כמה עולה לבנות חנות אינטרנטית – המדריך המלא

השאלה:”כמה עולה להקים חנות באינטרנט?” זו שאלה מאוד כללית שהתשובה אליה אינה חד משמעית. העלויות הכרוכות בבניית אתר סחר מושפעות מהמון פרמטרים שחלק מהם מהווים בגדר חובה וחלקם הם בגדר המלצה. בסופו של דבר אין סוף אפשרויות, לפני שאתם נכנסים לפרויקט של בניית אתר חנות וירטואלית כדאי שתבינו מה זה אומר.
חשוב להבין שלשאול: “כמה עולה לפתוח חנות אינטרנטית?” זה בדיוק כמו לשאול כמה עולה רכב או לשאול כמה עולה דירה, הרי ישנם אלפי סוגים של דירות ורכבים והבדלי המחירים בינהם מושפעים מעשרות, אם לא מאות קריטריונים. אז בואו נבין יותר לעומק ממה מחיר של חנות וירטואלית מורכב.
מחירי חנויות באינטרנט – הפרמטרים המשפיעים על המחיר הסופי
1. ייעוץ שיווקי ובניית אסטרטגייה דיגיטלית
בין אם יש לכם כבר עסק חי, נושם ובעל הכנסות או שאתם בתחילת דרככם העסקית, לפני שבכלל אתם “קופצים למים” ובונים אתר חנות, מומלץ להתייעץ עם יועץ עסקי על מנת להבין ביחד מה יהיו מטרות האתר והאסטרטגיה של העסק. יחד איתו תוכלו גם להבין מהי בהערכה גסה עבור עלות הקמת חנות וירטואלית.
יחד עם היועץ העסקי אתם:
-
תבצעו אפיון וניתוח של קהלי היעד להם אתם מתכננים למכור באתר.
-
תבחנו ותנתחו את המתחרים שלכם בדיגיטל (שכן מתחרים בדיגיטל ובערוץ הישיר אינם אותם מתחרים).
-
תבנו מסרים ותבדלו את העסק שאתם מתכננים בדיגיטל.
-
תקבלו המלצות לפלטפורמות דיגיטליות נוספות שיש להשקיע בהם בד בבד לבניית אתר החנות כמו: עמוד פייסבוק, עמוד אינסטגרם, תכנון דיוור ישיר וכו).
-
תכינו תכנית לפרסום האתר לאחר עלייתו לאוויר, בחלוקה למספר ערוצי פרסום בהתאם לתחום ולתקציב שלכם.
-
תקבלו המלצות בכל הנוגע לניהול נכון של הפעילות בדיגיטל.
ועוד ועוד… הרבה מהעסקים מדלגים על השלב הנ”ל ומצטערים על כך בשלבים מאוחרים יותר. לא מומלץ לדלג.
טווח מחירים של ייעוץ עסקי בנושא “כמה עולה לפתוח חנות אינטרנט?”:
נע בין 500 ל – 2000 ש”ח תלוי בגודל העסק: קטן, בינוני או גדול.
*יש להיערך להוצאות נוספות במידה וידרש ליווי עסקי מעבר לייעוץ
2. מיתוג העסק
מיתוג מדבר על פיתוח תדמית משכנעת, חיובית ומתמשכת לעסק שלכם. תדמית ליצירת חיבור רגשי עם הלקוחות.
ישנם חברות המתמקצעות בבניית מיתוג לעסק והם יעשו מספר פעולות כמו: יצירת לוגו מתאים, חתימה למייל, קביעת שפה מיתוגית וקווים עיצוביים המאפיינים את זהות החברה וכו. בתוצר המיתוגי תוכלו להשתמש בעת בניית אתר איקומרס, ברשתות החברתיות השונות ואפילו באוף ליין כמו: כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, רולאפים, תצוגות לתערוכות ועוד.
טווח מחירים של בניית מיתוג לעסק בין 2500 ש”ח ל- 15000 ש”ח. תלוי בוותק ומוניטין החברה שתבחרו וכמובן בהיקף העבודה הנדרשת.
במאמר הנ”ל אנו מדברים בעיקר על נושא העלויות של בניית אתר, לפני שבכלל תחשבו על התקציבים שתצטרכו, כדאי שתקראו את המאמר איך לבנות חנות אינטרנטית שייתן לכם תובנות של השלבים שאתם צריכים לעבור כדי לקבל תוצר מוצלח.
