איך מוצאים יצרן / ספק לייצור המוצר שלכם?

יש לכם קונספט של מוצר חדש אבל לא יודעים איך להפוך אותו למציאות? אז כדאי לכם למצוא יצרן ולהפיח חיים ברעיון שלכם. בין אם אתם מתכננים לייצר משהו משלכם או למצוא ספקים לרכוש בסיטונאות, לא תמיד קל לזהות מוצרים טובים.
מה זה יצרן?
יצרן הוא כל עסק המייצר מוצרים מוגמרים מחומרי גלם. הם מוכרים מוצרים אלה לצרכנים, סיטונאים, מפיצים, קמעונאים ויצרנים אחרים שרוצים ליצור פריטים מורכבים יותר.
יצרנים בדרך כלל נצמדים לסוג אחד של מוצרים. לדוגמה, אתם יכולים לעבוד עם יצרן כלי זכוכית שיוצר בקבוקי זכוכית וצנצנות. אתם יכולים לעבוד עם יצרן אחר עבור קופסאות קרטון.
קמעונאים עובדים בדרך כלל עם כמה יצרנים בו-זמנית כדי ליצור מלאי מספק עבור החנות שלהם.
האם יצרן הוא גם ספק?
ספקים הם כל מי שיכול לספק לכם מוצרים ומלאי. זה כולל יצרנים, סיטונאים ומפיצים. יש המון מידע בנושא ואנשי קשר שאתם יכולים למצוא דרך גוגל. אבל לפני שתתחילו לחפש, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת ולהחליט:
אתם צריכים להבין איזה סוג של ספק אתם מחפשים, זה יכול להיות תלוי במודל העסקי שלכם למשל. ישנן מספר אפשרויות ספק, הנפוצות ביותר הן:
- יצרן שמייצר את הרעיון שלכם למוצר.
- ספק (שיכול להיות גם יצרן), סיטונאי או מפיץ שרוכש מותגים ומוצרים קיימים.
- חברת דרופשיפינג המספקת מוצרים וממלאת הזמנות של מותגים ומוצרים קיימים.
ספקים מקומיים לעומת ספקים בחו”ל
אם אתם מתכננים לייצר או למכור בסיטונאות, כאשר אתם מחפשים ספקים תצטרכו להחליט אם אתם רוצים להשיג מקור מקומי או מחו”ל.
אנו ממליצים שתבטיחו לעצמכם שני יצרנים: אחד מקומי ואחד זר. ניתן להשתמש ביצרן המקומי שלכם כגיבוי למקרה של עיכובים עם היצרן מחו”ל. ספקים מקומיים הם לעתים קרובות יקרים יותר, אבל תמיד עדיף לשמור על מלאי מספק בחנות האינטרנטית ולקוחות מרוצים במקום לחכות למשלוח שמתעכב.
💡 המלצה:
לרוב זול יותר להשיג את המוצרים שלכם בחו”ל, במיוחד במדינות אסיה, כמו הודו, סין ווייטנאם, המדורגות כשלוש המדינות עם עלויות הייצור הזולות ביותר.
טיפים למציאת יצרן בכמה שלבים פשוטים
מהם האפשרויות שלכם
מציאת היצרן הנכון עבור המוצר שלכם היא קריטית להצלחה שלכם. יצרנים יכולים למלא תפקיד בקביעת עלות המוצר, איכותו, אריזתו ומשלוחו. באפשרותכם להשתמש בכמהכלים שיעזרו לכם למצוא ספקים:
גוגל – כדי למצוא יצרנים בקרבתכם, בצעו חיפוש בגוגל אחר “יצרני מוצרים”, “סיטונאי”, “ספק”, “מפיץ” ועוד. בדקו את אתרי האינטרנט שלהם, ביקורות לקוחות והתמחויות מוצרים.
המלצות – המידע האמין ביותר בדרך כלל מגיע מהמלצות. חפשו אנשים / עסקים שהצליחו בתחום שאתם רוצים לעסוק בו ובדקו מולם אם הם מוכנים לשתף את אנשי הקשר שלהם. הצטרפו לקבוצות פייסבוק ולקהילות מסחר אלקטרוני מקוונות אחרות כדי לראות אם יש ביקורות מועילות.
גם אם ספק לא מתאים לצורך שלכם, שאלו אותו אם הוא יכול לכוון אותכם לכיוון הנכון. להיות בתעשייה אומר שסביר להניח שיהיו להם אנשי קשר להפנות אותכם אליהם שיכולים להתאים יותר.
עליבאבא – עליבאבא מחברת אותך עם יצרנים בסין. זהו שוק פופולרי למצוא מוצרים קיימים, אך ניתן גם להשתמש בעליבאבא כדי ליצור קשר עם יצרנים ליצירת מוצרים מותאמים אישית. חפשו את המוצרים שאתם מחפשים ועיינו בין הספקים והיצרנים השונים.
אתם יכולים גם לוודא שהיצרן אינו חברת מסחר. חברת מסחר היא איש קשר ולא תוכלו לייצר את המוצרים שלכם.
