – בדומה למדינות אחרות, בישראל קיימות תקנות מסחר אלקטרוני, כמו חוק הגנת הצרכן ותקנות פרטיות. חיוני שבעלי חנויות מקוונות יהיו מודעים לתקנות אלה ויעמדו בהן. כמו כן, באתרי מכירות חשוב שיהיה תקנון ברור בתפריט הפוטר של האתר.
פלטפורמות שניתן לבנות איתן חנויות אינטרנט
יש לא מעט פלטפורמות בעזרתן ניתן לבנות אתרי מכירות בישראל, לכל אחת יש תכונות ויתרונות משלה:
Shopify – פלטפורמה עם מגוון רחב של תבניות ואינטגרציות. הוא מציע כלים מגוונים להקמה וניהול של חנות מקוונת. ניתן להקים אתר באופן עצמאי אך יש לקחת בחשבון ששירות הלקוחות הוא באנגלית בלבד והממשק כולו באנגלית.
WooCommerce – אידיאלי למעדיפי פלטפורמת קוד פתוח, דרך כלל מתאים לעסקים שמקבלים שירותי תכנות ופיתוח מספק נפרד או in house. מדובר בעצם על תוסף מסחר מקוון עוצמתי הנמצא בפלטפורמת וורדפרס המוכרת הניתן להתאמה אישית.
Wix – בונה אתרים פופולרי תוצרת ישראל שכולל יכולות מסחר מקוון. הוא ידידותי למשתמש ומציע מגוון אפשרויות עיצוב. וויקס היא פלטפורמה כביכול חינמית אבל לא באמת, שכן כל פיצ’ר שתרצו להוסיף, ידרוש מכם להוסיף תשלום.
Magento – פלטפורמה מורכבת יותר ועשירה בתכונות המתאימה לפעילות מסחר אלקטרוני בקנה מידה גדול. הוא מספק אפשרויות התאמה אישית נרחבות, אך עשוי לדרוש מומחיות טכנית, אתר די כבד לתפעול.
פלטפורמות בילד אין כמו אישופ(גילוי נאות – אנחנו:)) – ישנן פלטפורמות ישראליות שמאפשרות לכם לבנות אתר בעלות סבירה כאשר לרוב האתר נבנה על גבי תבניות הניתנות להתאמה אישית. יש חברות כמו קאש קאו למשל שאומרים לכם: “קחו את התבנית ועשו זאת בעצמכם” ויש חברות שאומנם עובדות עם תבניות אך עושות את רוב העבודה עבורכם (חוץ מהעלאת מוצרים למשל שזה משהו שאתם צריכים לעשות, אלא אם כן אתם מייבאים מוצרים מאתר קיים).
כן, כל אחד ואחת מכם יכולים להקים אתר מכירות אבל זה לא דבר של מה בכך, אנו מציעים לכם לבחור בנו כפלטפורמה לבניית אתר הסחר שלכם, עם ניסיון של למעלה מ- 20 שנה בתחום האיקומרס, אנו נספק לכם מענה מקצועי ואמין. לסיפורי הצלחה של לקוחות שהאמינו בפלטפורמה שלנו>>