3. אפיון האתר בהתאם לאסטרטגיה ולצורכי העסק
כדי להסביר בצורה הפשוטה ביותר מה הכוונה כשאנו מדברים על אפיון אתר, נדמה את תכנון בניית האתר לתכנון בניית בית, זאת אומרת שעוד לפני שמדברים על עיצוב הבית או הקמתו, יש להכין תוכנית בנייה אדריכלית.
אפיון הוא תוצאה של מחשבה מעמיקה בכל הנוגע:
1. בידול העסק בהשוואה לקהל היעד והמתחרים.
2. תכנון היררכיה, מבנה העמודים השונים.
3. תכנון טכני כולל פיצ’רים נדרשים.
4. אפיון תהליכי מכירה והנעה לפעולה.
כאשר בסוף התהליך יהיה לכם מסמך מפורט ומסודר שעליו יהיה ניתן לבנות את אתר המכירות שלכם.
פגישת אפיון מתבצעת עם הלקוח, כאשר משתתפים בו: מנהל הפרויקט/המאפיין, המעצב ובמקרים מסוימים גם המתכנת.
אם זה הרגע בו אתם שואלים את עצמכם: “רגע, האם חייב בעצם לשלם גם על אפיון אתר וגם על בניית האתר, זה לא בא ביחד?” התשובה היא לא, לא חייב לשלם בנפרד על אפיון אתר, אבל חייב להבין שמדובר על שלב בפני עצמו שדורש לא מעט זמן ועבודה. באתרי מכירות גדולים עם מאות עמודים מומלץ כן לקחת חברת אפיון נפרדת אך באתרי איקומרס בינוניים או קטנים, ניתן להיעזר במנהל הפרויקט שכן, גם לו בוודאי יש לא מעט ניסיון בתחום.
טווח מחירים של אפיון אתר חנות וירטואלית: בין 3500 ש”ח ל- 15,000 ש”ח.
בפלטפורמת Eshop, אנו מכשירים את מנהלי הפרויקטים שלנו כך שיבנו לכם אפיון ברמה מאוד גבוהה. אפיון מותאם אישית לצרכים של העסק שלכם.
4. עיצוב בהתאם למסמך האפיון.
את תהליך העיצוב מבצע מעצב UX/UI (שנכח בפגישת האפיון או שקיבל בריף מקיף ממנהל הפרויקט) בהתאם לרוח המיתוגית של העסק, לרצונות הלקוח, למחקר שנעשה אודות התחום ועוד הרבה פרמטרים. המעצב מכין סקיצות ראשוניות (בדרך כלל שניים, שלושה סגנונות) כאשר הלקוח מאשר שאכן אהב את הסגנון, המעצב נכנס לתהליך עיצוב של כל עמודי האתר בהתאם לסגנון הנבחר ובהתאם לחבילה שהלקוח בחר. באתרי חנות מקוונת העיצוב מעט יותר מורכב מאתרי תדמית שכן, יש לעצב ולחשוב תמיד על משפך המכירה המיועד באתר.
שימו לב: במידה והלקוח אישר את העיצוב והאתר עבר לשלב פיתוח, במידה והלקוח “ייזכר” שהוא רוצה שינויים או דברים נוספים הדורשים עיצוב, בד”כ יהיה לכך תמחור נוסף לפי שעת עבודה של מעצב.
5. עלות בניית האתר בהתאם לאפיון ולעיצוב
ברגע שהלקוח אישר את העיצוב ונעשו תיקונים אחרונים, מגיע שלב הפיתוח. ניתן לבצע את העיצוב בחברה אחת ואת הפיתוח בחברה שניה, אך יש לקחת בחשבון שזה עלול לייקר את העלות הכוללת של בניית האתר. מה גם, בד”כ המעצב והמפתח עובדים יד ביד. יש לקחת בחשבון שככל שפיתוח האתר יהיה בהתאמה אישית, עפ פיצ’רים ייחודיים, כך עלות הפיתוח תעלה. בדרך כלל מומלץ לקחת תבנית שיש לה כבר מבנה מוכן ועליו לעשות מספר התאמות במידת הצורך. אם תבחרו בתבנית הנכונה תוכלו לקבל תוצר איכותי בתהליך בניית האתר שהוא יחסית די מהיר ובעלויות סבירות.
טווח מחירי פיתוח של אתר איקומרס: החל מ 10,000 ש”ח ויכול להגיע ל- 100,000 ש”ח.