אספו כל מידע אפשרי
ברגע שיש לכם כמה יצרנים על הכוונת שלכם, אתם בוודאי תרצו לקבל הצעות מחיר. המטרה היא לקבל מינימום של שלוש הצעות מחיר להשוואת אפשרויות. עבור יצרנים מקומיים, אתם יכולים גם לבקש סיור במפעל שלהם או ביקור במשרד שלהם.
בנוסף למידע על תמחור, כדאי שתבררו תשובות לשאלות הבאות:
-
האם הם יכולים להתאים להזמנות בהתאמה אישית? האם יש להם את הכישורים והמשאבים?
-
מהם זמני ההובלה שלהם? כמה זמן ייקח לייצר ולשלוח פריטים? אתם לא תרצו לעבוד עם יצרנים שלוקח להם שלושה חודשים לספק את המוצרים שלכם. אם מוצר אזל מהמלאי, אתם לא תרצו להשאיר לקוחות לחכות עד שיקבלו את ההזמנות שלהם.
-
מהן עלויות משלוח? משלוח מהווה חלק עצום מההוצאות של עסקים קטנים.
-
מהן כמויות ההזמנה המינימליות שלהם? תשתדלו שלא להתחיל עם השאלה הזו, כי זה עלול להרתיע יצרנים מלעבוד איתכם. יחד עם זאת, כדאי שתדעו מהי הכמות המינימלית של פריטים שאתם צריכים להזמין לפני שהם מתחילים לייצר את המוצר שלכם.
-
מהי העלות ליחידה? בזמן שאתם מנהלים משא ומתן על כמות ההזמנה המינימלית, כדאי שתנהלו גם משא ומתן על עלות ליחידה. ככל שההזמנה גדולה יותר, כך העלות ליחידה צריכה להיות נמוכה יותר.
-
האם הם יכולים להעניק לכם בלעדיות? אתם יכולים גם לבקש בלעדיות טריטוריאלית, שוק או מוחלטת. חלק מנותני השירות אף עשויים להציע מוצרי מותג פרטי.
-
האם יש דמי התקנה? לפעמים יצרנים יגבו תשלום כדי להזמין ציוד לייצור הסחורה שלכם.
-
מהי מדיניות הפגמים שלהם? כדאי לוודא מי אוכל את העלויות עבור פריטים שגויים או פגומים. מי משלם עבור המשלוח והמכס?
-
האם היצרן עובד באופן ידידותי לסביבה? בררו על תנאי המפעל, וראו כיצד הם משפיעים על הסביבה ועל העובדים בה.
משא ומתן על כמויות הזמנה מינימליות
אם זו הפעם הראשונה שלכם שאתם מחפשים ספק / יצרן, זה לא נדיר עבור יצרן לדרוש התחייבות לרכוש מאות או אפילו אלפי יחידות עבור ההזמנה הראשונה שלכם, בהתאם למוצר ויצרן.
הדבר יכול להקשות עליכם כאשר יש לכם כספים מוגבלים או שאתם רוצים להתחיל בקטן ולבדוק את השוק לפני ביצוע רכישות גדולות יותר. דעו שהדבר כמעט תמיד ניתן למשא ומתן.
לפני שאתם נכנסים למשא ומתן, כדאי לנסות להבין מדוע הספק רוצה מינימום הזמנה. האם זה בגלל שיש הרבה עבודה מראש? האם זה בגלל שהם מעדיפים לעבוד עם קונים גדולים יותר? הבנת הסיבות למינימום תעזור לכם להבין טוב יותר את עמדתם ותאפשר לכם לנהל משא ומתן ולהציע את ההצעה הנגדית הטובה ביותר.
דיון בתנאי התשלום
ספקים רבים ידרשו מעסקים חדשים לשלם עבור הזמנה מלאה מראש. זה חשוב לדעת, שכן מלאי הוא עלות גדולה עבור עסקי מסחר אלקטרוני. אתם צריכים גם לשאול מהם אופציות התשלום על הזמנות עתידיות.
ספקים מופצצים בבקשות להצעות מחיר בדוא”ל כל הזמן מקונים לא רציניים, כך שזה לא יוצא דופן שספקים מתעלמים מהבקשה שלכם. חוסר היענות של ספקים הוא תלונה נפוצה של יזמי מסחר אלקטרוני חדשים.
אז איך מוודאים שלא מתעלמים מכם? יש כמה דברים שכדאי לעשות כשאתם פונים לספקים בפעם הראשונה:
כתבו מיילים ממוקדים – הודעת המייל הראשונה שלכם ליצרן צריכה להיות ברורה ותמציתית. הימנעו מלספר יותר מדי על הסיפור והרקע שלכם. הדוא”ל הראשון צריך אך ורק להעריך התאמה פוטנציאלית ברמה גבוהה. התמקד במה שהכי חשוב לספקים, כמו הפרטים של מה שאתם מנסים להשיג.