6. עלות פיתוח פיצ’רים ייעודים בהתאמה אישית במידת הצורך
בהתאם לאסטרטגיית העסק שנבנתה בעת הייעוץ העסקי, במקרים מסוימים נדרש לפתח פיצ’רים/מודולים ייחודיים ובהתאמה אישית, כאשר הם לא חלק מחבילת תהליך בניית אתר סטנדרטית. זה יכול להיות למשל פתרון ספציפי למערכת ההזמנות/אמצעי התשלום או אפילו בניית אזור אישי באתר בהתאם לדרישות העסק.
טווח מחירים של פיצ’רים יכול להתחיל בכמה מאות שקלים ויכול להגיע לעשרות אלפי שקלים בהתאם למורכבות הפיתוח. המחיר נקבע עבור רכישת בנק שעות פיתוח הנדרשים, אך יש לקחת בחשבון שהמחיר יכול להשתנות במידה ותידרש תוספת שעות להשלמת ביצוע המשימה.
7. עלות הדומיין
דומיין זה שם ייחודי משלכם המשמש לזיהוי ברשת (כתובת האתר). את הדומיין של האתר תוכלו לראות בחלק העליון ביותר של דפדפן האינטרנט. לצורך ההבנה צירפנו עבורכם צילום מסך של הדומיין שלנו:
כשבונים אתר, אחד מבין הפעולות הראשונות שיש לעשות זה לרכוש כתובת דומיין. בישראל, הגוף האחראי על רישום דומיינים הוא: “איגוד האינטרנט הישראלי”, אך רכישת הדומיין מתבצעת מול רשמים מורשים. להלן רשימה של רשמים מוסמכים.
טווח עלויות דומיין: בין 49 ש”ח ל – 80 ש”ח לשנה.
8. עלות אבטחת האתר SSL ׁ
באתרי איקומרס ישנה חשיבות עליונה לאבטחת האתר וזאת מכיוון שמתבצעת סליקה. תנסו לדמיין שישנם 2 אנשים כאשר האחד הוא שרת האינטרנט והשני הוא הגולש והגולש מספר לשרת מהו מספר כרטיס האשראי שלו. אך בחדר יש עוד אנשים ואנחנו לא יודעים מיהם ולא מעוניינים שנתונים אלו יגיעו לאנשים הלא נכונים. לכן יש להציב חומת מגן בין “2 האנשים” לבין שאר האנשים, על מנת שלא ישמעו את שיחתם – זה בדיוק ה – SSL , החומה הזו.
⬅ את חיבור תעודת ה- SSL שרכשתם לאתר יבצע מתכנת האתר (בדרך כלל כחלק מתהליך עליית האתר לאוויר).
טווחי עלויות של תעודת SSL – החל מ – 80 ש”ח לשנה וכלה ב – 1800 ש”ח לשנה.
*תשלום שנתי או חד פעמי בהתאם לספק)
⬅ יש גם ספקים שונים שנותנים את השירות הזה ללא עלות כל עוד אתם מאחסנים את האתר שלכם אצלם. ברמת העיקרון אין שום הצדקה לשלם אלפי שקלים בשנה על תעודת SSL, מחירים הנעים בין כמה עשרות שקלים בודדים בחודש הם מספיק הוגנים עבור שירות זה.
9. עלות אחסון האתר בשרת
השרת/אחסון האתר הוא בעצם סוג של מחסן בו יאוחסנו כל נתוני האתר: קבצי תמונות, תוכן, עיצוב וכו… יש לקחת בחשבון שבאתר סחר העלות של השרת יכולה להשתנות בהתאם לכמות המוצרים, וה “קריאות” שהשרת מקבל מתוקף פעילות האתר (עד כמה האתר פופולרי ברשת).
טווח עלויות של אחסון: בין 50 ל – 3000 ש”ח (תלוי בגודל השרת ובאפשרויות הנוספות המוצעות בחבילה).
*עלות חודשית או שנתית.
10. עלות צילום המוצרים שיעלו לאתר
באתרי סחר חשוב שהתמונות יהיו אחידות ומזמינות לרכישה, לצורך כך פחות מומלץ לצלם תמונות חובבניות מהטלפון הנייד. מומלץ לקחת צלם מקצועי בעל הציוד המתאים (מצלמה עם רזולוציה גבוהה, רקעים שונים ועוד) על מנת שיצלם תמונות שיצליחו להמחיש במקסימום את המוצר האמיתי.
שימו לב: אתרי סחר מסוימים כמו בתחום האופנה יידרשו ימי צילום עם דוגמנים ובכך תהיה כרוכה עלות נוספת (תשלום לדוגמנים, כיבוד, מעצב שיער, מאפר וכו…).
עלויות של צילום מוצרים: בין 20 ל – 200 ש”ח לתמונה או תמחור ליום צילום: בין 1000 ל – 5000 ש”ח.
11. עלות הזנת המוצרים לאתר
במידה ויש לכם הרבה מוצרים להזין כולל מפרט ותיאורים ואין לכם זמן לעשות זאת בעצמכם במקרה זה יש לכם שלוש אפשרויות: או שבכל מקרה אתם מתכוונים לאייש משרת מנהל אתר אז אולי מומלץ שתיגשו למלאכת מציאת המועמד המתאים כבר מעכשיו ומנהל האתר החדש יוכל להזין את המוצרים למערכת הניהול של האתר,
אופציה שניה היא להיעזר בחברה לבניית חנות אינטרנטית בה אתם מפתחים את האתר, אולי יש להם שירות נוסף להזנת מוצרים בתשלום.
אופציה שלישית היא לקחת שירות חיצוני שיבצע זאת עבורכם.
טווח מחירי הזנת מוצרים לפי מוצר: בין 10 – 30 ש”ח למוצר (תלוי בכמות המוצרים ומורכבות ההזנה, ככל שתצטרכו יותר מוצרים כך תקטן עלות הזנת מוצר בודד).
טווח מחירי הזנת מוצרים על בסיס ריטיינר חודשי: במידה ואין לכם מנהל אתר ותצטרכו הזנת מוצרים בתדירות גבוהה, שווה לכם לשקול חברה חיצונית שתזין לכם את המוצרים בעלות חודשית קבועה: בין 1500 ל – 3000 ש”ח (תלוי נפח מוצרים חודשי להעלאה).
12. עלות תמונות וסרטוני אווירה
באתרי סחר אלקטרוני ישנה חשיבות עליונה לתמונות וסרטוני אווירה המופיעים באתר. בדרך כלל הם גם יופיעו במיקומים מרכזיים כמו בחלק העליון של העמודים. כידוע, לא ניתן להשתמש בתמונות המצויות באתרים אחרים או ברשת (יש זכויות יוצרים), לכן יהיה צורך לרכוש את התמונות הללו בנפרד.
*ניתן לקנות במגוון אתרים ייעודים לכך כמו שאטרסטוק, 123rf, ביג סטוק וכו…
עלות מנוי חודשי: נע בין 100 ש”ח ל- 1500 ש”ח (תלוי בחבילת התמונות שבחרתם).
עלות לתמונה: בין 10 ש”ח ל- 50 ש”ח.
עלות לחבילת תמונות: בין 100 ש”ח ל- 1000 ש”ח (תלוי כמות התמונות בחבילה).
13. עלות הזמנת בנק תכנים ראשוניים לבלוג האתר ולעמודי קטגוריות הראשיים
כאשר בונים אתר מכירות יש לקחת בחשבון שלא יהיה מספק שיהיו רק תמונות באתר, תצטרכו להזמין תכנים מקצועיים(או לכתוב בעצמכם):
לעמודי הקטגוריות הראשיים – גם אם מדובר על אתר חנות והעיקר הם המוצרים, מבחינה ויזואלית חשוב שיהיה תוכן קצר ומניע לפעולה. בנוסף, במידה ואתם מעוניינים שגוגל יאהב את האתר שלכם וידרג אותו, כידוע גוגל אוהב תוכן. בעמודי קטגוריות התוכן בד”כ יהיה קצר, ענייני ושיווקי.
פוסטים לבלוג – בלוג תוכן מקצועי הוא אוסף של מאמרים ומדריכים מקצועיים. הבלוג הוא המקום שבו בעל עסק יכול להציג את המומחיות שלו, לספק ערך לקוראיו ולחבר אותם אליו כחלק ממשפך שיווקי. התכנים באתר נסרקים ומתווספים לאינדקס על ידי גוגל, מה שמוביל תנועה לאתרים עסקיים גם שנים לאחר כתיבתם.
בתור התחלה, בעת בניית האתר, יש למלא את הבלוג בתכנים, כך שלא יראה ריק “וכאילו רק בנו אותו”. מומלץ להזמין בנק ראשוני של בסביבות 10 – 15 מאמרים.
לאחר מכן, ברמה החודשית חשוב לתחזק את הבלוג בתכנים איכותיים ובעלי ערך מוסף, לפחות תוכן אחד בחודש. זאת על מנת שתביאו ערך נוסף לגולשי האתר שלכם ובנוסף, תאותתו לגוגל שהאתר שלכם דינמי ומתעדכן כל הזמן.