ציינו מה בדיוק אתם צריכים – לא תמיד קל לספק את הבקשות. חשוב לשאול על תמחור עבור כמויות מרובות, אך הימנעו מלבקש יותר מדי או יותר מדי הצעות מחיר. היצמדו למה שאתם בהחלט צריכים לדעת כדי להעריך את ההתאמה ביניכם לבין הספק.
היו מוכנים לכל תרחיש – אם אינכם בטוחים לגבי בקשתכם, שקלו להתקשר לספק או לשלוח דוא”ל עם שאלה אחת. לדוגמה, ייתכן שתרצה לדעת מהי ההזמנה המינימלית של הספק מכיוון שאם תבקשו הצעת מחיר נמוכה בהרבה מההזמנה המינימלית שלו, ייתכן שלא תקבלו תשובה.
🎯 טיפ אישופ:
ספקי ייצור טובים רבים יהיו פתוחים למשא ומתן על תנאי התשלום. אסטרטגיית תשלום אחת שתוכלו להציע תהיה לשלם עבור 50% מראש ו-50% לאחר קבלת המשלוח. זה מטיל על שני הצדדים את האחריות ולא משאיר יותר מדי סיכון לאף אחד מהצדדים.
תקשורת עם יצרנים וספקים
רוב העסקים הקטנים והבינוניים אינם שוכרים שירות של מנהל ייצור בעת הפעלת העסק המקוון שלהם. במקרה זה, אתם תצטרכו לתקשר עם ספקים בעצמכם. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות טלפון, דוא”ל או וואטסאפ. בעת עבודה עם יצרנים מקומיים, באפשרותכם גם לקיים פגישות אישיות.
חפשו חברות גמישות המעוניינות לעבוד איתכם. אם מישהו מגיב לכם לאט ולא מעוניין לשלוח דוגמאות, ייתכן שלא תרצו לסמוך עליו בעסק שלכם.
ברגע שאתם מדברים עם יצרן פוטנציאלי, שאלו אם הם יכולים ליצור את העיצוב שלכם. לחלק מהיצרנים יש תהליך פיתוח מוצר עם אבות-טיפוס ומידול תלת-מימדי – אבל זה יכול להיות יקר.
כחלופה, אתם יכולים להעביר אליהם:
- סקיצות
- הוראות
- קטלוג
אם הם לא עוסקים בעיצוב, אתם יכולים להשתמש ב-Fiverr או ב-Upwork כדי למצוא פרילנסרים שייצרו עבורכם שרטוטים. בדרך כלל מי שעושה את הדברים האלו הם מעצבי תעשייתיים או מעצבי מוצר.
אפשרות נוספת היא למצוא מעצב מקומי. אתם יכולים לעבוד איתם כדי לפתח אבות טיפוס ותבניות מותאמות אישית. זה יכול להיות זול יותר מאשר לעבור דרך יצרן.
הזמינו דוגמאות והשוו – קבלו דוגמאות לבדיקה לפני הכניסה לייצור. ברגע שהדגימה עומדת בתקן שלכם, עליכם על אישור סופי. שמרו אחד או שניים לעצמכם. אלה נקראים דגימות הבקרה שלכם המשמשות להבטחת איכות וקבלת מוצרי צריכה כפי שסוכם.
לדוגמה, אתה פותח חבילה של יצרן ומגלה שהצבעים של המוצרים שלכם שגויים לחלוטין. אתם יכולים להפנות לדוגמת הבקרה כדי לציין שהמוצרים שקיבלתם אינם מה שהוסכם עליו בעבר.
משא ומתן – בין הרגע שבו אתם מקבלים את הדגם לבין הזמן שבו אתם מבצעים את ההזמנה שלכם, עדיין ניתן לנהל משא ומתן על תנאי התשלום או הכמות המינימלית להזמנה. בעת משא ומתן, שימו עצמכם בנעלי היצרן. המטרה היא לא לנצל את שותף הייצור שלכם כדי לקבל את המחיר הטוב ביותר. אלא לעבוד יחד כדי ששני הצדדים ירוויחו ויהיו מאושרים. זו הדרך היחידה לבנות מערכת יחסים בריאה וארוכת טווח.
בצעו את ההזמנה
לאחר השלמת בדיקת בקרת איכות כדי לוודא שכל מוצר עומד בסטנדרטים שלכם, תוכלו לבצע את ההזמנה שלכם ולהתחיל את תהליך הייצור.
מיקור ספקים ויצרנים היא אחת העלויות המרכזיות שלכם בעת פתיחת עסק. שותפות עם ספקים שמתאימים היא החלטה קריטית עבור העסק החדש שלכם, ולא תמיד קל למצוא אותם. זה ידרוש מכם סבלנות והתמדה כדי למצוא את השותף המושלם למיזם החדש שלכם אבל לבסוף זה ישתלם.
פלטפורמת eshop עוסקים מזה למעלה מ-20 שנה בבניית אתרי מכירות מניבים, חדשניים וידידותיים לכל אחד ואחת, בין אם אתם טכנולוגים או טכנופובים. נשמח לייעץ ואפילו להגיע עד אליכם כדי להראות לכם דוגמאות של אתרים בתחום שלכם.