טווח מחיר למאמר של 500-700 מילה לבלוג האתר נעים בד”כ בין 200 ש”ח ל- 350 ש”ח למאמר (תלוי ברמת הכתיבה).
טווחי מחירים למאמר לעמודי הקטגוריות של האתר נעים בד”כ בין 300 ש”ח ל-500 ש”ח למאמר (תלוי ברמת הכתיבה)
* עלות המאמר לעמוד קטגוריה יעלה יותר מפני שנדרש מחקר יותר מעמיק על מנת לכתוב תוכן איכותי ומקצועי בהתאם לנושא הקטגוריה.
טיפ חשוב: יש לקחת בחשבון שלעיתים קרובות יהיה עדיף לקחת שירות של קידום אורגני שכבר יתן לכם מעטפת כללית על פעילות האתר וזה כולל התכנים.
14. עלות לקופירייטר
על מנת שהאתר שלכם יעביר מסר שיווקי מדויק עבור הגולשים שלכם, יש לשכור שירות של איש/אשת קופירייטינג לכתיבת מסרים שיווקיים ונכונים לאסטרטגיית העסק, בהתאם למסקנות שקיבלתם בעת הייעוץ השיווקי.
אם לדוגמא: הוחלט שהבידול שלכם הוא המחיר. תפקיד הקופירייטר הוא לשקף זאת על ידי אמירות שיווקיות שישתלבו ברחבי האתר. המסרים צריכים להיות בעלי מחשבה, יצירתיים ומאוד שיווקיים. במשפטים והסלוגנים שהקופירייטנר יחבר עבורכם, תשתמשו באתר אך לא רק. תוכלו לעשות בהם שימוש בבאנרים, פוסטים ברשתות החברתיות ואפילו באוף ליין.
טווח מחירים לקופירייטינג: בין 0.50 ש”ח למילה ל- 5 ש”ח למילה. תלוי ברמת המקצועיות והוותק שיש לקופירייטר בתחום. *לעיתים קרובות אתם תוכלו לסגור על מחיר גלובלי עבור הפרויקט.
15. עלות עורך דין לכתיבת תקנון, מדיניות משלוחים והחזרים ומדיניות פרטיות.
כמו בתחומי החיים האחרים, בהם יש לחתום על הסכמים שונים כמו: הסכם דירה, הסכם ליסינג לרכב, הסכמי ממון וכו… גם כאן, בעת בניית אתר חנות וירטואלית, עליכם להכין הסכמים משפטיים הנוגעים לשימוש של הגולשים באתר ומגנים עליכם מפני תביעות משפטיות עתידיות.
טווח מחירים: לאתר מכירות סטנדרטי החל מ- 1500 ש”ח ויכול להגיע ל- 7000 ש”ח ( תלוי בגודל ומורכבות האתר). בד”כ העלות כוללת שיחת זום עם עורך דין וסבב תיקונים של המסמך.
16. עלות הנגשת עמודי האתר + רכיב
על פי החוק, כל אתר אינטרנט צריך להיות נגיש ואפשרי לשימוש על ידי כלל האוכלוסיה וביניהם אנשים מבוגרים ובעלי מוגבלויות שונים: עיוורים, כבדי שמיעה ואחרים.
על מנת שתעמדו בדרישות אלו ועל פי גודל האתר שלכם ישנם מספר פעולות הנגשה שיהיה בהם צורך:
-
ישנו רכיב הנגשה, אותו יכול להתקין לכם מתכנת האתר. רכיב זה נותן מענה חלקי בלבד לצורכי הנגשת האתר.
-
שימוש בחברה חיצונית להנגשה – החברה תנגיש לכם את האתר כולו על פי דרישות התקן. החברה תנגיש עבורכם את התבניות השונות באתר ולכן במידה ותרצו להנגיש תבנית חדשה, יידרש לצורך כך תשלום נוסף.
שימו לב: אתר שנחשב כעוסק פטור (עם מחזור הכנסות של עד 100 אלף ש”ח בשנה) הינו פטור מהנגשת האתר.
במקרה זה, מומלץ בכל זאת להתקין רכיב הנגשה וזאת על מנת שגם אנשים מבוגרים ובעלי מוגבלויות שונות יוכלו לעשות שימוש באתר.
שימו לב: חלק מפעולות קידום אתרים SEO יכסו רק חלק מפעולות המנגישות את האתר כמו: הגדרת תגיות אלט, כותרות וכו…
טווחי מחירים של תוסף הנגשת אתר (תשלום חד פעמי + תשלום שנתי עבור הרכיב):
ישנם תוספים ללא עלות וכאלה שמחירם מתחיל ב- 150 ש”ח בחודש. תוסף מומלץ שעובד טוב לדוגמא: AccessiBe.
טווח מחירים של הנגשת אתרים חיצונית: בין 5500 ש”ח ל – 50,000 ש”ח תלוי סוג הפלטפורמה עליה בנוי האתר, גודל ומספר עמודים באתר ותלוי גם באם ההנגשה בוצעה על אתר חדש שנמצא בתהליך בנייה או על אתר קיים.
17. עלות בנק באנרים להחלפה באתר
כאשר בונים אתר מכירות, חשוב להישאר תמיד דינמי ולתת לגולשים תחושה שהאתר תמיד מתחדש ומרענן את עצמו. לצורך כך, בעת בניית האתר מומלץ שתכינו מבעוד מועד בנק באנרים בהתאם לתקופות המכירה השונות כמו: חגים, מבצעים ואירועים שונים.
קחו דוגמא: דמיינו לעצמכם לרגע אתר של מכירת נעליים שבו גולש נכנס לאתר בחודש אוגוסט ורואה באנרים של חבר’ה במגפיים. האם הייתם נשארים לגלוש באתר? או שאולי הייתם חושבים שהוא לא רלוונטי ולא מעודכן?
זו הסיבה שיש לקחת זאת בחשבון ולהשקיע בבנק באנרים שתוכלו להשתמש בו במהלך השנה.
טווח עלויות של חבילת באנרים (10 באנרים לפחות) נע בין 2500 ש”ח ל- 4500 ש”ח, תלוי האם מדובר בבאנר סטטי או שמא בבאנר דינמי.
18. עלות לחברת הסליקה
על מנת שגולשים יוכלו לבצע תשלומים באתר, הוא צריך להיות מחובר לחברת סליקה. המחיר בד”כ מתחלק לעלות הקמת מסוף שהיא חד פעמית, מחיר חודשי עבור השירות ועמלת סליקה המשתנה בין חברה לחברה.
ישנם שירותי אקסטרה שניתן לקבל כמו: בדיקות אבטחה, מודולים של תשלומי הוראת קבע, שמירה מוצפנת של נתוני אשראי ועוד…
-
עלות הקמה של מסוף סליקה נע בטווח של בין 150 ל- 250 ש”ח, עלות חד פעמית.
-
עלות תחזוקה חודשית נעה בין 45 ל- 80 ש”ח (תלוי חברה ומספר עסקאות).
-
עלות עמלת סליקה יכולה לנוע בין 0.8% לאתרים גדולים ל- 2.4% לאתרים קטנים שסולקים מעט ברמה החודשית.
קחו בחשבון:
-
בנוסף לאפשרות התשלום הרגילה, נכנסו לשוק המכירה באינטרנט מספר שחקנים המאפשרים רכישה נוחה ומהירה יותר. דוגמת: ביט, אפל פיי, אנדרואיד פיי וכו…
רכיבים אלו ידרשו תשלום חד פעמי או חודשי בנוסף.
-
ישנם פלטפורמות לבניית אתר אשר לוקחות עמלת סליקה על כל רכישה המתבצעת באתר, דוגמת שופיפיי, קאש קאו וכו.
19. עלות לחברה שמפיקה חשבוניות
עבור כל רכישה המתבצעת באתר יש להנפיק חשבונית לגולש. במספר חברות סליקה, שירות זה ניתן כחלק מחבילת הסליקה אך ניתן גם לרכוש שירות הפקת חשבוניות דיגיטליות בנפרד. עלויות של שירות הפקת חשבוניות דיגיטליות יעלה בין 10 ש”ח ל- 30 ש”ח בחודש
תלוי במספר החשבוניות החודשיות ושירותים נוספים הניתנים כחלק מהחבילה כמו: חתימה דיגיטלית, ניהול מסמכים, הפקת דו”חות, תמיכה שוטפת וכו..
20. עלות לחברת משלוח
העלויות הללו בדרך כלל זה מתקזזות עם דמי המשלוח שנגבים מהלקוחות במידה והאתר לא מספק משלוחים חינם. טווחי מחירים של מנויים בחברת שילוח: משלוח חבילה יכול להיות 25 ש”ח ועד 150 ש”ח. תלוי אם מדובר על משלוח מהיום להיום, תלוי גודל חבילה, תלוי מרחק בק”מ אליו צריך להגיע, תלוי כמות משלוחים חודשית ועוד…).
21. הוצאות קידום, שיווק ופרסום
כאשר בונים אתר מכירות, חלק בלתי נפרד מהתוכנית הוא: שיווק ופרסום. בין אם מדובר על אתר חדש או על אתר קיים, מומלץ לתת בוסט לפעילות האתר במגוון אפיקי שיווק. קיימים מספר ערוצי שיווק והבחירה של “באיזה ערוץ כדאי לי לשווק” יש לדון עוד בהתחלה, בעת הייעוץ העסקי שלקחתם.
לאתרי איקומרס מתאים לשווק במגוון ערוצים כמו: דיוור במייל , SMS, בגוגל, ברשתות החברתיות, בטאבולה, אאוטבריין ועוד ועוד… בסופו של דבר יש להחליט על תקציב ולהניח את אפיקי השיווק השונים לפי סדרי עדיפויות.
טווחי עלויות מחולקים לפי סוג ערוץ שיווקי:
-
קידום אורגני בגוגל: העלויות נעות בין 2500 ש”ח ל- 7000 ש”ח. יש להבין שכיום בשוק בישראל ניתן למצוא מחירים זולים, אך התוצר שתקבלו יהיה בהתאם. על מנת לקבל שירות איכותי שבאמת יקדם את האתר שלכם ולא חלילה יעשה להיפך ויפגע בו, עליכם להיערך לעלויות הללו. העלויות כוללות בד”כ קניית קישורים מספקים חיצוניים, כתיבת תכנים לעמודי האתר והבלוג ושעות אופטימיזציה ברמה טכנית וכללית.
-
קידום ממומן בגוגל: קידום זה מחולק לשני רבדים – דמי ניהול המתחילים מ- 1200 ש”ח ויכולים להגיע לאלפי שקלים (תלוי בכמות הקמפיינים וגודל הפעילות). הרובד השני הוא התקציב שיש לשלם לגוגל, פה זו החלטה של בעל האתר בהתאם לאפשרות הכלכלית שלו. חברת הפרסום תבנה לכם קמפיין בהתאם לתקציב זה. ניתן תמיד לשאול את חברת הפרסום, מהו התקציב המומלץ בהתאם לתחום ולתחרות בנישת העסק.
-
פרסום בטאבולה/אאוטבריין: גם פה דמי ניהול מתחילים בסביבות 1200 ש”ח. כמו כן, בנפרד החברה שתקים את הקמפיין תצטרך להזמין תוכן איכותי שיתן ערך לקורא, שדרכו תניעו לפעולה למטרות העסקיות שלכם, תוכן שכזה יעלה בין 400 ל – 1500 ש”ח.
*שימו לב שישנו תקציב יומי מינימלי לפרסום בערוצים אלו (טאבולה ואאוטבריין).
-
קידום ממומן ברשתות החברתיות: כנ”ל, גם כאן יש עלות דמי ניהול של בסביבות 1200 ש”ח + תקציב פרסום עליו יש להחליט יחד עם החברה המשווקת.
-
תחזוק אורגני של הרשתות החברתיות: יש המקצים משימה זו לאחד מעובדי החברה, אך לא תמיד זה נכון לעשות זאת ולרוב זה גם יראה בהתאם – לא מושקע ומוזנח.
טווח עלויות של איש מקצוע בתחום השיווק שיתחזק לכם את הרשתות שיכלול פוסט בשבוע הכולל קופי ובאנר יעלה בין 800 ש”ח ל- 1000 ש”ח בחודש.
-
דיוור במייל(ניוזלטר) / SMS / וואטסאפ: ישנה חבילה על בסיס מנוי חודשי כאשר המחירים נעים בין 90 ש”ח ל- 150 ש”ח. וישנן חבילות על בסיס בנק דיוורים כאשר כמות הפרסומים הנשלחים מוגבלת אך התשלום חד פעמי. שירות זה יעלה בין 400 ש”ח ל- 1500 ש”ח (תלוי בכמות הדיוורים).
עליכם לחשוב האם תעשו בדיוור שימוש שוטף או רק באירועים, חגים וכדומה. קחו בחשבון שגם כאן, צריך שיהיה צורך להקצות מישהו לתחזוק הפרסום הנ”ל כגון: כתיבת קופי, החלטה של מה לפרסם, ההעלאה של התכנים למערכת הדיוור, עיצוב באנרים ועוד… בד”כ מדובר על עובד פנים חברה.
*אפיק זה יכול להיות מעניין במידה ויש ברשותכם בנק פרטי לקוחות.
Eshop אקסטרה טיפ:
תמיד עדיף ומומלץ לרכז את אפיקי השיווק בחברת פרסום אחת, כך שבמידה ויהיה נכון לקחת חלק מהתקציב ולהחליף פלטפורמה שיווקית, זה יהיה קל יותר לניווט של התקציב.
כמובן שאם תתבצע בחירה לעבוד מול חברת שיווק אחת שתספק לכם פרסום במגוון הערוצים השונים, כך גם המחיר יופחת בהתאם. כאשר אם תחלקו את העבודה למספר חברות שיווק אתם עלולים לשלם עלויות גבוהות יותר (דמי ניהול גבוהים יותר).
22. עלות מספרים וירטואליים למדידה ומעקב בהתאם לערוצי השיווק.
מספר וירטואלי הוא בעצם מספר שיופיע באתר המכירות וינתב את השיחה למספר של בעל העסק. השירות ניתן על ידי חברה חיצונית המתמחה בכך כמו: callbox, paycall, maskyoo ועוד…
בעזרת מספר וירטואלי יהיה ניתן:
-
לעקוב אחר שיחות המתקבלות לעסק שלכם.
-
ניתן לראות מאיזה אפיק שיווק מגיעים רוב שיחות הטלפון האיכותיות ובהתאם לכך להחליט במה כדאי יותר להשקיע.
-
מספר וירטואלי נראה יותר מקצועי, שכן לא מומלץ להעלות לאתר מספר נייד. מספר וירטואלי בעל קידומת כמו 077,076 וכו…
-
ניתן לשמוע הקלטות ולנתח את טיב השירות שניתן בעסק ולהתייעל בהתאם לכך. ועוד יתרונות רבים…
טווחי עלויות של מספר וירטואלי לאתר ינוע בין 100 ל- 250 ש”ח בחודש (תלוי באפשרויות הניתנות לכם בחבילה).
בעת בניית חנות אינטרנטית מחיר אינו קודם לשירות
תהליך הקמת אתר סחר איכותי הוא עסק לא זול ויכול להיות גם מייגע. לכן ישנה חשיבות רבה לספק שתבחרו. מה צריך לבדוק?:
-
עדיף לבחור ספק מומחה לאתרי מסחר, שכן חברות עלולות לנסות להרשים אתכם עם אתרי תדמית מאוד יפים, אך זה לא אותו הדבר ואותה עבודה כפי שיש באתר מסחר.
-
עדיף לבחור בספק ותיק עם ניסיון עשיר ותיק עבודות להצגה.
-
עדיף ספק שיש לו מנגנון in house שיכול לתת לכם מעטפת מקצה לקצה, כך שכל המחלקות הנוגעות בפרויקט יהיו מסונכרנות ויעבדו ביחד. המטרה היא שתעבדו עם כמה שפחות ספקים על מנת שהתהליך יהיה מהיר, חלק ועם כמה שפחות אנשי קשר.
-
עדיף ספק שיש לו מחלקת תמיכה שיכול ללוות אתכם ולתת לכם מענה לכל אורך הדרך (שיהיה לכם אמא ואבא גם לאחר שהאתר יעלה לאוויר).
-
חשוב לבחור בספק שתרגישו איתו בנוח, שיהיה קשוב וסבלני, הרי מדובר בתהליך שיכול להיות ארוך.
לסיכום ולעניין : אז כמה עולה לבנות חנות וירטואלית?
כפי שניתן לקרוא ולהבין אין באמת תשובה חד משמעית לשאלה מורכבת זו: כמה עולה לבנות חנות וירטואלית. כאשר מחשבים עלויות להקמת אתר מכירות, יש לקחת בחשבון עלויות של הכנה מוקדמת מבחינת אסטרטגיה והכנת מבנה האתר, עלות הקמת חנות וירטואלית בפועל וכמובן את העלויות שיהיו לאחר עליית האתר לאוויר כמו: שיווק ופרסום בערוצים השונים, ניהול האתר בשוטף, רענון תכנים, עיצוב באנרים ותמונות ושדרוגים טכניים שונים.
אנו ב- Eshop בתחום בניית אתרי איקומרס כבר מעל 20 שנה. אנו נותנים מעטפת מלאה מקצה לקצה ללקוחות שלנו על מנת לחסוך זמן יקר ועלויות מיותרות. נשמח לייעץ ולסייע לכם בפרויקט בניית אתר המכירות שלכם.